4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

فروشگاه ساز ووکامرس چیست

4,780 ووکامرس پشتیبان سایت شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

در مطالب قبل به صورت کامل آموزش وردپرس رو ارائه دادیم و به صورت کامل با بخش های مختلف وردپرس آشنا شدید. حال میخواهیم به این سایت، یک فروشگاه آنلاین نیز اضافه کنیم. برای اضافه کردن فروشگاه به سایت، راه های زیادی وجود دارد اما ما بهترین راه رو به شما نشون میدهم و آن هم استفاده از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس وردپرس می باشد. در این مطلب به صورت کامل جواب سوال فروشگاه ساز ووکامرس چیست را خواهیم داد. اگر میخواهید با فروشگاه ساز ووکارس آشنا شوید این مطلب رو تا انتها مطالعه کنید.

فروشگاه ساز ووکامرس چیست

در جواب اینکه فروشگاه ساز ووکامرس چیست باید بگم ووکامرس یک پلاگین وردپرس، جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین در بستر وردپرس است. یعنی بعد از اینکه نصب وردپرس رو تموم کردید برای راه اندازی فروشگاه آنلاین میتونید ووکامرس رو دانلود کنید و بعد نصب این افزونه، یک فروشگاه فوق العاده جهت فروش محصولات فیزیکی و دانلودی در اختیار دارید. 

البته جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین، میتوانید از فروشگاه سازهای دیگر هم استفاده کنید. ووکامرس دارای رقیب های قدرتمندی، مانند سیستم های مدیریتی زیر است:

  • Magento: فروشگاه ساز مجنتو اصلی ترین رقیب فروشگاه ساز ووکامرس است. که میتوان گفت جز فروشگاه ساز های قوی موجود می باشد. (سایت مجنتو)
  • PrestaShop: پرستاشاپ یکی دیگر از فروشگاه ساز های خوب در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین می باشد. اما به معروفی ووکامرس و مجنتو نمی باشد. (سایت پرستا شاپ)
  • Shopify: فروشگاه شاپیفای در ایران طرفدارهای زیادی ندارد و خیلی کم استفاده می شود اما در دنیا به عنوان یک فروشگاه ساز معروف و خوب شناخته شده است. (سایت شاپیفا)
  • OpenCart: یکی دیگر از فروشگاه سازها، فروشگاه ساز اپن کارت است که جز ۱۰ فروشگاه ساز خوب جهان است. (سایت اپن کارت)
  • Ecwid: یکی دیگر از فروشگاه ساز های که در خارج بیشتر استفاده می شود فروشگاه ساز Ecwid می باشد. که در ایران طرفدار خاصی ندارد و به ندرت استفاده می شود. (سایت Ecwid)

۵ سیستم بالایی که معرفی کردیم سیستم های مدیریت محتوای مخصوص ساخت و راه اندازی فروشگاه آنلاین بودند. اما به جز ووکامرس چند پلاگین فروشگاه ساز وردپرس وجود دارد که خیلی خیلی کم استفاده می شوند مثل:

  • iThemesExchange: این پلاگین جز پلاگین های فروشگاه ساز وردپرس است که چند امکان خیلی کم اضافه می کند به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. (زیر هزار نصب فعال دارد)
  • WP e-Commerce: یکی دیگر از پلاگین های فروشگاه ساز وردپرس، پلاگین WP eCommerce می باشد که نزدیک ۴۰ هزار نصب فعال دارد. اما شاید یک دهم امکانات ووکامرس رو داشته باشد.

فروشگاه ساز ووکامرس

تاریخچه فروشگاه ساز ووکامرس

افزونه ووکامرس برای اولین بار توسط WooThemes (طراح و توسعه دهنده قالب وردپرس) توسعه داده شد. فروشگاه ساز ووکامرس در سال ۲۰۱۵ توسط Automattic خریدار شد. (چون Automattic کل شرکت WooThemes رو خریداری کرد به همین دلیل افزونه ووکامرس جزی از Automattic شد)

آمار استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس

تا اواسط سال ۲۰۱۷ (آمار سال ۲۰۱۸ به صورت دقیق منتشر نشده است) بیش از ۳ میلیون فروشگاه اینترنتی در سراسر دینا با استفاده از افزونه و فروشگاه ساز ووکامرس راه اندازی شده اند. که بر اساس این آمار ووکامرس در رتبه نخست بین فروشگاه سازهای رایگان و تجاری در جهان می باشد. تا کنون بیش از ۳۳ میلیون بار، افزونه ووکامرس بارگذاری شده است.

فروشگاه ساز رایگان ووکامرس

چند ویژگی فروشگاه ساز ووکامرس

بعد از این که جواب سوال فروشگاه ساز ووکامرس چیست را دادیم حال باید در مورد ویژگی های این فروشگاه ساز محبوب صحبت کنیم. البته در مطلبی به صورت کامل امکانات ووکامرس رو مورد بررسی قرار میدهیم.  در بخش پایین تعدادی از ویژگی های فروشگاه ساز ووکامرس رو لیست کرده ایم:

ووکامرس رایگان و متن باز است: افزونه و فروشگاه ووکامرس کاملا رایگان و Open Source می باشد. یعنی میتوانید به راحتی روی هاست خود نصب کنید و هر تغییری که دوست داشتید روی آن اعمال کنید.
ووکامرس قابلیت فروش انواع محصول را دارد: یکی از بهترین ویژگی های ووکامرس، فروش محصولات مختلف اعم از فیزیکی، خدماتی و دانلودی (محصولات دیجیتال مانند فایل های PDF) می باشد.
ووکامرس گزارشات پیشرفته ارائه میدهد: یکی از مشکلات سایر فروشگاه ساز های عدم گزارش از فروش، سود و درآمد می باشد اما فروشگاه ساز ووکامرس دارای یک سیستم گزارش گیری قوی بر اساس محصولات، دسته بندی ها، بر اساس زمان و … می باشد!
حمل و نقل: یکی از خوبی های ووکامرس، داشتن افزونه بومی حمل و نقل ووکامرس می باشد. با این افزونه شما می توانید پست پیشتاز و سفارشی و یا پیک موتوری را برای حمل و نقل خود فعال کنید.
ووکامرس بخش مالیات دارد: بعضی از محصولات مالیات دارند. متاسفانه در خیلی از فروشگاه سازهای بخش مالیات وجود ندارد اما در ووکامرس این بخش وجود دارد و شما به راحتی میتوانید برای محصولاتی که مالیات دارند، مالیات تعریف کنید.

تعداد زیاد قالب ووکامرس
تعداد زیاد قالب ووکامرس: علاوه بر ویژگی هایی که گفته شد، باید گفت بهترین ویژگی ووکامرس، داشتن تعداد زیادی پوسته و قالب وردپرس با پشتیبانی از ووکامرس است. واقعا نمیتوان گفت چه تعداد قالب ووکامرس وجود دارد. روز به روز هم به این قالب های اضافه می شود. شما به راحتی و با هزینه بین ۴۰ تا ۸۰ تومن می توانید قالب های فوق العاده ووکامرس رو خریداری کنید. پیشنهاد میکنم بخش قالب فروشگاهی رو مشاهده کنید.
افزونه کمکی برای ووکامرس: بعضی وقت ها میخواهید یک امکانی میخواهید که ووکامرس ندارد اما جای نگرانی نیست تعدادی زیادی افزونه کمکی برای ووکامرس وجود دارد که شما میتوانید آنها رو نصب کنید و در عرض چند ثانیه یک امکان جدید به سایت و ووکامرستون اضافه کنید.پیشنهاد میکنم بخش افزونه ووکامرس رو ببینید.
اطلاع رسانی پیامکی در ووکامرس: یکی دیگر از امکانات ووکامرس که مورد پسند است داشتن بخش پیامکی است. با افزونه بومی و رایگان پیامک ووکامرس، این امکان را برای شما فراهم شده که به راحتی کاربران و مشتریان خود را از وضعیت سفارش خود از طریق پیامک آگاه کنید.
درگاه های پرداخت ایرانی برای ووکامرس: شاید نگران بخش پرداخت در ووکامرس و فروشگاه ووکامرسی خود باشید. اما با داشتن انواع مختلف درگاه بانکی برای ووکامرس دیگر جای هیچ نگرانی وجود ندارد. شما کافیه بر اساس بانک مورد نظر درگاه خود را فعال کنید یا میتوانید چند درگاه مختلف با هم داشته باشید.
تعریف انواع کد تخفیف: ووکامرس قابلیت تعریف انواع کد تخفیف با شرایط های مختلف و سبدهای خرید متفاوت را دارد. یعنی شما میتوانید هر مدل کد تخفیفی تعریف کنید. شما میتوانید بر اساس محصول، زمان، دسته بندی و گزینه های پیشرفته کد تخفیف تعریف کنید.

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,530
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
994
توضیحات بیشتر
وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,167
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
نظرات شما + ۲
  • ب​ه ۲+
    بهار هاشمی سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید، ممنون بابت آموزشهای خوبتون،
    من ووکامرس رو باید از کجا دانلود کنم؟ بعد اینکه شما آموزش وردپرس رو هم مثل ووکامرس داخل سایت دارید؟

    پاسخ دهید
    • م​ه ۲+
      محمد همتی پشتیبان سایت چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

      سلام
      وقت بخیر
      از مخزن وردپرس دانلود کنید
      بله آموزش کاملش رو داریم
      به صفحه آموزش ووکامرس مراجعه کنید
      موفق باشید

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد