4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

آموزش ریست پسورد وردپرس

1,896 وردپرس پشتیبان سایت چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

ریست پسورد وردپرس یکی از دغدغه های کاربران استفاده کننده از وردپرس می باشد و خیلی از کاربران که تازه با وردپرس شروع به ساخت سایت کرده اند با این مشکل روبرو هستند. در این مقاله در ادامه مقالات آموزش وردپرس میخواهیم در مورد ریست پسورد ادمین وردپرس، چند روش رایج و کاربردی را ارائه و آموزش دهیم. پس اگر میخواهید نحوه ریست رمز وردپرس را یاد بگیرید پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید و تمام روش ها رو یاد بگیرید چون این روش ها در ادامه راه به دردتون میخورند.

ریست پسورد وردپرس

ریست پسورد وردپرس

اگر میخواهید اقدام به ریست پسورد وردپرس کنید ۴ راه اصلی برای این کار وجود دارد که در این مقاله هر ۴ راه را، مورد بررسی قرار میدهیم. از این ۴ روش برای ریست رمز وردپرس دو تاش از طریق خود وردپرس صورت میگیرد و دو تاش از طریق هاستی که داریم. لیست این ۴ روش را در بخش پایین لیست کرده ایم.

  • از طریق پنل کاربری
  • فراموشی رمز
  • از طریق PHPMyAdmin
  • با استفاده از اسکریپت

۱- از طریق پنل کاربری

اگر به پنل کاربری خود دسترسی دارید و می خواهید رمز رو عوض کنید کافیه از بخش بالا، سمت چپ روی اسم خود بروید و در صفحه ای که باز می شود روی گزینه ویرایش شناسنامه من کلیک کنید تا وارد بخش ویرایش حساب کاربری شوید مانند تصویر زیر:

ریست پسورد وردپرس از طریق پنل کاربری

بعد از اینکه وارد بخش ویرایش حساب کاربری شدید به انتهای صفحه بروید و در انتها کافیه روی دکمه ساختن رمز بزنید تا یک رمز جدید برای شما ایجاد شود (البته می توانید رمز جدید رو ویرایش کنید) مانند تصویر زیر:

ریست پسورد از طریق پنل کاربری

این اولین روش برای ریست پسورد ادمین وردپرس می باشد. در این روش حتما باید در پنل کاربری باشید. 

۲- فراموشی رمز

در روش دوم برای ریست پسورد ادمین وردپرس، کافیه به صفحه لاگین وردپرس مراجعه کنید و روی گزینه رمزتان را کم کرده اید یا فراموشی رمز بزنید مانند تصویر زیر:

ریست پسورد وردپرس از طریق فراموشی رمز

بعد از اینکه روی این گزینه زدید یک صفحه جدید باز می شود مانند تصویر زیر:

ریست پسورد با فراموشی رمز

در این صفحه باید ایمیل یا نام کاربری خود را وارد کنید و روی دریافت رمز تازه بزنید. به این ترتیب، رمز جدید برای شما ایمیل می شود و کافیه به ایمیل خود مراجعه کنید. در ایمیل دریافتی لینکی برای شما ارسال شده است که کافیه روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه بازنشانی رمز باشید. و در صفحه جدید کافیه رمز جدید را وارد کنید. این دومین روش ریست پسورد وردپرس می باشد که از طریق خود وردپرس صورت میگیرد. در ادامه نحوه ریست پسورد وردپرس از طریق هاست را آموزش میدهیم.

۳- ریست پسورد وردپرس از طریق PHPMyAdmin

به روش سوم ریست رمز وردپرس میرسیم. که این روش برای کسانی است که نمی توانند از طریق فراموشی رمز، رمز جدید روی وردپرس قرار دهند. کافیه به هاست سی پنل یا دایرکت ادمین خود مراجعه کنید و روی گزینه PHPMyAdmin کلیک کنید. 

اگر هاست شما Cpanel می باشد کافیه به بخش DATABASE بروید و روی گزینه PHPMyAdmin کلیک کنید مانند تصویر زیر:

بخش DATABASE گزینه PHPMyAdmin

اگر هاست شما Direct Admin است از بخش مدیریت اکانت روی گزینه PHPMyAdmin کلیک کنید مانند تصویر زیر:

بخش مدیریت اکانت گزینه PHPMyAdmin

اگر برای ورود به PHPMyAdmin از شما نام کاربری و رمز خواست، یوزر و رمز هاست را وارد کنید. وقتی وارد PHPMyAdmin می شوید با صفحه ای مانند تصویر زیر روبرو می شوید:

صفحه PHPMyAdmin برای ریست پسورد

در این بخش می بینید که ما در سمت چپ تصویر تعداد زیادی دیتابیس داریم ولی کسانی که فقط یک سایت دارند فقط یک دیتابیس وجود دارد. در این بخش روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنید تا باز شود مانند تصویر زیر:

ورود به دیتابیس برای ریست پسورد وردپرس

در این بخش می بینید جداول زیادی وجود دارد برای ریست پسورد وردپرس از طریق PHPMyAdmin کافیه روی جدول wp_users کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود. مانند تصویر زیر:

ویرایش دیتابیس برای ریست پسورد وردپرس

در این بخش بستگی به تعداد کاربرهایی که دارید رکورد وجود دارد، ما در این سایت فقط یک کاربر داریم هم هم مدیر سایت است برای همین است که فقط یک رکورد وجود دارد. حال برای ریست پسورد این کاربر باید روی گزینه Edite بزنید تا وارد صفحه ویرایش کاربر شوید. مانند تصویر زیر:

ویرایش کاربر وردپرس از طریق PHPMyAdmin

در این صفحه می توانید اطلاعات کاربر را ویرایش کنید.
۱- از این بخش می توانید شناسه یا همان نام کاربری رو تغییر دهید.
۲- این گزینه مربوط به فانکشن پسورد می باشد که باید روی گزینه MD5 قرار گیرد.
۳- در این باید رمز جدید را وارد کنید. پیشنهاد میکنم حتما یک رمز قوی که شامل حروف، اعداد و .. می باشد را وارد کنید. 
۴- بعد از ست کردن پسورد روی دکمه Go کلیک کنید تا این اطلاعات ذخیره شود. 

به همین سادگی می توانید اقدام به ریست پسورد وردپرس از طریق PHPMyAdmin کنید. 

۴- ریست پسورد وردپرس با استفاده از اسکریپت

یک روش دیگر برای ریست پسورد ادمین وردپرس آپلود یک اسکریپت در Root یا همان پوشه /public_html/ می باشد. این روش خیلی کمتر استفاده می شود و اکثر کسانی که میخواهند دست به ریست پسورد وردپرس بزنید از طریق PHPMyAdmin اقدام می کنند. ابتدا یک فایل روی سیستم خودتان یا در هاست در پوشه /public_html/ درست کنید با عنوان و پسوند res.php بعد کدهای زیر را داخل آن قرار دهید.

برای دانلود این فایل کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید (فایل به صورت zip می باشد آن را از حالت زیپ خارج کنید) اگر این فایل را خواستید در هاست آپلود کنید و نذاشت فایل را در خود هاست درست کنید.

برای آپلود کافیه از داخل هاست (سی پنل یا دایرکت ادمین) روی گزینه مدیریت فایل یا File Manager کلیک کنید بعد وارد پوشه /public_html/ شوید. بعد از اینکه این فایل را در پوشه مورد نظر آپلود کردید. آدرس مشاهده این فایل را باز کنید. به عنوان مثال اگر در مسیر اصلی دامنه وردپرس را نصب کرده باشید باید به آدرسی مثل wpsho.com/res.php مراجعه کنید. کافیه تا بعد از آدرس سایت خودتون res.php/ را وارد کنید.

بعد از ورود به این آدرس با صفحه زیر رو به رو خواهید شد، حالا کافیه تا نام کاربری و رمز دلخواه خودتون را در فیلدهایی که میبینید وارد کرده و در نهایت روی دکمه Update Options کلیک کنید تا رمز جدید برای این نام کاربری در وردپرس ریست شود. مانند تصویر زیر:

ریست پسورد وردپرس با استفاده از اسکریپت

حالا بعد از اینکه صفحه لود شد رمز شما تغییر داده شده و میتونید با رمز جدید وارد پیشخوان وردپرس شوید.

نکات مهم هنگام استفاده از این فایل:
۱- دقت کنید که فایلی که با نام res.php در هاست آپلود یا می سازید باید در کنار سایر فایل‌های وردپرس همچون wp-config.php باشه و آن را داخل پوشه‌های دیگه‌ای قرار ندهید.
۲- دومین چیزی که باید به آن توجه کنید اینست که بعد از ریست رمز وردپرس، باید فایل آپلود شده را از روی هاست خود پاک کنید چون هر کسی می توانید با نوشتن آدرس فایل دوباره رمز را عوض کند و این باعث عدم امنیت وردپرس می شود. 

نتیجه گیری:
در این مقاله ۴ روش برای ریست پسورد وردپرس ارائه دادیم که معمولا روش ۲ و ۳ بیشترین استفاده را دارند. این شما هستید که روش مورد نظر رو انتخاب می کنید. پشنهاد میکنم هر ۴ روش را یاد بگیرید تا بعدا بر اساس نیاز یکی را استفاده کنید.

 
وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,167
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,207
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,014
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

برچسب‌ها
,
به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد