4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

نمایش مسیر کاربر در وردپرس با افزونه Breadcrumb

5,014 افزونه پشتیبان سایت دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

یکی از پارامترهایی که معمولا در سئو مقداری تاثیر دارد و امتیاز مثبت برای سایت حساب می شود وجود مسیر کاربر در سایت می باشد. که اصطلاحا به آن Breadcrumb گفته می شود قبلا مطلبی با عنوان نحوه ایجاد breadcrumb در وردپرس با افزونه Breadcrumb NavXT را منتشر کردیم اما امروز میخواهیم نمایش مسیر کاربر در وردپرس با افزونه Breadcrumb را آموزش بدیم. افزونه Breadcrumb جز افزونه های فوق العاده برای ایجاد نمایش مسیر کاربر در وردپرس می باشد که معمولا این افزونه آپدیت های پشت سرهم و منظمی دارد برای همین قصد به آموزش آن گرفته ایم.

کار کردن با افزونه Breadcrumb به شدت ساده و به دور از پیچیدگی می باشد در ادامه سعی می کنیم علاوه بر آموزش این افزونه توضیحاتی هم در مورد خود برد کرامب میدهیم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید. پس همراه ما با آموزش افزونه Breadcrumb برای نمایش مسیر کاربر در وردپرس باشید.

نمایش مسیر کاربر در وردپرس

قبل از اینکه شروع به آموزش کار با افزونه Breadcrumb کنیم توضیحاتی در مورد Breadcrumb دهیم شاید زیاد با این موضوع آشنا نباشید. breadcrumb یا برد کرامب که معمولا با نام موقعیت فعلی کاربر در صفحات سایت شناخته می شود. یعنی کار در صفحه که هستش متوجه می شود الان در حال حاضر در چه صفحه ای قرار دارد. نمونه برد کرامب در سایت وردپرسی شو هم وجود دارد مثل تصویر زیر:

نمونه بردکرامب در سایت وردپرسی

یک نکته مهم در مورد نمایش مسیر کاربر در سایت وجود دارد که خیلی از سایت ها به آن اشاره نمی کنند. نمایش موقعیت دسته بندی یا صفحات جاری در وردپرس شما میتواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا سایت شما را بهتر شناسایی کنند و بصورت صحیح نوشته‌های شما را دسته‌بندی کنند که تاثیر بسیار مفیدی در سئو سایت وردپرسی و بهینه سازی آن دارد.

ویژگی های افزونه Breadcrumb

  • نمایش مسیر کاربر در وردپرس با افزونه Breadcrumb
  • راه اندازی ساده و آسان
  • نمایش مسیر کاربران با شورتکد [breadcrumb]
  • افزایش سئو سایت
  • متن سفارشی در مقابل Breadcrumb
  • متن جداکننده سفارش
  • نمایش Breadcrumb در صفحه اصلی، هر نوع پست، صفحه، صفحات والد، صفحه نویسنده، صفحه بایگانی، صفحه برچسب، صفحه تاکسونومی سفارشی، صفحه جستجو

نمایش مسیر کاربر در وردپرس با افزونه Breadcrumb

برای نمایش مسیر کاربر در وردپرس باید ابتدا افزونه Breadcrumb رو از انتهای همین مطلب دانلود کنید و آن را نصب نمایید. اگر نحوه نصب افزونه در وردپرس را بلد نیستید کافیه مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید. بعد از اینکه افزونه رو نصب کردید یک گزینه جدید به بخش پیشخوان وردپرس اضافه می شوید با عنوان Breadcrumb، که این گزینه به آخر منو بخش مدیریت وردپرس اضافه می شود مانند تصویر زیر:

نصب افزونه Breadcrumb

وقتی روی Breadcrumb کلیک کردید وارد صفحه تنیمات این افزونه می شوید مانند تصویر زیر:

صفحه تنظیمات افزونه Breadcrumb

سربرگ Options

این بخش مربوط به تنظیمات نوع نمایش به صورت فونت، جداکننده و اینکه در چه بخش هایی نمایش مسیر کاربر در وردپرس فعال شود را مشاهده می کنید.

در بخش تنظیمات افزونه Breadcrumb روی سربرگ options بزنید می توانید در در بخش Breadcrumb front Text یک متن اولیه برای نمایش مسیر کاربر که در سایت نمایش داده می شود بنویسید. (همون جایی که وردپرسی شو رو زدیم) در صورتی که یخواهید چیزی نمایش داده نشود فیلد را خالی بگذارید. در فیلد جدا کننده مسیر کاربران علامت دلخواه خود را قرار دهید. سپس انداره فونت Breadcrumb را تعیین کنید. و در آخر عبارت home را میتوانید نمایش و با مخفی کنید. (البته بعضی از امکانات مال نسخه پرو یا همان نسخه پولی هستش)


سربرگ Style در صفحه تنظیمات افزونه Breadcrumb

سربرگ Style

اگر میخواهید نمایش مسیر کاربر در وردپرس را متفاوت جلوه دهید برای تغییر رنگ بندی متن، بک گراند و جدا کننده می توانید سربرگ Style استفاده کنید. بعضی از این بخش ها که غیر فعال هستش مربوط به نسخه پرو افزونه Breadcrumb می باشد که باید آن نسخه رو تهیه کنید. هر بخش رو که تغییر دادید روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

سربرگ Shortcodes در صفحه تنظیمات افزونه Breadcrumb

سربرگ Shortcodes

وقتی روی سربرگ Shortcodes کلیک می کنید شورت کدی به شما نمایش داده می شود که از این شورت کد می توانید در هر جایی که می خواهید اقدام به نمایش مسیر کاربر در وردپرس کنید استفاده نمایید. این شورت کد [breadcrumb] می باشد. البته در بخش پایین کد php برای قرار دادن در قالب وردپرس هم معرفی شده است.


سربرگ Custom CSS در صفحه تنظیمات افزونه Breadcrumb

سربرگ Custom CSS 

اگر به کدنویسی css مسلط هستید می توانید از این بخش استفاده کنید و هر نوع استایلی که دوست دارید وارد کنید.


خروجی: 
به همین راحتی می توانید مسیر فعلی کاربر را نمایش بدید وقتی که وارد سایت می شوید و روی یک مطلب کلیک می کنید مانند تصویر زیر نمایش می دهد:

خروجی افزونه Breadcrumb


دانلود افزونه Breadcrumb برای نمایش مسیر کاربر در وردپرس

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,167
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,207
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,015
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد