4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

محتوای یک سایت خوب

2,803 آموزش های پایه ای , بازاریابی محتوایی , کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
6 رای

بعد از اینکه مقالات مختلفی در زمینه بررسی سایت های خوب و مناسب مثل ویژگی های سایت مناسب و نمونه یک سایت خوب منتشر کردیم حال میخواهیم در این مقاله در مورد محتوای یک سایت خوب صحبت کنیم و با هم بررسی می کنیم که یک سایت خوب باید چه محتوایی داشته باشد. اگر میخواهید بدونید محتوای یک سایت خوب چگونه هست پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا اتها مطالعه کنید. 

محتوای یک سایت خوب

محتوای یک سایت خوب

راسیتش سایتی، سایت خوبی است که محتوای درست و دقیقی داشته باشد. خیلی سایت ها رو میشناسم که ظاهر و تجربه کاربری عالی دارند اما متاسفانه از لحاظ محتوا هیچی برای عرضه و ارائه ندارند که همین موضوع باعث می شود که سایت کلا حرفی برای گفتن نداشته باشد. به نظرم سایتی که محتوای خوبی دارد بدون شک موفق می شوید مگر این که واقعا اتفاق خاصی بیفتد. در زیر لیست ویژگی های یک محتوا خوب و درست رو بر اساس تجربیات خودم آورده ام که میتوان گفت ویژگی های محتوای یک سایت خوب است. 

  • عناوین خوب
  • محتوا ساده و جامع
  • مختصر و مفید
  • انواع محتوا
  • به روز بودن
  • نوشتن محتوا مورد نظر کاربران
  • واقعیت گرا
  • محتوای چشم نواز
  • دسته بندی و برچسب های محتوا
  • سئو

توجه: برای تولید محتوا پیشنهاد میکنم به این نکات به شدت توجه کنید.

۱– عناوین خوب

اولین چیزی که محتوا باید داشته باشد عنوان خوب است، وقتی شخصی میخواهد محتوای سایت رو ببینید باید بدوند این عنوان که میبیند در مورد چه چیزی است و جذاب باشد طوری که کاربر با دیدن یک عنوان، جذب آن محتوا شود. پس اولین ویژگی محتوای یک سایت خوب، عناوین محتوای آن سایت است.

۲– محتوا ساده و جامع 

وقتی وارد محتوای یک سایت می شویم باید خیلی ساده و روان باشد. بعضی از محتوا اینقدر گیج کننده و سردرگم کننده هستند که کاربر با خواندن آنها کلا بی خیال آن مقاله یا محتوا می شود. پس باید یک محتوا کامل و ساده ارائه شود، ناقص بودنم به شدت تاثیر منفی میگذارد.

۳– مختصر و مفید 

محتوای یک سایت خوب، مختصر و مفید است. بعضی از سایت ها هستند وقتی محتوایی رو تولید می کنند به شدت طولانی و حوصله سر بر است. بخصوص ویدئوهایی که به تازگی در سطح اینترنت میبینم طولانی و بی ارزش تولید می شود. شما وقتی یک محتوا تولید می کنید باید در سریع ترین زمان ممکن بیشتر اطلاعات رو در اختیار کاربر قرار دهید نه اینکه یک نکته کوچولو رو در قالب یک کتاب ارائه دهید. 

۴– انواع محتوا 

سایتی از لحاظ محتوا موفق است که انواع مختلف محتوا رو پوشش دهد از مقاله گرفته تا ویدئو و صوت، چون خیلی از کاربران هستند با ویدئو راحتند یا بعضی کلا با متن بیشتر ارتباط برقرار میکنند یک سایت موفق است که بتواند انواع مختلف محتوا رو تولید کند. 

۵– به روز بودن 

بعضی وقت ها میبینی سایت محتوایی رو تولید می کند که به علت قدیمی بودن کاربردی ندارد و هیچ ارزش برای سایت ایجاد نمی کند. محتوای یک سایت خوب همیشه به روز و آپدیت است. معمولا سالی یک بار باید هر محتوایی رو به روز کنید تا ارزش خودش رو از دست ندهد. 

۶– نوشتن محتوا مورد نظر کاربران 

سایت هایی رو میبینم پشت سر هم محتوا تولید می کنند اما محتوای آنها اصلا مورد پسند کاربران نیست. شما باید محتوایی رو تولید کنید که به درد کاربر بخورد نه چیزی که خودتون دوست دارید. کاربران از چیزی استقبال می کنند که لازم دارم و میخواند بدونند. مثلا خودم هر چی مقاله مینویسم بر اساس بازخورد کاربران سایت است. میبینیم کاربران از یک مطلب به شدت بازدید کرده اند و نمره خوبی بهش دادند میرم در همون زمینه بیشتر مینویسم و نتیجه بهتری میگیرم.

۷– واقعیت گرا 

بعضی از محتواها به شدت رویایی و خیال پردازانه است. دوست عزیز شما اگر میخواهید محتوایی مورد پسند کاربران قرار بگیرد باید به واقعیت نزدیک باشد. خیلی از مقالات روی هوا حرف میزنند و با آمار الکی که استفاده میکنند ارزش مقاله رو به شدت پایین میاورند. پس تا می توانید محتوایی رو تولید کنید که به واقعیت نزدیک باشد. 

۸– محتوای چشم نواز 

یکی از بحث هایی که من به شدت بهش اعتقاد دارم بحث چشم نواز بودن محتوا است. شاید بپرسید منظور از چشم نواز چیست؟ دوستان کاربران امروزی خیلی وقت برای خواندن مقالات و محتوایی که بد ارائه شده باشد رو ندارند. مثلا فونت بد باشد از عکس های خیلی بی کیفیت استفاده کنید. کلا اگر محتوا زیبا و چشم نواز ارائه شود کاربر رو بیشتر جذب می کند. پس محتوای یک سایت خوب ، معمولا چشم نواز و زیبا ارائه می شود.

۹– دسته بندی و برچسب های محتوا 

یکی از ویژگی های مهم محتوای یک سایت خوب، دسته بندی و برچسب های محتوا درست و دقیق انتخاب شده باشند. ۶ سال پیش فکر میکردم اگر یک محتوا ۵۰ برچسب داشته باشد خیلی خوب و درست است که بعد از یک سال متوجه شدم بدترین کار ممکن همین است که برای یک محتوا تعداد زیادی برچسب و دسته انتخاب کرد. سعی کنید تا می توانید رو این موضوع حساس و دقیق باشید. 

۱۰– سئو 

بحث آخر در این مقاله، بحث سئو محتوا است. وقتی شما محتوایی رو میخواهید در سایت منتشر کنید مثلا یک مقاله آموزشی، سعی کنید تمام مباحث سئو آن را رعایت کنید از بولد کردن ها گرفته تا انکر تکس و هر چیزی که مربوط به سئو می شود. 

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,174
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,936
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,514
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد