4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ساخت فرم در وردپرس با افزونه FormCraft

2,090 افزونه ابوالفضل بزرگی چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
0 رای

امروز قصد داریم شما را با افزونه جدیدی از محتوای وب سایت وردپرسی شو با افزونه FormCraft که وظیفه آن ساخت فرم در وردپرس است آشنا کنم. اگر بخواهم توضیح مختصری از این افزونه دهم، باید بگویم شما به واسطه این افزونه قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن و بدون هیچگونه پیچیدگی ای، هرگونه فرم که در قصد دارید ایجاد کنید را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنید. اگر می خواهید بدانید که فرم در وردپرس به چه دردی میخورد پس ادامه محتوا را دنبال بفرمایید.

ساخت فرم در وردپرس
فرض می کنیم شما یک وب سایت بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس بنا کردید. بعد از برپایی وب سایت، وب سایت شما هیچ قابلیت خاصی ندارد. شما این قابلیت ها را با نرم افزار های کوچکی تحت سیستم مدیریت محتوای وردپرس با نام افزونه وردپرس به این سایت ساز اضافه می کنید.
یکی از قابلیت هایی که درواقع نیاز اصلی هر وب سایت است، ایجاد پل ارتباطی میان وب سایت و کاربران است. این پل های ارتباطی می تواند در قالب چت آنلاین در وردپرس یا حتی قراردادن شماره تلفن در وب سایت برای تماس گرفتن کاربران با شما. اما یک روش که خیلی خیلی پر طرفدار است و جلوه حرفه ای تری به وب سایت شما می دهد این است که شما در وب سایت خود یک فرم تماس ایجاد کنید. این فرم ها را با افزونه هایی با نام فرم ساز وردپرس ایجاد می کنیم.
بگذارید یک مثال دیگر بزنم!! شما قصد دارید در وب سایت خود کارمندانی را استخدام نمایید. اینجاست که شما نیازمند این هستید که یک فرم استخدام ایجاد نمایید تا کاربران و علاقه مندان به همکاری با شما اطلاعات خواسته شده را تکمیل و در نهایت برای شما آن را ارسال کنند.
در وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که می تواند به ساخت فرم در وردپرس بپردازد اما یکی از برترین این افزونه ها، افزونه FormCraft می باشد که تا کنون که در حال نصب و فعال سازی این افزونه هستیم بیش از ۷ هزار بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است.

توجه: در این مقاله آموزشی که شما در حال مطالعه آن هستید، نسخه ۱٫۰٫۷ این افزونه مورد بررسی و آموزش قرار گرفته شده است.

ساخت فرم در وردپرس با افزونه FormCraft

ابتدا آخرین نسخه از افزونه ساخت فرم در وردپرس را از انتهای همین مقاله آموزشی به صورت کاملا رایگان دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید.
همچنین پیشنهاد می شود که اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آگاهی ندارید، می توانید مقاله مرتبط با آموزش نصب افزونه وردپرس در بخش مقالات آموزشی وردپرس را مطالعه بفرمایید تا بتوانید با این کار بدون ابهام، افزونه های وردپرس را نصب و فعال سازی نمایید.

ورود به تنظیمات افزونه ساخت فرم در وردپرس

بعد از نصب و فعال سازی افزونه، گزینه جدیدی در منوی پیشخوان وردپرس افزوده خواهد شد. برای دسترسی به آن ابتدا وارد منوی پیشخوان مدیریت وردپرس شوید و از منویی که وجود دارد، گزینه جدید با عنوان FormCraft Basic نمایان خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا به واسطه هم بتوانیم اولین فرم وردپرسی خود را ایجاد کنیم.

بخش اول ساخت فرم در وردپرس

با ورود به صفحه ایجاد فرم، صفحه ای مانند تصویر بالا ظاهر می شود. همانطور که در تصویر بالا می بینید، دو کادر با رنگ قرمز مشخص شده است. شما می توانید روی هرکدام که دوست دارید کلیک کنید تا یک فرم برای شما ایجاد شود. عملا این دو بخش یک کار را انجام می دهند.

بخش دوم ساخت فرم در وردپرس

با کلیک کردن روی هر کدام از آنها، پنجره ای مانند تصویر بالا ظاهر می شود. در این پنجره دو زبانه وجود دارد. در زبانه New Form از شما می خواهد که یک نام مناسب برای فرم خود انتخاب نمایید.
در زبانه بعدی یعنی زبانه Import Form به شما می گوید که اگر می خواهید ظاهر و اطلاعات یک فرم دیگر را در فرم جاری درون ریزی کنید اقدام نمایید. در نهایت با کلیک کردن روی گزینه Create Form فرم جدیدی برای شما ایجاد خواهد شد.

زبانه های بخش ایجاد فرم

با ورود به صفحه جدید، یک منو قابل مشاهده است. در این منو مواردی وجود دارد. این موارد و گزینه ها به شرح زیر می باشند:

Dashboard: در این منو از بخش ایجاد فرم در وردپرس شما با کلیک کردن روی این گزینه، وارد صفحه داشبورد که در بخش های قبلی معرفی کرده ایم هدایت می شوید.

Add Field: در این منو از بخش ایجاد فرم در وردپرس شما می تواانید گزینه ها و اینپوت های موجود در فرم خود را ایجاد کنید.

Form Options: در این منو از بخش ایجاد فرم در وردپرس شما تنظیمات مرتبط با فرم را می توانید انجام دهید.

Save Form: در این منو از بخش ایجاد فرم در وردپرس شما می توانید فرم خود را ذخیره نمایید.

Preview
در این منو از بخش ایجاد فرم در وردپرس شما می توانید پیشنمایش فرم خود را مشاهده نمایید.

فیلد های موجود در فرم ساز

اکنون زمان آن رسیده است که فرم جدید خود را ساماندهی کنیم. به بیان بهتر ما قصد داریم گزینه های موجود در فرم خود را ایجاد کنیم. در این فرم، چند Input وجود دارد. این موارد به شرح زیر می باشند:

One Line input: در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک اینپوت متنی ایجاد کنید. این بخش مناسب با نام و موارد دیگر است. اگر این گزینه را به لایه فرم بکشید و رها کنید، تنظیماتی مانند تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود.

تنظیمات فیلد نام در افزونه ساخت فرم در وردپرس

قبل از هرچیزی می بایستی یک گزینه را معرفی نمایم. در ابتدای تصویر یک گزینه با نام Width وجود دارد. شما می توانید در این بخش اندازه فرم را بر اساس واحد پیکسل (px) تغییر اندازه دهید. بگزریم!!
در تصویر چند گزینه شماره گزاری شده است که این موارد مرتبط با تنظیمات این بخش می باشند. این گزینه ها به شرح زیر عمل می کنند:
۱- Label: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که نام اینپوت مورد نظر شما چه چیزی باشد.
۲- Width: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که عرض اینپوت مورد نظر چه اندازه ای باشد.
۳- Validation: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید اینپوت مورد نظر خودتان را اعتبار سنجی کنید.
۴- Min Chars: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که حداقل طول کاراکتر چه اندازه ای باشد.
۵- Max Chars: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که حداکثر طول کاراکتر چه اندازه باشد.
۶- Allow Spaces: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که فرم بتواند به همراه فضای خالی هم ارسال شود.
۷- Required Field: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که جهت ارسال فرم، این گزینه می بایستی پر شود و پر نشدن آن با ارور در ارسال فرم مواجه شود.

Email Input
در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک اینپوت متنی از نوع ایمیل ایجاد کنید. با این تفاوت که این اینپوت فقط و فقط برای دریافت ایمیل از کاربر طراحی شده است. اگر این گزینه را به لایه فرم بکشید و رها کنید، تنظیماتی مانند تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود.

تنظیمات فیلد ایمیل در افزونه ساخت فرم در وردپرس

در تصویر چند گزینه شماره گزاری شده است که این موارد مرتبط با تنظیمات این بخش می باشند. این گزینه ها به شرح زیر عمل می کنند:
۱- Label: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که نام اینپوت مورد نظر شما چه چیزی باشد.
۲- Width: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که عرض اینپوت مورد نظر شما چه چیزی باشد.
۳- Required Field: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که جهت ارسال فرم، این گزینه می بایستی پر شود و پر نشدن آن با ارور در ارسال فرم مواجه شود.

Comment Box
در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک اینپوت از نوع کامنت باکس ایجاد کنید. تنها تفاوت این بخش با بخش های بالایی این است که شما می توانید این امکان را در اختیار کاربر قرار دهید که یک متن چند خطی برای شما ارسال نماید.
این گزینه مناسب است برای نوشتن توضیحات توسط کاربر در فرم عضویت و مناسب با پیغام در فرم تماس با ما است. اگر این گزینه را به لایه فرم بکشید و رها کنید، تنظیماتی مانند تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود.

تنظیمات فیلد کامنت در افزونه ساخت فرم در وردپرس

در تصویر چند گزینه شماره گزاری شده است که این موارد مرتبط با تنظیمات این بخش می باشند. این گزینه ها به شرح زیر عمل می کنند:

۱- Label: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که نام اینپوت مورد نظر چه چیزی باشد.
۲- Width: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می تواید بود مشخص نمایید که عرض اینپوت مورد نظر چه اندازه باشد.
۳- Rows: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که اینپوت مورد نظر دارای چند ردیف باشد.
۴- Min Chars: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که حداقل طول عبارات درون باکس چقدر باشد.
۵- Max Chars: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که حداکثر طول عبارت درون باکس چقدر باشد.
۶- Required Field: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که جهت ارسال فرم، این گزینه می بایستی پر شود و پر نشدن آن با ارور در ارسال فرم مواجه شود.

Check Boxes
در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک اینپوت از نوع انتخاب ایجاد کنید. گاها دیده اید که در فرم ها، گزینه هایی وجود دارد که شما می بایستی آن را انتخاب کنید.
به عنوان مثال در یک فرم استخدام از شما مجموعه ای از تخصص هایتان را می خواهد. شما چند گزینه را انتخاب می کنید. این گزینه هم در واقع همان بخش ها هستند. یعنی شما می توانید به واسطه این اینپوت، چنین گزینه هایی ایجاد نمایید.
اگر این گزینه را به لایه فرم بکشید و رها کنید، تنظیماتی مانند تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود.

تنظیمات فیلد چک باکس در افزونه ساخت فرم در وردپرس

در تصویر چند گزینه شماره گزاری شده است که این موارد مرتبط با تنظیمات این بخش می باشند. این گزینه ها به شرح زیر عمل می کنند:
۱- Label: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که نام اینپوت مورد نظر چه چیزی باشد.
۲- Width: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می تواید بود مشخص نمایید که عرض اینپوت مورد نظر چه اندازه باشد.
۳- Options:  در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که موارد و گزینه هایی که قرار است در چک باکس شما قرار بگیرند شامل چه گزینه هایی باشند.
۴- Allow Multiple Selections: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که کاربر قادر به انتخاب چندگانه باشد.
۵- Required Field: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که جهت ارسال فرم، این گزینه می بایستی پر شود و پر نشدن آن با ارور در ارسال فرم مواجه شود.

Drop Down
در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک اینپوت از نوع لیست بازشو داشته باشید. گاها دیده اید که در برخی از فرم ها، از شما نام کشور و استان و شهر را می خواهند.
این گزینه ها به صورت یک لیست بازشو نمایان می شوند. شما می توانید به واسطه این اینپوت در نظر گرفتته شده برای شما، از کاربران خود چنین اطلاعاتی را هم بگیرید. اگر این گزینه را به لایه فرم بکشید و رها کنید، تنظیماتی مانند تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود.

تنظیمات فیلد دراپ داون در افزونه ساخت فرم در وردپرس

در تصویر چند گزینه شماره گزاری شده است که این موارد مرتبط با تنظیمات این بخش می باشند. این گزینه ها به شرح زیر عمل می کنند:

۱- Label: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که نام اینپوت مورد نظر چه چیزی باشد.
۲- Width: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می تواید بود مشخص نمایید که عرض اینپوت مورد نظر چه اندازه باشد.
۳- Options: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که موارد و گزینه هایی که قرار است در لیست بازشو شما قرار بگیرند شامل چه گزینه هایی باشند.
۴- Required Field: در این بخش از تنظیمات ایجاد فرم در وردپرس، شما می توانید بود مشخص نمایید که جهت ارسال فرم، این گزینه می بایستی پر شود و پر نشدن آن با ارور در ارسال فرم مواجه شود.

Date Picker
در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک اینپوت از نوع تاریخ قرار دهید. بدین طریق که شما می توانید از کاربران خود یک تاریخ دریافت کنید. این تاریخ می تواند تاریخ تولد باشد.

Custom Text
در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک متن سفارشی سازی شده به کاربرانتان نشان دهید. در این بخش شما می توانید کد های HTML در نظر بگیرید.

Submit
در این بخش از افزودن گزینه ها در فرم وردپرس شما می توانید یک دکمه جهت ارسال فرم به دیتابیس یا ایمیل شما در نظر بگیرید.

بعد از ایجاد فرم در وردپرس از منو های همین صفحه روی گزینه Form Options کلیک نمایید تا وارد بخش تنظیمات فرم ساز شویم.

زبانه اول تنظیمات  افزونه ساخت فرم در وردپرس

در زبانه اول که عنوان آن Styling است شما چند گزینه مشاهده می کنید. این گزینه ها به شرح موارد زیر می باشند:

۱- Form Background: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که رنگ پس زمینه فرم ایجاد شده چه رنگی باشد. برای انتخاب رنگ می توانید روی گزینه گزینش رنگ کلیک نمایید.
۲- Font Size: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که اندازه فونت متن ها چه اندازه ای باشد. می توانید با کلیک کردن روی کزینه های + و – ، اندازه مورد نظر خود را تنظیم نمایید.
۳- Font Color: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که رنگ متن فونت ها چه رنگی باشد.
۴- Form Frame: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که قاب فرم به چه صورت باشد.

زبانه دوم تنظیمات  افزونه ساخت فرم در وردپرس

در زبانه دوم که عنوان آن Notifications است چند گزینه قابل مشاهده است. این گزینه ها شامل موارد زیر می باشند:

۱- Send Emails To: در این بخش از تنظیماتساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که ایمیلی قرار دهید تا فرم به آن ایمیل ارسال شود.
۲- Form Email: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که ارسال کننده فرم چه کسی باشد.
۳- Form Name: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که نام فرم چه چیزی باشد.
۴- Email Subject: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که عنوان یا موضوع فرم چه چیزی باشد.

زبانه سوم تنظیمات  افزونه ساخت فرم در وردپرس

در زبانه سوم که عنوان آن Embed است چند گزینه قابل مشاهده است. این گزینه ها شامل موارد زیر می باشند:

۱- Form Link: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که لینک فرم شما چگونه باشد.

۲- Public Access: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که دسترسی برای همه عموم آزاد باشد.

۳- Form Alignment: در این بخش از تنظیماتساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که ترازبندی فرم به چه صورت باشد.

۴- Shortcode: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس افزونه به شما کد کوتاه مرتبط با فرم را در دسترس شما قرار می دهد تا شما بتوانید در هر بخش از وب سایت خود که دوست دارید، به واسطه این کد کوتاه، فرم را نمایش دهید.

زبانه چهارم تنظیمات  افزونه ساخت فرم در وردپرس

در زبانه چهارم که عنوان آن Others است چند گزینه قابل مشاهده است. این گزینه ها شامل موارد زیر می باشند:

Export Form File: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که از تنظیمات انجام شده را خروجی بگیرید.
Form Send: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که بعد از ارسال موفقیت آمیز فرم، به کاربر چه پیغامی نمایش داده شود.
Validation Errors: در این بخش از تنظیمات ساخت فرم در وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که در صورت لغو ارسال یا بروز هرگونه مشکلی در ارسال فرم، به کاربر چه پیغامی نمایش داده شود.

بعد از انجام تنظیمات انجام شده ابتدا فرم را ذخیره نمایید. سپس  کد کوتاهی که در بخش Embed دریافت کرده اید را به یک برگه یا نوشته ای که قصد نمایش فرم در آن را دارید هدایت کنید تا فرم در آن صفحه به صورت کامل و جامع نمایش داده شود.

دانلود افزونه FormCraft برای ساخت فرم در وردپرس

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,240
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,066
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,543
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد