4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

مدیریت برچسب ها در وردپرس

4,837 آموزش , کسب و کار اینترنتی , وردپرس پشتیبان سایت چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

در ادامه آموزش وردپرس، به سراغ مدیریت برچسب ها در وردپرس میرویم در این جلسه میخواهیم برچسب های در وردپرس رو مورد بررسی قرار دهیم. جواب سوال برچسب در وردپرس چیست را دهیم و در مورد کاربرد برچسب در وردپرس توضیحاتی رو ارائه دهیم. نحوه افزودن برچسب در وردپرس رو هم آموزش میدهیم. پس اگر میخواهید نحوه مدیریت برچسب ها در وردپرس به صورت کامل فرا بگیرید این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

مدیریت برچسب ها در وردپرس

برچسب در وردپرس چیست

اولین چیزی که در بخش مدیریت برچسب ها در وردپرس باید به آن پرداخته و جواب آن داده شود برچسب در وردپرس چیست است. برچسب یا تگ (Tag) یک مدل دسته بندی خاص و کوچک تر است که کاربر بر اساس آن می تواند مطالب مورد نظرش رو پیدا کند. و بیشتر به کاربر کمک میکند تا با جستجو در سایت و با استفاده از برچسب ها مطلب مورد نظرشو پیدا کند. در هر سایت نمیتوان تعداد زیادی دسته نوشته (پیشنهاد می شود مقاله دسته بندی نوشته ها در وردپرس مطالعه شود) مشخص کرد پس میتوان از برچسب ها استفاده کرد.

برچسب هر نوشته بستگی به محتوای نوشته دارد اما دسته نوشته بستگی به عنوان نوشته دارد. مثلا یک مطلب در مورد آموزش وردپرس تولید کردیم برچسب ها میتواند اینها باشند : وردپرسآموزش وردپرس. یا اگر بخواهیم مثال دیگر بزنیم مطلب ما در مورد بررسی گوشی موبایل نوت۸ است برچسب های میتواند اینها باشند : نوت۸ – سامسونگ 

نکته مهم: برچسب بر اساس محتوای نوشته و دسته بر اساس عنوان نوشته انتخاب می شود.

مثال جامع: ببینید مثلا یک دسته داریم با عنوان سریال، در این دسته سریال برره آقای مهران مدیری رو میذاریم. خوب شاید شخصی بخواهد به مطالب مرتبط با مهران مدیری دسترسی داشته باشد وقتی دسته مورد نظر رو نداریم و نمیتوان در دسته های مهران مدیری رو گذاشت. در این وقت برچسب ها به کار میان، ما برای آن مطلب برچسب مهران مدیری – برره – سریال طنز – سریال تلویزیون رو انتخاب میکنیم و کاربر بر اساس برچسب ها به مطالب مورد نظرش دسترسی پیدا میکند.

افزودن برچسب در وردپرس

بعد از این که جواب سوال برچسب در وردپرس چیست را دادیم حال به سراغ آموزش افزودن برچسب در وردپرس میرویم. برای اضافه کردن برچسب به نوشته، از سمت چپ صفحه اضافه کردن نوشته تازه، بخش برچسب ها میتوانید برچسب مورد نظرتون رو اضافه کنید. مثل تصویر زیر:

افزودن برچسب در وردپرس

شما میتوانید با نوشتن برچسب مورد نظر و زدن دکمه افزودن برچسب جدید رو به نوشته اضافه کنید. اگر خواستید برچسب ها رو با هم اضافه کنید باید با کامای خارجی (,) برچسب ها رو جدا کنید و افزودن رو بزنید تا کل برچسب ها اضافه شوند. مانند تصویر زیر:

افزودن برچسب گروهی در وردپرس

اگر خواستید یک برچسب رو در نوشته حذف کنید کافیه دکمه ضربدر کنار برچسب رو بزنید تا برچسب مورد نظر از نوشته حذف شود. مانند تصویر زیر :

حذف کردن برچسب در وردپرس

مدیریت برچسب ها در وردپرس

بعد از اینکه در مورد افزودن برچسب در وردپرس صحبت کردیم حال به سراغ مدیریت برچسب ها در وردپرس میرویم. برای مدیریت برچسب ها در وردپرس باید به منوی نوشته ها، زیر منو برچسب ها بروید مانند تصویر زیر:

مدیریت برچسب ها

وقتی که برچسب ها رو میزنید با صفحه افزودن برچسب روبرو می شوید. در این صفحه میتوانید برچسب های پر استفاده و مورد نیاز خود را وارد کنید. کافیه نام برچسب و نامک برچسب (لاتین باشد) را وارد کنید و دکمه افزودن برچسب رو بزنید مانند تصویر زیر: 

افزودن برچسب در صفحه برچسب ها

بعد از زدن دکمه افزودن برچسب، برچسب مورد نظر ایجاد میشود مانند تصویر زیر:

لیست برچسب ها

در لیست برچسب ها چند مورد وجود دارد نام برچسب، توضیح (که چیزی وارد نکردیم و نیاز ندارد)، نامک (لاتین باشد بهتر است) و تعداد (تعداد نوشته هایی که از این برچسب استفاده شده است). 

اگر بخواهیم برچسب رو حذف کنیم کافیه موس رو، روی برچسب ببریم و چند گزینه نمایش داده می شود و دکمه پاک کردن رو بزنیم تا برچسب مورد نظر حذف شود. مانند تصویر زیر:

پاک کردن برچسب

بعد از مدیریت برچسب ها در وردپرس، میتوان از این برچسب هایی که ساختیم در نوشته ها استفاده کنیم. مانند بخش افزودن برچسب در وردپرس، فقط نمیخواد کل برچسب رو تایپ کنید دو حرف اولش را تایپ کنید لیست برچسب ها نمایان می شود. مانند تصویر زیر:

استفاده از برچسب های آماده

اگر از یک برچسب زیاد استفاده میکنید و میخواید لیست برچسب های زیاد استفاده شده رو ببینید کافیه در صفحه نوشته تازه، از بخش برچسب ها گزینه انتخاب از برچسب‌های بیشتر استفاده شده رو بزنید تا لیست برچسب های پر استفاده رو نشان دهد و بر اساس نیاز خود اضافه کنید مانند تصویر زیر:

انتخاب از برچسب‌های بیشتر استفاده شده

کاربرد برچسب در وردپرس

بعد از این که در مورد مدیریت برچسب ها در وردپرس صحبت کردیم حال به سراغ کاربرد برچسب در وردپرس میرویم. شاید بپرسید برچسب ها چه کاربردی دارند و اصلا به چه دردی میخورند. اولین کاربرد برچسب های دسترسی کاربران به موضوعات مورد علاقه است. یعنی یک کاربر یک مطلب رو میخونه و دوست دارد ببینه در این زمینه چه مطالبی وجود دارد میتواند از برچسب ها استفاده کند و سریع به مطلب مورد نظرش برسد.

دومین کاربرد بحث جستجو در است، کاربر وقتی چیزی رو جستجو میکند معمولا بر اساس برچسب جستجو می شود و همین امر باعث تسهیل درجستو مطلب مورد نظر می شود. سومین کاربرد برچسب ها (کاربرد مورد علاقه من) وقتی میخواهید مطالبی که در یک زمینه مرتبط هستند رو در جایی از سایت استفاده کنی برچسب ها به کار میان و کمک زیادی میکنند. 

PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,939
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,515
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
970
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
نظرات شما + ۲
  • س​ک ۰+
    سامان کاظمی سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    خیلی ممنون و متشکر بابت مقاله خوبتون

    پاسخ دهید
  • M​s ۰+
    Msi.bnd.pohl یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

    خیلی عالیی مرسی

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد