4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

تنظیمات رسانه در وردپرس

3,037 آموزش های پایه ای , وردپرس پشتیبان سایت دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

بعد اینکه وارد بخش آموزش تنظیمات وردپرس شدیم و مقالات  تنظیمات عمومی وردپرس، تنظیمات نوشتن در وردپرس،تنظیمات گفت و گوها در وردپرس و تنظیمات خواندن در وردپرس را در سایت منتشر کردیم حال در ادامه آموزش وردپرس به سراغ تنظیمات رسانه در وردپرس رفته ایم و میخواهیم کل گزینه های این بخش را آموزش دهیم.

تنظیمات رسانه در وردپرس

تنظیمات رسانه در وردپرس

برای اینکه وارد بخش تنظیمات رسانه در وردپرس شوید، کافیه از منوی تنظیمان گزینه رسانه رو بزنید تا وارد صفحه تنظیمات رسانه در وردپرس شوید مانند تصویر زیر:

منوی تنظیمات رسانه در وردپرس

بعد از اینکه گزینه رسانه رو زدید و وارد صفحه تنظیمات رسانه در وردپرس شدید با صفحه ای مانند تصویر زیر روبرو می شوید:

صفحه تنظیمات رسانه در وردپرس

۱- راهنما: وقتی گزینه راهنما رو میزنید از بالا صفحه ای باز می شوید که نمایی کلی از صفحه تنظیمات رسانه در وردپرس را ارائه میدهد و دو لینک با عناوین مستندات درباره تنظیمات چندرسانه‌ای و انجمن پشتیبانی را معرفی میکند. 

اندازه های تصاویر

وقتی شما یک عکس در سایت وردپرسی آپلود میکنید خود وردپرس اندازه های مختلفی از عکس و تصویر آپلود شده شما را برش میدهد و از آن در بخش های مختلف سایت استفاده می کند. شما میتوانید از صفحه تنظیمات رسانه در وردپرس این اندازه ها رو ویرایش و تغییر دهید. در وردپرس به صورت پیش فرض سه اندازه برای تصاویر آپلود شده وجود دارد:

۲- اندازه بند انگشتی: اندازه بند انگشتی برای تنظیم پهنا و ارتفاع تصاویر بندانگشتی سایت شما بکار می رود.

۳- اندازه میانهوقتی یک تصویر را در رسانه وردپرس آپلود می کنید، وردپرس به صورت خودکار یک اندازه میانه از تصویر ذخیره میکند تا بتواند از آن استفاده کند.

۴- اندازه بزرگ: اندازی دیگر از تصویر که وردپرس مثل اندازه میانه به صورت خودکار ذخیره میکند.

۵- پرونده ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن: اگر تیک گزینه پرونده‌ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن رو بزنید وردپرس فایل های شما را به صورت پوشه های ماهیانه و سالانه به صورت مجزا ذخیره میکند. (پیشنهاد می شود تیک این گزینه زده شود)

۶- ذخیره تغییرات: بعد از اینکه تغییرات مورد نظر را در صفحه تنظیمات رسانه در وردپرس انجام دادید باید این تغییرات رو ذخیر کنید. کافیه روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

نکته: اندازه تصاویر بر اساس پیکسل محاسبه می شود.

چرا باید تنظیمات رسانه رو انجام دهیم؟

بعضی وقت ها پیش میاد که عکس و تصویری رو در سایت و نوشته خود قرار میدهید که از نظر اندازه با صفحات سایت شما هم خوانی ندارد. برای اینکه، این مشکل رو حل کنید باید از اندازه های میانه و بند انگشتی برای نمایش تصاویر استفاده کنید و آن را به عکس با اندازه اصلی لینک کنید. (کاری که ما در نوشته های وردپرسی شو انجام میدهیم.) پس اگر کاربر خواست عکس را در سایز و اندازه بزرگتر ببینید کافیه روی آن کلیک کند تا در صفحه ای جدید عکس بزرگتر با سایز اصلی رو ببیند.

نکته: تمامی این کارها در همان پنجره درج عکس یا رسانه صورت میگیرد.

پیشنهاد: برای آموزش و کار با رسانه، مقاله مدیریت رسانه ها در وردپرس را حتما مطالعه کنید.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,205
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,013
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,529
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
نظرات شما + ۲
  • ن​ی ۰+
    نیما شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

    با سلام و تشکر از آموزشتون. من وقتی تصویری رو روی سایت آپلود میکنم ۷ نسخه با ابعاد کوچکتر هم روی هاستم ذخیره میشه، به جای ۳تا. (در مجموع ۸ نسخه) ولی فقط از ۳ سایز موقع انتخاب تصویر توی پست ها میتونم استفاده کنم.
    و اینکه فقط برای گذاشتن تصویر توی پست ها و صفحه ها میتونم سایز های مختلف رو انتخاب کنم. مثلا من برای لوگوی سایتم توی تنظیمات قالب به ۲ سایز از لوگو احتیاج دارم. در حال حاضر مجبورم تصویر لوگوی خودم رو ۲بار با ۲ سایز مختلف توی سایت آپلود کنم که از هر کدوم هم ۸ نسخه ذخیره میشه. چطور میشه این موضوع رو برطرف کرد؟

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد