4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

اسلایدر در وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

3,897 وردپرس پشتیبان سایت سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

در این مدت در مورد ایجاد و ساخت اسلایدر در وردپرس چند مقاله خوب منتشر کردیم حال گفتم در این باره زیاد مطلب گذاشتیم بیام و در مورد خود اسلایدر صحبت کنم و مقاله ای با عنوان اسلایدر در وردپرس چیست؟ را بنویسم تا اگر کسی ندونست اسلایدر چی هستش و چه استفاده ای دارد کامل یاد بگیرد. در این مقاله ابتدا میگم اسلایدر چی هستش و چرا باید سایت ما دارای اسلایدر باشد و به صورت کامل جواب سوال اسلایدر در وردپرس چیست؟ را میدهم. در انتها هم چند مقاله خوب برای ایجاد اسلایدر در وردپرس معرفی می کنم.

اسلایدر در وردپرس چیست

اسلایدر چیست؟

قبل از اینکه جواب سوال اسلایدر در وردپرس چیست؟ را دهیم باید ببینم اصلا خود اسلایدر چی هستش، اسلایدر یکی از لغات تخصصی در طراحی سایت است که معنی خاصی را در صفحات سایت های اینترنتی دارد. اسلایدر که از کلمه انگلیسی Slider گرفته شده است، به معنی لغزنده است و به جعبه هایی گفته می شود که از روی یکدیگر لغزیده و یکی رفته و دیگری به نمایش گذاشته می شود. این کار به همراه جلوه های بصری و گرافیکی زیبایی انجام می پذیرد تا برای مخاطبان سایت جذاب باشد. از اسلایدرها در صفحات مختلف یک سایت برای جذاب تر کردن محتوای آن و نمایش محتوای خاص استفاده می شود. شما هم حتماً در سایت های مختلف اینترنتی چنین اسلایدرهایی را دیده اید که با دکمه های کنترلی روی آن می توانید اسلایدها را یکی یکی رد کنید و محتوای روی آنها را مطالعه کنید. در اصل اسلایدرها چیزی به غیر از کدهای HTML و CSS و اندکی JavaScript نیستند.

اسلایدر در وردپرس چیست؟

تا این لحظه متوجه شدیم اسلایدر چی هستش، اگر این اسلایدر در سایت های وردپرس ایجاد شود به آن اسلایدر وردپرس می گویند. معمولا اسلایدرهای وردپرس از طریق افزونه های وردپرس ایجاد می شوند. تعداد زیادی افزونه برای ایجاد اسلایدر در وردپرس وجود دارد که در همین سایت وردپرسی شو تعدادی از آنها را معرفی کرده ایم.

نکته مهم: معمولا از اسلایدرها برای نمایش محتوا مهم و برجسته سایت استفاده می شود. مثلا قرار است یک رویداد یا یک مطلبی را به صورت ویژه به کاربران سایت نمایش دهید می توانید از اسلایدر استفاده کنید. مثلا ما برای برگزاری دوره های آموزشی از اسلایدر استفاده می کنیم. معمولا اسلایدر در بخش بالایی سایت و زیر منو اصلی سایت قرار میگیرد و تقریبا تمام عرض صفحه یا سه چهارم آن را در بر می گیرد.

اسلایدر برای بازدید کننده می تواند به صورت خودکار تعویض شود. یا اینکه کاربر ساید روی دکمه های کنترلی کلیک کند تا یکی یکی اسلایدها را عوض نماید. اسلایدها حتی می توانند به فعل و انفعال بازدید کنندگان سایت واکنش نشان دهند. مثلاً زمانی که روی قسمت یا تمامی آنها کلیک شد، به یک صفحۀ خاصی هدایت شوند. یا اینکه با گرفتن و کشیدن اسلایدها را یکی یکی تعویض نماید. به علاوه اسلایدر می تواند دارای دکمه، عکس، متن و جعبه هایی باشد که طراح اسلایدر خواسته آن طور به نمایش درآیند.

کاربرد اسلایدر

کاربرد اسلایدر 

این همه در مورد اسلایدر صحبت کردیم حالا در مورد کاربرد اسلایدر توضیحاتی رو ارائه دهیم. در بخش زیر ۱۰ مورد از کاربردهای اسلایدرها رو ارائه کرده ایم تا بیشتر با اسلایدر آشنا شوید. 

  • اسلایدر ها برای انتقال پیام ها کاربرد دارند .
  • اسلایدر ها تاثیر گذار ترین نوع تبلیغات هستند .
  • اسلایدر ها بهترین تبلیغات محیطی در یک وب سایت هستند .
  • اسلایدر ها میتوانند کاربران شما را به مشتریانتون تبدیل کنند .
  • اسلایدر ها در سخنرانی ها و آموزش ها بسیار تاثیر گذار هستند .
  • اسلایدر ها به نوعی بهترین ابزار برای معرفی یک محصول و کالا هستند .
  • اسلایدر ها برای زیبایی و پرستیژ یک وب سایت بسیار کاربردی هستند .
  • اسلایدر ها برای مرور کلی یک وب سایت در چند عکس بسیار مفید هستد.
  • اسلایدر در تهیه فیلمبرداری های آنلاین نیز میتوانند استفاده شوند .
  • اسلایدشو ها برای پویایی وب سایت بسیار استفاده میشوند
  • و…

آمار استفاده از اسلایدر در سایت ها

در بخش زیر تعداد آمار و ارقام در مورد استفاده از اسلایدر در سایت ارائه کرده ایم تا متوجه اهمیت استفاده از اسلایدر شوید. اسلایدر خیلی ابزار خوب و کاربردی است که می تواند رونق خوبی به کسب و کار اینترنتی ما دهد.

  • آیا می دانید بیش از ۹۰% درصد وب سایت های مطرح جهان از اسلایدر برای انتقال پیام استفاده میکنند ؟
  • آیا میدانید بیش از ۹۸% درصد وب سایت های فروشگاهی مطرح جهان داری اسلایدر هستند ؟
  • آیا میدانید ۸۰% درصد متخصصان بازاریابی و سئو سایت از اسلایدرها برای تبلیغات استفاده میکنند ؟
  • ایا میدانید اکثر کاربران به اسلایدر سایت بیش از هر قسمت دیگری اهمیت میدهند ؟
  • ایا میدانید اولین قسمتی که کاربران به آن توجه میکنند، اسلایدر وب سایت هست ؟
  • آیا میدانید اسلایدر میتواند در وب برندینگ شما بسیار موثر باشد ؟
  • آیا میدانید تبلیغات برپایه اسلایدر ارزان ترین و بهترین ابزار تبلیغاتی هست ؟
  • آیا میدانید اکثر سایت های مطرح دارای یک چند اسلایدر هستند ؟
  • ایا میدانید اسلایدر ها برای معرفی هر چیزی در نوع خودشون بهترین هستند  ؟
  • ایا میدانید اسلایدر یکی از مهم ترین معیار های تبدیل کاربر به مشتری هست ؟
  • آیا میدانید با داشتن یک اسلایدر میتوانید درصد بسیار بالای از کاربران خود را هدف قرار بدید ؟
  • و…

نکات جانبی برای استفاده از اسلایدر در سایت وردپرسی

اما استفاده از اسلایدر در سایت نیاز به توجهات خاصی هم دارد. از یک طرف به دلیل اینکه کدهای اضافی زیادی ممکن است در تمامی صفحات بارگذاری شوند، ممکن است سرعت باز شدن صفحات برای بازدید کنندگان اندکی کاهش داشته باشد. باید به این نکته دقت داشته باشید.
نکته بعدی این است که اسلاید سایت باید طوری طراحی شود که برای صفحه نمایش های با عرض کم هم قابل مشاهده باشند. به عبارتی باید کاملاً واکنش گرا باشند. برای این منظور بیشتر افزونه های وردپرس چنین ویژگی را دارند و نباید نگران بود. به طوری که با کم شدن عرض، خودشان را کاملاً تطبیق می دهند.

نحوه ایجاد و ساخت اسلایدر در وردپرس

نحوه ایجاد و ساخت اسلایدر در وردپرس

اگر قصد استفاده از اسلایدر در سایت خود را دارید باید بگویم هر نوع سایتی با هر فناوری می تواند از اسلایدرها استفاده کند. اگر شما هم وردپرس را روی فضای میزبانی خود نصب کردید، قادر به درج اسلایدر در صفحات سایت تان، به سادگی چند کلیک هستید، حتماً تعجب کردید. تعجب ندارد. با نصب یک افزونۀ سادۀ اسلایدر ساز به راحتی می توانید از این قابلیت زیبا برای سایت تان استفاده کنید. در ادامه چند افزونه به همراه آموزش کامل استفاده از آنها را معرفی می کنیم.
اگر از از دیگر فناوری ها برای راه اندازی سایت تان استفاده می کنید، باید دید که سایت چطور کدنویسی و برنامه نویسی شده است. معمولاً CMS ها افزونه هایی برای درج اسلایدر در سایت دارند که باید با کمی جستجو آنها را پیدا کنید. مثلاً برای CMS وردپرس، اگر به مخزن وردپرس مراجعه کنید و عبارت slider را جستجو کنید، کلی افزونه اسلایدر وردپرس برای تان فهرست خواهد شد.

نکته آخر، اینکه ممکن است یک قالب حرفه ای خودش قابلیت اسلایدر را داشته باشد. یا افزونۀ اختصاصی برای این کار را درون خودش داشته باشد. در این صورت شما نیازی به نصب افزونۀ اضافی ای ندارید. اما در شرایطی که می خواهید از اسلایدر در سایت وردپرس خود استفاده کنید و این قابلیت توسط قالب شما پشتیبانی نمی شود، افزونه های زیادی برای این کار در مخزن وردپرس وجود دارند. ما آموزش های آنها را برای شما آماده کردیم و در سایت منتشر کردیم. می توانید از طریق لینک های زیر به این مقالات دسترسی داشته باشید و اقدام به ایجاد اسلایدر در سایت وردپرسی خود کنید. کافیه افزونه را نصب کنید و بر اساس آموزش آن را تنظیم نمایید.

نتیجه گیری
در این مقاله تمام سوالات در زمینه اسلایدر و اسلایدر در وردپرس رو جواب دادیم و دلایل اهمیت استفاده از اسلایدر در سایت را ارائه کردیم و در آخر دو مقاله در زمینه ایجاد و ساخت اسلایدر در وردپرس را معرفی کردیم که با استفاده از آنها می توانید انواع اسلایدر بسازید.

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,531
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
995
توضیحات بیشتر
وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,168
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد