4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

قالب نال شده وردپرس و مشکلات استفاده از آن

5,512 قالب رایگان وردپرس , وردپرس پشتیبان سایت دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
11 رای

مدتی است که متاسفانه تعدادی زیادی قالب نال شده وردپرس در بازار و سایت های ایرانی منتشر شده است که باعث دردسرهای زیادی برای وب مستران و صاحبان سایت شده است. طوری که از هر ۱۰ سایت که از قالب های آماده استفاده میکنند بین ۲ تا ۵ سایت از قالب نال شده وردپرس استفاده میکنند. حالا در این مقاله میخوایم ابتدا در مورد این صحبت کنیم قالب نال شده وردپرس چی هستش و به چه مدل قالب یا افزونه ای میگن نال و اگر از این قالب و افزونه نال استفاده کنیم چه مشکلاتی برای سایت ما پیش میاد.

اگر سایت و کسب و کار آنلاینتون براتون مهم و ارزشمند هستش پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

قالب نال شده وردپرس

قالب نال شده وردپرس

قبل از اینکه در مورد مشکلات استفاده از قالب نال شده وردپرس صحبت کنیم باید بدونیم اصلا نال به چه معنایی است و به چه افزونه و قالبی نال گفته می شود تا درک درستی از این موضوع داشته باشید.

قالب نال شده چیست؟

وقتی قالب وردپرس یا افزونه ای برای فروش گذاشته می شود در ابتدا دارای یک قفل اولیه هستند که توسط اشخاصی این قفل و لایسنس شکسته می شود و به صورت رایگان در سایت ها برای دسترسی عموم قرار گرفته می شود. حال این سوال مطرح می شود که چرا این اشخاص این کار رو میکنند و قالب و افزونه های وردپرس رو به صورت رایگان قرار میدهند.
این رو همیشه در نظر بگیرید هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد. این افراد قفل قالب و افزونه ها رو میشکنند و در داخل این قالب و افزونه ها کدهای مخرب و امنیتی قرار میدهند. بعد از نصب توسط افراد این کدها به صورت خودکار شروع به فعالیت میکنند بدون اینکه ما بدونیم دارد چه اتفاقی میافتد و باعث ایجاد حفره امنیتی در سایت ما می شود.
حال شاید بپرسید این حفرهای امنیتی باعث چه چیزی می شود؟
این افراد بدون دردسر سایت شما رو در اختیار دارند و میتوانند هر کاری انجام دهند اما اصلی ترین کار این است که از سایت شما در جهت نمایش تبلیغات و پاپ آپ استفاده میکنند و درآمد کسب میکنند.

مشکلات نصب قالب نال شده وردپرس 

بعد از اینکه گفتیم قالب نال شده چیست؟ حال به سراغ مشکلات ایجاده شده بعد از نصب قالب نال شده وردپرس میرویم. سعی میکنیم مشکلات اصلی رو مورد بررسی قرار دهیم.

مشکلات نصب قالب نال شده وردپرس

۱- امنیت 

اولین خطری که قالب نال شده وردپرس دارد بحث امنیت و حفرهای امنیتی در قالب یا افزونه های نال شده است. شما با نصب آنها به هکر ها و افراد سودجو اجازه استفاده از سایت رو به راحترین شکل ممکن میدهید. این افراد با استفاده از حفرهای امنیتی موجود در افزونه و قالب نال شده به سایت شما به راحتی دسترسی دارند و میتوانند از طریق سایت شما با ایجاد پاپ آپ یا مباحث تبلیغاتی یا … کسب درآمد کنند.

۲- سئو 

یکی از مشکلات بدی که قالب و افزونه های نال شده دارند سئو بسیار بد و در یک کلمه افتضاع هست. قالب ها و افزونه های نال شده میتوانند لینک های اسپم از طرف سایت شما ارسال کنند و به کلی به لینک های سایت شما در موتور های جستجو ضربه بزنند و سایت شما رو از لحاظ سئو نابود کند.

۳- سرعت 

مشکلی که خیلی از استفاده کنندهای قالب و افزونه نال دارند افت سرعت شدید سایت می باشد. بارها دیدم کاربرهایی که بعد عوض کردن قالب یا نصب افزونه کاهش سرعت سایت داشته اند و بعد از چک و بررسی سایت متوجه شدم از قالب و افزونه نال شده استفاده میکنند. این رو در نظر بگیرد کاربر و مخاطب سایت شما کمتر از ۵ ثانیه برای لود سایت شما وقت میذارد و اگر سایت شما لود نشود سایت رو ترک میکند پس قالب و افزونه نال علاوه بر سرعت، مخاطب شما رو هم از سایت دور میکند.

۴- مشکلات قانونی 

شاید این بخش خنده دار باشد و اصلا مورد قبول نباشد چون در ایران قانون کپی رایت رعایت نمی شود اما این محصولات دارای لایسنس و فایل مجوز هستند و کسانی میتوانند استفاده کنند که لایسنس تهیه کرده باشند. متاسفانه در ایران اکثریت کسانی که قالب میفروشند نه لایسنس تهیه میکنند و از همین قالب های نال شده جهت فروش به مشتری استفاده میکنند. البته بعضی از هاست ها و سرورهای خارجی با بحث کپی رایت مقابله میکنند که به اصطلاح به آن مشکلات ابیوزی (Abuse) گفته میشود.

۵- عدم پشتیبانی 

یکی دیگر از مشکلات قالب های نال شده عدم پشتیبانی است مثلا چند وقت پیش یکی از قالب های که از سایت تم فارست به صورت اورجینال تهیه کرده بودیم یک مشکل داشت که با اعلام از طرف گروه وردپرسی شو این مشکل از طرف طراح و برنامه نویس آن حل و برطرف شد. اما اگر قالب نال شده باشد شما هیچ پشتیبانی دریافت نمی کنید و باز دچار مشکل می شوید.

۶- حریم خصوصی

کسانی که از قالب نال شده وردپرس استفاده میکنند شاید در نگاه اول سود کرده اند اما نمیدانند با کدهای مخربی که در قالب وردپرس نصب شده قرار دارد تمام اطلاعات آنها و کاربرانشان در دست افراد سودجو قرار گرفته است. و هر کاری در سایت انجام دهند توسط آن افراد رصد می شود.

۷- تلاش و زحمت 

شما ارزشمندترین دارایی خود یعنی زمان و عمر خود را صرف سایت و کسب و کارتون میکنید با استفاده از قالب نال شده وردپرس یا حتی افزونه های نال شده این دارای و زحمت رو هدر میدهید. شاید در ابتدا سود کنید ولی بعدا دچار مشکل های واقعا بدی می شوید و تمام تلاش و زحمتی که می کشید از بین میرود.

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,167
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,207
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,015
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
نظرات شما + ۱۵
  • د​م ۲+
    دکتر مغز و اعصاب چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سلام من یک سایت پزشکی دارم .الان متوجه شدم از قالب نال شده استفاده شده .باید چیکار کنم؟ با گرفتن قالب اصلی و تغییر دادنش مشکلی برای سایت پیش نمیاد؟

    پاسخ دهید
    • م​ه ۱+
      محمد همتی پشتیبان سایت چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      سلام
      وقت بخیر
      ببینید به هاستینگیم میگید ویروس ها رو حذف کنه
      بعد قالب اصلی رو میگیرید و جایگیزین میکنید
      هیچ اتفاقی نمیفته
      فقط پاک سازی یادتون نره
      موفق باشید

      پاسخ دهید
  • ع​ر ۰+
    علی راد جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷

    متاسفانه خیلی از سایت های ایرانی قالب نال میفروشند
    سایت های بزرگ که همه بهشون اعتماد دارند
    واقعا جای تاسف داره

    پاسخ دهید
  • س​ا ۰+
    سامی دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    من با حرف شما در مورد موش و گربه موافق نیستم من بخاطر بازدید از سایت خودم محصولات رایگان در اختیار مردم قرار میدهم و سایت این جانب نماد اعتماد هم داره لطفا جمع نبندید که همه این کارا بخاطر این مورد انجام میدهند یک مورد دیگر قالب نال شده به قالبی میگویند که قفل آن شکسته باشد حتی قالب هایی که در سایت شما هم هست قفل شکسته است

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷

      سلام
      وقت بخیر
      دوست عزیز
      قالبی که قفل آن شکسته شود و داخل آن معمولا کدهایی قرار گرفته حال میخواد ویرویس باشه یا کدهای تبلیغاتی منظورمونه
      حالا شما می تونید نظر خودتون رو داشته باشید و نظرتون کاملا قابل احترام هستش
      ولی بارها دیدم کسایی که از قالب های نال ویروسی استفاده کردند و دچار مشکل های شدید شده اند.
      پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان استفاده نکنید چون صد در صد بعدا دچار مشکل ها و خسارت جبران ناپذیری می شوید.
      موفق باشید

      پاسخ دهید
  • ک​م ۰+
    کاربر مهمان سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷

    سلام لطفا صادقانه پاسخگو باشید.

    سایت پرشین اسکریپت قالب و افزونه اپدیت شده و به اصطلاح نال شده توی سایت قرار میده اما من با انتی ویروس توتال انلاین که تمام ویروس کش های مطرح دنیا رو داره اسکن میکنم افزونه هاشو هیچ ویروسی پیدا نمیکنه تقریبا ۵۰ تا انتی ویروس حتی خود ویروس کش های مخزن وردپرس بعد از اسکن چیزی نشون نمیده و پاک اعلام میکنه..
    البته ناگفته نباشه پرشین اسکریپت سواستفاده نمیکنه یعنی من تا حالا چیزی در موردش نشنیدم اما بیست اسکریپت ظاهرا لینک ها اسپم و تبلیغاتی تو کد ها گذاشته!!
    من فکر میکنم از چه سایتی دانلود کنی خیلی مهمه همه سایت ها کد مخرب قرار نمیدن به خاطر اعتبارشون و بعضی ها وی ای پی دارن تبلیغ دارن پس درامد هم کسب میکنن
    حالا یه خواهشی ازتون دارم برا یکبارم که شده در سراسر وب ایران اثبات کنید با یک فیلم اموزشی از دو تا بهترین سایت ها رایگان ۱٫ پرشین اسکریپت ۲٫ بیست اسکریپت که کدومشون بدون تبلیغ و کد مخرب فایل ها رو ارائه میدن..
    سپاس

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷

      سلام
      وقت بخیر
      نمیشه چیزی گفت
      من نمی تونم بیام و سایتی رو خراب کنم و اصلا درست نیست
      ولی به نظرم از جایی تهیه کنید که احتمال دارد که نال نباشه
      ولی خیلی از رایگان ها متاسفانه از سایت های نال خارجی تهیه می کنند که همین موضوع باعث لطمه میشه
      بیشتر دقت کنید
      موفق باشید

      پاسخ دهید
  • ک​م ۰+
    کاربر مهمان چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷

    بحث خراب کردن زمانیه که اون سایت خدمات مورد رضایت کاربرا ارائه بده ولی وقتی کار اشتباه باشه کار شما بسیار با ارزش خواهد بود.
    حالا یه نکته برادر عزیز واقعا ما باید چطور بفهمیم بیش از ۵۰ انتی ویروس پاک اعلام میکنن به نظرم همه قصد این چنینی ندارن یه جورایی مثل نرم افزارهای افیس ادوبی که تقریبا اکثریت کرک شده استفاده میکنن و هیچ مشکلی هم ندارن کاربرا .. حداقل یک آموزش تولید کنید اسم سایتی هم نیارید و نشون بدید مثلا چه لطمه ای به سئو میزنه به هر حال یه راهی اصولی باید وجود داشته باشه
    چقدر برا گوگل و سئو این موارد نال اهمیت داره؟ مثلا رتبه سایت رو امکان داره از ۳۰۰۰ به ۵۰۰۰ هزار بیاره و بازدید ها کم بشه؟
    لطفا توضیح بدید.
    سپاس

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷

      سلام
      وقت بخیر
      ببینید خیلی از سایت های ایرانی متاسفانه از قالب های نال استفاده می کنند
      منم نمی تونم اسم سایت خاصی رو بیارم
      پس لطفا نپرسید
      ولی برای تهیه به نظرم بهترین راه تهیه از سایت های قابل اعتماد هستش
      یا اینکه از خود منبع خرید کنیم

      پاسخ دهید
  • ر​س ۰+
    رسول شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    شما که لالایی بلدید چرا خودتون خوابتون نمیبره
    میرید قالبهای ارجینال رو میخرید قفلش رو میشکنید و دوباره لاینسس تک دامنه روش میذاره و به هزار نفر میفروشید
    اسم اینو چی میشه گذاشت جالیه دزد آموزش دزدی نکردن میده
    جواب قانع کننده و درستی دارید بدید

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

      سلام
      وقت بخیر
      وقت شما بخیر
      ما لایسنس نمیذاریم روی قالب ها و بدون لایسنس میفروشیم
      بعدش دوست عزیز ما فقط هزینه پشتیبانی و فارسی سازی رو میگیرم
      باید قبول کرد به خاطر تحریم ها و بن بست های کشور نمیشه کاری کرد
      ما سعی می کنیم مردم کشورمون با کمترین هزینه را صاحب قالب کنیم
      الان کسی بره قالب رو بخره برای هر قالب باید بیش از ۹۰۰ هزار هزینه بده
      مثلا یک قالب ۶۰ دلاری با دو دلار هزینه خرید و ۲۵ هزار پورسانت سایت های خریدار نزدیک یک میلیون میشه
      ما اونو میخریم فارسی سازی می کنیم با قیمت بسیاری ناچیزی برای فروش قرار میدیم
      واقعا نامردی هستش بگید دزدی هستش چون به خاطر تحریم ها ما به هیچ جا وصل نیستیم و پشت سر هم اکانت های ایرانی بسته میشه
      الان یه اکانت ۹۵۰ دلاری مجموعه ما بسته شد
      این دزدی نیست به نظر شما ؟
      باز هم نظر شما قابل احترام و توجه هستش
      موفق باشید

      پاسخ دهید
  • ح​س ۰+
    حسین سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸

    سلام وقت بخیر
    چجوری متوجه بشیم که قالبمون نال شده هست یا نه؟
    ممنون از راهنمایی

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸

      روش های زیادی هستش
      که داخل یک مطلب میگیم که کدوم قالب نال هستش کدوم نه

      پاسخ دهید
  • ف​ق ۰+
    فهیم قاسمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

    سلام خسته نباشی اقای همتی.
    من درحال راه انداری یه فروشگاه هستم ولی در زمینه انتخاب قالب دچار مشکل شدم. روی لوکال فلت سام ریختم و کلی باهاش کار کردم ولی خوب نال شده است.
    الان به توجه به قیمت بالای محصول در تم فارست و مشکلات خرید قالب های اصلی که راستچین و فارسی هم نیستند شما چی پیشنهاد میکنید.
    از کجا میشه فهمید که قالب دارای امنیت مناسب هست؟
    سایت های مثل …. که قالب فلت سام رو حدود ۱۰۰ تومن میفروشند چقدر قابل اعتمادند؟؟

    تشکر و درود فراوان.

    پاسخ دهید
    • پ​س ۰+
      پشتیبان سایت پشتیبان سایت چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

      سلام
      وقت بخیر
      تو تلگرام پیام بدید به پشتیبان سایت تا بهتون یک راهکار کاملا حرفه ای دهد
      ۰۹۱۰۶۳۹۲۰۲۲
      موفق باشید

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۱۵

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد