4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

انتخاب دامنه مناسب

2,768 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
9 رای

در مقاله راهنمای ثبت و خرید دامین به صورت کامل در مورد آموزش خرید دامنه صحبت کردیم و گفتیم برای خرید دامین باید چه کارهایی را انجام بدیم. اما سوالی که پیش میاد این است که چطور یک دامنه مناسب انتخاب کنیم یا اگر بخوایم دقیق بگیم نحوه انتخاب دامنه مناسب چطور است. در این مقاله سعی میکنم در مورد انتخاب دامنه مناسب کامل صحبت کنم و بگم چطور یک دامین مناسب رو انتخاب کنید. پس اگر میخواهید یک دامین ثبت کنید و نمیدونید چه اسمی انتخاب کنید پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

انتخاب دامنه مناسب

قبل از ثبت دامنه باید با قوانین انتخاب نام دامنه آشنا شوید بعد شروع به انتخاب نام دامنه کنید. در بخش پایین قوانین انتخاب نام دامنه را به صورت کامل مورد بررسی قرار میدهیم.

قوانین انتخاب نام دامنه

متناسب بودن دامین با فعالیت :

نام دامنه و پسوند دامنه باید با فعالیت شما مرتبط باشد مثلا طرف سایت موبایل فروشی دارد اما اسم دامنه اش در مورد کشاورزی است این بدترین نوع انتخاب دامین است پس تا میتوانید دامینی را انتخاب کنید که مرتبط با فعالیت و کسب و کارتون باشد.

تایپ ساده دامین :

نام دامنه باید ساده تایپ شود و نباید از کلمات عجیب و غریب و سخت استفاده کنید چون باعث می شود کاربر در تایپ آن دچار مشکل شود. مثلا همین دامین wpsho از دو بخش wp و sho تشکل شده است که تایپ بسیار ساده و روانی دارد.

حفظ کردن راحت دامین :

یکی از مشکلاتی که خیلی از دامین های کسب و کارها جدید دارند سخت بودن حفظ دامین است و اکثرا به فراموشی سپرده می شوند. پس سعی کنید از کلماتی استفاده کنید خیلی سریع حفظ شوند و باعث شود کاربر و مخاطب به راحتی دامین سایت شما رو به خاطر بسپارد.

کوتاه بودن دامین :

اسم دامین باید کوتاه باشد مثلا در حد ۶ ۷ کارکتر باشد نه این که ۱۵ تا کارکتر. من خیلی از دامین ها رو میبینم که اسم دامین بیش از ۱۰ کارکتر طول دارد که همین موضوع باعث می شود هم تایپ آن سخت باشد هم حفظ کردن آن، پس تا میتوانید اسم دامین رو کوتاه انتخاب کنید.

عدم استفاده از خط تیره و اعداد :

یکی از اشتباهاتی که کاربران در ثبت دامین انجام میدهند استفاده از خط تیره در نام دامین است که به شدت اشتباه است و به هیچ عنوان این کار رو انجام ندهید. و بعضی هم از اعداد در نام دامین استفاده میکنند که باز پیشنهاد می شود تا میتوانید از این کار اجتناب کنید.

منحصر به فرد بودن دامنه :

تا میتوانید اسم دامین باید منحصر به فرد باشد. چون داشتن یک وب سایت که با یک وب سایت محبوب و پر بازدید کننده شخص دیگری اشتباه گرفته شود یک فاجعه به حساب می آید. پس تا میتوانید سعی کنید منحصر به فرد باشد تا با سایت دیگری اشتباه گرفته نشود.

تناسب با منطقه فعالیت :

یکی دیگر از قوانین انتخاب نام دامنه تناسب نداشتن دامنه با منطقه فعالیت سایت است. اگر وب سایت شما در ایران فعال و با کاربران ایرانی تعامل دارد، انتخاب دامنه in که برای کشور هند است یا انتخاب دامنه .us که برای منطقه آمریکا می باشد مناسب نیست، هرچند برخی بدون در نظر گرفتن کاربرد منطقه ای از ان استفاده می کنند. اما منطقی نیست.

ثبت پسوندهای دیگر هم نام دامنه :

اگر از نظر مالی وضعیت خوبی دارید، پیشنهاد می کنیم پسوندهای مطرح یا موارد کاربردی آن را نیز ثبت کنید. مثلا اگر دامین Ali.com را ثبت می کنید، بهتر است پسوندهای ir,net و org آن دامین رو هم ثبت کنید.

 روش های انتخاب نام دامنه

روش های زیادی برای انتخاب نام دامنه وجود دارد اما چند روش بسیار جالب هستند که پیشنهاد میکنم از این روش ها استفاده کنید تا به راحتی یک دامین مناسب و درست انتخاب کنید. 

روش انتخاب نام دامنه

چند کلید واژه مرتبط :

ابتدا بر اساس کار و حوزه کاریتون چند کلید واژه مناسب و مرتبط رو پیدا کنید و روی یک برگه بنویسید. مثلا کارتون فروش موبایل هست و میخواید سایت فروش موبایل راه اندازی کنید. مثلا ۷ ۸ کلمه مرتبط به موبایل رو روی برگه بنویسید. مثلا:

  • mobile
  • digi
  • goshi
  • digital 
  • phone
  • smart
  • و . . . 

و بر اساس این کلمات میتوانید به یک دامین مناسب و درست برسید. البته سعی کنید تعداد کلمات مرتبط حداقل ۱۰ تا باشد تا دستتون باز باشد برای ثبت دامین مورد نظرتون.

جستجو کلمات کاربران :

یکی دیگر از روش های انتخاب دامنه، پیدا کردن جستجوهای کاربران در آن حوزه است. مثلا ببینید کاربران چه چیزی رو زیاد سرچ میکنند و بر اساس اون کلمه دامین ثبت کنید. (به سئو سایت هم کمک میکند)

انتخاب یک چیز خاص :

یکی از روش های انتخاب دامین انتخاب یک چیز خاص است مثلا اسم کوهی در منطقه خودتون، اسم رودخانه ای، اصطلاح خاصی که میدونید حفظ کردن و تایپ آن ساده است و معنی خاصی دارد میتوانید استفاده کنید. مثلا چند وقت پیش یکی از بچه ها در زبان کرمانی میدونم (دانستن معنی میدهد) میشه چوم، این دوست ما امد اسم سایتشو چوم انتخاب کرد با این که من اصلا کرمانی بلد نبودم ولی خیلی راحت با اسم ارتباط برقرار کردم و خیلی سریع به خاطر سپردم و خیلی هم کوتاه بود.

استفاده از سایت های پیشنهاد دهنده دامین :

یکی از روش های انتخاب دامین استفاده از سایت های پیشنهاد دهند دامین است. شما در این سایت ها کلمه اصلی مورد نظر و چند کلمه مرتبط رو میدهد، بعد تعداد کلمات و رنج کلمات رو مشخص می کنید بعد خود سایت بر اساس اطلاعات دریافتی چند دامین با پسوندهای مختلفی رو در اختیار شما قرار میدهد. این روش هم جز روش های مرسوم و جالب برای انتخاب دامنه مناسب است.

چند سایت پیشنهاد دهنده دامین :

سایت Wordoid :
کلمات جدید ساخته شده که کمتر از ۱۰ حرف است را به شما معرفی می کند. این کلمات مناسب برای ساخت یک برند جدید و نام دامنه است. پیشنهاد میکنم از این سایت هم استفاده کنید سایت جالبی می باشد.

سایت DomainsBot :
این سایت از سال ۲۰۰۴ در حال فعالیت است و ایده های شما را دریافت و به نام تبدیل می کند و دامنه های قابل خریداری را به شما نشان می دهد.

سایت Domain Puzzler :
یک سایت آنلاین ساخت اسم دامنه است و میتوان گفت جز سایت های مفید در حوزه انتخاب دامنه مناسب است.

سایت Bulktopia :
ارایه پیشنهاد های جدید اسم دامنه بر اساس کلمات کلیدی که شما وارد می کنید. 

توجه: البته سایت های زیادی برای پیشنهاد و انتخاب دامنه مناسب وجود دارد که ما در این مقاله فقط چند سایت رو معرفی کردیم. 

پیشنهاد ویژه ما: 
پیشنهاد میکنم حتما در دوره رایگان قدم صفر کسب و کار اینترنتی شرکت کنید و مبانی راه اندازی کسب و کار آنلاین رو فرا بگیرید.

مبانی راه اندازی کسب و کار آنلاین

PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,015
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,530
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
994
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد