4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران به همراه نکات کلیدی

3,458 وب مستری سعید پیری پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
32 رای

ممکن است به‌دنبال بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران باشید. این مقاله یک نوشته معمولی نیست! قرار نیست چند شرکت ارائه دهنده VPS را براساس تفکرات شخصی و بدون بررسی سرور مجازی برای‌تان مقایسه کنیم. می‌خواهیم بهترین سرور مجازی در ایران را با بررسی دقیق جزئیات و دلایل روشن به شما معرفی کنیم.

احتمالاً خود شما هم ندانید که، وارد جنگ روانی وبمسترها شده‌اید! جنگی که در آن تمام وبمسترها و صاحبان کسب‌وکار اینترنتی حضور دارند، و درگیر انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب، برای وب‌سایتشان هستند. شکی نیست که پیروزی برای همۀ ما مهم‌تر (و شیرین‌تر) است. با این حساب، برای یک برد دلچسب آماده‌اید؟!

ما قبلاً در مقالۀ انواع هاست یا سرویس میزبانی از وبلاگ وردپرسی شو، مفصل انواع هاست (از جمله سرور مجازی) را بررسی و تفاوت بین آن‌ها را توضیح داده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم که آن مقاله را هم حتماً مطالعه کنید.

بهترین سرور مجازی + معرفی شرکت‌های ارائه دهنده VPS

در این مقاله، می‌خواهیم راجع‌به سرور مجازی یا VPS صحبت کنیم و ببینیم بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران کدام سایت است؛ همچنین نکات کلیدی که در هنگام خرید بهترین سرور مجازی ایرانی/بهترین سرور مجازی خارجی باید به آن توجه کنید را بازگو کنیم، تا بتوانید پیروز میدان (جنگ) شوید.

اکنون بگذارید همین ابتدا تعریفی از سرورهای مجازی داشته باشیم (تا برای همه مرور شود.)

VPS یا سرور مجازی چیست؟

عبارت VPS از کنار هم قرار گرفتنِ حرف اول کلمات Virtual Private Server تشکیل شده، که معنی لغوی آن برای ما فارسی‌زبانان، سرور مجازی خصوصی شناخته می‌شود. حالا سؤال اینجاست که اصلاً VPS چیست و به چه دردی میخوره؟

خوب است برای اینکه بدانید سرور مجازی یا وی پی اس چیست، اول نیم‌نگاهی به تفاوت VPS و هاست اشتراکی بی‌اندازیم:

هاست اشتراکی همان میزبان سایت (محبوب وبمستران) ما و از سرویس‌های میزبانی مقرون‌به‌صرفه‌ است که در آن منابع (Hard Disk، CPU، RAM) یک سرور بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می‌شود. این یعنی افزایش ترافیک یک وب‌سایت می‌تواند باعث کاهش سرعت دیگر سایت‌ها شود؛ همچنین معمولاً در این نوع سرویس‌ها، محدودیت لحظه‌ای اعمال می‌شود تا وب‌سایت‌ها بیش از حد مجاز از منابع سرور استفاده نکنند. حالا در صورتی که نیاز یک کاربر بیش‌تر از این مقادیر باشد، بایستی چاره‌ای بی‌اندیشد.

اینجاست که سرور مجازی مانند یک فرشته وارد می‌شود و هر کاربر منابع (هارد دیسک، سی پی یو، رم و ..) جداگانه مختص به خودش را دارد. به عبارتی دیگر: در سرور مجازی، هیچ منبعی روی منبع دیگر تاثیر نخواهد داشت.

حالا تا درک کامل از وی پی اس چیزی باقی نمانده؛ وقتی که یک سخت‌افراز (یا سرور فیزیکی) با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی به چندین قسمت (کاملاً مستقل از هم) تقسیم می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، دقیقاً ما به هر یک از این قسمت‌ها، VPS یا سرور مجازی می‌گوییم، که انصافاً از سرعت و امنیت بالایی برخورد است.

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

۶ کاربرد VPS که باید بدانید

خب، حالا که با VPS آشنا شدید، اجازه دهید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و دربارۀ کاربرد آن هم مرور خلاصه‌ای داشته باشیم. مطمئنم که می‌تواند برایتان، جالب باشد.

۱) میزبانی سایت

اصولاً با گذشت مدتی از تاسیس و توسعه وب‌سایت، کم‌کم این نیاز توسط برخی از مدیران سایت احساس می‌شود، که دیگر هاست اشتراکی پاسخگوی نیازشان نمی‌باشد؛ و با ترافیک نسبتاً بالایی که دارند، عملاً آن‌ها را محدود می‌کند. در این شرایط اما، با توجه به اینکه سرور اختصاصی به درد کسب‌وکارهای بزرگ و پربازدید می‌خورد و هزینۀ اجاره آن بسیار بالاست، خرید VPS کار عاقلانه‌تری است.

۲) پشتیبان‌گیری از اطلاعات (دیتابیس سرور)

کاربرد دیگر سرور مجازی، پایگاه داده سرور برای عدم محدودیت استفاده، از حجم این سرویس است. اصولاً سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ که اطلاعات بسیار زیادی دارند و باید به‌طور مداوم از آن‌ها بک‌آپ تهیه و نگه‌داری کنند، از وی پی اس استفاده می‌کنند.

حرف حساب: اگر قصد بر این باشد که صرفاً از یک دیتابیس نسخه پشتیبان تهیه شود، بهتر است از سرویس های رایانش ابری (Cloud Computing) که نیز ارزان‌تر است، استفاده نمود.

۳) سرور بازی

همان‌طور که می‌دانید این روزها بازار بازی‌های آنلاین و پول درآوردن از استریم – با پلی دادن و پخش لایو ویدیو بازی‌ – حسابی داغ است. جالب است بدانید، طبق اعلام وب‌سایت معتبر Statista، گیمرها از سال ۲۰۲۱ میلادی در سراسر جهان به‌طور متوسط ​​هر هفته ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند!

میزبانی سرور خصوصی بازی با خرید vps

بریم سر اصل مطلب: تا حالا شده شما و دوستان‌تان به‌خاطرِ پینگ بالای بازی یا کافی نبودنِ منابع سخت‌افزاری سیستم‌ شخصی‌تان، به مشکل خورده باشید؟! حالت اول را که مطمئنم (با سرعت نور اینترنت‌ کشور) تجربه‌اش کردید.

پس به عنوان راه‌حل و یک پیشنهاد فوق‌العاده (مخصوص گیمرها) باید بدانید: با خرید VPS سرعت بالا، مشکلی از بابت پینگ و محدودیت در منابع لازم نیز، نخواهید داشت!!! چه از این بهتر؟ وقتی که برای میزبانی سرور خصوصی بازی، سرور مجازی تهیه می‌کنید، انگار دارید از یک کامپیوتر کاملاً مجهز و متصل به اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنید. خودمم دلم خواست 😜

در ضمن از این گذشته، امروزه بازی های معروفی مثل Minecraft، ARK، Valheim، FiveM در سرورهای مجازی میزبانی می‌شوند که درواقع این استفاده و بهره‌وری از vpsها، افزون‌بر تجربۀ لذت‌آور برای گیمر، دست بازی‌سازان را هم در توسعه، باز می‌گذارد.

۴) جایگزین VPN

خب، اصولاً با وجود تحریم‌های اینترنتی صورت گرفته علیه ایران، دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که به اینترنت متصل شده باشد، امّا با VPN آشنا نباشد. VPN یا (Virtual Private Network) همان شبکه خصوصی مجازی تعریف می‌شود که ما، با عبارت “فیلترشکن” (یا به قول بعضی از دوستان: قندشکن 😆) از آن یاد می‌کنیم.

احتمالاً تا به این لحظه فهمیده باشید که با VPS، سرعت بسیار بهتری را تجربه می‌کنید. پس حدس‌تان درست است. دقیقاً اینجا هم با شبکه‌ای مجهز به اینترنت پرسرعت روبه‌رو هستیم که این سرورها، در اختیارمان قرار می‌دهند؛ مهم‌تر از آن: ثابت بودنِ آی‌پی و لوکیشن کشور هدف، موضوعی است که شبکۀ این سرورها را از قندشکن‌های دیگر (که دائماً مکان و IP را تغییر می‌دهند،) متمایز می‌کند.

به‌خاطر همین قضیه، بسیاری از فریلنسرها با خرید vps سرعت بالا، از آن به‌عنوان هویتی جدید برای گرفتن پروژه‌ در وب‌سایت‌های بین‌الملی مانند فریلنسر.کام استفاده می‌کنند، یعنی عملاً انگار دارند از اینترنت یه کشور دیگر بدون محدودیت استفاده می‌کنند تا IP ایران را از کارفرماهای خارجی مخفی نگه دارند. تلخ است …

اصلاً چرا راه دور برویم! در همین جامعه وردپرسی خودمان، اغلب فریلنسرها و همکارانی که در راست‌چین‌سازی محصولات (قالب و افزونه) خارجی موجود، در مارکت‌پِلِیس‌های جهانی مثل تم فارست، کد کنیون و … برای عرضه در بازار داخلی فعالیت می‌کنند، به جای فیلترشکن‌های عادی، جهت خریداری و بومی‌سازی این محصول‌ها، از بهترین سرور مجازی خارجی (مثل: سرور مجازی فرانسه) استفاده می‌کنند.

۵) بازارهای مالی (مثل بورس و ارزهای دیجیتال)

افراد با تهیۀ سرور مجازی بورس می‌توانند، بدون نگرانی از بابتِ ترافیک بالای بورس و حضور مداوم کاربران، به‌راحتی به اکانت بورسی‌شان متصل و در نهایت، معامله‌های بورسی انجام دهند.

تریدرهایی هم که در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند، خواه ناخواه برای استفاده از صرافی بایننس و سوخت نشدن سرمایه‌شان، بایستی IP ایران را مخفی نگه دارند. یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از این ضررهای مالی هنگفت و دور زدن تحریم‌، طبق تفاوت‌هایی که بالاتر گفتیم، استفاده از بهترین سرور مجازی برای بایننس بجای VPN است. در ادامۀ همین مقاله، بهترین VPS برای بایننس، جهت فعالیت و کار کردن با بایننس را معرفی خواهیم کرد.

۶) سرور ایمیل

با توجه به اهمّیتی که ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ دارد، امروزه خیلی از کسب‌وکارها و اشخاصی که بازاریابی ایمیلی انجام می‌دهند، از درآمدهای میلیونی صحبت می‌کنند؛ آن هم فقط با ارسال یک ایمیل به صورت انبوه!

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، در سرویس‌های اشتراکی استفاده از منابع حدوحدودی دارد. از قضا، تعداد ارسال ایمیل (در طول روز و هفته) نیز محدود می‌باشد. از طرفی سرویس‌های ایمیل مارکتینگ، همچون میل چیمپ هم چالش های خود را دارند و عملاً با افزایش تعداد مشترکان کمپین، کاربر موظف به ارتقاء حساب خود می‌باشد. پس «بالاخره دست و پایش را در پوست گردو گذاشتند».

برای میزبانی ایمیل‌ها بدون محدودیت و نصب نرم‌افزارِ میل دلخواه بر روی سرور، باید به‌دنبال بهترین سایت خرید vps، جهت استفاده از این سطح دسترسی به سرور بود. چیزی که دقیقاً در مقالۀ ما، پیدا می‌کنید.

موارد فوق، تنها بخشی از انواع کاربرد سرور مجازی و خدمات گوناگون آن می‌باشد. تدوین و تست پروژه‌های کدنویسی شده، پیاده‌سازی برنامه و اپلیکیشن، برگزاری کنفرانس‌های آنلاین (وبینار،) پرداخت‌های ارزی و … از جمله مواردیست که به موجب آن، این روزها حسابی پرطرفدار شده و زیاد درباره‌اش می‌شنویم. امّا چرا؟ نظرتان چیست گریزی بزنیم به ویژگی های وی پی اس؟ بلکه بتوانید جواب سؤالتان را پیدا کنید.

برخی از ویژگی‌های سرور مجازی

اگر مطلب را تا اینجا مطالعه کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که سرور مجازی چیست، با تفاوت VPS و هاست اشتراکی آشنا شده و در کل به این درک رسیدید که vps به چه دردی میخوره؟ امّا اکنون بگذارید در بررسی سرور مجازی عمیق‌تر شویم.

می‌خواهیم بدون حاشیه و زیادِگویی، پاسخ این سؤال را دهیم که “ویژگی های سرور اختصاصی مجازی یا vps چیست؟” از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت بالا
  • هزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌ (در مقایسه با سرور اختصاصی)
  • انعطاف پذیری نسبتاً بالا
  • امکان مدیریت سرور با دسترسی root (یا superuser)
  • امنیت بالا
  • در اختیار داشتن IP استاتیک (اختصاصی) ثابت
  • مجزا بودن منابع سخت افزاری
  • ارتقاء آسان منابع در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • کاربرد بالا
  • وجود استقلال کامل در نصب و اصلاح نرم افزارهای خاص بر روی سرور مجازی

نکته: در بسیاری از مطالب با عنوان‌های مزایا و معایب سرور مجازی (VPS) چیست؟ مواجه می شوید؛ که استفاده از این ویژگی‌ها برای مزایا و معایب VPS در اینگونه موارد، صحیح نیستند. اینکه یک VPS از سرور اختصاصی قدرت کمتری دارد، ویژگی آن هست و در عوض هزینۀ کمتری دارد و این یک “ویژگی” برای سرور مجازی است و نمی توان آن را جزو عیوب دانست.

اگر موافق باشید، حالا که از این ویژگی‌ها صحبت کردیم، برویم انواع سرور مجازی برای کسب‌وکارها را نیز بشناسیم. قصدمان ارائه مقاله کامل است و به همین خاطر می‌خواهیم همه‌چیز را پوشش دهیم.

انواع سرور مجازی (VPS) را بشناسید

درست زمانی که به‌دنبال قیمت و خرید VPS در وب‌سایت‌های مختلف (شرکت‌های هاستینگ) هستید، با انواع نام‌های متفاوت از سرور مجازی مواجه می شوید! برای اینکه بدانید کدام‌یک از این نوع سرور مجازی به درد شما می‌خورد، باید با تمام انواع سرورهای مجازی آشنا شوید. در ادامه برخی از پرتکرارترین عنوان‌های VPS را در دسته‌بندی‌های جداگانه عنوان می‌کنیم.

در حالت کلی شرکتِ فروشندۀ سرور مجازی معمولاً برای ارائه سرورهای مجازی خود، ۳ نوع دسته‌بندی‌ مختلف را در نظر گرفته می‌گیرد: نحوۀ مدیریت، سیستم‌عامل، موقعیت جغرافیایی.

سرورهای مجازی از نظر روش مدیریت

سرورهای مجازی یا VPS، از لحاظ مدیریتی به دو دستۀ کلی تقسیم می‌شوند:

  • سرور مجازی مدیریت شده (Managed)
  • سرور مجازی مدیریت نشده (Unmanaged)

اگر در زمینۀ مدیریت سرور تخصص کافی ندارید، چارۀ کار شما سرورهای Managed است. بنابراین این وظیفه به دوش شرکتی که VPS را از آن خریده‌اید، می‌افتاد تا سرور را مدیریت، آپدیت و مشکلات فنی آن را رفع کند. یعنی خیالتان راحت است که متخصصان، تمامی مسیر از نصب VPS تا مدیریت و نگه‌داری آن همراه‌تان خواهند بود.

قاعدتاً در سرور مجازی Unmanaged به طبع هزینۀ آن پایین‌تر می‌باشد، امّا همان‌طور که حدس‌ زدید، از نصب برنامه‌های مورد نیاز گرفته تاااا بررسی فنی و نظارت بر امنیت سرور و در یک کلام همۀ کارهای سرور، برعهده شما است. یعنی همانند سرویس‌های مختلف دیگر، شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب، تنها وظیفۀ تامین سخت‌افزار و حفظ و نگهداری آن را دارد. در این پلن همچنین از مزایایی که در سرور مجازی مدیریت شده بهره‌مند می‌شوید، خبری نیست.

سرور مجازی از نظر سیستم‌عامل

سرورهای مجازی از نظر سیستم‌عامل سه دسته هستند:

  • سرور مجازی لینوکس
  • سرور مجازی ویندوز
  • سرور مجازی میکروتیک

سرور مجازی لینوکس

پس از خرید vps، نیاز به نصب سیستم‌عامل مناسبی روی آن است. حالا یک سؤال: سرور مجازی لینوکس چیست؟ سرور مجازی‌ای که سیستم‌عامل‌ پایه نصب شده بر روی آن یونیکس/لینوکس باشد، سرور مجازی لینوکس نامیده می‌شود. همچنین در برخی موارد نیز، آن‌ها را با نام‌های توزیع لینوکس مانند سرور مجازی CentOS، Ubuntu، Mint، یا Debian مشاهده می‌کنیم.

این سیستم‌عامل متن باز (OpenSource) امکان اجرای وب‌سرورهای Nginx، Apache و Litespeed را دارد و برای وب‌سایت‌ها و CMS هایی که تحت زبان PHP نوشته شده باشد، معمولا لینوکس نیاز و پیشنهاد می‌شود.

سرور مجازی ویندوز

همان‌طور که خودتان با شنیدنِ تعریف VPS لینوکس، پاسخ این سؤال را (به‌طور کلی) می‌دانید؛ که سرور مجازی ویندوز چیست؟ ولی ناگفته نماند. سرور مجازی ویندوزی به سرور مجازی گفته می‌شود که یکی از انواع نسخه‌های ویندوز بر روی آن نصب شده باشد.

سرور مجازی ویندوز، مخصوص وب‌سایت‌هایی است که با زبان‌ برنامه‌نویسی تحت مایکروسافت ویندوز (مثل ASP.NET) نوشته شده باشند. این نوع سرور مجازی به‌خاطر داشتن رابط گرافیکی مشابه ویندوز (در مقایسه با سرور مجازی لینوکس) و عدم نیاز به کار با خط فرمان، محبوبیت بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

سرور مجازی میکروتیک

میکروتیک شرکتی واقع در ریگا، پایتخت لتونی است که در سال ۱۹۹۶ میلادی با هدف تولید روترها (مسیریاب‌ها) و سیستم‌های آی.اس.پی بی‌سیم تاسیس شد.

سرور مجازی میکروتیک چیست؟ سرورهای میکروتیک از سیستم‌عاملی (بسیار کوچک و کم حجم) با نام MikroTik RouterOS استفاده می­‌کند که بر پایه لینوکس ساخته شده است. این نوع سرورها از بهترین و پرکاربردترینِ سرورها هستند و معمولاً برای افراد حرفه‌ای مناسب می‌باشند.

از کاربرد سرور مجازی میکروتیک می‌توان به مواردی چون: بی‌سیم، پراکسی سرور، فایروال و شبکه خصوصی مجازی اشاره کرد که مهم‌­ترینِ آن را می­‌توان، مسیریابی برشمرد.

سرورهای مجازی از نظر موقعیت جغرافیایی

منظور از موقعیت جغرافیایی سرورهای مجازی، موقعیت (داخلی یا خارجی بودنِ) دیتاسنتر است که سرور میزبان در آن قرار دارد.

بر همین اساس، سرور مجازی ایرانی و سرور مجازی خارجی از یکدیگر تفکیک می‌شوند. به عنوان نمونه اگر سروری که خریداری می‌کنید، دیتاسنتر آن در ایران باشد (مثلاً در دیتاسنترهای پارس آنلاین، آسیاتک، همراه اول و برج میلاد) سرور مجازی ایران در اختیار شماست. یا اگر سرور مجازی فرانسه داشته باشید، به احتمال زیاد در دیتاسنتر OVH (فرانسه) میزبانی می‌شوید.

آشنایی با data center: در ساده‌ترین حالت ممکن (در حد نیاز) اگر بخواهیم بدانیم که دیتا سنتر چیست؟ و چه کاری در این مراکز داده انجام می‌شود! باید بگوییم؛ مکان‌هایی استاندارد به نام دیتاسنتر می‌باشند که دارای امکانات پیشرفته‌ای مثل سیستم خنک کنندگی و تهویه اختصاصی و … هستند تا شرایط لازم را برای استقرار و نگهداری سرورها فراهم کنند.

خب؛ حالا برگردیم به ادامۀ بحث قبلی‌مان. کجا بودیم؟ اها!

موارد الحاقی: از دیگر دسته‌بندی‌های موجود از سرورهای خصوصی مجازی می‌توان به مواردی چون سرور مجازی اختصاصی، سرور مجازی اشتراکی، سرور مجازی ابری، سرور مجازی ترید نیز اشاره کرد که در بررسی انواع سرور مجازی VPS با مهمترین و رایج‌ترین طبقه‌بندی این سرویس آشنا شدید.

پس فهمیدیم، وقتی در دسته‌بندی سرور مجازی خارج، نام یک کشور در کنار سرور مجازی قرار دارد؛ مثل: سرور مجازی آلمان، سرور مجازی هلند، سرور مجازی آمریکا و سرور مجازی انگلیس به این معنی است که سرور میزبان VPS ها در دیتاسنتر (مرکز داده) آن کشور قرار دارد.

سرور مجازی ایرانی یا خارجی بخریم؟

مسئله چالش برانگیزی که بعد از کسب اطلاعات مورد نظر در مورد انواع vps پیش می‌آید؛ انتخاب موقعیت جغرافیایی سرور مجازی است. بهتر است قبل از خرید vps ایران یا سرور مجازی خارج کشور به این چالش خاتمه دهید.

سرور مجازی ایرانی یا خارجی

اگر انتخاب بین سرور مجازی ایران و خارج برای شما دشوار است، برای پاسخ به این سؤال کافیست، تفاوت سرور مجازی ایرانی با خارجی را درک کنید. کماکان با شما هستیم تا در خریدِ بهترین سرور مجازی ایرانی و بهترین سرور مجازی خارجی راهنمایی‌تان کنیم. 😉

تفاوت سرور مجازی ایرانی و خارجی چیست؟

بالاتر هم اشاره کردیم، اصلی‌ترین تفاوت سرور مجازی ایران و خارج، IP سرور است. از همین رو، موقعیت جغرافیایی: سرور مجازی و مخاطبین شما می‌توانند نسبت به یکدیگر مزایا و معایبی داشته باشند؛ که در ادامه قصد داریم، دربارۀ مزایا و معایب سرورهای ایرانی و خارجی به‌صورت جداگانه مرور خلاصه‌ای داشته باشیم.

مزایا و معایب سرور مجازی ایرانی

در سرور مجازی داخلی، به‌خاطر کم بودن فاصله سرور و مخاطب، سرعت شبکه و انتقال داده‌ها به سرور بیشتر از سرعت شبکه، در اتصال به سرور خارج از کشور است. نکته: قاعدتاً منظور از مخاطب در اینجا، مخاطب ایرانی است نه خارجی!

مزیت دومی که هنگام خرید vps ایران با آن برخورد می‌کنید، هزینۀ کمتری است که نسبت به تهیۀ VPS خارجی می‌پردازید.

در ضمن، همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، این روزها احتمال اینکه ارتباط اینترنت جهانی ایران با مشکل مواجه شود، زیاد است. بنابراین بسیاری از ما دوست داریم سایت‌مان روی بهترین سرور مجازی در ایران (و سایر سرورهای داخلی) میزبانی شود. چراکه در صورت اجرای طرح صیانت از فضای مجازی و از دسترس خارج شدن اینترنت جهانی، برای مخاطبانی که در ایران‌اند و از شبکه ملی استفاده می‌کنند، سرورهای مجازی ایران در دسترس هستند.

اگر از معایب سرورهای داخلی هم بخواهید بدانید، باید بگوییم که سرور مجازی داخلی پایداری شبکه پایین‌تری نسبت به دیتاسنترهای خارج از کشور دارد. از این گذشته، متاسفانه برخی از وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای خارجی، آی‌پی‌ ایران را تحریم کرده‌اند، در واقع عدم دسترسی به این امکاناتِ به‌روز، از معایب و چالش‌های تلخ سرور مجازی، در ایران هستند.

مزایا و معایب سرور مجازی خارجی

احتمالاً با شناختن مزایا و معایب سرور مجازی ایران فهمیده باشید که سرورهای خارجی چه مزایا و چالش‌هایی دارند. امّا ناگفته نماند که با خرید VPS خارجی (به دلیل حضور سرور مجازی خارج از ایران،) حجم ترافیک و پهنای باند بالاتری را در اختیار خواهید‌ داشت. زیرا دیتاسنترهای خارج از ایران در سطح بالاتری قرار دارند و کیفیت سخت‌افزار و سرویس‌ها نیز، بیشتر می‌شود.

افزون بر مزایا و معایب سرور مجازی خارجی؛ معمولاً پایداری و در دسترسی بودنِ سرور مجازی خارج، از ایران بالاتر است. ولی خطر تحریم شدن به دلیل ایرانی بودن، همیشه در بیخ گوش شماست! همچنین هزینه VPS خارجی، کمی بیشتر از سرور مجازی داخلی است. در عوض، سرور خارجی به‌خاطر تحریم نبودن، دسترسی به نرم‌‌افزارها و امکاناتی که آی‌پی‌های سرور داخلی را مورد تحریم قرار داده‌اند، امکان‌پذیر می‌کند.

در نهایت، برای جواب دادن به این سؤال که سرور مجازی ایرانی بخریم یا خارجی؟ بهتر است این نکته را هم مد نظر داشته باشید که اگر احیاناً حجم ترافیک سرور با منابع اینترنتی، بیشتر از حجم ترافیک مخاطبین ایرانی است، به نظر من خوب است که سرور مجازی خارجی را انتخاب کنید. به خصوص اگر منابع مورد استفاده سرور در اینترنت، به هر علتی به ایران و مخاطبان ایرانی سرویس‌دهی نمی‌کنند، حتماً بهتر است که از سرور خارج استفاده کنید.

حالا یک سؤال خیلی مهم مطرح می‌شود:

چطور بهترین سرور مجازی را انتخاب و خریداری کنیم؟

خرید VPS مخصوصاً برای اولین‌بار ممکن است برای شما کمی گیج کننده باشد. واقعاً هم حق دارید. البته یادتان باشد که اینجا درست، لبۀ تیغ است! اگر در انتخاب این نوع سرویس میزبانی اشتباه کنید؛ بیشتر بار اضافی بردوش‌تان می‌اُفتد تا سبک‌کردنِ باری.

ولی نگران نباشید. ما قصد داریم این مسیر را برای شما هموارتر کنیم. پس اگر احیاناً تصمیم‌تان را برای تهیۀ بهترین سرور مجازی گرفته‌اید، هنوز عجله نکنید! قبل از هرچیز نیازهای خود را در نظر بگیرید و به سؤال‌هایی که در این قسمت اشاره می‌کنیم، خوب دقت کنید.

آیا استفاده از VPS برای من مناسب است؟

هم بله و هم نه! استفاده از VPS هم می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد، هم یک خرج اضافه که خیلی به کارتان نیاید! پس اگر دنبال یک جوابِ درست و حسابی می‌گردید، باید بدانید که همه‌چیز، به نیاز و شرایط‌ شما بستگی دارد. مثال بزنم؟ مثلاً زمانی که:

  1. می‌توانید برای تغییر میزبان سایت خود هزینه بیشتری بپردازید.
  2. از راه‌اندازی وب‌سایت شما در هاست اشتراکی، حداقل حدود ۶ ماه گذشته باشد.
  3. با حجم بسیار زیادی از ترافیک در سایت‌تان روبه‌رو هستید.
  4. میزان سرعت و امنیت بالای سایت، برای‌تان بسیار مهم طلقی می‌شود.
  5. بودجه و دانش فنی لازم برای اجارۀ یک سرور اختصاصی را نداشته باشید.
  6. نیاز به نصب نرم‌افزارهای خاص و انجام تغییر در سرور دارید. دقیقاً کاری که هاست اشتراکی دست‌تان را بسته است.
  7. نمی‌خواهید دغدغۀ کمبود منابع و ارتقاء آن‌ها را داشته باشید.

در هنگام نیازسنجی، به‌طور کلی هر کدام از ۷ شرایط بالا، نشان دهندۀ این است که استفاده از VPS برای‌تان مناسب است. در ادامه قصد داریم، مزایای این سرور را معرفی کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری بتوانید آن را تهیه کنید.

مزایای استفاده از VPS چیست؟

به‌طور خلاصه، مزایای سرور مجازی (VPS) برای استفاده‌کنندگان از آن به موارد زیر بر می‌گردد:

  • دسترسی به حافظه بیشتر
  • دسترسی به پهنای باند بیشتر
  • دارای مقیاس پذیری بیشتر
  • دسترسی به حالت Root در سرور
  • سبب کاهش هزینۀ نیروی انسانی، انرژی و سرمایشی می‌شود.
  • نسبت به هاست اشتراکی سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر است.

در صورتی که تجربۀ استفاده از VPS را دارید و به مواردی دیگر از مزایا و معایب سرور مجازی (VPS) برخورد کرده‌اید، خوشحال می‌شوم آن را در بخش نظرات ذکر کنید.

خب، به نظر من نوبتی هم که باشد. نوبتِ: بحث شیرین قیمت‌ْ هاست. یکی از مهم‌ترین مسائلی که شما در هنگام خرید VPS با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد. پس به اتفاق ببینیم، برای تهیۀ سرور مجازی، حدوداً به چقدر بودجه نیاز داریم؟!

قیمت سرور مجازی چقدر است؟

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، معمولاً هزینه سرور مجازی با توجه به امکانات بیشتری که نسبت به هاست اشتراکی در اختیارتان خواهد گذاشت، به مراتب بالاتر خواهد بود. بااین‌حال اگر قیمت VPS را با قیمتِ سرور اختصاصی مقایسه کنید، با توجه به امکاناتی که می‌گیرید، کاملاً به صرفه‌تر خواهد بود. در نتیجه، با صرف هزینۀ کمتر نسبت به خرید یک سرور اختصاصی، با خرید vps ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌، به‌راحتی می‌توانید از مزایای یک سرور بهره‌مند شوید.

در مورد فاکتورهای قیمت‌گذاری VPS باید بگویم، به‌طور کلی در تخمین و برآورد هزینه‌ سرور مجازی: موقعیت دیتاسنتر، میزان منابع شامل CPU و رم، فضای هارد دیسک، پورت شبکه – مدیریت سرور – امکانات سخت‌افزاری مانند نوع مجازی ساز، دیگر امکانات و دسترسی‌ها … همه و همه، در رقم فاکتور قیمت و خرید VPS موثر هستند.

با توجه به اینکه، تغییرات لحظه‌ای قیمت ارز، باعث ناپایداری و افزایش قیمت سرورهای مجازی شده است، برای مشاهده پکیج‌ها و قیمت‌های مختلف VPS، پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید؛ چراکه جلوتر در قسمت معرفی بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران شما را با یک کلیک به صفحه خرید VPS (سرور مجازی) این سایت‌ها، هدایت می‌کنیم.

یک توصیه برادرانه: برای رفع نیازهای وب‌سایت حرفه‌ای خود پیشنهاد می‌کنم، از تهیۀ وی پی اس یا همان سرور مجازی، دریغ نکنید. زیرا خریدی مثل خرید vps ایران باقیمت مناسب، حتی استفاده از سرور مجازی ارزان قیمت با امکانات معمولی‌تر، بسیار بهتر و اصولی‌تر از هاست اشتراکی و محدویت‌های آن است؛ و برای استفاده‌های شخصی مانند گذر از تحریم‌ها، بسیار پرکاربرد می‌باشد.

سرور مجازی رایگان از افسانه تا واقعیّت

اکنون بگذارید رُک و راست، حقیقت پنهان شده پشت ادعای سرور مجازی رایگان را برایتان بازگو کنیم. پس خوب به حرف‌هایم گوش کنید. سرور مجازی رایگان شعار تبلیغاتی بیش نیست که شرکت‌های ارائه دهنده VPS رواج داده‌اند!!! نظر شما چیست؟ آیا این جمله حقیقت دارد؟!

باید بدانید که برای تهیۀ سرور مجازی رایگان هم در عین تعجّب از شما مبلغی دریافت می‌شود. امّا چرا؟ این هزینه درواقع از جانب شما برای احراز هویت پرداخت می‌شود تا شرکت‌های هاستینگ بتوانند درصد سوءاستفاده از این منابع را کاهش دهند. علاوه بر آن استفاده از این سرویس ها موقتی است و فقط برای تست رایگان سرور می باشند که مدت اعتبار آن اغلب ۲۴ ساعته یا نهایتاً ۳۰ روزه است.

کمی آن طرف‌تر که برویم، اوضاع شاید وخیم‌تر باشد. تعدادی از شرکت‌های خارجی برای ارائه سرور مجازی رایگان ابتدا کردیت کارت را از کاربران دریافت می‌کند، سپس طی یک بازۀ زمانی مشخص آن VPS را در اختیارشان قرار می‌دهند. بعد از اتمام این دوره هزینۀ آن تمام‌وکمال از کردیت کارت مشتری کسر خواهد شد.

سرور مجازی رایگان از افسانه تا واقعیت

در ضمن، از همۀ این موارد که بگذریم، شما برای استفاده از امکانات سرورهای رایگان (و همچنین خرید vps ارزان) بسیار محدود هستید. به‌طور مثال اگر بخواهید در سرور مجازی رایگان از وردپرس استفاده کنید، عملاً بدون سیستم‌عامل لینوکس محدودیت دارید. چراکه معمولاً (بصورت پیش‌فرض) روی این سرورها ویندوز (مثلاً ۲۰۱۲) نصب شده و شما این دسترسی را ندارید که روی آن‌ها هر نرم‌افزار و سیستم‌عاملی را نصب و اجرا کنید.

تا به اینجا با تعریف سرور مجازی آشنا شدیم، از کاربرد VPS، ویژگی‌های یک سرور مجازی و انواع VPS گفتیم، با بررسی سرور مجازی درکل فهمیدید که vps به چه دردی میخوره؟ و حتی نکاتی که باید قبل از انتخاب بهترین شرکت سرور مجازی می‌دانستید را هم برای شما عزیزان آوردیم.

امّا… حالا که اینهمه اطلاعات مفید کسب کردیم، واقعاً از کجا سرور مجازی تهیه کنیم؟ آن‌وقت این ارائه دهنده بهترین سرور مجازی در ایران چه نام دارد؟ در بخش بعدی (درست همین‌جا 👇) این سؤال را پاسخ خواهیم داد.

بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران کدام شرکت است؟

الوعده‌ وفا! اگر به‌دنبال راهنمایی جامع در پاسخ به سؤال “بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران کدام شرکت است؟” هستید؛ جای درستی آمده‌اید! (راستی. تا یادم نرفته: خوش‌آمدید به وردپرسی شو 😉) پاسخ به این پرسش “از کجا سرور مجازی بخریم” بدین صورت می‌باشد که روزبه‌روز به شرکت‌های هاستینگ افزوده می‌شود، شما با مطالبی که در بالا گفته‌ایم می‌توانید، بهترین شرکت سرور مجازی را آگاهانه از میانِ سایت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات سرور مجازی انتخاب کنید.

خدمت دوستانی که مُدام می‌پرسند: بهترین سرور مجازی کدام است؟ عارضَم که واقعاً سخت است اگر بخواهیم از بینِ شرکت‌های خوب، یک یا چند مورد را نام ببریم، به‌هرحال ما ۶ تا از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده VPS را لیست کرده‌ایم که در ادامه به بررسی سرور مجازی هر یک می‌پردازیم؛ بلکه شما با شناخت خدمات و ویژگی‌های آن‌ها بتوانید، به‌راحتی بنا به نیازتان، بهترین سرور مجازی را انتخاب و از بهترین سایت خرید vps لذت ببرید.

البته یادتان باشد که هنگام انتخاب بهترین شرکت سرور مجازی، ارزانی تنها الویت نباشد که شاید به مشکل بر بخورید. شاخصه‌های دیگری مثل خدمات اضافی، پشتیبانی، منابع سخت‌افزاری، سرعت و امنیت ارائه‌دهنده را هم جزو فاکتورهای اساسی خود لحاظ کنید. ما در این مقایسه، تمام این شاخص‌ها را در نظر می‌گیریم.

«فقط به این نکته توجه داشته باشید که شرکت‌های زیر براساس رتبۀ خاصی لیست نشده‌اند! و عملاً ربطی به ارزش‌گذاری آن‌ها ندارد زیرا شما با در نظر گرفتنِ سایر موارد بالا می توانید، بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران را انتخاب کنید».

بهترین سرور مجازی در ایران

ایران سرور

ایران سرور با بیش از ۱۹ سال سابقۀ حضور در بازار و دارا بودنِ ۷۰ دیتاسنتر در سراسر جهان، یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده VPS در ایران است. این شرکت، در تاریخ نگارش این مقاله؛ ارائه دهنده سرورهای مجازی لینوکس و سرورهای مجازی ویندوز در ایران، آلمان و فرانسه نیز می‌باشد.

جالب است بدانید که ایران سرور توانسته تا تاریخ نگارش این مقاله، به بیشتر از ۱۸۲ هزار مشتری در ایران خدمات دهد که انصافاً می‌تواند لایق عنوانِ بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران باشد. شما هم موافقید؟

خبر خوب اینکه، طبق گفته‌های این شرکت، منابعی که در اختیار شما قرار می دهند، کاملاً اختصاصی است. این در حالی است که اکثر شرکت‌ها اقدام به اشتراک منابع سرور اصلی در سرورهای مجازی ارائه شده می‌کنند.

ویژگی‌ها

  • پهنای باند ۹۹٫۹%
  • ارائه خدمات مدیریت سرور
  • سخت افزارهای جدید و آپدیت
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و قوی
  • داشتن همراه متخصص جهت کار با لینوکس و کار با فریم ورک‌ها
  • ارائه سرویس‌های متنوع و مورد نیاز + سرور تست
  • ارتقاء به‌سرعت منابع
  • امکان راه‌اندازی مانیتورینگ برای اطلاع از میزان رم یا CPU

مشاهده ایران سرور

پارس پک

شرکت «پارس پک» از بزرگترین شرکت‌های هاستینگ ایران است که کمتر احتیاج به معرفی دارد. زیرا همان‌طور که می‌دانید پارس پک اولین ارائه دهنده خدمات رایانش ابری در ایران است.

اگر به‌دنبال یک سرور مجازی پرسرعت با سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز هستید که دسترسی root برای سرور داشته باشد، به هیچ وجه خدمات نوین پارس پک را از دست ندهید. همچنین تهیۀ سرور مجازی از پارس پک به کمک فناوری ابری، بسیار اقتصادی است و می‌توانید در هر لحظه منابع خود را به‌راحتی افزایش دهید.

به نظر می‌رسد «پارس پک» در مورد امنیت سرورهای مجازی خود حساس باشد، به‌طوری که این شرکت با بهره‌مندی از فایروال‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمند در دیتاسنتر معتبر، امنیت سرورهای مجازی را تامین و در موقعیت‌های ایران، اروپا یا آمریکا ارائه می‌کنند.

ویژگی‌ها

  • آپ تایم و سرعت بالا
  • ارائه سرور ۲۴ ساعته تست (رایگان)
  • ارائه فضای بک‌آپ رایگان
  • امکان پرداخت هزینه بصورت ماهیانه
  • IP و DNS اختصاصی
  • دارای قابلیت VNC (جهت دسترسی مستقیم به سرور)

مشاهده پارس پک

گنجه هاست

گنجه هاست یا همان گنجه، یکی دیگر از شرکت‌های هاستینگ داخلی است که خدمات و سرویس‌های متنوعی در سبد محصولات خود دارد. از جمله ویژگی‌های سرور مجازی گنجه می‌توان به امکان نصب سیستم‌عامل دلخواه و ارائه سرور مجازی در ایران و آلمان اشاره نمود؛ که سرور مجازی آلمان بر روی هارد NVMe و سرور مجازی ایران بر روی هارد SSD Pro میزبانی می‌شود.

اگر هم قصد خرید سرور مجازی با نسل جدید هارد دیسک NVMe و سری جدید پردازنده‌های اینتل و رم‌های DDR4 را دارید، می‌توانید از سرور مجازی فوق حرفه‌ای NVMe سرویس‌ VIP این شرکت یعنی سرور مجازی UltraVPS استفاده کنید که تبدیل به مشخصه‌ای نایاب، بین هاستینگ‌های ایران شده است.

همچنین بر روی تمامی پلن‌های سرور مجازی «گنجه هاست» یک سرویس پشتیبان رایگان به میزان فضای دیسک همان پلن، ارائه خواهد شد.

ویژگی‌ها

  • پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته
  • ضمانت بازگشت وجه دریافتی تا ۷ روز پس از ثبت سفارش
  • امکان میزبانی چندین وب‌سایت بر روی یک VPS
  • اشتراک منابع سرور بین تعداد کمی از کاربران
  • مانیتورینگ در ۲۴ ساعت شبانه روز

مشاهده گنجه هاست

وب‌رمز

به یکی دیگر از ریش سفیدهای این بازار رسیدیم. بله وب‌رمز. این شرکت باسابقه، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ در پایتخت آغاز کرده و ارائۀ سرور مجازی، از خدمات گوناگون این شرکت محسوب می‌شود.

سیاست کاری وب رمز به گونه‌ای است که سرورهای پرقدرت با حداقل رم ۶۴ گیگابایت ارائه کند و برای رفع نیازها و درخواست‌های کاربران، قیمت‌های خود را با تعریفِ پلن‌های کاربردی کمی ارزان‌تر سرشکَن کند.

یکی دیگر از مزیت‌های وب‌رمز این است که به مشتریان (نابلد،) خدمات مدیریت سرور ارائه می‌دهد. لذا پشتیبانی نیرومند وب‌رمز به صورت ۲۴ ساعته و از طریق تیکت، تماس تلفنی و چت انجام می‌شود. ولی معمولاً در ایام تعطیل شما فقط می‌توانید از طریق ثبت تیکت با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. طبق تجربۀ کاربران ما، حتی در روزهای تعطیل هم چت آنلاین، فعال و کارشناسان سایت آماده پاسخگویی هستند.

وب‌رمز، سرورهای مجازی خود را در دو طرح استاندارد و ویژه NVMe ارائه می‌دهد. در پلن VPS سرور مجازی استاندارد امکانات و قدرت سخت‌افزاری کمتری دارد که از آن‌ در موقعیت ایران، آلمان و فرانسه میزبانی می‌شود. اما سرور مجازی ویژه NVMe در پلن VDS قوی‌ترند و با دیسک‌های پرسرعت در موقعیت ایران، آلمان و فنلاند اجاره داده می‌شود. در ضمن حداقل دو هفته یکبار از آن‌ها فول‌بک‌آپ گرفته خواهد شد.

ویژگی‌ها

  • ۲۴ ساعت مهلت تست سرور + هفت روز گارانتی بازپرداخت وجه
  • دارای دسترسی‌های VNC و Reboot به سرور
  • کرنل، سی پی یو و رم اختصاصی
  • هزینۀ راه‌اندازی و DNS اختصاصی، رایگان
  • استفاده از دیسک‌های پرسرعت NVMe
  • مانیتورینگ (رایگان) سرور

راستی. اگر یادتان باشد، قرار شد تا بهترین VPS برای بایننس را معرفی کنیم. حالا ما به شما سرورهای مجازی ویژه وب‌رمز را پیشنهاد می‌دهیم؛ چراکه مناسب ترید و بایننس در اروپا و بورس در ایران هستند.

مشاهده وب رمز

نوین هاست

«نوین هاست» شرکت هاستینگ نسبتاً باسابقه‌ای است که به صورت تخصصی در حوزۀ ارائه سرورهای مجازی و اختصاصی فعالیت‌ می‌کند. هرچند این شرکت خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد؛ اما در بازار با این خصوصیت شناخته می‌شود. دفتر اصلی «نوین هاست» در شهر تهران قرار دارد.

جالب است بدانید که این شرکت، ۲۰ لوکیشن مختلف در سراسر جهان از جمله سرور مجازی ایران ارائه می‌دهد. این واقعاً فوق‌العاده است! زیرا کمتر شرکت هاستینگی از این خدمات عرضه می‌کند. شایان ذکر است که تمام سرویس‌های این شرکت دارای پهنای باند نامحدود هستند.

سرورهای مجازی «نوین هاست» با پنل تحت وب قدرتمند دارای تمامی امکانات و بر روی هاردهای SSD اجرا می‌شوند. ناگفته نماند که مجازی‌ساز این سرورها VMware و KVM می‌باشد.

ویژگی‌ها

  • فایروال اختصاصی
  • آپتایم ۹۹%
  • تنوع در سرویس دهی
  • دارای ترافیک نامحدود منصفانه
  • قابلیت ارتقاء پلن
  • دسترسی ریموت به سرور
  • سیکل پرداخت متنوع (ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالیانه)

مشاهده نوین هاست

صبا هاست

بله درست متوجه شدید، صباهاست. آخرین شرکتی که قصد داریم به لیست بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران اضافه کنیم: تاسیس «صبا هاست» به سال ۱۳۸۵ برمی‌گردد، از جمله ویژگی‌های مهم این شرکتِ ارائه دهنده وی پی اس می‌توان به ارائۀ آخرین تکنولوژی ابری، IP اختصاصی و گواهینامه SSL رایگان، اشاره نمود.

صباهاست سرویس‌های VPS (سرور مجازی) خود را در موقعیت‌های ایران، آلمان و فرانسه ارائه می‌دهد که اتفاقاً بر روی هاردهای SSD اجرا می‌شوند.

مزیت اصلی صباهاست، ارائۀ ترافیک نامحدود بر روی تمام پلن‌های این شرکت است. از طرفی سرویس‌های «صبا هاست» همراه با Waf اختصاصی در اختیار مشتری قرار داده می‌شوند. بنابراین در مقابلِ حملات DDOS مقاومت بالایی دارند. (DDos نوعی حملۀ اینترنتی است که باعث از دسترس خارج شدن سرور می‌شود.)

در صورتی هم که نیاز به راه‌اندازی و کانفیگ سرور مجازی و یا قصد انتقال اطلاعات خود، از سرور قدیم به سرور جدید را داشته باشید، می‌توانید مدیریت سرور مجازی خود را به صباهاست بسپارید. در صباهاست این سرویس “هاست اختصاصی” نام دارد. پس قبل از خرید vps در این باره تصمیم گرفته و سرویس مناسب را انتخاب کنید.

ویژگی‌ها

  • ضمانت بازگشت وجه
  • آپ تایم تضمینی ۱۰۰ درصدی!
  • تست VPS (یک روزه)
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل (تیکت، چت آنلاین، واتس اپ و تماس تلفنی)
  • بک‌آپ‌گیری منظم با سیکل روزانه
  • مانیتورینگ اختصاصی
  • عدم وجود محدویت در تعداد راه‌اندازی وب‌سایت

مشاهده صباهاست

با هم چند بهترین شرکت ارائه دهنده vps ایران را بررسی و تحلیل کردیم. اما کدام یک بهترین هست؟ در پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم بخش پایین را هم مطالعه کنید تا ما به شما بگوییم در نهایت کدام یک را انتخاب کنید.

VPS پیشنهادی وردپرسی شو

حالا شاید بپرسید بالاخره کدام شرکت ارائه دهنده خدمات سرور مجازی را پیشنهاد می‌دهید؟ صادقانه بگویم، انتخاب بهترین سرور مجازی به دست ما اصلاً معنایی ندارد(!)

در واقع جواب این سؤال بستگی به شرایط خاص شما دارد. زیرا برای انتخاب سرور مجازی مناسب کار خودتان؛ نیازهای خود را باید لیست کنید و با در نظر گرفتن تمام موارد بالا و تجربۀ تیم وردپرسی شو، بهترین شرکت ارائه دهنده vps ایران را انتخاب کنید.

در کل، ما سعی کردیم راهنمای کاملی از سرورهای مجازی و شرکت‌های وی پی اس تهیه کنیم که برای استفاده و بهره‌وری از سرور مجازی، این مسیر => از جواب دادن سؤالات‌ِ در ذهن‌تان (پیش از پرداخت هزینه به این سایت‌ها) تا در نهایت تهیۀ VPS را برای شما ساده‌تر کنیم. البته ما هیچ تعصبی روی اطلاعات این سایت‌ها نداریم. بنابراین در صورتی که تجربۀ استفاده از خدمات این شرکت‌ها را دارید، حتماً نظر خود را برای استفاده کاربران وب‌سایت، کامنت کنید.

نتیجه‌گیری شما دربارۀ بهترین سرور مجازی

شما هم حتماً تجربیاتی در این زمینه دارید. پس بی‌صبرانه منتظریم تا لطف کنید و آن را در بخش دیدگاه‌های همین مقاله با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. 😍 شک نکنید تجربه‌های شما تاثیرگذار هستند و به سایر خوانندگان این مطلب کمک می‌کنند تا مانند تجربه تلخ من (و شما) در خرید VPS و انتخاب سایت ارائه دهنده وی پی اس به مشکل نخورند.

به نظر شما کدام شرکت بهترین سرور مجازی را ارائه می‌دهد؟

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,160
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,194
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,996
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
نظرات شما + ۲
  • ا​ر ۱+
    ابوالفضل راد شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام خیلی جامع و کامل بود مرسی 👌♥️

    پاسخ دهید
    • س​پ ۰+
      سعید پیری پشتیبان سایت شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

      درود! خوشحالم برات مفید بوده 🧡

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

برچسب‌ها
, , ,
به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد