4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

آموزش افزونه کش وردپرس با نام WP Fastest Cache

2,431 افزونه پشتیبان سایت پنج شنبه ۶ دی ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

افزایش سرعت سایت، یکی از دغدغه های مدیران سایت های وردپرسی بوده طوری که هزینه های زیادی برای افزایش سرعت می کنند. یکی از روش ها برای افزایش سرعت وردپرس، استفاده از افزونه هاش کش می باشد افزونه های زیادی برای کش وردپرس وجود دارد مثل WP Fastest Cache که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین ها برای بهینه سازی سرعت وردپرس یاد کرد. در این مقاله می خواهیم اقدام به آموزش افزونه کش وردپرس با نام WP Fastest Cache کنیم.
اگر بتوانید به درستی و دقیق افزونه WP Fastest Cache رو تنظیم کنید احتمال زیاد تا ۱۰۰ درصد افزایش سرعت دارید. یعنی اگر سرعت سایت شما ۱۰ ثانیه باشد می توانید این زمان را تا ۵ ثانیه کاهش دهید اما باید درست کانفیگ کنید. در این مقاله به صورت کامل نحوه تنظیم افزونه WP Fastest Cache رو آموزش میدهیم تا بتوانید سرعت وردپرس رو بهینه کنید. کافیه مقاله رو مطالعه کنید و تنظیمات گفته شده رو اعمال نمایید.

آموزش افزونه کش وردپرس

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که می تواند به ایجاد کش وردپرس بپردازد اما یکی از بهترین و برترین این افزونه ها، افزونه WP Fastest Cache می باشد که تا کنون که در حال نصب و فعال سازی این افزونه هستیم بیش از ۸۰۰ هزار بار دانلود و نصب وفعال سازی شده است.

توجه: در این مقاله آموزشی که شما در حال مطالعه آن هستید، نسخه ۰٫۸٫۸٫۸ این افزونه مورد بحث و بررسی و آموزش قرار گرفته است.

این افزونه دارای امکانات زیادی می باشد که در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • پشتیبانی از CDN
  • پشتیبانی از SSL
  • مشخص کردن زمان خاص برای حذف فایل های کش شده
  • امکان فشرده سازی و کاهش حجم فایل های CSS و JS
  • افزایش سرعت در لود شدن وب سایت
  • و…

آموزش افزونه کش وردپرس با نام WP Fastest Cache

ابتدا آخرین نسخه از افزونه کش وردپرس را از انتهای همین مقاله آموزشی به صورت کاملا رایگان دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید. همچنین اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، پیشنهاد می شود مقاله آموزشی مرتبط با نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس را مطالعه نمایید تا بدین وسیله بتوانید بدون هیچگونه ابهامی افزونه های وردپرس را نصب و فعال سازی نمایید.
بعد از نصب و فعال سازی افزونه گزینه جدیدی در منوی پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد. برای دسترسی به آن ابتدا وارد داشبورد وردپرس شوید از منوی پیشخوان روی گزینه جدید ایجاد شده با نام WP Fastest Cache کلیک نمایید تا بدین طریق بتوانید وارد بخش تنظیماتی افزونه شوید.
با ورود به صفحه تنظیمات چندین زبانه وجود دارد. در زبانه اول تنظیمات چندین بخش برای پیکربندی به ساختار گزینه ای وجود دارد و شما با توجه به توضیحات زیر قادر خواهید بود از عهده این بخش بر بیایید.

تب Settings افزونه WP Fastest Cache

آموزش افزونه کش وردپرس با نام WP Fastest Cache

۱- Cache System: در این قسمت از تنظیمات افزونه کش وردپرس شما قادر خواهید بود سیستم حافظه پنهان یا همان کش را فعال سازی نمایید.
۲- Widget Cache: در این بخش از تنظیمات افزونه شما قادر خواهید بود تعداد کوئری های کش را کاهش دهید. دقت داشته باشید در نسخه رایگان این افزونه، این قسمت غیر فعال می باشد و شما جهت فعال سازی آن می بایستی نسخه تجاریی را خریداری نمایید.
۳- Preload: در این قسمت از تنظیمات افزونه شما می توانید اقدامات تهیه حافظه پنهان را به عهده افزونه بسپارید تا افزونه به صورت خودکار، آن ها را تهیه نماید.
۴- Logged-in Users: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید نسخه های کش برای کاربران وارد شده را مشخص نمایید.
۵- Mobile: در این بخش شما می توانید مشخص نمایید که حافظه پنهانی که در نسخه دسکتاپ از وب سایتتان تهیه شد، در نسخه موبایل قابل مشاهده نباشد.
۶- Mobile Theme: در این قسمت شما می توانید برای قالب موبایل نیز یک نسخه حافظه پنهان تهیه نمایید. دقت داشته باشید که این بخش در نسخه رایگان غیر فعال می باشد.
۷- New Post: در این بخش از تنظیمات افزونه شما قادر خواهید بود مشخص نمایید تا تمام فایل های حافظه پنهان بعد از منتشر شدن یک پست حذف شوند و یک نسخه جدید از آن تهیه شود.
۸- Update Post: در این قسمت از تنظیمات افزونه شما می توانید مشخص نمایید تا تمام فایل های موجود در بخش حافظه پنهان بعد از بروزرسانی یک پست حذف و در نهایت یک نسخه جدید از آن تهیه شود.
۹- Minify HTML: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید حجم فایل ها و کد های اچ تی ام ال را تا حدی کاهش دهید تا بدین طریق سرعت لود شدن سایتتان افزایش یابد.
۱۰- Minify HTML Plus: در این بخش شما می توانید نسبت به بخش قبلی، حجم فایل ها و کدها را بیشتر کاهش دهید. این بخش در نسخه رایگان افزونه غیر قابل دسترس می باشد.
۱۱- Minify CSS: در این قسمت شما می توانید حجم فایل ها و کد های CSS موجود در سایتتان را کاهش دهید تا بدین طریق سرعت لود صفحات در وردپرس سایتتان را افزایش دهید.
۱۲- Minify CSS Plus: در این بخش از تنظیمات افزونه شما قادر خواهید بود مانند بخش قبلی حجم فایل ها و کد های CSS را بهینه سازی و کاهش دهید منتها قادر خواهید بود با قدرت بیشتری این عملیات را انجام دهید. این قسمت در نسخه رایگان این افزونه غیر قابل دسترس است.
۱۳- Combine CSS: در این قسمت از تنظیمات افزونه شما می توانید درخواست های HTTP را به فایل های CSS کاهش دهید.

۱۴- Minify JS: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید اندازه و حجم فایل ها و کد های جاوااسکریپت را به صورت چشم گیری کاهش دهید. این بخش در نسخه رایگان قابل استفاده نمی باشد.
۱۵- Combine JS: در این بخش شما می توانید درخواست های HTTP را به فایل های جاوا اسکریپت موجود در بخش Header صفحه کمتر کنید.
۱۶- Combine JS Plus: در این قسمت شما می توانید درخواست های HTTP را به فایل های جاوا اسکریپت موجود بخش Footer صفحه کمتر کنید.
۱۷- Gzip: در این بخش از تنظیمات افزونه شما قادر خواهید بود با استفاده از این قابلیت افزونه، فایل های فرستاده شده از سرور را کاهش دهید.
۱۸- Browser Caching: در این قسمت از تنظیمات افزونه شما می توانید زمان بارگذاری صفحه را برای کاربران تکراری کاهش دهید.
۱۹- Disable Emojis: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید قابلیت نمایش emoji(استیکر) را در وب سایت خود غیر فعال نمایید.
۲۰- Render Blocking JS: در این بخش شما می توانید رندر فایل های جاوا اسکریپت را بلاک کنید. این بخش در نسخه رایگان افزونه قابل استفاده نیست.
۲۱- Google Fonts: در این قسمت شما می توانید فونت های گوگل را یک پارچه بارگیری نمایید.
۲۲- Language: در این قسمت از تنظیمات افزونه شما می توانید زبان افزونه را مشخص نمایید. به صورت پیش فرض زبان افزونه انگلیسی می باشد.

بعد از انجام تنظیمات و فرایند لازم تنظیماتی روی گزینه submit کلیک نمایید تا تنظیمات انجام شده در این بخش ذخیره شود. بعد از انجان تنظیمات موجود در این بخش روی زبانه بعدی از تنظیمات یعنی گزینه Delete Cache کلیک نمایید تا بدین طریق بتوانیم وارد بخش و فاز جدیدی از تنظیمات شویم.

تب Delete Cache افزونه WP Fastest Cache

بخش دوم تنظیمات افزونه WP Fastest Cache

در این زبانه از تنظیمات افزونه کش وردپرس، شما قادر خواهید بود دو اقدام مهم انجام دهید. در بخش اول شما قادر خواهید بود تمام کش های ذخیره شده در وب سایت و وردپرس سایت خود را به صورت کلی حذف نمایید. به صورتی که افزونه تمامی فایل های موجود در فولدر Cache را به صورت کلی حذف می کند. در اقدام دوم شما قادر خواهید بود علاوه بر پاک کردن فایل های کش، به حذف فایل های فشرده سازی شده و کاهش داده شده CSS و JS که افزونه آن ها را تهیه کرده است نیز بپردازید.
بعد از انجام تنظیمات لازم در این بخش روی زبانه بعدی از تنظیمات یعنی گزینه Exclude کلیک نمایید. دقت داشته باشید که گزینه های Image optimization و Premium در نسخه رایگان غیر قابل استفاده می باشند و شما جهت فعال سازی آن می بایستی نسخه تجاری افزونه را خریداری نمایید.

تب Exclude افزونه WP Fastest Cache

بخش سوم تنظیمات افزونه WP Fastest Cache

در زبانه Exclude از تنظیمات چندین بخش جهت تنظیمات وجود دارد. این بخش ها به شرح موارد زیر می باشند:
۱- Exclude Pages: در این قسمت از تنظیمات افزونه کش وردپرس شما قادر خواهید بود یک سری قوانین را برای صفحات پیش فرض موجود در وردپرس تعیین نمایید.
۲- Exclude User-Agents: در این بخش از تنظیمات افزونه شما قادر خواهید بود قوانینی را برای کاربران موجود در وب سایت خود در نظر بگیرید.
۳- Exclude Cookies: در این قسمت از تنظیمات افزونه شما می توانید برای کوکی ها قوانینی تعیین نمایید.
۴- Exclude CSS: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید برای فایل های CSS موجود در وب سایت خود قوانینی را تعیین نمایید.
۵- Exclude JS: در این بخش شما قادر خواهید بود برای فایل های جاوا اسکریپت موجود در وب سایت خود قوانینی را تعیین نمایید.
بعد از انجام تنظیمات موجود در این بخش، روی گزینه CDN کلیک نمایید تا بدین طریق بتوانیم تنظیمات مرتبط با CDN را به کمک هم به اتمام برسانیم.

قبل از اینکه به توضیحات این بخش بپردازیم لازم دونستم شما را با مفهوم عبارت CDN آشنا کنم. اگر بخواهم در یک مفهوم کوتاه توضیحی در رابطه با CDN بدهم باید بگویم که CDN به وب سایت شما کمک می کند تا سرعت ارسال اطلاعات به بازدیدکننده وب سایت را افزایش دهید و در نهایت این امر موجب افزایش لود صفحات وب سایت شما خواهد شد.

تب CDN افزونه WP Fastest Cache

بخش چهارم تنظیمات افزونه WP Fastest Cache

همانطور که در بالا ذکر شد، شما در این بخش چندین سرویس را مشاهده خواهید کرد که به شما در تهیه CDN کمک می کند و شما بسته به نیاز خود می توانید از هر کدام از آن ها استفاده نمایید.
نکته پایانی این که زبانه آخر تنظیمات یعنی زبانه DB در نسخه رایگان مورد استفاده قرار نمی گیرد و شما برای استفاده از این بخش، می بایستی نسخه تجاری افزونه را خریداری نمایید.

دانلود افزونه WP Fastest Cache برای کش وردپرس


پیشنهاد: 
افزونه های زیادی برای افزایش سرعت وردپرس وجود دارد اما از این افزونه ها که پیشنهاد میکنم حتما ازش استفاده کنید افزونه w3 total cache می باشد. در مقاله ای جدا آموزش کار با افزونه w3 total cache وردپرس رو قرار داده ایم که برای دسترسی به این مقاله روی تصویر زیر کلیک کنید.

افزونه وردپرس w3 total cache برای افزایش سرعت

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,135
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,174
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,936
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد