4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

بهترین فروشگاه ساز رایگان

2,341 ووکامرس پشتیبان سایت یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

برای فروش محصولات به صورت آنلاین به یک فروشگاه اینترنتی نیاز داریم حال برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند روش وجود دارد مثل سفارش طراحی فروشگاه به شرکت ها که بسیار هزینه بر و پر مشکل است و یکی استفاده از فروشگاه ساز رایگان است. در این مقاله میخواهیم بهترین فروشگاه ساز رایگان رو معرفی کنیم. البته تعداد زیادی فروشگاه ساز رایگان وجود دارد ولی همیشه یکی دو تاشون از بقیه بهترن و امکانات بهتری دارند. پس اگر میخواهید بهترین فروشگاه ساز رایگان رو بشناسید و از آن استفاده کنید این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید. 

بهترین فروشگاه ساز رایگان

قبل از اینکه شروع به معرفی بهترین فروشگاه ساز رایگان کنیم پیشنهاد میکنم از فروشگاه سازهای که از طریق سایت ها معرفی می شود و هیچ چیزی دست شما نیست استفاده نکنید. چون اگر سایت مذکور تعطیل بشه سایت شما هم دیگه وجود نخواهد داشت ولی اگر از سیستم های مدیریت فروشگاه یا همون اسکریپت های فروشگاه ساز استفاده کنید همه چیز در دست شماست و میتوانید بر اساس نیازتون فروشگاه خود را تغییر و سفارشی سازی کنید. در یک مقاله جدا به صورت کامل در این مورد صحبت می کنیم. 

بهترین فروشگاه ساز رایگان

تعداد زیادی فروشگاه ساز رایگان وجود دارد که در این مقاله ما فقط فروشگاه سازهایی که واقعا خوب و با امکانات هستند رو معرفی می کنیم و در انتها میگم بهترین فروشگاه ساز رایگان کدام فروشگاه ساز است. 

۱- فروشگاه ساز رایگان ووکامرس 

در جواب اینکه فروشگاه ساز ووکامرس چیست باید بگم ووکامرس یک پلاگین وردپرس، جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین در بستر وردپرس است. یعنی بعد از اینکه نصب وردپرس رو تموم کردید برای راه اندازی فروشگاه آنلاین میتونید ووکامرس رو دانلود کنید و بعد نصب این افزونه، یک فروشگاه فوق العاده جهت فروش محصولات فیزیکی و دانلودی در اختیار دارید. اگر بگیم ووکامرس، بهترین فروشگاه ساز رایگان دنیاست بی راه نگفتیم. 

تا همین امروز یعنی ژوئن ۲۰۱۸ بیش از ۴٫۶ میلیون فروشگاه اینترنتی در سراسر دینا با استفاده از افزونه و فروشگاه ساز ووکامرس راه اندازی شده اند. که بر اساس این آمار ووکامرس در رتبه نخست بین فروشگاه سازهای رایگان و تجاری در جهان می باشد. تا کنون بیش از ۳۳ میلیون بار، افزونه ووکامرس بارگذاری شده است.

توجه: ۲۸ درصد فروشگاه های اینترنتی دنیا با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس راه اندازی شده است. 

۲- فروشگاه ساز رایگان مجنتو

فروشگاه ساز مجنتو اصلی ترین رقیب فروشگاه ساز ووکامرس است. که میتوان گفت جز فروشگاه ساز های قوی موجود می باشد. (سایت مجنتو) در واقع می توان گفت که این فروشگاه ساز بر پایه ی Zend framework بنا شده است و امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ مانند آدیداس، نوکیا، سامسونگ و… از این سیستم استفاده می کنند. در واقع این سیستم مدیریت محتوا برای تجارت های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و میزان رضایت فراوانی را به همراه داشته است. لازم به ذکر است که این سیستم برای اتصال به درگاه ها هیچ گونه مشکلی ندارد و کاربران ایرانی نیز می توانند درگاه های بانکی و واسطه را به آن متصل کنند.

توجه: بیش از ۳۰۰ هزار از فروشگاه های اینترنتی جهان با فروشگاه ساز رایگان مجنتو راه اندازی شده اند. 

۳- فروشگاه ساز رایگان پرستا شاپ

فروشگاه ساز پرستاشاپ نیز خود یک سیستم مدیریت محتوای مستقل است که خدمات فروشگاهی ارائه می کند. عملکرد این سیستم بسیار ساده است و تقریبا می توان گفت پیچیدگی ندارد. این فروشگاه ساز به اندازه ووکامرس و مجنتو محبوب نیست (سایت پرستا شاپ)
کد نویسی پرستاشاپ بر اساس پلتفورم سیمفونی (symfony) و قالب های آن بر اساس موتور تولید قالب اسمارتی (smarty) نوشته شده اند. تیم توسعه دهنده پرتا شاپ در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر می باشند.

توجه: بیش از ۲۷۰ هزار از فروشگاه های اینترنتی جهان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ راه اندازی شده اند. 

۴- فروشگاه ساز اپن کارت

یکی دیگر از فروشگاه سازهای قدرتمند، اپن کارت نام دارد که مشهور شدنش را مدیون سئوی قدرتمند و بهینه بودنش برای موتورهای جستجو می باشد. مبحث سئو برای تمامی سایت ها حرف اول را می زند اما برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم تر است و باید آن را در نظر گرفت.
این فروشگاه ساز نیز به صورت کاملا رایگان در نسخه های فارسی و انگلیسی موجود است و هم اکنون این سیستم فروشگاهی از فریم ورک بوت استرپ استفاده می کند و همچنین از نظر امنیتی دارای امنیت بالایی است که می توان به آن اطمینان کرد.

توجه: آماری از میزان استفاده از فروشگاه ساز اپن کارت وجود ندارد.

کدام فروشگاه ساز

این ۴ فروشگاه سازی که معرفی کردیم جز بهترین های این حوزه هستند اما واقعا از این این ۴ فروشگاه ساز، بهترین فروشگاه ساز رایگان کدام است؟ در بخش زیر آماری را نشون میدیم که بین سه فروشگاه ساز برتر یعنی ووکامرس، مجنتو و پرستاشاپ انجام شده است. اپن کارت زیاد در بین محبوب ترین ها نیست. سعی می کنیم به صورت نمودار این مقایسه رو انجام بدیم تا شما بر اساس چیزهایی که میبینید تصمیم بگیرید. 

میزان استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس، مجنتو پرستاشاپ در دنیا به صورت نمودار

استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس، مجنتو پرستاشاپ

میزان استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس، مجنتو پرستاشاپ در دنیا به صورت منطقه ای

استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس، مجنتو پرستاشاپ در دنیا

نکته: اگر نمودار منطقه ای رو ببینید متوجه میشوید در ایران از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده می شود و در اکثر مناطق دنیا ووکامرس، فروشگاه ساز اول می باشد. پس فعلا بر اساس این آمار میتوان گفت ووکامرس با آمار بهتری از دو فروشگاه ساز دیگر جلوتر است و فعلا مقداری از جواب چرا ووکامرس رو داده ایم. 

در بخش پایین نمودار استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس، مجنتو و پرستاشاپ از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ رو آوردیم که اگر به دقت توجه کنید متوجه می شود در یک سال اخیر فروشگاه ساز ووکامرس با آمار خیلی بیشتر در ایران استفاده می شود و روز به روز هم این اختلاف بیشتر می شود. 

نمودار استفاده از ووکامرس، مجنتو پرستاشاپ در ایران

ووکامرس، مجنتو پرستاشاپ

نکته مهم: این آمار که ارائه میدهم توسط خود وردپرس و مخزن وردپرس ارائه می شود. پس جای نگرانی برای جعلی بودن این آمار وجود ندارد. 

نتیجه گیری:
بر اساس این آماری که اعلام کردیم و مورد بررسی قرار دادیم می توان گفت فروشگاه ساز ووکامرس، بهترین فروشگاه ساز رایگان است. چون از لحاظ امکاناتی و پشتیبانی واقعا فوق العادست و تعداد زیای سایت به آموزش ابزارها و افزونه های آن میپردازند. مثلا در همین سایت وردپرسی شو مطالب زیادی در زمینه آموزش ووکامرس قرار داده ایم. و سعی شده تمام بخش های آن آموزش داده شود. اما فروشگاه سازهای دیگر به این وسعت ابزار و پشتیبان ندارند.

توجه: پیشنهاد میکنم حتما دو مقاله چرا ووکامرس و امکانات ووکامرس را مطالعه کنید.

به نظر شما بهترین فروشگاه ساز رایگان دنیا کدام فروشگاه ساز است؟

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,532
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۴
  • م​م ۰+
    مجتبی محمدی شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷

    من فروشنده عطر هستم و از چند برند مختلف فروشگاه ساز بر
    ای دامین خودم فروشگاه ساختم ولی راحت ترین و سریع ترین فروشگاه در حال حاضر به نظر من فروشگاه ساز باب بوده است

    پاسخ دهید
    • م​ه ۱+
      محمد همتی پشتیبان سایت شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷

      من رفتم دیدم این که پولیه بعدش اصلا نسبت به ووکامرس و سیستم های دیگه هیچی نداره
      فکر کنم مال خودتونم هستش

      پاسخ دهید
  • F​n ۰+
    fatemeh nouri شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷

    از بین فروشگاه ساز های مختلف ایرانی که من مقایسشون کردم فروشگاه ساز باب فعلا بهترینشونه هم نسخه رایگان داره هم نسخه پولی و امکانات جالبی مثل قیمت ساز و فرم ساز داره

    پاسخ دهید
    • م​ه ۱+
      محمد همتی پشتیبان سایت یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷

      به نظرم استفاده از فروشگاه ساز های رایگان که توسط سایتی ارائه می شود کار اشتباهی هستش
      چون اگر سایت جمع بشه سایت شما هم جمع میشه اگر مشکل هاست داشته باشند شما هم دچار مشکل میشید
      به نظرم از ووکامرس استفاده کنید و خودتون سایت بزنید

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۴

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد