4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

طراحی استراتژی بازاریابی بر اساس مشتری

1,617 بازاریابی , مفاهیم پایه ای بازاریابی پشتیبان سایت شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

در جلسات قبل، بعد از بررسی ماهیت بازاریابی بصورت کاربردی و ملموس؛به مطالعه مرحله اول از مدل فرآیند بازاریابی بصورت کامل و جامع پرداختیم. در این جلسه بحث را پی میگیریم و به بررسی مرحله دوم از مدل فرآیند بازاریابی – که طراحی استراتژی بازاریابی بر اساس مشتری نام دارد می پردازیم. پس از درک بازار و نیازهای مشتری در مدل فرآیند بازاریابی،مدیریت بازاریابی می تواند به طراحی استراتژی بازاریابی بر اساس مشتری بپردازد.

طراحی استراتژی بازاریابی

قبل از اینکه وارد بحث شویم مدیریت بازاریابی و مدیر بازاریابی را تعریف می کنیم:

***مدیریت بازاریابی یعنی بتوانیم بازار هدف را خوب انتخاب کرده و رابطه سودمندی ایجاد کنیم.

***مدیر بازایابی به کسی گفته می شود که بعد از شناسایی و جذب مشتری، رابطه مستحکمی با او ایجاد کرده و ارزش و رضایتمندی را به مشتری انتقال داده باشد.

برای اینکه من مدیر بازاریابی بتوانم یک استراتژی بازاریابی موفق داشته باشم باید دو سوال را از خودم بپرسم:

  • کسب و کار ما برای چه کسانی محصول یا خدمات عرضه می کند؟ در واقع مدیر بازاریابی باید بازار هدف کسب کار را شناسایی کند
  • چگونه می توانیم به بهترین وجه به بازار هدف (مشتریان) خدمت رسانی کنیم؟ (به عبارت دیگر ارزش پیشنهادی ما چیست)

در اینجا به بررسی این اصول استراتژی بازاریابی می پردازیم:
۱- شناسایی بازار هدف:
هر کسب و کاری در مورد نوع خدماتی که ارائه می کند باید تصمیم بگیرد.این نوع خدمات در واقع چیز مهم تری را به ما می دهد و آن اینست که ما طبق خدماتمون، مشتریان خود را انتخاب می کنیم.پس در مورد کسیکه می خواهیم بهش خدمات ارائه کنیم داریم تصمیم گیری می کنیم.
برای این منظور، باید ابتدا بازار را به گروه هایی از مشتریان تقسیم نمود( تقسیم بندی بازار) و سپس بخش مورد نظر را انتخاب کرد(بازار هدف)

شناسایی بازار هدف

تصور اشتباه:
بعضی ها بر این تصورند که مدیریت بازاریابی یعنی مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود پیدا کنیم.

هشدار:
باید بدانیم که امکان خدمتگذاری به همه مشتریان به همه اشکال وجود ندارد.اولا این موضوع (بیشتر کردن مشتریان به هر شکلی) زمان و هزینه زیادی را می طلبد.دوما بعضی از مشتریان اون ارزش مطلوب را به کسب و کار ما انتقال نمی دهند.سوما وقتی برای خدمتگذاری به همه مشتریان تلاش می کنید، به هیچ مشتری خدمات مناسب ارائه نخواهید کرد.و این ورشکستی کسب و کار ما رو به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد برای کسب درآمد بهتر:
اولا بازار را بخوبی تقسیم بندی کنید و بازار هدف خود را به بهترین شکل شناسایی کنید و بعد از آن به دنبال مشتریانی باشید که به خوبی به آنها می توانید خدمات خود را ارائه کنید و می دانید رابطه سودمندی با آنها حاصل خواهد شد.

نکته:
شناسایی بازار هدف باتوجه به هر کسب و کار و خدماتی که ارائه میکنیم و البته جغرافیای که در آن حضور داریم بستگی دارد.

۲-نحوه خدمت رسانی به بازارهدفی که شناسایی شده:
در این اصل ما به دنیال جواب دادن به این سوال هستیم که : چگونه می توانیم به بهترین وجه به بازار هدف (مشتریان) خدمت رسانی کنیم؟به عبارت دیگر ارزش پیشنهادی ما چیست؟
کسب و کار ما باید در مورد نحوه خدمت رسانی به بازارهدفی که شناسایی کرده تصمیم بگیرد.که چگونه به مشتریانمان خدمات ارائه کنیم، چگونه در بازار خود را از دیگر رقبا متمایز کنیم، چگونه جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کنیم که مشتری طبق این جایگاه و ارزشی که از این جایگاه به او داده می شود ما را انتخاب کند.در واقع این مرحله تمام مزیتها و ارزشهایی که کسب و کار ما به مشتری وعده داده تا نیازها و خواسته های او را مرتفع سازد.

برای مثال دیجی کالا رو در نظر بگیرید.«تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را شعار خود قرار داده که «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه برای آنست.من به عنوان یک مشتری که در سراسر اینترنت خرید انجام داده ام.واقعا من با اسم دیجی کالا این شعار برام تداعی میشود و از خرید خود لذت می برم.همیشه با خیال راحت از این فروشگاه خرید کرده ام چرا که به اصل بودن محصولاتش رسیدم و واقعا فراتر از اون چیزی که مدنظرم بوده محصولات ارسال شده اند.خریدهایی که من تا الان انجام داده ام اکثرا در جشنواره صورت گرفته و ضمانت بهترین قیمت رو داشته اند.

برای اون دسته از کاربرانی که الان به این مطلب در مورد دیجی کالا خورده می گیرند باید عرض کنم ما در مقاله ای جدا با عنوان شیرجه بزن به کمپین مرگ از بعضی از سیاستهای اشتباه این سایت انتقاد داشته ایم که شما عزیزان می توانید آن را مطالعه فرمایید.

مثال کسب و کارهای خارجی نیز زده بشه که بحث ملموس تر بشود:
نوشابه نیروزای رِد بول با شعار ” به شما بال می دهد!” باعث شده ۷۰ درصد از بازار نوشیدنی نیروزا در اختیار این برند قرار گیرد. این شرکت می گوید که نوشابه هایش به رفع خستگی فکری و بدنی کمک می کند!!!!!

رد بول (Red Bull) (به معنی: گاو نر قرمز) نام نشان تجارتی (برند) یک نوشابهٔ انرژی‌زا است محصول شرکت رد بول. هم‌اکنون این نوشیدنی در سراسر دنیا دارای محبوبیت است. در سال ۲۰۰۷ تعداد بیش از ۳ میلیارد قوطی رد بول در جهان بفروش رفته‌است.

Red Bull

یا شرکت ساب با وعده کارایی بالا در رانندگی و شور هیجان شعار “زاده شده از جت . . . درک کنید پرواز کردن بدون جدا شدن از زمین چه حسی دارد” را داده است. ساب (Saab) شرکت خودرو ساز سوئدی است.شرکت ساب بین ۱۹۹۰-۲۰۱۰ متعلق به جنرال موتورز آمریکا بود. جنرال موتورز این خودرو را در سال ۲۰۱۰ به شرکت اسپایکر کارز فروخت.

saab company

چنین طرحهای ارزشی، باعث متمایز ساختن یک برند از دیگر برندها می شود. این طرحها پاسخ به یک سوال مشتری می باشند؛ چرا من باید بجای رقیب، محصول شما را خریداری کنم ؟ شرکتها باید قویترین طرح ارزش ممکن را انتخاب کنند تا در بازار هدف، بهترین مزیت رقابتی ممکن را به دست آورند.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,175
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,937
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,515
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد