4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

برچسب در ووکامرس

5,007 ووکامرس پشتیبان سایت دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
0 رای

بعد از اینکه مقاله نحوه دسته بندی محصولات در ووکامرس رو در سایت قرار دادیم در ادامه آموزش ووکامرس به سراغ برچسب در ووکامرس آمده ایم. در این مطلب میخواهیم علاوه بر آموزش برچسب در ووکامرس، نحوه تعریف و استفاده از برچسب های محصولات رو بیان کنیم تا بیشتر با برچسب ها آشنا شوید. البته قبلا مقاله ای در سایت با عنوان مدیریت برچسب ها در وردپرس که پیشنهاد میکنم این مطلبم رو مطالعه کنید.

برچسب در ووکامرس

قبل از اینکه در مورد برچسب در ووکامرس صحبت کنیم باید بگویم برچسب در وردپرس و برچسب در ووکامرس فرق آنچنانی با هم ندارند و یک کار رو انجام میدهند. قبل از آموزش برچسب محصولات ووکامرس، ابتدا توضیحی در مورد برچسب میدهیم که بیشتر با آن آشنا شوید:

برچسب در وردپرس چیست

اولین چیزی که در بخش مدیریت برچسب ها در وردپرس باید به آن پرداخته و جواب آن داده شود برچسب در وردپرس چیست است. برچسب یا تگ (Tag) یک مدل دسته بندی خاص و کوچک تر است که کاربر بر اساس آن می تواند مطالب مورد نظرش رو پیدا کند. و بیشتر به کاربر کمک میکند تا با جستجو در سایت و با استفاده از برچسب ها مطلب مورد نظرشو پیدا کند. در هر سایت نمیتوان تعداد زیادی دسته نوشته (پیشنهاد می شود مقاله دسته بندی نوشته ها در وردپرس مطالعه شود) مشخص کرد پس میتوان از برچسب ها استفاده کرد.

برچسب هر نوشته بستگی به محتوای نوشته دارد اما دسته نوشته بستگی به عنوان نوشته دارد. مثلا یک مطلب در مورد آموزش وردپرس تولید کردیم برچسب ها میتواند اینها باشند : وردپرس – آموزش وردپرس. یا اگر بخواهیم مثال دیگر بزنیم مطلب ما در مورد بررسی گوشی موبایل نوت۸ است برچسب های میتواند اینها باشند : نوت۸ – سامسونگ 

نکته مهم: برچسب بر اساس محتوای نوشته و دسته بر اساس عنوان نوشته انتخاب می شود.

مثال جامع: ببینید مثلا یک دسته داریم با عنوان سریال، در این دسته سریال برره آقای مهران مدیری رو میذاریم. خوب شاید شخصی بخواهد به مطالب مرتبط با مهران مدیری دسترسی داشته باشد وقتی دسته مورد نظر رو نداریم و نمیتوان در دسته های مهران مدیری رو گذاشت. در این وقت برچسب ها به کار میان، ما برای آن مطلب برچسب مهران مدیری – برره – سریال طنز – سریال تلویزیون رو انتخاب میکنیم و کاربر بر اساس برچسب ها به مطالب مورد نظرش دسترسی پیدا میکند.

آموزش برچسب در ووکامرس

برای اضافه کردن برچسب در ووکامرس، کافیه وقتی در صفحه افزودن محصول جدید هستید از جعبه برچسب ها در سمت چپ استفاده کنید و برچسب های مورد نظر رو وارد کنید. مانند تصویر زیر:

آموزش برچسب در ووکامرس

کافیه برچسب مورد نظر رو در فیلد مورد نظر بنویسید و بعد دکمه افزودن رو بزنید البته با زدن دکمه اینتر از صفحه کلید هم برچسب ها اضافه می شوند. 

اضافه کردن برچسب محصول

بعد از اضافه کردن برچسب ها میتوانید هر کدام رو که نیاز نداشتید حذف کنید. برای برچسب کافیه روی دکمه ضربدر که در عکس مشخص کردیم بزنید تا برچسب محصول حذف شوید. اگه قبلا از تعدادی برچسب به تعداد زیادی استفاده کردید کافیه روی گزینه انتخاب از میان برچسب های بیشتر استفاده شده رو بزنید تا لیست این برچسب ها به شما نمایش داده شود.

مدیریت برچسب در ووکامرس

برای دسترسی به بخش مدیریت برچسب در ووکامرس، کافیه از منوی محصولات گزینه برچسب ها رو بزنید تا وارد صفحه مدیریت برچسب در ووکامرس شوید مانند تصویر زیر:

مدیریت برچسب در ووکامرس

بعد از اینکه وارد صفحه مدیریت برچسب در ووکامرس شدید میتوانید از این بخش برچسب هایی که قبلا وارد کردید رو حذف یا ویرایش کنید و برچسب های جدید رو اضافه کنید. 

اضافه کردن برچسب محصول در ووکامرس

۱- راهنما: اگر این گزینه رو بزنید بخش راهنمای این صفحه باز می شود. معمولا اطلاعات در مورد برچسب و نحوه افزودن رو آموزش میدهد و شما رو به چند لینک مفید ارجاع میدهد مثل درباره ووکامرس، پروژه در وردپرس، پروژه در گیت هاب، پوسته های رسمی و افزونه های رسمی
۲- تنظیمات صفحه: اگر میخواهید جعبه های داخل این صفحه رو پنهان یا نمایش بدید از این گزینه استفاده کنید. البته از طریق این گزینه میتوانید برچسب ها رو صفحه بندی کنید. 
۳- جستجو برچسب ها: اگر تعداد برچسب ها زیاد باشد میتوانید از طریق این گزینه برچسب مورد نظرتون رو جستجو کنید.
۴- لیست برچسب ها: لیست تمام برچسب ها در این بخش قرار میگیرد.
۵- نام: اگر خواستید برچسب جدید اضافه کنید باید در این فیلد نام برچسب رو وارد کنید. این نام در بخش برچسب های نمایش داده می شود.
۶- نامک: هر برچسب یک نامک دارد که پیشنهاد میکنم همین نام رو به عنوان نامک در نظر بگیرید.
۷- توضیح: برای هر چسب میتوانید یک توضیح بنویسید تا وقتی که کاربر برچسب رو کلیک کرد و لیست مطالب برای او نمایش داده شد این توضیحات نمایش داده می شود. البته باید قالب وردپرس شما توضیحات رو نمایش دهد یعنی پشتیبانی کند.
۸- افزودن برچسب جدید: بعد از اینکه اطلاعات برچسب جدید را وارد کردید برای افزودن برچسب محصول ووکامرس، باید دکمه افزودن برچسب جدید رو کلیک کنید تا برچسب ایحاد شود.

مدیریت یک برچسب محصول

شما به صورت تکی میتوانید برچسب ها رو مدیریت کنید. کافیه موس رو روی برچسب مورد نظر ببرید تا گزینه های مدیریت برچسب نمابان شود. 

مدیریت یک برچسب محصول

ویرایش: اگر خواستید به صورت کامل همه چیز برچسب رو ویرایش کنید با استفاده از ویرایش میتوانید این کار رو انجام دهید.
ویرایش سریع: اگر خواستید فقط نام و نامک رو عوض کنید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.
پاک کردن: اگر خواستید برچسب رو حذف کنید کافیه رو پاک کردن بزنید تا برچسب حذف شود.
نمایش: اگر خواستید برچسب رو ببیند و مطالبی که از این برچسب استفاده کردن، کافیه روی نمایش بزنید تا لیست مطالبی که از این برچسب استفاده میکنند رو ببینید. 

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,177
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,209
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
نظرات شما + ۳
  • A​m ۱+
    amir سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸

    سلام و سپاس بابت راهنمایی ها

    پاسخ دهید
  • ن​ا ۰+
    ناصر یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    سلام
    وقت بخیر
    چرا برچسب‌ها در ووکامرس دچار اختلال شدند و ویرایش یا اضافه نمی‌شن؟

    پاسخ دهید
    • س​پ ۰+
      سعید پیری پنج شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱

      سلام دوست عزیز؛ این بخش موردی نداره!
      سعی کنید از جدیدترین نسخه ووکامرس استفاده بفرمائید.

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۳

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد