4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

امنیت وردپرس چیست؟

2,576 وردپرس پشتیبان سایت دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

بعد از اینکه تعداد زیادی مقاله در زمینه امنیت وردپرس در سایت منتشر کردیم از نظرات بعضی از کاربران متوجه شدم بعضی از دوستان اصلا نمیدونند امنیت وردپرس چیست؟ و چرا باید رعایتش کنیم. در این مقاله میخواهم ابتدا بگم امنیت چیست و بعد در مورد امنیت وردپرس صحبت کنم. و در انتها بهتون چند مقاله در زمینه امنیت وردپرس معرفی کنم تا بتوانید، میزان نفوذپذیری سایت وردپرسیتون رو کاهش دهید. (به صورت کامل در مورد اهمیت امنیت وردپرس هم صحبت می کنیم.)

امنیت وردپرس چیست؟

امنیت چیست؟ 

قبل از اینکه در مورد امنیت وردپرس صحبت کنیم و بگیم چی هستش باید بدونیم اصلا امنیت چیست؟ اگر بخواهم به صورت خلاصه و کاملا واضع بگم، امنیت یعنی جلوگیری از دسترسی افراد به اطلاعات سایتمان و جلوگیری از به سرقت رفتن آنها. حالا اگر سایت دارید باید بدونید این اطلاعات چی هستند. در بخش زیر تعدادی از اطلاعات مهم هر وبسایت رو لیست کرده ایم مثل:

  • لیست ایمیل های کاربران
  • کد های سایت
  • آمار فروش وبسایت
  • افزونه ها و قالب ها
  • نوشته ها و برگه ها
  • اطلاعات شخصی
  • و هر چیزی که فکرش را بکنید …

هر سایت چون همیشه آنلاین است و در معرض دید افراد قرار دارد با ریسیک های امنیتی زیادی روبرو است و این چیز کاملا عادی می باشد. پس اصلا نگران نباشید چون این میزان ریسک برای تمام سایت ها یکسان است و بعضی وقت ها برای بعضی از سایت خیلی بیشتر می باشد. (چون نکات امنیتی را رعایت نمی کنند.)

امنیت وردپرس چیست؟

تا این لحظه متوجه شدیم که امنیت چی هستش، حالا میخواهیم در مورد امنیت وردپرس صحبت کنیم تا ببینیم امنیت وردپرس چیست و چرا باید نکات امنیتی را رعایت کنیم. حفظ اطلاعات محرمانه سایت وردپرسی (منظور از اطلاعات را در بخش بالا گفتیم) از دست سارقان و هکرها را می توان امنیت وردپرس گفت. به صورت معمول خود وردپرس دارای امنیت قابل قبولی می باشد.

توجه: اگر نگذاریم اطلاعات سایت ما مثل ایمیل کاربران، اطلاعات شخصی، پروفایل کاربران، کدهای سایت و … به دست هکرها و افراد دیگر بیفتد را حفظ امنیت سایت می گویند.

چرا امنیت وردپرس مهم است؟

ببینید دوستان عزیز معمولا افرادی که سایت میزنند برای کسب درآمد آن را راه اندازی کرده اندو یه جوری کسب و کار شما هستش، حال فکر کنید اطلاعات این کسب و کار دست رقبا یا هکرها بیفتد چه اتفاقی می افتاد به احتمال زیاد دچار مشکلات فراوانی می شوید. پس اگر سایت وردپرسی دارید باید حتما به امنیت وردپرس نگاه ویژه ای داشته باشید. وردپرس جز امن ترین نرم افزاهای سایت ساز حال حاضر جهان می باشد. یعنی از لحاظ امنیتی وردپرس وضعیت خیلی خوب دارد که جای نگرانی نیست ولی باید این نکته را هم فراموش نکرد اگر نکات امنیتی هنگام نصب و استفاده از آن را رعایت نکنیم به احتمال زیاد سایت ما توسط هکرها مورد نفوذ و حمله امنیتی قرار می گیرد.

هر سایت مثل خونه هر شخص می مونه اگر کلید این خونه دست دزد بیفته چه اتفاقی می افتد؟ به احتمال زیاد تمام وسایل گران بهای شما به سرقت میرود. برای این است که این همه مقاله در زمینه حفظ و برقرار امنیت وردپرس در سایت منتشر کرده ایم. پس تا می توانید در حفظ و رعایت نکات امنیتی، وسواس به خرج دهید. 

حفظ امنیت وردپرس

برای حفظ امنیت وردپرس باید چه کارهایی انجام دهیم؟

همیشه امنیت با حفاظت از یکسری چیزها همراه است در سایت وردپرسی نباید شما اجازه دهید فردی (هکر) به اطلاعات خصوصی شما و کاربرانتان دسترسی داشته باشد. برای حفظ امنیت وردپرس می توان کارهای زیادی انجام داد که باعث افزایش امنیت سایت می شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مقاله امنیت هسته وردپرس چقدر است؟ بررسی امن بودن وردپرس را مطالعه کنید. در این مقاله در مورد امنیت هسته وردپرس صحبت کرده ایم. چند دلیل وجود دارد که سایت وردپرسی ما دچار مشکلات امنیتی می شود مثل:

  • استفاده از هاست های رایگان، اشتراکی و نامن 
  • آپدیت نکردن هسته وردپرس، قالب و افزونه ها 
  • استفاده از قالب و افزونه نال 
  • استفاده از شناسه و رمزهای بسیار ضعیف
  • نصب نکردن افزونه های امنیتی 
  • سطح دسترسی ناصحیح پوشه ها و فایل ها

مقالات آموزش در زمینه افزایش امنیت وردپرس

اگر میخواهید امنیت وردپرس را افزایش دهید پیشنهاد میکنم مقالات زیر را حتما مطالعه کنید. در این مقالات افزونه های خوبی در زمینه ایجاد امنیت در سایت های وردپرسی را معرفی و آموزش داده ایم. 

نتیجه گیری:
در این مقاله جواب سوال امنیت وردپرس چیست؟ را به صورت کامل دادیم و در انتها میزان مهم بودن امنیت وردپرس را با هم مرور کردیم و در آخر هم تعدادی افزونه مقاله در زمینه افزیش امنیت وردپرس معرفی نمودیم که پیشنهاد می کنم حتما این مقالات را مطالعه کنید و افزونه های معرفی شده را روی سایت خود نصب نمایید. با این کارها به راحتی می توانید امنیت سایتتون را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همیشه یادتون باشد امنیت سایت، مثل امنیت خونه می باشد که به خطر بیفتد کل کسب و کارتون به خطر می افتد.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,207
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,017
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,530
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۲
  • A​l ۰+
    Ali چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    باسلام
    آخرین لینک بخش مقالات آموزشی قبل از نتیجه گیری اشتباه هدایت شده است.
    بجای Cloudflare به مقاله Wp Bouncer هدایت میشود.

    باتشکر از سایت زیبا و مطالب گام به گام و عالی تون. 🙂

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

      سلام
      ممنون علی جان
      لطف کردی و اطلاع رسانی کردی
      اصلاح شد
      موفق باشید

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد