4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

افزایش سرعت بارگذاری وردپرس با افزونه WP Optimize

3,313 افزونه پشتیبان سایت دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

یکی از کارهایی که باعث افزایش سرعت سایت و بهینه سازی وردپرس می شود، افزایش سرعت بارگذاری است. اگر شما بتوانید سرعت بارگذاری سایتتون رو بهتر کنید می توانید در نهایت یک سایت سریع و بهینه داشته باشید. برای افزایش سرعت بارگذاری وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که در این مقاله ما میخواهیم افزونه WP Optimize رو معرفی کنیم یک افزونه عالی و فوق العاده کاربردی، که با نصب و کانفیگ درست آن می توانید یک سایت بهینه داشته باشید. همراه ما باشید تا این افزونه رو به صورت کامل و گزینه به گزینه آموزش دهیم.

افزایش سرعت بارگذاری وردپرس

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که می تواند به افزایش سرعت بارگذاری وردپرس بپردازد اما یکی از بهترین و برترین این افزونه ها، افزونه WP Optimize می باشد که تا کنون که در حال نصب و فعال سازی این افزونه هستیم بیش از ۸۰۰ هزار بار دانلود و نصب وفعال سازی شده است.

توجه: در این مقاله آموزشی که شما در حال مطالعه آن هستید، نسخه ۲٫۲٫۴ این افزونه مورد بحث و بررسی و آموزش قرار گرفته است.

این افزونه دارای امکانات زیادی است که در این قسمت از این مقاله آموزشی وردپرس به تعدادی از آن اشاره کرده ایم:

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • قابلیت زمان بندی برای حذف خودکار
  • کارایی گسترده و مناسب
  • قابلیت حذف نظرات حذف شده سایت
  • قابلیت حذف نظرات اسپم
  • قابلیت حذف رونوشت قدیمی از مطالب
  • قابلیت ارسال هشدار و اعلان ها به ایمیل شما
  • قابلیت ذخیره سازی افزونه برای کاربران غیر ادمین
  • قابلیت حذف و افزودن لینک به نوار ابزار ادمین
  • و…

افزایش سرعت بارگذاری وردپرس با افزونه WP Optimize

ابتدا آخرین نسخه از افزونه WP Optimize  را از انتهای همین مقاله آموزشی به صورت کاملا رایگان دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید. همچنین اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، پیشنهاد می شود مقاله آموزشی مرتبط با نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس را مطالعه نمایید تا بدین وسیله بتوانید بدون هیچگونه ابهامی افزونه های وردپرس را نصب و فعال سازی نمایید.
بعد از نصب و فعال سازی افزونه افزایشی سرعت بارگذاری وردپرس گزینه جدیدی در پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد. برای دسترسی به آن ابتدا وارد پنل پیشخوان وردپرس شوید و از بخش منوهای موجود در سمت راست، روی گزینه WP Optimize کلیک نمایید تا بتوانید بدین وسیله وارد بخش تنظیمات افزونه شوید.

بخش اول تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس

با ورود به صفحه تنظیمات افزونه، یک پروسه ساده در نظر گرفته شده است که در واقع تنظیمات و پیکربندی اصلی جهت بهینه سازی و افزایش سرعت سایت می باشد. گزینه ها به شرح موارد زیر می باشد:

۱- اجرای تمام بهینه سازی انتخاب شده: در این قسمت شما می توانید اجزای تمام بهینه سازی انتخاب شده را انتخاب و برای عملیات بهینه سازی اماده کنید. در این بخش شما با توجه به چک باکسی که در کنار هر آیتم وجود دارد، می توانید آن ها را برای بهینه سازی دسته جمعه انتخاب نمایید و در نهایت روی این دکمه کلیک نمایید.
۲- Take a backup with UpdraftPlus before doing this: در این قسمت از بخش بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که قبل از انجام فرایند بهینه سازی سایت، به واسطه افزونه UpdraftPlus، یک نسخه پشتیبان از سایت تهیه شود.
۳- بهینه سازی جداول پایگاه داده: در این قسمت شما می توانید جداول پایگاه داده را بهینه سازی کنید.
۴- پاک کردن همه پیش نویس های ذخیره شده: در این قسمت از بخش بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید تمامی پیش نویس های ذخیره شده را حذف کنید.
۵- Clean all auto-draft posts: در این قسمت از بخش بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید تمامی پست هایی که به صورت پیشفرض در حالت پیش نویس قرار گرفته اند را پاک کنید.
۶- Clean all trashed Posts: در این قسمت شما می توانید همه پست های خراب را پاک کنید.
۷- حذف دیدگاه تایید نشده: در این قسمت شما می توانید تمامی دیدگاه های تایید نشده را حذف کنید.
۸- حذف انتخاب های منقضی شده موقت و گذرا: در این قسمت از بخش بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید تمامی انتخاب های منقضی شده موقت و گذرا را حذف نمایید.
۹- حذف pingbacks: در این قسمت شما می توانید تمامی لینک هایی که در پیشخوان وردپرس وجود دارد و شما را از کپی شدن محتوای سایت شما آگاه می کند را حذف کنید.
۱۰- حذف trackbacks: در این قسمت از بخش بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید تمامی محتوایی که به صورت نظر و بازخورد برای شما ارسال می شود را حذف کنید. این سیستم در وردپرس به بازتاب مشهور است.
۱۱- پاکسازی داده های متای نوشته: در این قسمت از بخش بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید داده متا های نوشته شده را پاک سازی کنید.
۱۲- پاکسازی داده های متای دیدگاه: در این قسمت شما می توانید داده های متای دیدگاه ها را پاک سازی کنید.
۱۳- پاکسازی داده هایی که به هیچ جایی ارتباط داده نشده اند: در این قسمت از بخش بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید تمامی داده هایی که به هیچ جایی ارتباط ندارند را پاکسازی کنید.
هشدار: موارد مشخص شده با رنگ قرمز انجام عملیات فشرده تری انجام می شود. اگر پایگاه داده سرور شما خراب شده یا قدرتمند نباشد در هنگام انجام این عملیات ممکن است داده شما خراب شود. شاید بخواهید قبل از بهینه سازی پشتیبان گیری کنید.
بعد از انجام فرایند بهینه سازی، روی زبانه بعدی از تنظیمات کلیک نمایید تا وارد فاز اجرایی جدید شویم.

بخش دوم تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس

در این زبانه، شما اطلاعات جداول ایجاد شده در پایگاه داده خود را مشاهده می کنید و حجم های استفاده شده آن را نیز می توانید مشاهده نمایید.
به زبانه بعدی یعنی زبانه تنظیمات مراجعه می کنیم تا افزونه را پیکربندی نماییم.

بخش سوم تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس

در این زبانه از تنظیمات افزونه، گزینه هایی جهت پیکربندی افزونه به شرح موارد زیر وجود دارد:
۱- نگهداری داده های هفته اخیر: در این قسمت از شما می توانید نگهداری داده ها را بر اساس یک عدد مشخص نمایید. به صورت پیشفرض این عدد روی ۲ به معنای دو هفته قرار دارد.
۲- فعال سازی پیوند نوار مدیریت: در این قسمت از تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید پیوند های نوار مدیریت را فعال نمایید.
۳- Enable scheduled clean-up and optimization (Beta Feature): در این قسمت از تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید برای بهینه سازی وب سایت، برنامه ریزی کنید.
۴- انتخاب زمان بندی: در این قسمت می توانید یک زمان بندی که به صورت پیشفرض هر دو هفته یک بار است در نظر بگیرید.
۵- بهینه سازی جداول پایگاه داده: در این قسمت شما می توانید جداول پایگاه داده را بهینه سازی نمایید.
۶- حدف رونوشت های خودکار: در این قسمت شما می توانید رونوشت های خودکار را حذف نمایید.
۷- Remove auto-draft Posts: در این قسمت از تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید تمامی پست هایی که به صورت خودکار به صورت پیشنویس ذخیره شده اند را پاک نمایید.
۸- Remove trashed posts: در این قسمت از تنظیمات شما می توانید پست های خراب را حذف نمایید.
۹- حذف اسپم و دیدگاه های زباله دان: در این قسمت از تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید اسپم ها و دیدگاه های موجود در زباله دان را حذف نمایید.
۱۰- حذف دیدگاه تایید نشده: در این قسمت از تنظیمات افزونه افزایش سرعت بارگذاری وردپرس شما می توانید دیدگاه های تایید نشده را حذف نمایید.
۱۱- حذف انتخاب های منقضی شده موقت و گذرا: در این قسمت می توانید انتخاب های منقضی شده موقت و گذرا را حذف نمایید.
۱۲- Add Logging destination: در این قسمت می توانید مقاصدی را برای ثبت نام اضافه کنید.
بعد از انجام تنظیمات و تغییرات انجام شده، روی گزینه ذخیره کلیک نمایید تا افزونه پروسه خود را طی نماید.

دانلود افزونه WP Optimize برای افزایش سرعت بارگذاری وردپرس

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,175
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,938
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,515
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد