4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ویرایش افزونه وردپرس

5,435 آموزش , کسب و کار اینترنتی , وردپرس پشتیبان سایت جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

بعد از آموزش ویرایش قالب وردپرس در ادامه آموزش وردپرس به سراغ آموزش ویرایش افزونه وردپرس رفته ایم و میخواهیم به صورت کامل نحوه ویرایش افزونه وردپرس رو آموزش دهیم و اینکه برای ویرایش افزونه وردپرس باید چه چیزهایی رو مسلط باشیم. 

ویرایش افزونه وردپرس

ویرایش افزونه وردپرس

بعد از اینکه مقاله ویرایش قالب وردپرس رو در سایت منتشر کردیم حال به سراغ آموزش ویرایش افزونه وردپرس میرویم و میخواهیم فایل های یک افزونه رو مورد بررسی قرار دهیم تا در صورتی که خواستید در یک افزونه تغییراتی رو اعمال کنید دچار مشکل نشوید و بدونید چطور باید آن را ویرایش کنید. 

برای دسترسی به فایل های یک پلاگین دو روش وجود دارد یکی وارد هاست شوید و از بخش پلاگین ها، پلاگین مورد نظر رو انتخاب کنید و فایل ها رو ویرایش کنید. یک روش ساده تر و سریع تر این است بدون مراجعه به هاست و از طریق پیشخوان به فایل های پلاگین دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به فایل های پلاگین کافیه از منوی افزونه ها، گزینه ویرایشگر رو انتخاب کنید مانند تصویر زیر:

ویرایشگر پلاگین در وردپرس

بعد از اینکه گزینه ویرایشگر رو زدید وارد بخش و صفحه ویرایشگر افزونه می شوید. مانند تصویر زیر:

انتخاب پلاگین جهت ویرایش

دی این صفحه کافیه در بخش بالا افزونه مورد نظر رو انتخاب کنید و دکمه گزینش رو بزنید تا افزونه انتخاب شود تا شما بتوانید فایل های آن رو ویرایش کنید. 

معرفی فایل های پلاگین وردپرس:

متاسفانه فایل های پلاگین وردپرس مانند قالب نیست و هر پلاگین با پلاگین دیگر متفاوت است و نمی توان گفت هر پلاگین چه فایل هایی دارد. اما از روی اسم و پسوند فایل ها می شود فهمید که هر فایل برای چه کاری مورد استفاده قرار میگیرد.

فایل های شامل کلمه admin :

معمولا اگر در عنوان فایل کلمه admin وجود داشت پس به احتمال زیاد این فایل مربوط به بخش مدیریت افزونه می باشد. پس اگر خواستید بخش مدیریتی یک پلاگین رو ویرایش کنید از فایل هایی با داشتن عنوان admin استفاده کنید.

فایل های شامل کلمه widget :

فایل هایی که کلمه widget در اسم آن ها وجود دارد مربوط به بخش ابزارک ها می شوند. معمولا پلاگین هایی که ابزارک دارند از این مدل فایل ها دارند. پس اگر خواستید بخش ابزارک یک پلاگین رو ویرایش کنید باید از فایل هایی که کلمه widget رو دارند استفاده کنید.

فایل های شامل کلمه functions :

همان طور که در بخش ویرایش قالب وردپرس گفتیم فایل functions مربوط به توابع قالب است. در بخش ویرایش پلاگین وردپرس همین امر صدق می کند و فایل هایی که عنوان آنها شامل functions می باشد مربوط به بخش توابع مورد استفاده در پلاگین هستند.

فایل های شامل کلمه config :

 فایل های که کلمه config در اسم آن وجود دارد معمولا مربوط به بخش تنظیمات پلاگین می باشد. و اگر میخواهید در بخش تنظیمات تغییری ایجاد کنید باید از این فایل ها استفاده کنید. 

فایل های با پسوند css :

همون طور در بخش ویرایش قالب وردپرس گفتیم فایل های که پسوند CSS دارند مربوط به ظاهر و استایل می شود. در این بخش هم همین طور است و فایل هایی که پسوند CSS دارند مربوط به فایل های استایل می شوند و اگر خواستید هر گونه تغییر در ظاهر پلاگین ایجاد کنید از این فایل ها استفاده کنید.

فایل readme.txt :

این فایل مربوط به توضیحات و نحوه کار پلاگین وردپرس می باشد و هر گونه تغییرات در آن معمولا هیچ اتفاقی را به وجود نمی آورد. پس اگر در آن تغییرات ایجاد کردید نگران نباشید. چون فقط توضیحات است. از پسوند آن هم مشخص می باشد.

توجه: اگر میخواهید پلاگین نویسی وردپرس را یاد بگیرید پیشنهاد میکنم حتما پکیج آموزش برنامه نویسی پلاگین وردپرس رو ببینید.

صفر تا صد پلاگین نویسی وردپرس

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,159
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,193
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,995
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
نظرات شما + ۶
  • ا​خ ۱+
    اختراع شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    واقعا خوب بود ،، البته دوباره باید بررسیش کنم

    سایت جالبی دارید لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

    پاسخ دهید
  • A​E ۰+
    Amin Esfandiary پنج شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    با سلام چطور میشه قسمت توضیحات پلاگین توی خود افزونه های نصب شده در پیشخوان وردپرس رو تغییر داد؟ مثلا یک افزونه نوشته منتشر کننده مثلا ( بدست : google.com ) بخوایم این قسمت رو تغییر بدین از کجا باید عوض کرد؟

    پاسخ دهید
  • N​i ۰+
    niazeati دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    ممنونم بابت این مطلب خوب و کاربردی

    پاسخ دهید
    • س​پ ۰+
      سعید پیری چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱

      سپاس از نظر ارزشمند شما 🌼

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۶

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد