4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس با افزونه WP DB Backup

1,306 آموزش های پایه ای , افزونه , پلاگین های مورد نیاز پشتیبان سایت دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
0 رای

یکی از کارهای مهمی که مدیر هر سایت باید به صورت مرتب انجام دهد بک آپ گیری از دیتابیس وبسایت هست، متاسفانه این کار بسیار ساده بیشتر مواقع از یاد میرود. امروز آموزشی را آماده کردیم که به صورت فیلم به آموزش بک آپ گیری از دیتابیس وردپرس می پردازد و بر اساس نیاز میتوانید آن را تنظیم کنید. پس همراه ما باشید تا نحوه کار با پلاگین بک آپ گیری از دیتابیس وردپرس را آموزش دهیم.

بک آپ گیری از دیتابیس در وردپرس

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که می تواند به بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس بپردازد اما یکی از بهترین و برترین این افزونه ها، افزونه WP-DB-Backup می باشد که تا کنون که در حال نصب و فعال سازی این افزونه هستیم بیش از ۳۰۰۰۰۰ بار دانلود و نصب وفعال سازی شده است.

توجه: در این مقاله آموزشی که شما در حال مطالعه آن هستید، نسخه ۲٫۳٫۳ افزونه بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس مورد بحث و بررسی و آموزش قرار گرفته است.

بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس با افزونه WP-DB-Backup

ابتدا آخرین نسخه از افزونه بکاپ گیری از وردپرس را از انتهای همین مقاله آموزشی به صورت کاملا رایگان دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید. همچنین اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، پیشنهاد می شود مقاله آموزشی مرتبط با نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس را مطالعه نمایید تا بدین وسیله بتوانید بدون هیچگونه ابهامی افزونه های وردپرس را نصب و فعال سازی نمایید.

ورود به تنظیمات افزونه بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس

بعد از نصب و فعال سازی افزونه، به پیشخوان مدیریت وردپرس مراجعه نمایید و از بخش منوهای وردپرس، به بخش ابزارها مراجعه و در نهایت از زیرمنوهای موجود در آن روی گزینه پشتیبان گیری کلیک نمایید.

بخش اول تنظیمات افزونه بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس

در اولین بخش از این صفحه، شما نموداری را با عنوان جداول مشاهده می کنید. در این بخش لیستی از جداول موجود در پایگاه داده شما نمایش داده می شود.  می توانید از هرکدام که دوست دارید یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید و یا می توانید از همه این جداول نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در سمت چپ، لیستی از جداول اصلی هسته سیستم مدیریت محتوای وردپرس قرار دارد که حتما می بایستی از آنها نسخه پشتیبان تهیه نمایید. همچنین در سمت راست هم لیستی از جداول غیر ضروری وجود دارد که با نصب افزونه ها و برخی از آنها هم به صورت پیشفرض در وردپرس نصب شده است.

بخش دوم تنظیمات افزونه بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس

در ادامه شما می بایستی یک سری پروسه ای را جهت تنظیم و پیکربندی نسخه پشتیبان تهیه کنید. در ابتدا شما می بایتسی مشخص نمایید که می خواهید فایل پشتیبانی خود را چگونه ذخیره کنید. دو گزینه برای این بخش وجود دارد که یکی از آنها ذخیره درون رایانه و دیگری ارسال به ایمیل است که نیاز به توضیح خاصی نیست. در نهایت روی گزینه پشتیبان بگیر کلیک نمایید.

بخش سوم تنظیمات افزونه بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس

در ادامه این مبحث شما می بایستی یک زمان بندی را مشخص نمایید که افزونه طبق این زمان بندی پروسه تهیه نسخه پشتیبان را انجام دهد. در ابتدا شما می بایستی زمان پشتیبان گیری را مشخص نمایید و در نهایت جداول مربوطه را انتخاب نمایید.

فیلم آموزش تهیه نسخه پشتیبان از دیتا بیس وردپرس

دانلود افزونه WP DB Backup برای بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,176
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
نظرات شما + ۲
  • آ​و ۰+
    آوا سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام ببخشید اسم قالب سایت شما چیه

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد