4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

بهینه سازی تصاویر وردپرس با افزونه Smush Image

1,477 افزونه , وردپرس ابوالفضل بزرگی شنبه ۹ دی ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

امروز هم طبق روال همیشگی وب سایت وردپرسی شو، قصد معرفی و بررسی و آموزش یکی دیگر از افزونه های کاربردی وردپرس داریم که عملیات بهینه سازی تصاویر وردپرس را انجام می‌دهد که این امر بسیار مهم در مبحث رتبه سایت شما در نتایج جستجو است.

بهینه سازی تصاویر وردپرس

مدیران وب سایت های وردپرس، روزانه فایل های زیادی در وردپرس سایت خود آپلود می‌کنند که ۸۰ درصد این فایل ها را تصاویر در بر می‌گیرد. پس این امر برای سئو وب سایت شما بسیار مهم و حیاتی است که بتوانید تصاویر موجود در وردپرس سایت خود را بهینه سازی کنید. درواقع همه چیز برای شما آماده است تا تصاویر را بهینه سازی کنید. اگر از جنبه دیگر بخواهیم به افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس بنگریم، شما برای کاهش حجم تصاویر ممکن است به سراغ نرم افزار هایی بروید که کار اصلی آن ها کاهش و ویرایش تصاویر هستند. این امر ممکن است در کیفیت تصاویر نیز تاثیرگزار باشد و تصاویر دچار افت کیفیت شوند. شما به واسطه افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس، قادر خواهید بود حجم تصاویر وردپرس سایت خود را بدون افت کیفیت پایین آورید تا بستری مفید برای موتور های جستجوگر باشند.

بهینه سازی تصاویر وردپرس با افزونه Smush Image

بهینه سازی تصاویر وردپرس با افزونه Smush Image

قبل از شروع به کار با افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس، بهتر است نگاهی به تاریخچه و اطلاعات این افزونه بیاندازیم تا بهتر با افزونه انس بگیریم 😀 .  افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس توسط WPMU DEV طراحی و برنامه نویسی شده است. اگر از انتهای همین مقاله آموزشی روی دکمه صفحه افزونه کلیک کنید و وارد صفحه افزونه در مخزن وردپرس شوید، در میابید که آخرین نسخه در دسترس افزونه، نسخه ۲٫۷٫۶ است و از آخرین بروزرسانی آن نیز، بیش از یک ماه می‌گذرد. جالب است بدانید که این افزونه یکی از پرطرفدار ترین افزونه بهینه سازی عکس وردپرس است. به همین سبب تا کنون که در حال تحریر این مقاله آموزشی هستیم، بیش از یک میلیون بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است و حداقل سیستمی که شما نیاز دارید تا بتوانید با این افزونه کار کنید، نسخه ۴٫۶ وردپرس و همچنین نسخه ۵٫۲٫۴ PHP به بالا است.

این افزونه پرکاربرد و پرطرفدار وردپرس دارای امکانات متعددی است که در ادامه همین مقاله به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:

  • بهینه سازی تصاویر وردپرس با استفاده از تکنیک های فشرده سازی پیشرفته
  • تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع تصاویر بزرگ به طور خودکار قبل از اضافه شدن به کتابخانه رسانه وردپرس
  • فرایند بهینه سازی GIF، JPEGو PNG تصاویر
  • بهینه سازی هر تصویر در هر دایرکتوری
  • نمایش آمار فشرده سازی پیشرفته در هر پیوست و مجموعه های کتابخانه
  • و…

آموزش کار با افزونه بهینه سازی عکس در وردپرس WP Smush

ابتدا آخرین نسخه از این افزونه پر کاربرد وردپرس را از انتهای همین مقاله آموزشی به صورت کاملا رایگان دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی کنید. همچنین اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه های وردپرس آشنایی ندارید، می‌توانید از این بخش، مقالات آموزشی وردپرس را دنبال کنید.

بعد از نصب و فعال سازی افزونه، بخش داشبورد مدیریت وردپرس مراجعه کنید و از منو های موجود به سراغ زیر منو های بخش رسانه ها مراجعه کنید. با مراجعه به این بخش، گزینه جدیدی با عنوان WP Smush ایجاد شده است که با کلیک روی آن، وارد بخش تنظیمات مهیج و آسان این افزونه خواهیم شد.

صفحه اصلی تنظیمات افزونه WP Smush

با ورود به بخش تنظیمات افزونه، به صورت خودکار وارد این بخش خواهیم شد. در بخش سمت راست، آمار دقیقی از میزان تصاویر بهینه سازی شده موجود در بخش کتابخانه رسانه وردپرس را مطرح می‌کند و در سمت چپ نیز، تعداد تصاویری که بهینه سازی نشده است را گزارش می‌دهد.

فرایند بهینه سازی تصاویر

در زیر بخش تصاویر بهینه سازی نشده، گزینه ای با عنوان BULK SMUSH وجود دارد که شما با کلیک بر روی این گزینه، قادر خواهید بود تصاویری که بهینه سازی نشده است را نیز بهینه سازی نمایید.

تنظیمات اصلی افزونه WP Smush

پس از انجام فرایند بهینه سازی، به نوار زیرین این بخش یعنی زبانه Settings مراجعه کنید تا بتوانید تنظیمات را به کمک هم انجام دهیم.

در این بخش گزینه ای با عنوان Automatically Smush my images on upload  وجود دارد که با فعال کردن این گزینه، به افزونه دستور خواهیم داد تا تصاویر موجود در وردپرس را بدون افت کیفیت به صورت خودکار بهینه سازی کند. دقت لازم را داشته باشید که این کار، بسیار در مبحث سرعت وب سایت مفید و ضروری است. در ادامه هم می‌توانید میزان حساسیت افزونه برای اندازه های مختلف تصاویر مشخص کنید. بعد از انتخاب موارد دلخواه خود، به سراغ بخش دیگری از تنظیمات این افزونه خواهیم رفت تا بتوانیم فرایند کمک در روند سئو سایت شما را انجام دهیم.

زبانه دوم تنظیمات افزونه WP Smush

Preserve Image EXIF Data : اصطلاح EXIF Data، مربوط به یک سری اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان، فاصله کانونی، اطلاعات مکان و… می‌باشد که درواقع غیر ضروری است و به صورت خودکار به همراه تصاویر می‌باشند. شما با انتخاب این گزینه، می توانید اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید و با انجام این کار، حجم تصاویر را به صورت قابل توجهی بهینه سازی و بهبود ببخشید.

Resize Original Images : در این بخش از تنظیمات افزونه، شما امکان تغییر اندازه، بهینه سازی تصاویر و همچنین فشرده سازی تصاویر بدون افت کیفیت تصویر خواهید داشت. تنها کافیست این گزینه را فعال کنید و حداکثر عرض و ارتفاع تصاویر را مشخص کنید. فرایند این بخش بدین صورت است که حجم تصاویر بزرگ با فشرده سازی آن کاهش می یابد که این امر گامی مهم در زمینه بهینه سازی و سئو تصاویر وردپرس است.

تنظیمات دایرکتوری افزونه WP Smush

در بخش DIRECTORY SMUSH شما قادر خواهید بود علاوه بخش رسانه های موجود در وردپرس، تصاویر را از دیگر فایل های موجود در هسته وردپرس خود را نیز انتخاب کنید. بدین صورت شما قادر خواهید بود تمامی تصاویر را چه در هسته وردپرس و چه در کتابخانه رسانه های وردپرس بهینه سازی کنید و یک قدم در جهت بهینه سازی سایت خود جلوتر بروید.

در ادامه شما تنظیمات بیشتری مشاهده می‌کنید که به صورت خودکار برای شما غیر فعال است و برای فعال سازی آن ها نیاز دارید تا نسخه تجاری این افزونه را خریداری کنید.

ویدئو آموزش بهینه سازی تصاویر وردپرس

دانلود افزونه Smush Image :

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,195
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,998
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,527
توضیحات بیشتر
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد