4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

بهترین پیوند یکتا در وردپرس

2,574 آموزش های پایه ای , بهینه‌سازی داخلی و ساختاری , وردپرس پشتیبان سایت سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

بعد از اینکه مقاله تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس را منتشر کردیم حال باید به سراغ بررسی بهترین پیوند یکتا در وردپرس برویم و ببینم بهترین پیوند یکتا در وردپرس چه مدلی باید باشد. پس اگر میخواهید بهترین پیوند یکتا در وردپرس را بشناسید پیشنهاد میکنم مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین پیوند یکتا در وردپرس

قبل از اینکه در مورد بهترین پیوند یکتا در وردپرس صحبت کنیم ابتدا باید بهترین ساختار پیوند یکتا از نظر موتورهای جستجو را مورد بررسی قرار دهیم.

نکته مهم: به بهترین ساختار پویند یکتا برای موتورهای جستجو، SEO Friendly URLs گفته می شود.

SEO Friendly URLs

SEO Friendly URLs به آدرس هایی اشاره دارد که درون خود، کلمه کلیدی دارند یعنی این آدرس، محتوای صفحه را معرفی و توضیح میدهد. این آدرس علاوه بر اینکه برای موتورهای جستجو قابل فهم است باید برای انسان هم قابل فهم باشد. در زیر چند مثال داده ایم:

پیوند یکتا بدون ساختار مناسب:

پیوند یکتا با ساختار مناسب:

پیوند یکتا با ساختار مناسب: (زبان فارسی)

پیوند یکتا چیست

توجه: شما با دیدن پیوند اولی هیچ چیزی رو متوجه نشدید و نمیدونید صفحه مورد نظر در مورد چه چیزی هستش، چون فقط یک شناسه دارد. اما در پیوند یکتا دوم و سوم (پیوند یکتا مناسب) با دیدن آدرس کاملا متوجه شدید این صفحه در مورد آموزش وردپرس و نصب وردپرس می باشد.

نتیجه: پس اگر پیوند یکتا برای انسان قابل فهم باشد برای موتورهای جستجو هم قابل فهم است و همین امر باعث می شود (استفاده از ساختار پیوند یکتا مناسب) مطالب شما شانس خیلی بیشتری برای نشان داده شدن در صفحه اول و لینک اول موتورهای جستجو (بخصوص گوگل) داشته باشند.

ساختار پویند یکتا برای موتورهای جستجو

بهترین پیوند یکتا در وردپرس

یکی از نکات مهم در سئو وردپرس یا سئو سایت، استفاده از پیوند یکتا مناسب  و درست است. اگر سایت شما از لحاظ آدرس دهی و پیوند یکتا مشکل داشته باشد سایت شما از لحاظ بهینه بودن دچار مشکل می شود. پس باید یک پیوند یکتا درست و دقیق انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس باید از بخش تنظیمات، زیر منوی پیوند یکتا رو بزنید تا وارد بخش تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس شوید مانند تصویر زیر:

منوی تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس شدید صفحه مانند تصویر زیر مشاهده میکنید:

صفحه تنظیمات پیوند یکتا

ابتدا توضیحی در مورد این چند گزینه بدیم:
۱- ساده: اولین گزینه تنظیمات پیوند یکتا، حالت ساده است پیوندی مانند: http://www.site.com/?p=123 برای نوشته و مطالب شما می سازد. این روش بر اساس شناسه (iD) کار میکند و بعد از علامت سوال شناسه مطلب رو میزند. به هیچ عنوان این پیوند توصیه نمی شود.
۲- روز و نامدر این پیوند بعد از اسم سایت، سال، ماه، روز و نام نوشته را در ساختار پیوند و آدرس صفحه قرار میدهد. این مدل از مدل ساده بهتر است اما باز مشکل دارد. معمولا این مدل برای سایت های خبری خیلی خوب است.
۳- ماه و نام: در مدل ماه و نام، تقریبا شبیه مدل روز و نام است با این تفاوت که دیگر روز رو در ساختار پیوند قرار نمیدهد و فقط سال، ماه و نام نوشته قرار دارد.
۴- عددی: در این مدل از پیوند یکتا، فقط شماره شناسایی وجود دارد و یکی از بدترین پیوندهای یکتا است. چون نام نوشته در آن وجود ندارد. اصلا از این پیوند یکتا استفاده نکنید.
۵- نام نوشتهمیتوان گفت بهترین مدل پیوند یکتا برای نوشته ها، همین مدل نوشته است. که بعد اسم سایت نام نوشته رو نشون میدهد و ساختار عالی برای سئو دارد.
۶- ساختار دلخواه: اگر مدل ساختار دلخواه رو بزنید باید خودتان بر اساس نیاز، یک ساختار جدید ایجاد کنید. برای ساخت ساختار جدید پیوند یکتا کافیه بر روی برچسب های مشخص شده کلیک کنید تا اضافه شود.

معرفی برچسب های پیوند یکتا:

  • %year% : سالی که نوشته ارسال شده است.
  • %monthnum% : ماهی که نوشته در آن ماه ارسال شده است.
  • %day% : روزی که نوشته ارسال شده است.
  • %minute% : دقیقه ای که نوشته ارسال شده است.
  • %second% : ثانیه ای که نوشته ارسال شده است.
  • %post_id% : شماره آی دی یا شماره اختصاصی هر نوشته.
  • %postname% : نام یا عنوان نوشته. اگر عنوان نوشته همراه با فضای خالی بود، فضاهای خالی به خط تیره تبدیل می شود.
  • %category% : دسته ای که نوشته در آن قرار گرفته است. همچنین شامل زیر دسته ها هم می گردد.
  • %tag% : برچسب نوشته مورد نظر
  • %author% : نام نویسنده نوشته

انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس

از بین این ۶ مدل پیوند یکتا، بهترین پیوند یکتا در وردپرس، مدل نوشته است. چون اولا عنوان مطلب و پست در این پیوند یکتا وجود دارد، پس علاوه بر اینکه کاربران متوجه می شوند مطلب در مورد چه موضوعی می باشد خود گوگل هم متوجه می شود. 

البته یک مدل پیوند یکتا دیگر هم وجود دارد که می توان بعد از مدل نوشته گفت میتوان از آن استفاده کرد، آن هم به صورت ساختار دلخواه درست می شود. که ابتدا دسته مطلب بعد از آدرس سایت میاد و بعد نام نوشته، که به صورت زیر درست می شود:

خروجی این مدل پیوند یکتا به صورت زیر می باشد:

یعنی اول اسم سایت، بعد عنوان دسته و در انتها نام نوشته، که در اینجا دسته مقاله هست و مطلب در مورد آموزش وردپرس می باشد. 

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,174
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,936
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,514
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد