4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

مدیریت فهرست ها در وردپرس

6,868 آموزش , کسب و کار اینترنتی , وردپرس پشتیبان سایت چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
6 رای

بعد از این که مقاله مدیریت ابزارک در وردپرس را در سایت منتشر کردیم، در ادامه آموزش وردپرس به سراغ مدیریت فهرست ها در وردپرس رفته ایم. در این آموزش میخواهیم جواب سوال فهرست در وردپرس چیست رو دهیم و در ادامه در مورد ساختن فهرست در وردپرس و حذف فهرست در وردپرس صحبت کنیم و در انتها مدیریت فهرست ها در وردپرس را آموزش دهیم.

مدیریت فهرست ها در وردپرس

فهرست در وردپرس چیست

در گام اول باید بگیم فهرست در وردپرس چیست و جواب این سوال رو دهیم. فهرست به زبان انگلیسی به معنی Menu است، یعنی به صورت کلی لیستی از لینک ها با امکان چینش درختی، که دسترسی کاربران به لینک های مهم را آسان می کند. حال این لینک ها میتواند داخلی (لینک هایی که به سایت خودمان بر میگرد) یا خارجی (به سایت های دیگر اشاره کند) باشد.

نکته مهم: الزامی نیست که از فهرست در بالای سایت استفاده کنیم، بر اساس کد نویسی قالب میتوان از منو در جاهای مختلف قالب (بالای سایت، پایین سایت، سایدبار و …) استفاده کرد. مثلا در همین سایت وردپرسی شو ما از فهرست در سایدبار و فوتر استفاده کردیم. مانند تصویر زیر :

فهرست در وردپرس چیست

کاربرد فهرست در وردپرس

بعد از اینکه جواب سوال فهرست در وردپرس چیست، حال به سراغ کاربرد فهرست در وردپرس میرویم. با استفاده از فهرست ها میتوان در هر بخش از سایت منوهای مختلفی داشته باشید (البته بسته به قالب سایتتون). با استفاده از این منوها دسترسی کاربران راحتر و هدایت کاربران به صفحه های مورد نظر بهتر و بیشتر می شود. با استفاده از فهرست ها شما می توانید انواع منو و فهرست مختلف مثل کشویی و دراپ داون را ساخته و در مکان های مختلف سایت استفاده کنید.
مثلا الان در وردپرسی شو از فهرست ها در ۴ مکان مختلف سایت استفاده شده است و هر بار بر اساس نیاز میتوانیم لیست منوها رو کم و زیاد کنیم. اگر از فهرست در این مکان ها استفاده نمی کردیم باید برای تغییرات پشت سر هم وارد بخش کدنویسی میشدیم و کدها رو تغییر میدادیم ولی الان بدون دست بردن به کدهای قالب سایت، منوها رو از طریق بخش فهرست عوض میکنیم.

مدیریت فهرست ها در وردپرس

برای مدیریت فهرست ها در وردپرس باید به منوی نمایش، زیر منوی فهرست ها برویم تا به صفحه فهرست ها دسترسی داشته باشیم مانند تصویر زیر:

دسترسی به فهرست ها در وردپرس

بعد از این که گزینه فهرست ها رو میزنید وارد بخش مدیریت فهرست ها در وردپرس می شوید. در این صفحه اگر فهرستی ساخته باشید میتوانید به راحتی آن را مدیریت کنید مانند تصویر زیر:

مدیریت فهرست ها

ساختن فهرست در وردپرس

برای ساخت فهرست در وردپرس باید از صفحه مدیریت فهرست ها، نامی را برای فهرست مورد نظرتون تایپ کنید و بعد گزینه ساخت فهرست رو کلیک کنیم مانند تصویر زیر:

ساختن فهرست در وردپرس

بعد از این که شروع به ساختن فهرست در وردپرس کردید و دکمه ساخت فهرست رو زدید با صفحه ای مانند صفحه زیر روبرو می شود. حال باید گزینه های منوها رو لیست فهرست اضافه کنید:

ساختن فهرست

لینک هایی که به فهرست میتوان اضافه کرد می تواند شامل گزینه های زیر باشد: (برای اضافه کردن هر لینک، کافیه تیک آن لینک و گزینه رو بزنید و بعد دکمه افزودن به فهرست رو کلیک کنید.)

  • برگه ها (شما میتوانید هر برگه ای که دوست دارید به فهرست اضافه کنید، اگر در مورد برگه ها چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقاله آموزش کار با برگه ها در وردپرس را مطالعه کنید)
  • نوشته ها (در صورتی که نوشته خاصی دارید و میخواهید به فهرست اضافه کنید کافیه نوشته مورد نظر رو انتخاب کنید و دکمه افزودن به فهرست رو بزنید تا به فهرست اضافه شود. اگر در مورد نوشته ها چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقاله آموزش نوشتن مطلب در وردپرس رو مطالعه کنید)
  • پیوندهای دلخواه (بعضی وقت ها در منوها میخواهید به سایتی خارج از سایت خودتون لینک بدید، در این حالت میتوانید از پیوندهای دلخواه استفاده کنید. کافیه اسم صفحه و لینک رو وارد کنید و دکمه افزودن به فهرست رو بزنید)
  • دسته ها (شما میتوانید در فهرست خود دسته هم داشته باشید. اگر در مورد دسته ها چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقاله دسته بندی نوشته ها در وردپرس را مطالعه کنید)

در تصویر زیر هر هر کدام یک لینک اضافه کردیم و بعد از اضافه کردن لینک ها به فهرست باید محل و جایگاه قرار گیری فهرست رو از بخش زیر که با رنگ زرد مشخص شده است رو مشخص کنیم. این قالب دارای دو محل قرار گیری فهرست است. یکی فهرست اصلی و یکی فهرست شبکه های اجتماعی، تصویر زیر رو کامل ببینید متوجه می شوید :

اضافه کردن لینک به فهرست در وردپرس

بعد از اضافه کردن و مشخص کردن جایگاه قرار گیری فهرست باید روی گزینه ذخیره فهرست کلیک کنید تا تغییرات روی فهرست اعمال شود. بعد از انتشار و ذخیره فهرست، لینک های مورد نظر به صورت منو در سایت نمایش داده می شوند مانند تصویر زیر:

قرار گیری فهرست در قالب وردپرس

ایجاد زیر منو در وردپرس

بعد از این که ساختن فهرست در وردپرس را آموزش دادیم حال به سراغ ایجاد زیر منو در وردپرس میرویم. بعضی وقت ها میبینید در سایت ها زیر منو وجود دارد. مثل همین سایت وردپرسی شو، مانند تصویر زیر:

زیر منو در وردپرس

برای ایجاد زیر منو در وردپرس کافیه ابتدا گزینه های مورد نظر رو اضافه کنید و بعدروی هر گزینه که میخواهید وارد زیر منوی دیگری شود کلیک کنید تا باز شود و بعد گزینه زیر اسم منو اصلی رو بزنید تا وارد زیر منوی اصلی شود مانند تصویر زیر: (اینجا اسم منوی اصلی، برگه نمونه است و این نوشته زیر منوی برگه نمونه می شود)

ایجاد زیر منو در وردپرس

یا میتوانید هر کدام گزینه ای که میخواد زیر منو شود (به اصطلاح حالت والد و فرزندی می گویند) رو انتخاب کنید و به زیر گزینه مورد نظر ببرید تا حالت آبشاری یا زیر منوی بگیرد مانند تصویر زیر:

اضافه کردن زیر منو به منوی اصلی در وردپرس

وقتی این کار رو کردیم روی ذخیره فهرست کلیک کنید تا فهرست مورد نظر ذخیر شود. اگر فهرست رو در سایت ببینید متوجه آبشاری شدن منو می شوید مانند تصویر زیر:

نمایش زیر منو در سایت

ویرایش فهرست در وردپرس

بعد از مدیریت فهرست ها در وردپرس حال به سراغ ویرایش فهرست در وردپرس میرویم، در این بخش باید وارد بخش فهرست ها شوید و از بخش بالا فهرست مورد نظر رو انتخاب کنید و بعد گزینش رو بزنید تا فهرست مورد نظر جهت ویرایش انتخاب شود و صفحه آن باز شود مانند تصویر زیر:

ویرایش فهرست در وردپرس

بعد از دکمه گزینش و انتخاب فهرست مورد نظر، صفحه فهرست ظاهر می شود و میتوانید فهرست مورد نظرتون رو ویرایش کنید. و بعد از ویرایش، گزینه ذخیره فهرست رو بزنید. 

حذف فهرست در وردپرس

بعد از ویرایش فهرست در وردپرس، حال به سراغ حذف فهرست در وردپرس میرویم برای حذف فهرست در وردپرس مانند بخش ویرایش فهرست باید، فهرست مورد نظر رو انتخاب کنید، وقتی که فهرست مورد نظر انتخاب و باز شد از بخش پایین گزینه پاک کردن فهرست رو بزنید تا فهرست مورد نظر پاک شود مانند تصویر زیر:

حذف فهرست در وردپرس

در این مطلب سعی شده آموزش کار با فهرست در وردپرس به صورت کامل آموزش داده شود تا شما بتوانید به راحتی با فهرست در وردپرس کار کنید. 

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,174
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
6,936
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,514
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد