4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟

4,794 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
12 رای

یکی از سوالاتی که به شدت فکر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین دارند را مشغول میکند این است که چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟ و اصلا چرا ما باید به سمت آنلاین شدن کسب و کار برویم. در این مقاله به صورت کامل و دقیق به این سوال پاسخ خواهم داد و سعی میکنم با دلایل منطقی و واقعی جواب این چرایی را دهم.

چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟ یک جمله معروف میگه تا ۵ سال دیگه دو نوع کسب و کار وجود دارد :

  • کسب و کارهایی که الکترونیک شده اند
  • کسب و کارهایی که وجود ندارند

با خواندن این جمله واقعا میتوان به ارزش و مهم بودن راه اندازی کسب و کار آنلاین پی برد و میتوان گفت تا چند سال آینده دیگر کسب و کاری وجود ندارد که به صورت اینترنتی و آنلاین ارائه نشود. در این مقاله ۲۰ دلیل در جواب سوال چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟ ذکر میکنیم تا شما بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید، پس همراه ما باشید تا این دلایل رو مورد بررسی قرار دهیم.

چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟

۲۰ دلیل راه اندازی کسب و کار آنلاین

  • سرمایه بسیار کم
  • بازار هدف فوق العاده بزرگ
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • زمان در اختیار شماست
  • عدم محدودیت جغرافیایی
  • آنلاین شدن کسب و کارها
  • می‌توانید همزمان دارای چند شغل باشید
  • لذت فوق العاده از کار کردن
  • در خواب درآمد داشته باشید
  • دسترسی مردم به اینترنت
  • افزایش روز به روز گرایش مردم به خرید اینترنتی
  • مشتریان فرا منطقه ای
  • ارائه خدمات ۲۴ ساعته
  • سرعت بالا
  • حذف کاغذ بازی
  • ارتباط پیوسته با مشتری
  • مدیریت راحت تر و جامع تر
  • تبلیغات و جذب مشتری با هزینه ی کمتر
  • ارائه ی خدمات در حجم انبوه
  • چند برابر کردن درآمد


سرمایه بسیار کم

یکی از بهترین مزیت های کسب و کارهای آنلاین، امکان راه اندازی آن با هزینه ای بسیار کمتر از کسب و کارهای سنتی است. در این روش شما میتوانید حتی با سرمایه ی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. اگر بخواهیم یک کسب و کار سنتی و فیزیکی راه اندازی کنیم باید هزینه بسیار بالایی متحمل شویم. مثلا برای راه اندازی یک فروشگاه موبایل سنتی باید حداقل سرمایه ای بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون داشته باشیم ولی در حالت آنلاین احتیاج به این جور سرمایه ای نیست.

بازار هدف فوق العاده بزرگ

در کسب و کار سنتی نهایت بازار شما همان منطقه یا شهری است که در آن زندگی میکنید و مشتری بیشتری ندارید ولی در حالت آنلاین شما با بازاری باور نکردنی روبرو هستید. مثلا یک فروشگاه موبایل در کسب و کار سنتی نهایت بتواند به مردم شهرش گوشی موبایل بفروشد ولی در حالت آنلاین میتواند به تمام ایران گوشی موبایل بفروشد.

صرفه جویی در هزینه ها

مزیتی که باعث می شود خیلی از مردم به سمت کسب و کار آنلاین بیایند و جذب شوند کم هزینه بودن این کسب و کار است. در حالت آنلاین خیلی از هزینه ها به شدت کاهش پیدا میکند و شما نیاز نیست هزینه عجیب و غریبی کنید ولی در حالت سنتی باید هزینه های زیادی رو متحمل شوید تا یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید. در بخش بالا گفتیم برای راه اندازی یک فروشگاه موبایل باید حداقل ۱۰۰ میلیون سرمایه داشته باشید ولی در حالت آنلاین اصلا نیاز به این جور هزینه هایی نیست.

زمان در اختیار شماست

در حالت آنلاین شما میتوانید هر زمان که دوست دارید کار کنید میخواهید ۲ شب کار کنید، میخواهید ۷ صبح کار کنید یا اصلا ۶ عصر کار کنید واقعا در کسب و کار آنلاین زمان در اختیار شماست و هر وقتی دوست دارید میتوانید کار کنید.

عدم محدودیت جغرافیایی

یکی از بهترین مزیت هایی که کسب و کارهای آنلاین دارند این است محدود به مکان خاصی نیست کافیه شما یک خط اینترنت و کامپیوتر داشته باشید و کارهاتون رو انجام دهید. مثلا در روستا هستید به راحتی میتونید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید و جای هیچ نگرانی نیست. اما در روش های سنتی متاسفانه این طور نیست.

آنلاین شدن کسب و کارها

اگه توجه کرده باشید در حال حاضر خیلی از کسب و کارها به سمت آنلاین شدن میروند این یعنی خیلی ها متوجه شده اند درآمد در این بخش است و میتوانند درآمد فوق العاده ای کسب کنند.

می‌توانید همزمان دارای چند شغل باشید

اختیار برنامه ریزی و زمانبندی، امکان خودکارسازی فعالیت ها، کاهش بالاسری‌ها و هزینه‌ها به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم چندین کسب و کار اینترنتی را هم زمان اداره کنیم و این به معنای داشتن چندین منبع درآمدی است و دریافت پول بیشتر است. البته به یاد داشته باشیم که با یک دست بیش از یک هنداونه بر نداریم و اول فقط با یک کسب و کار اینترنتی شروع کنیم. بعد از مدتی که آن کار سر و سامان گرفت و نیاز کمتری به حضور ما داشت آن وقت کسب و کار دوم را شروع کنیم و همین طور الی آخر. طبیعتا این کار نیز نا محدود نیست و یک نفر نمی‌تواند در آن واحد تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی را درست اداره کند ولی نسبت به مشاغل سنتی دیگر در تعداد بیش‌تر می‌توان انجام داد.

لذت فوق العاده از کار کردن

لذت فوق العاده از کار کردن، یکی از بهترین مزیت های کسب و کارهای آنلاین است چون اکثر مردم به شغلی مشغول هستند که آن را دوست ندارند و روی اجبار آن را انجام می دهند. (حتما در اطراف خود دیده اید) ولی کسب و کارهای اینترنتی بر اساس علاقه و توانمندی های افراد شکل می‌گیرند که اگر غیر از این باشند محکوم به شکست هستند. بنابراین همواره مشغول کاری هستیم که عاشق آن هستیم.

در خواب درآمد داشته باشید

یکی از بهترین و جالبترین مزیت های های کسب و کارهای آنلاین این است وقتی شما خواب هستید میتوانید کسب درآمد کنید. میتوان گفت تقریبا امکان خودکار سازی همه فعالیت‌ها در یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد. و این باعث می‌شود که حضور شما عمدتا محدود به تولید محتوا، برنامه ریزی، راه‌اندازی و پیگیری‌ها شود. چیزی شبیه خلبان خودکار که فقط برای بلند شدن و نشستن نیاز به حضور خلبان هست و باقی مدت پرواز توسط سیستم ها هواپیما هدایت می‌شود.
بنابراین وقتی در محل کسب و کار خود حضور نداریم، مسافرتیم یا حتی در خواب هستیم مشتری به سایت مراجعه کرده محصولات ما را می‌بیند، سفارش خود را می دهد، پول را پرداخت می کند و محصول را دریافت می دارد!

دسترسی مردم به اینترنت

بر اساس آمارها، بیش از ۷۰ درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند یعنی این که از ۸۰ میلیون ایرانی، ۵۶ میلیون داری اینترنت هستند یعنی یک بازار ۵۶ میلیونی وجود دارد که شما میتوانید محصولات و خدماتتون رو بهشون عرضه کنید.

افزایش روز به روز گرایش مردم به خرید اینترنتی

خدا رو شکر در چند سال اخیر استقبال مردم از فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و مردم بیشتر از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی خرید میکنند مثلا خود دیجی کالا در یک جشنواره نزدیک ۱۰۰ هزار سفارش دریافت کرد در قالب یک الی دو روز که واقعا آمار فوق العاده ای است. علاوه بر گرایش مردم به خرید اینترنتی، اعتماد مردم به خرید اینترنتی به شدت افزایش پیدا کرده است طوری که مثلا در سایت دیجی کالا خودروهای ۳۰۰ میلیونی فروخته می شود.

مشتریان فرا منطقه ای

یکی از جالب ترین علل راه اندازی کسب و کار آنلاین ارائه خدمات فرا منطقه ای است یعنی شما مثلا در ایران هستید ولی به شخصی خدمات یا محصول می فروشید که در اتریش و لهستان است. مثلا خیلی از دوره های آنلاین ما در کشورهای آلمان، لهستان، اتریش و . . . فروش رفته اند. به ایرانی هایی که در خارج کشور زندگی میکنند یا دانشجو هستند. (دوره های آموزش برنامه نویسی)

ارائه خدمات ۲۴ ساعته

در کسب و کار آنلاین میتوانید در ۲۴ ساعت به مشتریان خدمات ارائه دهید و میتوانید بدون وقفه در دسترس باشید.

سرعت بالا

سرعت در خدمات یکی دیگر از علل راه اندازی کسب و کسب آنلاین است شما از طریق کسب و کار آنلاین، میتوانید در لحظه و بصورت آنی به مشتریان خود پاسخ دهید که این منجر به اعتماد و انگیزه ی بیشتر مشتری میشود.

حذف کاغذ بازی

در کسب و کار فیزیکی بحث کاغذ بازی به شدت رواج دارد اما در کسب و کار آنلاین تمام کارهای خود را بصورت دیجیتال انجام دهید.

ارتباط پیوسته با مشتری

یک عیب در کسب و کار فیزیکی این است که نمیتوانید با مشتری به صورت مستمر ارتباط برقرار کنید اما در کسب و کار آنلاین، شما می توانید بصورت مستمر با مشتری در ارتباط باشید و مشتری را پیگیری کنید که این باعث افزایش رضایتمندی مشتری میشود.

مدیریت راحت تر و جامع تر

شما به عنوان مدیر کسب و کار آنلاین، میتوانید به سادگی برروی کل پروسه ی ارائه ی کالا یا خدمات نظارت مستقیم داشته باشید و به راحتی گزارشهای دقیق از عملکرد آن را دریافت کنید.

تبلیغات و جذب مشتری با هزینه ی کمتر

در کسب و کارهای سنتی و فیزیکی، مارکتینگ (بازاریابی) و جذب مشتری به شدت سخت و هزینه بر است اما در کسب و کارهای آنلاین مارکتینگ و جذب مشتری به مراتب با هزینه ی کمتری انجام میشود.

ارائه ی خدمات در حجم انبوه

در کسب و کار فیزیکی یا سنی شما به صورت همزمان نهایت بتوانید به چند نفر خدمات ارائه دهید ولی در کسب و کار آنلاین میتوانید به هزاران نفر خدمات بدید.

چند برابر کردن درآمد

در کسب و کار فیزیکی یا سنتی اگر بخواهید فروشگاه خود را بزرگتر کنید باید هزینه بسیار بالایی پرداخت کنید و به شدت زمانبر است اما در کسب و کار آنلاین میتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن و با چند کلیک یک بخش جدید به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

چرا کسب و کار آنلاین

چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟

سعی کردیم در این مقاله ۲۰ دلیل منطقی و درست بیاوریم که بیشتر با کسب و کار آنلاین آشنا شوید و جواب سوال چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟ را داده باشیم و در کنار جواب این سوال انگیزه ای در شما برای راه اندازی کسب و کار آنلاین ایجاد کرده باشیم.

چرا کسب و کار آنلاین

دانلود فیلم آموزشی این مقاله با توضیحات و مثال های بیشتر به همراه PDF – پیشنهاد می شود

ویدئو چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,161
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,922
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,512
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد