4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

تفاوت برگه و دسته در وردپرس

5,039 وردپرس پشتیبان سایت چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

بعد از اینکه مقالات مختلفی در رابطه با تفاوت بخش های مختلف وردپرس با هم در سایت منتشر کردیم مثل مقالات فرق برگه و نوشته در وردپرس، فرق دسته با برچسب در وردپرس و تفاوت فهرست با دسته در وردپرس چند نفری در مورد تفاوت برگه و دسته در وردپرس سوال پرسیده بودند و به صورت نصفه و نیمه جوابشون رو دادم. حال تصمیم گرفتم در یک مقاله جدا و کامل تفاوت برگه و دسته در وردپرس را بیان کنم. 

تفاوت برگه و دسته در وردپرس

قبل از اینکه تفاوت برگه و دسته در وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم باید ابتدا دسته و برگه رو تعریف کنیم بعد به سراغ تفاوت برگه و دسته در وردپرس برویم. 

برگه در وردپرس چیست؟

برگه ها رو میتوان، صفحات ایستای سایت دانست. یعنی صفحاتی که احتیاج به تغییر ندارند. با استفاده از برگه ها میتوان صفحاتی مثل صفحه درباره ما، تماس با ما و … را درست کرد. تفاوتی ویژه ای که بین برگه و نوشته وجود دارد این است نوشته ها در صفحه اصلی سایت نمایش داده می شوند اما برگه ها در صفحه نخست سایت نماش داده نمی شوند. 
تفاوت دیگری که در بالا به آن هم اشاره کردیم بحث دسته و برچسب است که در بخش برگه ها نه دسته ای وجود دارد نه برچسبی و فقط ساختار سلسه مراتبی وجود دارد. یعنی یک برگه میتواند مادر برگه دیگر شود و برگه فرزند زیر مجموعه برگه مادر شود و فرزند از ساختار برگه مادر پیروی کند.

یکی از مزایایی برگه های وردپرس این است که امکان استفاده از قالب مجزا از پوسته اصلی سایت است. با این ویژگی می توانید برخی از برگه های خود را با طراحی متفاوت بر روی سایت قرار دهید و از آنها برای مقاصد مختلف استفاده کنید. برای مثال داشتن یک صفحه فرود برای فروش یک محصول ویژه بسیار مهم است که با استفاده از برگه ها این موضوع را می توانید حل کنید.

توجه: برای اینکه بیشتر با برگه ها آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله آموزش کار با برگه ها در وردپرس را مطالعه کنید.

دسته در وردپرس چیست؟

هر سایتی که راه اندازی می شود برای این که بین مطالب آن مرز بندی وجود داشته باشد و سایت به صورت درست و ساختارمند پیاده سازی شود باید مطالب آن، دسته بندی شوند. هر سایت شامل چندین دسته مختلف است. مثلا همین سایت وردپرسی شو شامل ۶ دسته مختلف است که کاربران بر اساس نیاز و سلیقه خودشون وارد دسته مورد نظر می شود. تصویر زیر رو ببینید:

دسته ها در وردپرس چیست

با توجه به عکس بالا متوجه می شوید که سایت ما دارای چندین دسته بندی است و کاربر بر اساس نیازش وارد دسته خاص می شود و بین مطالب مرز بندی وجود دارد و کاربر به راحتی دسته و مطالب مورد نظرش دست پیدا میکند. 

عدم دسته بندی سایت باعث بی ساختاری و بی نظمی وبسایت می شود و مطالب، آموزش ها و محصولات در سایت گم می شوند اما اگر سایت را دسته بندی کنید علاوه بر ساختارمند شدن وبسایت، کاربر در بین مطالب سایت ما گم یا سردرگم نمی شود. تصویر زیر را ببینید تا متوجه شوید دسته بندی نوشته ها چطور باعث ساختارمند شدن وبسایت می شود :

ساختار سایت

نکته مهم: اگر دسته بندی نوشته ها را انجام ندهید گوگل هم مثل بازدیدکنندگان سایت دچار سردرگمی می شود یا به قول معروف شما رو پیدا نمی کند و تاثیر منفی روی سئو وبسایت شما دارد.

توجه: برای درک بهتر دسته در وردپرس پیشنهاد میکنم مقاله دسته بندی نوشته ها در وردپرس را مطالعه کنید.

برگه و دسته در وردپرس

تفاوت برگه و دسته در وردپرس

بعد از اینکه برای برگه و دسته در وردپرس توضیحاتی ارائه دادیم حال در مورد تفاوت برگه و دسته در وردپرس صحبت میکنیم. پس ما متوجه شدیم که دسته بین مطالب سایت رو مرز بندی میکند تا سایت به صورت درست و ساختارمند پیاده سازی شود و برگه ها هم برای ایجاد صفحات ثابت (مثل صفحه تماس با ما، درباره ما، قوانین و مقررات و . . .) مورد استفاده قرار میگیرند و می توان گفت برگه ها قابلیت طراحی صفحه سازی های مختلفی را دارند. با این تعریف ما میتوانیم تفاوت برگه و دسته در وردپرس را کامل متوجه شویم.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,532
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
افزونه Opt-In Downloads
نظرات شما + ۳
  • ب​ه ۱+
    بهروسرما یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸

    با تشکر از مطالبتون فرق برگه و پیوند ها رو هم می فرمائید

    پاسخ دهید
  • ا​ذ ۰+
    امیر ذبیحی یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب خوب و کاملتون من دو تا سوال داشتم ۱٫برای مثال منو میزبان فا رو در نظر می گیریم من عناوین اصلی را داخل برگه ها نوشتم و زیر عنوان ها رو هم میخوام داخل برگه ها بنویسم که شاید ۲۰ – ۳۰ مورد باشه دلیل اینکه تو نوشته ها قرار نمیدم به این خاطره که وقتی داخل نوشته چیزی رو می نویسم زیرشاخه وبلاگ در نظر میگیره اون نوشته رو و فرم طراحی شده وبلاک رو صفحه اعمال میشه میخواستم بدونم مشکل از نوشته منه یا درستش اینه که داخل برگه ها بنویسم یه نکته هم داره که من تغییراتی در حد تغییر pdf تو صفحه دارم و این اختلالی در برگه نداره ؟؟ ۲٫ من میخوام محصول وارد سایت کنم اما به این تفاوت که فروش اینترنتی ندارم و صرفا میخوام سئو بگیرم حالا این محصولات رو در نوشته ها وارد کنم یا نه همون در محصولات ووکامرس؟؟ و اینکه چون فروش ندارم سئو منفی لحاظ میشه یا خیر ؟؟ ببخشید که طولانی شد. ممنون

    پاسخ دهید
    • ط​ک ۱+
      طاها کیانی شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱

      سلام مرسی از لطف شما.
      ۱- به صورت کلی نوشته ها با برگه ها فرق خاصی ندارن چرا که هر دو پست تایپ هستند و شما می‌توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید. فقط نکته ای که در هنگام استفاده از آن ها باید توجه کنید این است که نوشتن مطالب در برگه ها محدودیت های همچون نتوانستن دسته بندی کردن و برچسپ گذاشتن دارد.
      ۲- بستگی به شما دارد اگر قصد دارید محصولی که قرار دادید را در آینده بفروشید بهتر است از محصولات در ووکامرس استفاده کنید. چرا که ممکن است بخواهید در آینده آن را بفروشید و همچنین ووکامرس ویژگی های بیشتری همچون گالری محصول به شما ارائه می‌دهد که در نوشته ها نیست.

      نکته: لازم نیست خیلی مسائل را برای خود سخت و پیچیده کنید؛ به طور کلی :
      ۱- اگر محصولی می‌خواهید در سایت بزارید چه برای فروش و چه برای بازدید بهتر است در محصولات ووکامرس بگذارید.
      ۲- اگر قصد دارید مقاله بنویسید در نوشته ها بنویسید
      ۳- از برگه ها هم برای ایجاد صفحات (همچون صفحه اصلی سایت) و مطالبی همچون تماس با ما یا درباره ما استفاده کنید.

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۳

برچسب‌ها
,
به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد