4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

مدیریت ابزارک در وردپرس

4,610 کسب و کار اینترنتی , وردپرس پشتیبان سایت سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
6 رای

در ادامه آموزش وردپرس، به سراغ مدیریت ابزارک در وردپرس رفته ایم و میخواهیم نحوه کار با ابزارک های وردپرس رو مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا توضیحاتی در مورد ابزارک وردپرس میدهیم و بعد در مورد نصب ابزارک در وردپرس مطالبی ارائه داده و در انتها مدیریت ابزارک در وردپرس را کامل آموزش میدهیم.

مدیریت ابزارک در وردپرس

ابزارک وردپرس چیست؟

اولین سوالی که در مورد ابزارک ها ذهن کاربر رو معطوف خود می کند ابزارک وردپرس چیست؟ است، ابزارک یا ویجت بخش مهمی از وبسایت وردپرسی می باشد که با استفاده از آن میتوانید امکانات فراوان و جالبی به سایت اضافه کنید. معمولا این امکانات بیشتر به سایدبار (ستون کنار سایت) یا فوتر اضافه می شود. البته از ابزارک ها در چه مکان هایی استفاده کنید بستگی به قالب شما دارد. باید ببینید آیا قالب وردپرس شما از ابزارک پشتیبانی می کند یا نه، معمولا اکثر قالب های وردپرس آماده و خارجی که به فارسی تبدیل می شوند از ابزارک پشتیبانی میکنند و میتوانید از طریق این ابزارک ها بخش های متفاوتی به قالب خود اضافه کنید. این امکانات می تواند : تقویم، بخش ثبت نام، لیست، آخرین نظرات، آخرین مطالب، دسته ها، برچسب ها، جعبه جستجو و … باشد.

دسترس به ابزاک وردپرس

برای دسترسی به ابزارک های وردپرس کافیه از منوی نمایش، گزینه ابزارک ها رو انتخاب کنید تا وارد بخش ابزارک های وردپرس شوید مانند تصویر زیر:

ابزارک وردپرس چیست؟

بعد از اینکه وارد زیر منوی ابزارک ها شدید با صفحه ای مانند تصویر زیر رویرور می شوید:

دسترسی به ابزارک های وردپرس

در این صفحه گزینه های متفاوتی وجود دارد. 

ابزارک های در دسترس :

به صورت پیش فرض خود وردپرس تعدادی ابزارک در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید از آن ها در سایدبار و فوتر سایت خود استفاده کنید. 

محدوده ابزارک :

در این قالب که روی سایت ما وجود دارد، فقط بخش سایدبار ابزارک پذیر می باشد که میتوانید از ابزارک ها در دسترس در این جعبه استفاده کنید. 

نحوه استفاده از ابزارک ها در قالب :

برای استفاده از ابزارک ها، احتیاج به کار خاصی نیست کافیه ابزارک مورد نظر رو با موس بگیرید و داخل جعبه ی محدوده ابزارک بذارید یا به قول معرفو درگ اند دراپ کنید. تا ابزارک به سایدبار (ستون کنار) اضافه شود. در تصویر زیر ما دو ابزارک جستجو و تقویم رو به سایدبار اضافه کردیم :

اضافه کردن ابزارک وردپرس به سایدبار

وقتی این دو ابزارک رو به بخش سایدبار اضافه میکنیم در بخش ظاهر سایت این دو ابزارک اضافه شده است مانند تصویر زیر :

نمایش ابزارک در قالب وردپرس

حذف ابزارک از سایدبار:

خوب نحوه اضافه کردن ابزارک رو یاد گرفتید. اگر بخواهیم یک ابزار رو از سایدبار یا محدود ابزارک ها حذف کنیم باید چه کنیم. کافیه روی ابزارک کلیک کنید تا ابزارک رو به پایین باز شود و در بخش پایین گزینه پاک کردن رو بزنید تا ابزارک مورد نظر از بخش سایدبار حذف شود مانند تصویر زیر:

حذف ابزارک از سایدبار

تغییر اسم ابزارک :

بعضی اوقات میخواهیم اسم یک ابزارک رو عوض کنیم. عوض کردن اسم ابزارک کار راحتی است کافیه روی ابزارک کلیک کنید تا ابزاک باز شود و از بخش نام اسم ابزاک رو رو بنویسید و از بخش پایین ذخیره رو بزنید تا اسم مورد نظر ذخیره شود. مانند تصویر زیر:

تغییر اسم ابزارک در وردپرس

بعد از ذخیره کردن وقتی وارد سایت می شوید متوجه تغییر اسم ابزارک مورد نظر می شوید مانند تصویر زیر:

تغییر اسم ابزارک

معرفی ابزارک های وردپرس:

در ادامه مدیریت ابزارک در وردپرس به سراغ معرفی ابزارک های موجود وردپرس میرویم (ابزارک هایی که هنگام نصب وردپرس روی وردپرس قرار دارند. در صورتی که قالب وردپرس حرفه ای استفاده کنید تعداد این ابزارک ها و محیط های ابزارک پذیر بیشتر می شود.) سعی میکینم به صورت دقیق کل ابزارک ها رو معرفی کنیم تا در صورت نیاز از این ابزارک ها استفاده کنید. 

معرفی ابزارک های وردپرس

HTML سفارشی
با استفاده از این ابزارک می توانید کدهای HTML و CSS بنویسید و خروجی در سایدبار نمایش داده شود. مثلا کد یک دکمه رو بنویسید و در خروجی دکمه نمایش داده می شود. برای یادگیری HTML و CSS می توانید از بسته آموزش طراحی وب استفاده کنید.

RSS:
بعضی وقت ها میخواهید آخرین مطالب یک سایت یا حتی سایت خود را در سایدبار داشته باشید که میتوانید اطلاعات RSS  رو بدید تا در سایدبار نمایش داده شود. معمولا آدرس RSS هر سایت این شکلی می شود: https://wpsho.com/feed/

آخرین دیدگاه ها:
اگر خواستید آخرین دیدگاه های و نظرات (مقاله: مدیریت دیدگاه ها در وردپرس) مطالب سایت خود رو در سایدبار داشته باشید می توانید از این ابزارک استفاده کنید. می توانید تعداد نظراتی که نمایش داده شود رو مشخص کنید.

ابربچسب:
قبلا در مورد برچسب ها صحبت کردیم (مقاله مدیریت برچسب ها در وردپرس رو مطالعه کنید.) بعضی برچسب ها رو زیاد استفاده کردید در سایت که به عنوان ابر برچسب معروف هستند. مثلا در سایت وردپرسی شو، از آموزش وردپرس زیاد استفاده شده این می شود ابر برچسب سایت وردپرسی شو، اگر خواستید این ابر برچسب های رو در سایدبار داشته باشید می توانید از این ابزارک استفاده کنید. 

اطلاعات:
اگر خواستید اطلاعاتی مانند ورود، پیگیری نوشته های با RSS و این مدل اطلاعاتی رو در سایدبار داشته باشید می توانید از ابزارک اطلاعات استفاده کنید.

بایگانی:
بعضی وقت ها میخواهیم کاربران بر اساس آرشیو و بایگانی ماهانه به مطالب ما دسترسی داشته باشند میتوانید از این ابزارک استفاده کنید. (این ابزارک بر اساس ماهای میلادی کار میکند.)

بایگانی شمسی:
اگر ابزارک همانند ابزارک بایگانی کار میکند فقط آرشیو و بایگانی این ابزارک بر اساس تاریخ شمسی است.

برگ ها:

در مورد برگه ها در مقاله آموزش کار با برگه ها در وردپرس صحبت کردیم اگر خواستید برگه ها رو در سایدبار و بخش ابزارک ها داشته باشید از این ابزارک استفاده کنید.

تصویر:
اگر خواستید یک تصویر در بخش سایدبار و ابزارک ها داشته باشید میتوانید از این ابزاک استفاده کنید. کافیه ابزارک رو اضافه کنید و عکس رو داخل خودش آپلود کنید.

تقویم:
اگر خواستید یک تاریخ میلادی در سایدبار داشته باشید از این ابزارک استفاده کنید.

تقویم شمسی:
اگر از تاریخ میلادی خوشتون نیومد و دوست داشتید یک تقویم شمسی داشته باشید میتوانید از این ابزارک استفاده کنید.

جستجو:
هر سایتی به بخش جستجو نیاز دارد شما میتوانید از طریق ابزارک جستجو، در سایدبار سایت یک جعبه جستجو داشته باشید.

دسته ها:
در مورد دسته ها در مقاله دسته بندی نوشته ها در وردپرس صحبت کردیم. اگر خواستید در بخش سایدبار و ابزارک ها دسته ها رو داشته باشید از این ابزارک استفاده کنید.

صوت:
بعضی وقت ها میخواهید یک پادکست یا فایل صوتی در سایدبار و بخش ابزارک ها داشته باشید. می توانید از این ابزارک استفاده کنید. کافیه ابزارک رو به بخش مربوطه اضافه کنید بعد فایل مورد نظر رو آپلود کنید.

فهرست راهبری:
اگر خواستید در بخش سایدبار فهرست داشته باشید میتوانید از این ابزارک استفاده کنید. اگر نمیدونید فهرست چی هستش پیشنهاد میکنم مقاله مدیریت فهرست ها در وردپرس را مطالعه کنید.

متن:
در مورد اضافه کردن صوت و عکس به سایدبار و بخش ابزارک صحبت کردیم، اگر خواستید متن اضافه کنید میتوانید از ابزارک متن استفاده کنید.

نوشته های تازه:
اگر میخواهید آخرین نوشته های سایت رو در بخش سایدبار داشته باشید میتوانید از ابزارک نوشته های تازه استفاده کنید. در این بخش میتوانید تعداد نوشته ها رو هم مشخص کنید.

ویدئو:
بعد از معرفی ابزارک های صوت، عکس و متن، برای اضافه کردن ویدئو می توانید از این ابزارک استفاده کنید.

گالری:
در بخش بالا گفتیم اگر میخواهید عکس اضافه کنید میتونستید از ابزارک تصویر استفاده کنید. حال اگر خواستید تعداد عکس اضافه کنید و به صورت گالری داشته باشید میتوانید از ابزارک گالری استفاده کنید.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,176
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,939
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,515
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد