4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

تعریف کسب و کار اینترنتی

1,355 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت پنج شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

شاید با مفهوم کسب و کار اینترنتی آشنا باشیم اما به صورت دقیق و درست نمیدونیم چی هست. در اینترنت هم وقتی جستجو میکنی همه به جای باز کردن کسب و کار اینترنتی در مورد چیزهای دیگر استفاده میکنند مثل کسب درآمد با کسب و کار اینترنتی که اصلا با تعریف آن متفاوت است.
در این مقاله سعی بر این دارم بیشتر در مورد تعریف کسب و کار اینترنتی صحبت کنم تا مسائل دیگر، پس اگر دوست دارید بیشتر در مورد کسب و کار اینترنتی بدونید و یک تعریف دقیق رو بخونید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

تعریف کسب و کار اینترنتی

در ابتدا باید اصلا معنی و مفهوم کسب و کار رو بدونیم و بعد این که این موضوع مشخص شد به سراغ مدل آنلاین یا اینترنتی آن بریم.

کسب و کار چیست؟

تعریف های متفاوتی برای کسب و کار وجود دارد در واژه نامه ی آکسفورد، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامه‌ی لانگ من، کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود، گفته می‌شود.به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از فعالیت‌هایی که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها به منظور کسب سود را کسب و کار میگویند و اگر بخواهم خودمونی بگم یعنی یعنی فروش محصول به مشتری که انتها به سود میرسد رو کسب و کار می گویند. مثل کسب و کارهای میوه فروشی، سوپر مارکت، فروش قطعات خودرو و . . .

نظر بزرگان در مورد تعریف کسب و کار:

بر طبق نظر (ارویک و هانت) و کاری که در آن خدمات یا کارهایی که دیگر افراد جامعه به آن نیاز دارند و مایل به خرید آن هستند و توان پرداخت بهای آن را دارند، تولید، توزیع و عرضه می شود. ، کسب و کار عبارت است از هر نوع کسب.

(پترسن و پلومن) بر این باورند که هر تبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است.

پروفسور (اون)، کسب و کار را یک نوع کاسبی می داند که طی آن کالاها یا خدمات برای فروش در بازار تولید و توزیع می شوند.

بعد تعریف کسب و کار باید در مورد کسب و کار آنلاین یا کسب و کار اینترنتی صحبت کنیم و دقیق بگیم چی هست.

کسب و کار اینترنتی:

هر فعالیتی که در فضای اینترنت انجام گیرد و منجر به کسب درآمد (سود) شود را کسب و کار اینرتنتی می گویند. حالا به صورت مثال بخوام توضیح بدم: مثلا شخصی موبایل فروشی دارد (کسب و کار فیزیکی) اگر گوشی موبایل رو از طریق اینترنت بفروش برسونه (سایت، شبکه های اجتماعی و . . .) بهش میگن کسب و کار اینترنتی، یعنی محصولات یا خدمات خودش رو به صورت آنلاین عرضه میکند و در نهایت از طریق اینترنت به سود می رسد.

مزایای کسب و کارهای اینترنتی:

  • ارزان بودن
  • انعطاف پذیر بودن
  • از کار کردن لذت می برید
  • زمان در اختیار شماست (یعنی هر زمان که دوست دارید میتوانید کار کنید)
  • عدم محدودیت در زمان و مکان
  • شانس نامحدود برای پولدار شدن
  • با کسب و کار اینترنتی رئیس خود باشید
  • می توانید همزمان دارای چند شغل باشید
  • نیاز به سرمایه کلان، مدرک و یا حتی شرایط سنی ندارید
  • هزینه های اضافی مثل هزینه رفت و آمد به محل کار حذف می شود

کسب و کار اینترنتی

سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

سرمایه اولیه کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کارهای فیزیکی خیلی کمتر است. و شما با کمترین هزینه و ریسک کسب و کار اینترنتی خودتون رو شروع کنید. البته کسب و کارهایی هم هستند که ایده های جدیدی دارند و اکثر این کسب و کارها به سرمایه های بیشتری برای راه اندازی احتیاج دارند. ولی در کل برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی سرمایه ناچیزی لازم است.
مثلا برای راه اندازی یک فروشگاه ساعت فیزیکی باید حداقل بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون سرمایه داشته باشید (اگر ساعت اورجینال بفروشید باید بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سرمایه داشته باشید) ولی در حالت آنلاین یا اینترنتی با هزینه بین ۵ تا ۱۰ میلیون میتوانید یک فروشگاه آنلاین فوق العاده راه اندازی کنید.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,205
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,012
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,528
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد