4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

تفاوت ووکامرس و وردپرس

3,651 آموزش , وردپرس , ووکامرس پشتیبان سایت یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند تفاوت ووکامرس و وردپرس است و میخواهند بدونند این دو چه تفاوتی با هم دارند. در این مقاله در ادامه آموزش وردپرس و آموزش ووکامرس به صورت کامل تفاوت ووکامرس و وردپرس را مورد بررسی قرار میدهیم و میگوییم اصلا چی هستند و چه کاربردی دارند چون خیلی ها نمیدونند این ها چه تفاوتی با هم دارند. اگر میخواهید تفاوت ووکامرس و وردپرس را بدونید این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

تفاوت ووکامرس و وردپرس

قبل از اینکه در مورد تفاوت ووکامرس و وردپرس صحبت کنیم باید وردپرس و ووکامرس رو تعریف کنیم تا ابتدا بدونید اینها چی هستند و بعد در مورد تفاوتشون حرف میزنیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) رایگان می باشد که به صورت اپن سورس ارائه شده است. اگر بخواهیم به صورت خودمونی بگیم، وردپرس یک سیستم سایت ساز است که میتوان با آن هر مدل سایتی که مد نظرتون است رو به راحتی پیاده سازی کرد. 
شما میتوانید با وردپرس هر نوع سایت مثل : وبلاگی، شخصی، فروشگاهی، همکاری در فروش، شرکتی و . . . را راه اندازی کنید. یکی از خوبی های وردپرس داشتن منابع غنی آموزشی و ابزاری است. منظور از ابزاری یعنی وردپرس دارای قالب و افزونه های فراونی است که میتوان هر نوع وبسایتی رو فقط با چند کلیک پیاده سازی کرد.

وردپرس یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سایت سازهای جهان است که شما به راحتی میتوانید آن را توسعه دهید و بر اساس نیاز خود آن را ارتقا دهید. البته پلاگین های زیادی برای این کار وجود دارد.

توجه: پیشنهاد میکنم برای درک بهتر و توضیحات بیشتر در مورد وردپرس مقاله وردپرس چیست ؟ را مطالعه کنید.

ووکامرس چیست؟

در جواب اینکه فروشگاه ساز ووکامرس چیست باید بگم ووکامرس یک پلاگین وردپرس، جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین در بستر وردپرس است. یعنی بعد از اینکه نصب وردپرس رو تموم کردید برای راه اندازی فروشگاه آنلاین میتونید ووکامرس رو دانلود کنید و بعد نصب این افزونه، یک فروشگاه فوق العاده جهت فروش محصولات فیزیکی و دانلودی در اختیار دارید. پس متوجه شدیم که ووکامرس یک افزونه یا پلاگین است که در بستر سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می شود. 

وردپرس و ووکامرس

تفاوت ووکامرس و وردپرس

بعد از اینکه وردپرس و ووکامرس رو تعریف کردیم و گفتیم هر کدام چی هستند حال تفاوت ووکامرس و وردپرس آنها رو مورد بررسی قرار دهیم. ببینید دوستان تفاوت خاصی ندارند و اصلا این دو قابل مقایسه نیستند. چون وردپرس یک سایت ساز هست و ووکامرس یک فروشگاه ساز که بر بستر وردپرس کار میکند. یعنی تا وردپرس نباشد نمیتوانید از ووکامرس استفاده کنید. ووکامرس فقط یک افزونه وردپرس است که با اضافه کردن چند امکان جدید به وردپرس، امکان فروش محصول به وردپرس رو نصب می کند. 

اگر بخوام واضع تر بگم وردپرس مانند ویندوز هستش و ووکامرس یک نرم افزار است که روی سیستم عامل ویندوز نصب می شود تا یک امکان جدید اضافه شود. 

PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,043
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,538
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,008
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
نظرات شما + ۴
  • ف​ر ۱+
    فرشاد سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    سلام مطلب بسیار خوبی بود فقط ی سوال آیا ووکامرس رو میشه روی cms دیگر نصبش کرد مثلا جوملا

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷

      سلام
      ممنون
      خیر دوست عزیز
      فقط روی وردپرس میشه نصب کرد
      موفق باشید

      پاسخ دهید
  • م​م ۱+
    ممد سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    سلام ببخشید من جواب سوالم رو نگرفتم
    تفاوت قالب های فروشگاهی وکامرس با قالب های فروشگاهی وردپرس چیه؟

    پاسخ دهید
    • پ​س ۰+
      پشتیبان سایت پشتیبان سایت سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹

      یکی هستند
      ووکامرس افزونه فروشگاه ساز وردپرس هستش

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۴

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد