4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

بررسی تاثیرات فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام بر کسب و کارها

1,016 کسب و کار اینترنتی , نقد و بررسی پشتیبان سایت یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5 رای

چند روز پیش که تلگرام و اینستاگرام فیلتر شدند نزدیک به یک تا دو میلیون کسب و کار به صورت تقریبا کامل خوابیدن و اکثرا هیچ سفارش و فروشی نداشتند. از کسایی که به صورت گسترده در این شبکه های اجتماعی بودند تا کسانی که به صورت کسب و کارهای کوچک در این شبکه ها فعالیت داشتند. حالا میخواهیم به بررسی تاثیرات فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام بر کسب و کارها بپردازیم.

تاثیرات فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام بر کسب و کارها

اگر میخواهید بدونید بعد از فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام چه اتفاقاتی برای کسب و کارها افتاده، نتایج فیلترینگ بر کسب و کارها رو ببینید، پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید چون در انتها یک پیشنهاد ویژه برای کسانی دارم که کل فعالیت کسب و کارشون در بستر شبکه های اجتماعی بود. 

میخواهم اول مقاله رو به نظرات کابران اختصاص بدم که در شبکه های اجتماعی ارسال کرده بودند. تعداد بی شماری نظر به دستم رسید که واقعا نمی شود کل این نظرات رو منتشر کرد ولی نظرات قابل تامل و جالبی ارسال شده است که در بخش پایین بخشی از این نظرات رو منتشر میکنیم.

نظرات کاربران در مورد تاثیرات فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام بر کسب و کارها

نظرات کاربران در مورد تاثیرات فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام بر کسب و کارها

تعداد نظرات کاربران به شدت زیاد بود طوری که اگر بخواهیم این نظرات رو بخونیم باید چندین ساعت رو صرف خوندن این نظرات کنیم. در بخش بالا فقط چند نظر ابتدایی رو منتشر کردم تا ببینید تا فیلتر شدن شبکه های اجتماعی چه اتفاقی برای کسب و کارها افتاده است. (نظرات بیشتر مربوط به تلگرام است)

تعطیلی ۹۰۰۰ کسب و کار تلگرامی

جدیدترین آماری که از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده نشان می‌دهد ۹۰۰۰ کسب و کار خرد اینترنتی که درگیر قطع شدن ارتباطشان از تلگرام هستند در مدت اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

با فیلتر شدن تلگرام چه اتفاقی افتاد:

فیلتر تلگرام و ضرر حداقل ۴۰۰ میلیارد تومانی کسب و کارهای ایرانی!
در صورت فیلتر شدن تلگرام و در نظر گرفتن فرضیات زیر برای دو سال (۲۴ ماه) گذشته ، به این اعداد بالا می رسیم:

فقط ۲۰۰۰ کسب و کار، برند و استارت‌آپ در ایران بر روی کانال تلگرام خود فعالیت حرفه‌ای کرده‌ باشند، شامل کار کارشناسان و مدیران شبکه اجتماعی،‌ تبلیغات کانال، هزینه‌های سنگین جذب مخاطب، هزینه های عجیب تولید محتوای خاص و غیره ؛ به صورت میانگین حداقل ماهی ۵ میلیون هزینه برای آنها داشته است.
و فرض کنیم ۲۰۰۰۰ شرکت، مغازه دار، فروشندگان بدون مغازه و… هم در تلگرام به صورت پار وقت مثلا روزی دو ساعت نسبت به برندینگ و افزایش ممبرکانال، تعامل با مشتریان و تخفیف خود اقدام کرده باشند و ماهی ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرده باشند.
این حساب و کتاب بدون در نظر گرفتن کمپین های پرهزینه است. مانند “تخفیف های دیجی کالا ، بامیلو و غیره، انحصاری در تلگرام” و یا کمپین بانک ملت برای افزایش ممبر کانال تلگرام (دویست روز ۲۰۰ سکه تمام بهار آزادی). همچنین تخمین شامل ارزش کسب و کارهایی که بر پایه شبکه های اجتماعی شکل گرفته اند شامل اپ ها و غیره که بعضا خود به تنهایی چندین میلیارد ارزش دارند نمی شود.

پ.ن: این بخش مقاله (با فیلتر شدن تلگرام چه اتفاقی افتاد) توسط یکی از همکاران برای ما ارسال شده است.

توجه: حالا این حساب و کتاب مربوط به تلگرام است اگر بخواهیم اینستاگرام رو اضافه کنیم به ارقام عجیب و غریبی میرسیم که میتوان گفت نزدیک ۱ تا ۲ میلیون به صورت مستقیم از تلگرام و اینستاگرام کسب درآمد میکردند.

تلگرام فیلتر خواهد شد

بارها با دوستان و همکاران در مورد تلگرام و اینستاگرام صحبت کردم و بارها گفته ام تلگرام فیلتر خواهد شد همان طور که خیلی از شبکه های اجتماعی که آمدن و فیلتر شدند. اما بحث من چرایی فیلتر شدن این شبکه های اجتماعی نیست بحث من این است چرا یک کسب و کار باید تمام تمرکز و انرژی خود را در شبکه های اجتماعی بگذارد و در انتها هم یک شبه تمام زحمت هاش به باد برود. 

تلگرام فیلتر خواهد شد

توجه: ابتدا تمام جوانب یه چیز رو در نظر بگیرید و بعد تمام سرمایه تون (مالی و معنوی) رو هزینه کنید.

به شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان نمی شود اعتماد کرد تجربه ای که از لاین و وایبر داشتیم و قبل تر با کم رنگ شدن نقش مردم در فیسبوک متوجه این موضوع شدیم. باید قبول کنیم در فضای ایران علاوه بر رشد شبکه های اجتماعی و تاثیر هر شبکه روی دیگر شبکه ها بحث فیلترینگ هم وجود دارد که باعث لطمه شدید به کسب و کار می شود.
فضای شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام به شدت مناسب فروش خدمات و محصولات است اما متاسفانه باید همیشه استرس فیلتر شدن رو داشته باشید. شاید مثل اینستاگرام، تلگرام هم رفع فیلتر شود ولی باز استرس و خطر فیلتر وجود دارد.

نکته ۱: کسب و کار اینترنتی و درآمدزایی از اینترنت رو بر پایه وبسایت باید بگذارید و از شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر استفاده کنید نه اینکه اصل کسب و کار در اینستاگرام و تلگرام باشد.

نکته ۲: در قانون کشور ما هر وبسایت یک رسانه محسوب میشود و هر شبکه اجتماعی یک رسانه

حالا باید چه کنیم:
با درس گرفتن از اتفاقات اخیری که در شبکه های اجتماعی افتاد به نظرم بهترین کار راه اندازی وبسایت به عنوان کسب و کار آنلاین اول و در کنار این وبسایت به صورت موازی روی شبکه های اجتماعی کار کنید تا در صورت فیلتر شدن یک شبکه اجتماعی دچار مشکل زیادی نشوید و هم از اصل همه تخم مرغ ها رو در یک شونه نزار پیروی میکنیم هم میتونیم به بازارهای بزرگ تری راه پیدا کنیم.

پیشنهاد ویژه ما:
پیشنهاد میکنم حتما در دوره رایگان قدم صفر کسب و کار اینترنتی شرکت کنید و مبانی راه اندازی کسب و کار آنلاین رو فرا بگیرید.

مبانی راه اندازی کسب و کار آنلاین

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,205
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,011
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,528
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد