4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

هاست وردپرس چیست؟

4,671 آموزش , آموزش های پایه ای , کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
7 رای

بعضی از دوستان بعد منتشر کردم مقاله هاست یا سرویس میزبانی چیست؟ در مورد هاست وردپرس پرسیدن و سوالشون این بود هاست وردپرس چیست؟، در این مقاله میخواهم در مورد هاست وردپرس و ویژگی های هاست وردپرس صحبت کنم. چطوری یک هاست وردپرس خوب و با کیفیت انتخاب کنیم. پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه این مقاله حتما مقاله انواع هاست یا سرویس میزبانی رو مطالعه کنید و اگر خواستید یک راهنمای کامل برای خرید هاست مطالعه کنید مقاله آموزش خرید هاست رو مطالعه نمایید.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس یک هاست از نوع لینوکسی با کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل است که با کانفیگ و تنظیمات منحصر به فرد ارائه می شود که قدرت بالایی در میزبانی از وب سایت هایی که از سیستم وردپرس استفاده می کنند دارد.
سیستم مدیریت محتوای (CMS) وردپرس، یک سیستم منعطف است که انعطاف آن وابسته به پلاگین هایی زیادی است که در مخزن وردپرس برای آن وجود دارد. حال برای حفظ این انعطاف مجبور به استفاده بیش از حد از منابع سرور است. از این رو برای جلوگیری از کاهش کیفیت و انعطاف پذیری وردپرس، باید از هاست ویژه وردپرس استفاده کنیم که دارای منابع و سخت افزار قوی می باشد.

در هاست ویژه وردپرس سازگاری بالایی در سرور برای نصب و کارکرد وردپرس وجود دارد. در هاست ویژه وردپرس، تمامی مشکلات مربوط با Max Post Size و Max Upload Size و همچنین مموری لیمیت در این هاست ها رفع شده است

نکته مهم: هاست ویژه وردپرس، مشکلی در لود و کندی ندارد و کاملا پایدار است.

هاست با پشتیبانی از وردپرس

در حال حاضر تمام هاست های موجود از وردپرس پشتیبانی میکنند. از هاست های لینوکسی گرفته تا هاست های ویندوزی، که معمولا قابلیت نصب وردپرس و پشتیبانی از وردپرس رو دارا هستند. هاست هایی که کنترل پنل های متفاوتی دارند مثل هاست های لینوکسی با پنل مدیریتی سی پنل و دایرکت ادمین (پیشنهاد میکنم برای آشنایی با انواع هاست مقاله انواع هاست یا سرویس میزبانی را مطالعه کنید) یا هاست های ویندوزی با کنترل پنل پلکس با عنوان هاست با پشتیبانی از وردپرس ارائه می شوند. پس حتی اگر هاست ویندوز هم دارید نگرانی جهت پشتیبانی از وردپرس رو ندارید.

هاست با پشتیبانی از وردپرس

انتخاب هاست وردپرس

بعد از جواب دادن به سوال هاست وردپرس چیست؟، باید در مورد انتخاب هاست وردپرس بیشتر صحبت کنیم. دوستان اگر تازه یک وب سایت وردپرسی راه اندازی کرده اید هیچ گونه احتیاجی به استفاده از هاست ویژه وردپرس ندارید و همین هاست های اشتراکی با هزینه سالانه ۵۰ تا ۱۵۰ تومن کار شما رو راه میاندازند و جای نگرانی نیست اما بعد از گذشت مدتی و پیشرفت سایتتون به هاست ویژه وردپرس نیاز دارید. چون در این صورت هم تعداد بازدید کننده های سایت و هم پلاگین های مورد استفاده شده بیشتر می شود و همین امر باعث نیازمند شدن وبسایت شما به هاست ویژه وردپرس می شود. پس اگر در ابتدای کار هستید و روزانه بازدید زیادی ندارید هیچ گونه احتیاجی به هاست های مخصوص و ویژه وردپرس ندارید. 

ویژگی های هاست مخصوص وردپرس

متاسفانه در اکثر هاستینگ ها، هاست اشتراکی که توابع و پیش نیاز های سیستم مدیریت محتوای وردپرس را رعایت کرده با اسم هاست ویژه وردپرس به فروش میرسد که کار بسیار اشتباه و دور از حرفه ای گری است. در هاست های ویژه وردپرس علاوه بر خدماتی که در هاست اشتراکی ارائه می شود باید دارای ویژگی های دیگری هم باشد که در بخش زیر این ویژگی ها رو لیست کرده ایم :

  • سرویس هاست باید مدیریت شده و بهینه شده برای سیستم وردپرس باشد (مهمترین ویژگی هاست ویژه وردپرس)
  • بر روی سرور تعداد کمی سایت وجود داشته باشد (خیلی مهم)
  • هاست ویژه وردپرس نباید دارای محدودیت توابع PHP برای عملکرد صحیح وردپرس باشد
  • هاست ویژه وردپرس نباید محدودیت‌های Max Post Size و Max Upload Size و همچنین مموری لیمیت را داشته باشد
  • منابع سخت افزاری سرور باید قوی و کانفیگ آن حرفه ای انجام شده باشد

هاست مخصوص وردپرس

قیمت هاست ویژه وردپرس

بعد از توضح در مورد هاست ویژه وردپرس و انتخاب هاست وردپرس، باید به سراغ قیمت هاست ویژه وردپرس برویم. در این زمینه قیمت دقیق دادن واقعا سخت است به چند دلیل، اولا هاست ارتباط شدید به قیمت دلار دارد و بر اساس قیمت دلار بالا و پایین (البته قیمت بالا برود خیلی کم پیش میاد که دوباره کاهش قیمت داشته باشیم) می شود. دوما هاستینگ ها هر کدام با عناوین متفاوتی قیمت های متفاوتی ارائه میدهند. معمولا تعرفه هاست ویژه وردپرس به صورت ماهانه ارائه می شود و قیمت آن از ماهی ۳۰ هزار تومان شروع می شود تا ماهی تقریبا ۲۰۰ هزار تومان، که باز بستگی به فضا و مقدار رم و سی پی یو اختصاص داده شده به سایت شما را دارد. 

توجه: باز هم تاکید میکنم اگر تعداد بازدید شما کمتر از هزار بازدید کننده یکتا می باشد و تازه سایت خود رو راه اندازی کرده اید هاست های اشتراکی که سالانه بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه دارند مناسب کار شما هستند و هیچ احتیاجی به هاست ویژه وردپرس ندارید.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,207
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,015
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,530
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۲
  • ه​ن ۰+
    هدف نت یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹

    ممنون بابت پست عالی تون

    سایتتون هم خیلی زیباست واقعا
    دمتون گرم

    پاسخ دهید
    • س​پ ۰+
      سعید پیری شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱

      ممنون از شما بخاطر حضور گرم‌تون 🌹
      لطف شماست، ارادت داریم 🧡

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد