4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

روشهای منصرف و منحرف کردن رقبا در کسب و کار

1,759 بازاریابی از نگاه بزرگان پشتیبان سایت چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

همانطور که می دانید امروزه هر کسب و کاری تا به رونق و سوددهی می رسد سایر افراد می خواهند سریعا وارد آن حوزه شوند و مثل شما به کسب درآمد بپردازند. مسلما با همین جمله کوتاه چندین مورد به ذهنتان می آید و احتمال دارد آنها را نیز مورد الطاف خود قرار دهید. این مورد نه تنها در محله و شهر شما، بلکه در ایران و سایر جهان نیز اتفاق می افتد.اتفاقا هر گاه یک شرکت به سودآوری قابل توجهی دست یابد، بلافاصله شرکت‌های جدید برای بهره‌مندی از مزیت و سود آن صنعت وارد بازار می‌شوند. پس فقط همسایه شما نیست که بعد از دیدن سودآوری تان در سوپرمارکت، به فکر زدن مغازه سوپرمارکت می شود. یا اگر بعد از چند سال خیاطی کردن الان به درآمد خوبی رسیدید فلان فامیل یا رفیق یا شایدم مشتری می خواهد خیاط شود و رقیب کسب و کار شما می شود.یا اگر شرکت فروش محصولات دیجیتال دارید و باجناقتان به بهانه احوالپرسی، توقع دارد تمام اطلاعات کسب و کارتان را در اختیارش قرار دهید و به گمان خودش زرنگی کند و سریعا بعد از بدست آوردن اطلاعات، کسب و کاری مشابه راه اندازی کند. و تمام مثالهای اینچنینی و تمام همانهایی که در ذهن شما کاربر عزیز شکل گرفته است.

روشهای منصرف کردن رقبا در کسب و کار

آنچه چیزی که مهم است نوع و طرز تفکر افراد دوروبر شما نیست بلکه واکنش شما به این اتفاقات است.هر کس می خواهد وارد حوزه کسب و کاری شما شود و در آن فعالیت کند، فارغ از اینکه آن افراد چه کسانی هستند و یا کسب و کار شما چه چیزی می خواهد باشد، کسب و کار شما رقیب پیدا کرده است.اما براستی باید چگونه با این افراد برخورد کرد.رفتار ما باید چگونه باشد. ما در در این جلسه روشهایی را به شما آموزش می دهیم که بتوانید راحت رقبا را منحرف و یا منصرف کنید.

چگونه می توان از نقاط قوت خود برای کسب جایگاه برتر در بازار استفاده کرد؟ اگر کارتان را با محصول یا خدمتی خوب آغاز کنید و فرصت فروش تعداد زیادی از آن را با قیمت و سود خوب به دست آورید، آن وقت می توانید مطمئن باشید که رقبا بیکار نمی نشینند و فورا رقابت برای جذب همان مشتریان را آغاز می کنند.قانونی در اقتصاد وجود دارد که هرگاه ” سودی زیادتر از حد بازار ” وجود دارد، رقبا به آن بازار هجوم می برند تا کالاها و خدماتشان را ارائه کنند. برای مثال، هرگاه یک روند رشد در بازار املاک آغاز میشود، افراد کارآفرین بدون همکاری با هم هجوم می آورند تا خانه ها و املاک بیشتری بسازند و بفروشند. خیلی زود، بازار اشباع میشود و قیمت های بالایی که باعث جذب رقبا شده بود، به قیمت های پایینی تبدیل میشود که اغلب آن ها را مجبور به ترک کسب وکار می کند.

روشهای منصرف کردن رقبا در کسب و کار

۱- رقبا را وسوسه نکنید

رقبا به بازارهایی وارد می شوند که گمان می کنند سودی بالاتر از حد متوسط دارد. هر اقدامی برای منحرف کردن حواس آن ها از سود احتمالی یا واقعی تان، حضور شما در بازار را طولانی تر و قوی تر می کند.حتی اگر رقیب یا کسی که به او اعتماد ندارید از روند پیشرفت کسب وکارتان پرسید، همیشه بگویید ” این یک مبارزه دائمی است، بازار خیلی پیچیده است و برای کسب هر هزار تومان سخت تلاش می کنیم “.

رقبا را وسوسه نکنید
خدار رو شکر این را هر ایرانی بهتر از تمام بزرگان بازاریابی جهان می داند. یعنی وضع طوری شده است که به طرف می گویی سلام، می گوید هی آقا چه سلامی چه علیکی. بی بازاری نایی برامان نذاشته است!!! قربونت درست است گفتیم رقبا را وسوسه نکنید ولی قرار نیست خود را اینجور به کشتن بدهی.بعضیا حتی به همسر خودشونم رحم نمی کنند و همین لحن ناله گونه را استفاده می کنند.خدایی اشتباه می زنی داداچ 🙂

۲- جلب توجه نکنید

در ایران این مورد را معمولا همسران صاحبان کسب و کار انجام می دهند. خانمها برای اینکه بهتر دیده شوند از هر کاه شوهرشان چنان کوهی می سازند که آخر بر سر خودشان آوار می شود.پس نخستین استراتژی هنگام ورود به یک بازار سودآور این است که جلب توجه نکنید. خیلی کوچک و بی سروصدا وارد شوید و نشان دهید که سراغ بخش بسیار کوچکی از بازار رفته اید. مطمئن نیستم که استراتژی اپل در مورد آیفون هم همین بوده باشد اما احتمالا همین بوده، زیرا رقبا آیفون و فعالیت های بازاریابی اپل را نادیده گرفتند تا وقتی که دیگر خیلی دیر شده بود. دومین اقدام این است که وقتی به سود زیاد رسیدید، خیلی درباره موفقیت خود سروصدا نکنید و لاف نزنید مگر وقتی که از رقبا خیلی پیشی گرفته باشید تا نتوانند به شما برسند.

هرگز پارچه قرمز را مقابل گاو خشمگین رقبا تکان ندهید.

جلب توجه نکنید

استراتژی بسیاری از شرکت ها این است که ابتدا خود را با قدرت در بازار جا می اندازند و سپس اعلام می کنند که بزرگ، قوی و کاملا مستحکم هستند و رقبایشان باید به جای دیگری بروند. گاهی این استراتژی کارساز است و گاهی خیر، اما تسلط ناگهانی آن شرکت بر بازار یک محصول یا خدمت خاص اغلب باعث میشود رقبا به دنبال فروش و کسب سود در جای دیگری باشند.

* این مورد هم در دین صحبت شده است و هم بعد روانشناسی دارد. از نگاه دین گفته می شود تا کاری به نتیجه نرسیده است هرگز در مورد آن صحبت نکنید چرا که نتیجه دلخواه به تعویق می افتد. بعد روانشناسی قضیه هم اینست که وقتی در مورد نتایج کاری که انجام نداده اید جلب توجه می کنید با تایید و تشویق دیگران مواجه می شوید که احساس رضایت درونى عمیقى در شما ایجاد می کند به طوری که شادى درونى خود را کاملا احساس می کنید. بنابراین صحبت کردن راجع به یک هدف و هیجان زده شدن قبل از رسیدن به هدف باعث ساخته شدن یک سمبل هویتى مربوط به آن در مغز می شود و این تصور در ناخودآگاه شکل می گیرد که کار مورد نظر انجام شده است و مغز شما گول می خورد!

۳- برنامه هایتان را مخفی نگه دارید

رازدار باشید، به خصوص هنگام ارائه محصولات جدید یا وقتی فرصت های فوق العاده ای در بازار پیدا می کنید. تا وقتی که برای عرضه محصول کاملا آماده نیستید تا حد ممکن پنهان کاری کنید. اپل با پنهان کاری وسواسی قبل از عرضه آیپاد، آیفون و آی پد باعث شد میلیون ها واحد از آن ها در عرض چند ماه پس از عرضه به فروش رود. اپل به کنترل و محافظت از اطلاعات داخلی خود قبل از معرفی محصولات جدید معروف است.

با توجه به استراتژی نظامی نباید اجازه دهید دشمنان شاهد ” تجمیع ارتش هایتان ” باشند. ناپلئون از این استراتژی استفاده میکرد. او با تجمیع نیروهایش در خفا توانست در نبردهای بزرگ فراوانی پیروز شود و یکی از طولانی ترین و موفق ترین دوره های نظامی تاریخ را رقم بزند. ناپلئون به عمد بخش های ارتشش را جدا و مجزا از یکدیگر و در حوزه های جغرافی وسیع و دور از هم نگه میداشت تا زمانی که برای نبرد بزرگ آماده می شد. سپس همه بخش ها را به طور همزمان در میدان نبرد گرد می آورد. او در کمال تعجب دشمن، ارتش هایش را در مدت زمانی کمتر از ۲۴ یا ۴۸ ساعت ادغام میکرد. وقتی پیشنهاد نبرد میداد تقریبا همیشه از لحاظ تعداد سرباز به دشمن برتری داشت. او توان غلبه بر همه ارتش های اروپا را داشت، زیرا می توانست تا آمادگی کامل برای آشکار کردن خود و تجمیع کامل ارتش، مخفی بماند.

برنامه هایتان را مخفی نگه دارید

شما هم باید همین کار را انجام دهید. فعالیت های توسعه محصول و خدمت خود را مخفی نگه دارید. طوری رفتار کنید انگار مشغول انجام کسب وکار معمولتان هستید. یک پتوی پنهان کاری روی محصولات جدید خود بکشید تا رقبا نفهمند چه می کنید. در علوم نظامی، غافلگیری یک استراتژی مهم برای پیروزی بزرگ در بازار است.

*** رازهای کسب و کار شما تا زمانی ارزش دارند و سودآور هستند که گفته نشوند!!!

۴- توجه شان را منحرف کنید

به دنبال راه هایی برای منحرف کردن توجه رقبا از محصولات، خدمات و بازارهای اصلی تان باشید. اگر یک محصول پرسود و چند محصول کم سود دارید، وقتی رقبا می پرسند کسب وکارتان چگونه پیش میرود، توجه شان را به محصولات پر تعداد کم سود جلب کنید تا فکر کنند بازار آنجاست و باید انرژی خود را آنجا صرف کنند.(خداییش برایان تریسی هم تو این مورد آخر خعیلی خاله زنکی رفتار کرده است:) ). رقبا را تشویق کنید سراغ بازارهایی بروند که کمترین سود را برای شما دارد. پنهان کاری و رازداری درباره سودآورترین محصولات، یک استراتژی مهم بازاریابی است.

توجه شان را منحرف کنید

بسیاری از کسب وکارها تمایل به خودنمایی و لاف زدن درباره موفقیت هایشان دارند. آن ها حوزه هایی که در آن به بیشترین سود دست یافته اند را با صدای بلند اعلام میکنند، پارچه قرمز را مقابل گاو خشمگین تکان میدهند و رقبا را ترغیب می کنند تا با محصولات و خدمات خود به آن بازارها هجوم آورند، حتی اگر کیفیت رقابتی شان چندان خوب نباشد در نهایت، فروش، سود و سهم بازارشان کاهش می یابد. وقتی رقبا را برای ورود به بازار خودتان ترغیب کنید، چنین اتفاقی روی میدهد.

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,135
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,174
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,936
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد