4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

اسپم در وردپرس چیست؟ بررسی انواع اسپم

1,799 وردپرس پشتیبان سایت یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

بعد از اینکه مقاله جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس با افزونه Akismet Anti Spam را در سایت منتشر کردیم یکی از دوستان پرسید اصلا اسپم چیست؟ که حالا بخوایم ازش جلو گیری کنیم، بعد از این سوال تصمیم گرفتم مقاله ای با عنوان اسپم در وردپرس چیست؟ را بنویسم و همچنین در این مقاله انواع اسپم در وردپرس را مورد بررسی قرار دهم تا عزیزانی که تا حالا با این واژه آشنایی ندارند کامل آشنا شوند.

اسپم در وردپرس چیست

قبل از اینکه شروع به تعریف اسپم در وردپرس چیست؟ کنیم باید ببینیم اصلا اسپم چیست، در بخش پایین اسپم رو تعرف کرده ایم. و بعد از تعریف اسپم، در مورد انواع اسپم صحبت می کنیم.

اسپم چیست؟

کلمه اسپم (Spam) که معمولا با نام هرزنامه شناخته شده است به محتوایی که مورد نیاز کاربر نیست، گفته می شود. Spam یا همان هرزنامه مشکلی که تمامی شرکت ها امروز درگیر آن هستند. امروزه Spam برای ارسال Trojan یا keylogger یا ransomware استفاده میگردد.

اسپم یا جفنگ به معنای پیام یا نامه الکترونیکی است که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود. در واقع پیامی است که می تواند به صورت ایمیل ارسال شود یا اسپم در بخش نظرات سایت و یا ثبت نام در سایت باشد که توسط اسکریپت های آماده ای ساخته شده که این اسپم ها (هرزنامه ها) به صورت خودکار هستند.

Spam یکی از مشکلاتی است که هر Admin با آن دست و پنجه نرم می کند ابزار های زیادی برای جلوگیری از آن ایجاد شدند، مانند Spam Filter ‌یا spam assassin اما مشتریان همچنان مشکل دریافت Spam را داشته اند.

انواع اسپم 

بعد از اینکه متوجه شدیم اسپم چیست حال باید در مورد انواع اسپم توضیحاتی رو ارائه دهیم. در بخش زیر انواع اسپم رو به صورت لیست آورده ایم که در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی رو ارائه میدهیم.

  • ایمیل اسپم (Mail Spam)
  • Spam Usenet
  • کامنت (نظر) اسپم
  • پست اسپم

۱- ایمیل اسپم (Mail Spam)

اولین نوع اسپم، ایمیل اسپم می باشد. ایمیل اسپم، که بنام ایمیل انبوه ناخواسته نیز نامیده می‌شود، در واقع ارسال پیام های ایمیلی بدون درخواست و بطور مکرر با محتوای تجاری در مقیاس بزرگ به دریافت کنندگان، بدون استثنا قائل شدن می‌باشد. ایمیل اسپم در اواسط ۱۹۹۰ وارد اینترنت شد و از بدو ورود، تبدیل به یک معضل شد و روز به روز گسترش یافت به صورتی که امروزه با یک تخمین محافظه‌کارانه ۸۰ تا ۸۵ درصد ایمیل‌ها را در بر می‌گیرد و در بعضی منابع از ۹۵ درصد بالاتر می‌رود.

توجه: کافیه به ایمیل خود مراجعه کنید و روی گزینه اسپم کلیک کنید تا متوجه شوید چه تعداد اسپم دارید.

ایمیل های Spam همیشه از یک سرویس ایمیل ارسال می‌شود این سرویس ایمیل می تواند مخصوص شما باشد که از طریق فایل های PHPMailer ارسال گردد یا می تواند از طریق هک شدن ایمیل های شما باشد.

۲- Spam Usenet

برای درک بهتر درباره این نوع Spam می بایست ابتدا درکی در خصوص Usenet داشته باشیم. یوزنت قدیمی ترین و حجیم ترین سیستم اشتراک گذاری فایل بر روی اینترنت میباشد. عمر یوزنت حتی از عمر اینترنت هم بیشتر هست. یوزنت در اصل یک شبکه است! به اینصورت که کاربران فایلهای آن را بیکدیگر ایمیل میکنند. البته این یک تفاوت کوچک با ایمیلی که شما میشناسید دارد و آن هم روش ارسال ایمیل عمومی هست بدین صورت که شما به جای ارسال ایمیل به یک شخص خاص، به یک گروه ایمیل ارسال می کنید (مثل گروه های یاهو و گوگل)

حالا که به درکی در مورد USENET رسیدین حال به نوع ارسال Spam در USENET می پردازیم. اگر شما یک گروه USENET در مورد بازی های رایانه ای دارید حال شخصی مداوم در باره سیاست صحبت می کند و یا مسائل غیر اخلاقی به آن Spam در USENET گفته می شود.

۳- کامنت (نظر) اسپم

این نوع Spam را خیلی از افرادی که سایتشان دارای قسمت نظرات است مواجه شده اند. و وقتی صحبت از اسپم در وردپرس می کنیم منظورمون این مدل اسپم می باشد حال در ادامه در مورد اسپم در وردپرس چیست؟ بیشتر توضیح میدهیم.

در این نوع Spam رباتی هایی شروع به انتشار مطالب غیر عادی در بخش نظرات می کنند که این نیز بعضی اوقات تبدیل به Spam Mail هم میشود. در این موارد فرد منتشر کننده مطلب با لیست زیادی نظرات غیر عادی رو به رو میشود که هیچ گونه ربطی به مطلب منتشر شده ندارد بهترین راهکار جلوگیری ایجاد کدی به نام Captcha می باشد.

۴- پست اسپم

به گزینه چهارم یعنی پست اسپم رسیدیم، انجمن های گفتگو محلی برای تبادل نظر هستند که گاهی مورد درج اسپم قرار می‌گیرند. برخی از شرایط اسپم بودن یک تاپیک در انجمن های گفتگو به صورت زیر است:

  • شامل چند کلمه باشند که کمکی به روال منطقی بحث نکند.
  • خارج از موضوع تاپیک بوده و باعث انحراف تاپیک از مسیر اصلی شوند.
  • استفاده از شکلک به تنهایی بدون متن
  • تشکر از پست ها در حالیکه امکان استفاده ار دکمه سپاس هست
  • استفاده از انجمن به عنوان چت روم

کاربرد اسپم در وردپرس

اسپم در وردپرس چیست؟

تا این لحظه متوجه شدیم اسپم چیست و انواع اسپم رو مورد بررسی قرار دادیم. حال میخواهیم در مورد اسپم در وردپرس چیست؟ صحبت کنیم. واقعا اسپم در وردپرس چیست؟ و اگر در سایت وردپرسیمون اسپم داشته باشیم چه اتفاقی می افتد. اگر سایت دارید حتماً با دیدگاه هایی با متن انگلیسی و بی ربط مواجه شده اید که بعضی از آن ها دارای لینک هم هستند، این نظرات اسپم هستند که در طول چند ساعت تعداد آن ها می تواند خیلی زیاد شود و برای وب مستران خیلی آزارده دهند می باشد و یا به صورت کاربرانی در سایت شما ثبت نام کرده اند. 

در وردپرس، اسپم برای محتواهای ناخواسته ای که توسط دیدگاه ها، عضویت کاربران، پست ها، فرم های تماس و دیگر راه ها ایجاد می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه: یک پیغام، دیدگاه یا محتوای اسپم در اغلب اوقات حاوی لینک های فراوان، لینک به وبسایت های غیر اغلاقی یا غیر قانونی هستند.

سیستم دیدگاه های سایت های وردپرسی به طور مداوم یکی از اهداف این اسپمر ها هستند. البته ابزار ها و افزونه های زیادی برای مقابله با اسپم ها برای وردپرس وجود دارد که می تواند به شما در کنترل و جلوگیری از انتشار آنها کمک کند. در انتهای همین مطلب آموزش جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس را برای شما قرار میدهیم. 
اگر اسپم هایی که به سوی یک سایت ما روانه می شوند را کنترل نکنیم، می تواند اثرات مخربی بر روی رتبه و اعتبار سایت ما بگذارد. اکثر اوقات کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت که حاوی اسپم های زیاد است را در دسته بدافزارها، نرم افزار های جاسوسی و سایت های غیر معتبر قرار می دهند.

نکته مهم: موتور های جستجو نیز ممکن است سایت هایی که دارای تعداد زیادی لینک هستند را به عنوان یک مزرعه لینک (Link farm) در نظر بگیرند و آنها را به دلیل اجازه دادن به انتشار چنین محتوایی جریمه کنند.

جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس

بعد از اینکه متوجه شدیم اسپم در وردپرس چیست؟ حال باید به فکر جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس باشیم. خود وردپرس فکر اسپم ها را کرده است و یک افزونه به نام Akismet را به همراه خود دارد که می تواند به وبسایت ها برای مبارزه با دیدگاه های اسپم کمک کند. یک مدیر سایت وردپرسی، می تواند افزونه اکسمیت را از طریق پنل مدیریت وردپرس فعال کند.
برای استفاده از اکسمیت نیاز به ایجاد یک حساب کاربری در سایت این افزونه به علاوه دریافت کد api اختصاصی است. بسته به نوع سایت و تعداد کاربران آن، اکسمیت نسخه رایگان و پولی دارد. عموما وبسایت های شخصی و کوچک می توانند از نسخه رایگان اکسمیت استفاده کنند ولی سایت های تجاری بزرگ باید برای استفاده از سرویس های اکسمیت هزینه ای را پرداخت کنند. افزونه های دیگری نیز برای مبارزه با نوع های دیگر اسپم که در بالا به آنها اشاره کردیم وجود دارد. برای دسترسی به این آموزش روی تصویر زیر کلیک کنید.

جلوگیری از نظرات اسپم

توجه: یکی از روش های جلو گیری از نظرات اسپم وردپرس، استفاده کد کد کپچا برای بخش نظرات می باشد که پیشنهاد میکنم حتما استفاده کنید.

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,168
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,207
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,016
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
نظرات شما + ۴
  • ر​خ ۰+
    روغن خراطین یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷

    سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

    پاسخ دهید
  • س​ن ۰+
    سنگ دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    ممنون از مطالب خوبتون واقعا
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

    پاسخ دهید
  • پ​ت ۰+
    پخش تراکت دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

    سلام
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    ممنون از سایت مفیدتون واثعا
    ممنون

    پاسخ دهید
  • پ​ر ۱+
    پرهام دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سایت تون حرف نداره – بی نظیرید

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۴

برچسب‌ها
,
به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد