4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ایده برای فروشگاه اینترنتی

28,779 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
7 رای

دیروز به یکی از دوستان مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی میدادم که در مورد ایده برای فروشگاه اینترنتی صحبت می کردیم. این دوست عزیزمون می خواست وارد این حوزه بشه ولی نمیدونست چه ایده ای برای سایت فروشگاهی باید داشته باشد. منم راهنمایش کردم و چند ساعت در مورد ایده برای فروشگاه اینترنتی صحبت کردیم. امروز تصمیم گرفتم در یک مقاله به صورت کامل در مورد نحوه پیدا کردن ایده سایت فروشگاهی توضیحاتی رو ارائه بدم که چطور در ابتدا ایده برای فروشگاه اینترنتی پیدا کنیم و آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم. پیشنهاد میکنم چند دقیقه وقت بذارید و این مقاله رو مطالعه کنید چون سعی دارم تجربیات خودم رو در این زمینه در اختیارتون قرار بدم که با ایده بهتری بتوانید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

ایده برای فروشگاه اینترنتی

 

ایده برای فروشگاه اینترنتی

اگر بخواهیم در مورد ایده برای فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم باید چندین سال در این زمینه وقت صرف شود چون اینقدر ایده های خوب وجود داره که نگو و نپرس، اما باید دید واقعا فقط ایده مهم است؟ بیاید یک مثال براتون بزنم قبل از دیجی کالا تعداد زیادی سایت امدن و در زمینه فروش محصولاتی دیجیتال مثل موبایل و قطعات کامیپوتر فعالیت کردند اما بعد دو سه سال کامل نابود شدند و اثری ازشون نموند. اما چرا دیجی کالا موند و این همه سال در حال فعالیت هست و هر سال قوی تر می شود. دلیلش اینه که یک ایده ای که قبل هم اجرا شده بود رو امد و به بهترین شکل ممکن اجرا و پیاده سازی کرد. 

دوستان عزیز ایده مهم است اما اجرا و نحوه ارائه آن به شدت مهمتر است. به قول مرحوم جابز ارزش هر چیزی در ارائه آن است. اگر شما بهترین ایده دنیا رو داشته باشید اما بد اجرا کنید هیچ اتفاقی نمی افتد. پس قبل از معرفی ایده برای فروشگاه اینترنتی ، حتما در مورد اجرا و پیاده ساز ایده بیشتر زمان و وقت بذارید. 

ایده سایت فروشگاهی

تا اینجا فهمیدیم که ایده برای فروشگاه اینترنتی زیاد مهم نیست میخواد هر چیزی باشه اما باید بدونیم چطوری پیاده کنیم و از کجا شروع کنیم. من میخوام به صورت جز به جز نحوه اجرا رو بگم تا شما کامل دستتون بیاد چطور ایده پیدا کنید و نحوه پیاده سازیش هم دستتون بیاد. شما باید ابتدا مشخص کنید چی میخواید بفروشید. مثلا شخصی می خواد موبایل بفروشه، خب شما در ابتدا کار که نمی تونید بیایید یک فروشگاه راه اندازی کنید که انواع برند و مدل های مختلف رو برای فروش قرار بدید. این ایده و فروشگاه کاملا شکست خورده هستش، شما باید روی یک چیز خاصی و تخصصی کار کنید. در زیر مثال میزنم تا کامل دستتون بیاد.

مثلا شما ایده سایت فروشگاهی که قصد پیاده سازیش رو دارید فروش موبایل هست. حال باید شما رو یک برند خاص کار کنید. مثلا فقط روی گوشی های سامسونگ کار کنید. یا اصلا خیلی تخصصی ترش کنید روی دو سری خاص مثلا سری اس و سری نوت کار کنید اما به صورت دقیق و درست و خیلی تخصصی این کار رو انجام بدید. یعنی شما فقط روی دو سری گوشی کار می کنید به همراه وسایل جانبی که لازم دارند. اینجور من مشتری، وقتی میخوام گوشی خریداری کنم به سمت سایتی میرم که به صورت تخصصی روی یک چیز کار کرده است و بیشتر اطلاعات در اختیار من قرار میدهد. معمولا مشتری از کسی خرید می کند که به صورت تخصصی تر روی یک چیز کار کرده است. 

تجربه خرید: هیچ وقت یادم نمیره میخواستم واسه یکی از دوستان دوربین حرفه ای خریداری کنم خواستم از دیجی کالا خرید کنم بعد یک جستجو کردم قیمت ها دستم بیاد به یک سایت رسیدم که به صورت خیلی تخصصی روی دوربین های عکاسی و فیلم برداری کار کرده بود و اینقدر اطلاعات داده بود تهش از همون سایت خرید رو انجام دادیم. واقعا همین قیمتش و هم اطلاعات تخصصیش اینقدر زیاد بود که کلا بیخیال دیجی کالا شدم و از اونا خرید کردم.

15 ایده برای فروشگاه اینترنتی 

۱۵ ایده برای فروشگاه اینترنتی 

پس از اینکه متوجه شدیم نباید یک فروشگاه با کالا های مختلف راه اندازی کنیم و باید به صورت تخصصی و جزیی روی یک برند و چند محصول از یک برند کار کنیم. حال میخواهیم چند ایده برای فروشگاه اینترنتی بگیم که پیشنهاد میکنم روشون فکر کنید احتمالا به دردتون میخوره. این ایده ها به نظرم جز ایده های خوب در این حوزه هستند. این فقط یک پیشنهاد است و شما می توانید از هر چیزی که خوشتون میاد یا بهش علاقه دارید شروع کنید. من فقط ۱۵ تا رو معرفی کردم و این لیست می توانست ۱۰۰۰ ایده باشد ولی به نظر خودم این ۱۵ تا خیلی جای کار دارند و خیلی ها اصلا کار نکردند یا ضعیف کار شده است. 

۱- لوازم جانبی موبایل 
اولین ایده برای سایت فروشگاهی ، فروش لوازم فروش موبایل است. یکی شخص یک بار موبایل خرید می کند ولی همیشه برای این موبایل لوزام جانبی خریداری می کند. اگر شما بتوانید روی یک برند خاص متمرکز شوید خیلی خوب است. و به صورت تخصص فقط روی یک برند کار کنید مثلا لوازم جانبی گوش های سامسونگ، یا مثلا خیلی تخصصی تر لوازم جانبی سری محصولات اس و نوت، که به شدت عالی می شود. تا می توانید تخصصی کار کنید و خیلی عالی ارائه دهید. 

۲- لوازم جانبی تبلت
گزینه بعدی که به نظرم می توانید خیلی خوب باشد همین لوازم فروش تبلت است. خودم به شخصه ندیدم سایتی به صورت تخصصی رو این بخش کار کند. شما می توانید بازم به صورت تخصصی روی یک برند مثلا سامسونگ کار کنید و وقتی کمی کارتون گرفت خود تبلتم بیارید. ولی سعی کنید برای ابتدای کار فقط روی یک برند کار کنید و اگر فروش خوب شد میتونید کم کم برندهای دیگه رو هم اضافه کنید.

۳- کفش 
متاسفانه در اکثر شهرهای ایران محصولات اورجینال اصلا پیدا نمی شود و بیشتر فیک هستند. یک ایده برای فروشگاه اینترنتی همین فروش یک مارک خاص کفش است. مثلا به صورت تخصصی روی پوما، نایک یا هر محصولی که واقعا در ایران طرفدار دارد کار کنید. بارها خودم دیدم طرف برای خرید کفش اورجینال امده تهران و هزینه های زیادی رو متقبل شده است. اگر شما به صورت تخصصی روی یک برند خاص کار کنید و واقعا درست ارائه کنید می توانید حرف اول رو بزنید. 

۴- ابزارآلات 
در بخش ابزارآلات دو سه سایت فقط خوب کار می کنند چند سایت جدید امدن که اصلا فروش ندارند از آمار سایتشون میشه این موضوع رو فهمید. پیشنهاد میکنم روی این بخش بیشتر متمرکز بشید. این بخش خیلی جای کار دارد و اصلا کسی به صورت تخصصی در این بخش روی محصول خاصی کار نکرده است. مثلا شما می توانید روی یک جنس خاص تمرکز کنید یا روی یک برند خاص، اینطوری می توانید راحتر موفق شوید و اگر رشد کردید کم کم برندهای جدید اضافه کنید.

۵- عینک طبی و آفتابی 
به نظرم این بخش به شدت جای کار دارد. چند سایت محدود که خیلی خوبم هم کار نمی کنند در این بخش فعال هستند. طوری که دیجی کالا و دیجی استایل بازار رو کامل در دست گرفته اند. اگر شما بیاید مثلا روی یک برند خاص مثل ریبند کار کنید خیلی می توانید پیشرفت کنید. اینقدر برند های معروف است که می توان صدها سایت در این زمینه زد. پیشنهاد میکنم اگر به فکر ایده سایت فروشگاهی هستید روی این بخش هم تحقیقی کنید. 

۶- پوشاک بچه 
روزهای اول میگفتم انقدر فروشگاه لباس بچه باز شده اینا اصلا فروش دارند. بعد با یکی آشنا شدم که متوجه شدم این حوزه چه پولی رو در خودش جای داده است. من هر کی رو میبینم معمولا ماهی یک دست حداقل واسه بچه اش لباس خرید می کند. حالا فکر کنید شما بتونید درست و دقیق وارد این حوزه شوید و خودتون رو برند کنید چه می شود. شاید باور کردنی نباشد ولی به جرات می توان گفت این حوزه بهترین برای شروع و راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. اما واقعا باید درست و دقیق کار کنید. 

۷- لوازم زناشویی
همه میدونیم خیلی از زوج ها خجالت می کشند وسایل زناشویی رو از داروخانه یا فروشگاه ها حضوری خرید کنند. حالا فکر کنید به صورت تخصصی روی یک برند خاص کار کنید به نظرم اتفاق های خوبی میفتد. البته باید کل مجوزهای لازم رو برای این کار تهیه کرده باشید. 

۸- کنسول های بازی 
کار روی کنسول های بازی جز ایده های عالی برای فروشگاه اینترنتی است. فقط چند سایت کنسول بازی می فروشند به صورت تخصصی، اگر شما بتوانید روی یک چیز  متمرکز شوید خیلی بهتر است. مثلا فروش کنسول بازی های سونی یا فروش بازهای این کنسول ها، که می تواند گزینه خوبی باشد. (اخیرا شنیده ام که ورود کنسول های بازی به ایران ممنوع شده است چون جز کالاهای ضروری نیست. البته به صورت صد در صد اطمینان ندارم)

۹- هارد دیسک 
شاید خنده دار باشد اما در این حوزه کسی رو ندیده ام به صورت تخصصی کار کند. اگر به دنبال ایده سایت فروشگاهی هستید به نظرم به این موضوع هم فکر کنید. شما می توانید شروع به فروش هارد دیسک های مختلف کنید. خودم ندیدم کسی به صورت تخصصی این کار رو انجام داده باشد. خیلی گزینه جالبی به نظر میرسد. الان همه برای ذخیره سازی اطلاعاتشون از هارد دیسک های اکسترنال استفاده می کنند. مثلا خودم ۷ تا هارد خریداری کردم و دور وریامم هر کدام چند هارد برای ذخیره سازی و بک آپ دارند. پیشنهاد میکنم حتما روی این گزینه تحقق کنید.

۱۰- وسایل آرایشی بهداشتی 
همه دیگه میدونند که مصرف لوازم آرایشی بهداشتی در ایران به شدت بالا است. به نظرم این حوزه به شدت جای کار دارد. میتوان تضمین بدم اگر چند هزار فروشگاه الان شروع به فعالیت کنند بازم این حوزه نیاز به کار دارد. اصلا در این بخش در اینترنت کاری صورت نگرفته و چند سایت اونم ناقص و خیلی بد دارند کار می کنند. میتونید روی یک برند خاص به صورت حرفه ای کار کنید. پیشنهاد میکنم روی این گزینه هم بیشتر تحقیق کنید.

۱۱- لوازم دکوری 
این بخشم به نظرم خیلی جای کار دارد و میتوان هزاران فروشگاه برای آن راه اندازی کرد. از بس تنوع جنس وجود دارد و کسی هم کار نکرده است. در ایرانم معمولا درخواست لوازم دکوری به شدت بالاست بخصوص برای هدیه دادن، به نظرم میشه روی این گزینه هم فکر کرد. اگر بتونید روی چند محصول خاص کار کنید عالی می شود. 

۱۲- عروسک 
این گزینه یکی از فکرهای خودم بود. همیشه دوست داشتم یک فروشگاه فیزیکی یا آنلاین برای عروسک داشته باشم. اونم عروسک های اورجینال و با کیفیت، هر وقت بتونم حتما این کار رو میکنم. پیشنهاد میکنم شما هم روش کار کنید می تونید روی یک برند خاصی کار کنید یا روی چند مدل خاص فعالیت داشته باشید. 

۱۳- لوازم سرگرمی 
این بخش هم جز علایق خودم است الان چند فروشگاه کوچیک هستند که واقعا خوب کار می کنند و مشخصه درآمدهای خوبی دارند. مثلا یکی از بچه ها فروش روبیک راه اندازی کرده بود. کلا این شخص کار اصلیشو کنار گذاشته و الان فقط داره روبیک می فروشه و درآمد فوق العاده ای در این زمینه کسب کرده است. به نظرم این بخش خیلی جای کار دارد پیشنهاد میکنم حتما یه تحقیق وسیع روی این حوزه داشته باشید. 

۱۴- صنایع دستی 
یکی ایده سایت فروشگاهی همین فروش صنایع دستی و سوغات است. مثلا کسی که اصفهان هستش به نظرم یک محبت الهی بهش شده است. چون می تواند درآمدهای میلیونی در روز داشته باشد. کافیه یک فروشگاه عالی راه اندازی کنید و سعی کنید روشون کار کنید. به نظرم در این بخشم اصلا کار خاصی صورت نگرفته است.  

۱۵- کارهای هنری
فروش کارهای هنری هم جز اون دسته از ایده های عالی است که خیلی کم روش کار شده است. چند سایت هستند که کار هنری یا کار دست میفروشند. مثلا کسانی رو میشناسم که کیف دست ساز میفروشند و به درآمدهای عالی رسیده اند. یا کسانی رو میشناسم با هنرمندای شهرشون صحبت کرده اند و کارهای هنریشون رو به صورت اینترنتی به فروش میرسانند. به نظرم اینم ایده جالبیه که میشه به صورت جدی بهش فکر کرد.

نکته: این فقط ۱۵ ایده بود، بعدا سعی میکنم در مقالات دیگر بازم ایده های دیگه رو معرفی کنم. شما در هر حوزه ای فعالیت می کنید می توانید در آن حوزه کسب و کار اینترنتی رو راه اندازی کنید.

توجه: اگر میخواهید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید اما هیچ گونه اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنم به دو صفحه آموزش وردپرس و آموزش ووکامرس یک نگاهی بندازید در این دو صفحه به صورت کامل و جامع نحوه راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی رو آموزش داده ایم.

PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,532
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
995
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
نظرات شما + ۱۷
  • د​و ۳+
    دوستی یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    مقاله فوق العاده خوبی بود، مهمترین دغدغه خیلی از کسایی که میخوان فروشگاه راه اندازی کنن اینه که ایده خوبی به ذهنشون نمیرسه که شما کامل و جامع تو مقاله توضیح دادید.

    پاسخ دهید
  • م​ع ۱+
    محمد عباس پور چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    با تشکر از مطلب بسیار مفیدتون…

    پاسخ دهید
  • م​ح ۰+
    محمد پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    با سلام و خسته نباشید.
    من ۲سال فروشگاه اینترنتی لوازم ارایشی راه انداختم ولی سود نداشت حتی باین راهنماییا و مشورتا کلا بازار خیلی خراب شده.حالا میخوام غذاخوری راه بندازم

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

      سلام
      وقت بخیر
      نحوه راه اندازی و مدیریت خیلی مهم هستش عزیز
      صرفا راه اندازی کافی نیست و باید بدونید چطور درآمد کسب کنید
      الان به شخصه خیلی ها رو میشناسم ماهانه از لوازم آرایشی که به صورت آنلاین فروش دارند درآمدهای نجومی دارند.

      پاسخ دهید
      • م​ژ ۱+
        مژده چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷

        ابتدا تشکر از مقاله خوبتون. من از فروشگاه اینترنتی گیتی تک خرید کردم و در شاخه آرایشی بهداشتی فعالیت دارن. چون خودم علاقه زیاده به اجرای فروشگاه اینترنتی دارم از فعالیت این گروه خوشم اومد.نوع مشتری مداریشون و اطلاعاتی رو که میدن عالیه حتی یک بار محصول من آسیب دیده بود که مقصرش اداره پست هم بود بدونه این که از من بگیرنش برام مجدد ارسال کردن. بخاطر همین من همه جا ازشون تعریف میکنم. واقعا یه مدیریت خوب و استمرار در کار میتونه موفقیت در پیش بیاره پیشنهاد میکنم یه سر بزنید

        پاسخ دهید
  • م​ح ۱+
    مهران حیدریان پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷

    سلام.
    اصلا فروشگاه اینترنتی میگیره؟

    پاسخ دهید
    • م​ه ۱+
      محمد همتی پشتیبان سایت جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷

      سلام
      چرا نگیره
      ولی شرکت داره
      اینکه خوب و درستو حسابی پیاده سازی بشه و در باید مزیت رقابتی داشته باشید
      اگر بتوانید برای فروشگاه، مزیت رقابتی ایجاد کنید شک کنید که میگیره
      پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو مطالعه کنید:
      ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کار

      پاسخ دهید
  • م​ح ۰+
    محسن دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸

    سلام
    والا من خودم ساخت وبسایت و فروشگاه اینترنتی رو بلدم و مشکل اینجاست که نمیدونم چی برای فروش بزارم
    البته ایده خودم فروش محصولات زناشویی هست ولی نمیدانم میگیره یا نه

    پاسخ دهید
    • م​ه ۱+
      محمد همتی پشتیبان سایت دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸

      سلام
      وقت بخیر
      باید ببینید قراره چه مشتری هایی داشته باشید
      باید ببینید که شما میخواهید کدام بخش از بازار رو مال خودتون کنید
      رقبا رو چک کنید
      این خیلی مهم هستش

      پاسخ دهید
  • م​ر ۲+
    محمد رضا چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹

    سلام خیلی خوب بود.
    من فروش اینترنتی و آنلاین مواد غذایی و لوازم هایپر مارکتی مد نظرم هست و روی فروش تلفنی با تبلیغات محلی هم کار کردم جالب نبود و میخوام سایت فروشگاهی بزنم . بنظر شما این محصولات استقبال اینترنتی دارن ؟

    پاسخ دهید
    • پ​س ۰+
      پشتیبان سایت پشتیبان سایت پنج شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

      سلام
      بستگی داره چطور ارائه بشه
      جا داره و به نظرم می تونه گزینه جذابی باشه
      ولی مهم اینه که چطور اجرا بشه و مزیت رقابتی شما چی باشه
      اینو مورد بررسی قرار بدید
      موفق باشید

      پاسخ دهید
  • ف​ر ۰+
    فری جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

    ایده ها عای بود فقط بخش مهمی که بیشتر افراد توش مشکل دارن و اصولا بیخیال اون کار میشن تامین اجناس اون ایده هست
    لطفا یک مقاله هم در این مورد منتشر نمایید

    پاسخ دهید
    • پ​س ۰+
      پشتیبان سایت پشتیبان سایت جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

      سلام
      وقت بخیر
      باشه در این زمینه هم مقاله می نویسم
      موفق باشید

      پاسخ دهید
  • ط​م ۱+
    طاهره مال الهی سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹

    ایدش و داریم ولی نمیدونیم از کجا خرید کنیم که هم قیمت برا خودمون خوب در بیاد هم نخایم گرون بدیم به بقیه🤔

    پاسخ دهید
  • ا​ف ۰+
    افتخاری سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    ممنون از اطلاعات خوبتون، من با توجه به الان که بخاطر کرونا فروش مجازی زیاد شده خیلی دوست دارم تو اینستاگرام یه پیج برای فروش وسایل مورد نیاز انواع جشن برای بچه ها بزنم، اما نمیدونم چکار کنم که مزیت رقابتی داشته باشم هر چی فکر میکنم به هیچ نتیجه ای نمیرسم، لطفا راهنماییم کنین

    پاسخ دهید
    • س​پ ۰+
      سعید پیری شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱

      درود. اینکه به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی افتادید، عالیه!
      متاسفانه من در این زمینه اطلاعاتی ندارم، اما پیشنهاد میکنم ۲۰ تا محتوای دست اول آماده کنید و روز در میان روی پیج منتشر کنید. بعد از اون خود کاربر به شما میگه که چی میخواد و باید چیکار کنید!
      راه‌اندازی “سایت” میتونه مزیت رقابتی خوبی باشه؛ فاصله‌ای هم با این قدم ندارید!
      کافیه از آموزش وردپرس در سایت ما رایگان استفاده کنید.

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۱۷

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد