4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ریسلر هاست چیست؟

1,768 آموزش های پایه ای پشتیبان سایت دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

خیلی از کاربران سایت در مورد ریسلر و ریسلر هاست سوال پرسده بودن و میخواستند بدونید ریسلر هاست چیست؟، در این مطلب میخواهم به صورت کامل شما رو با ریسلر هاست آشنا کنم تا یک بار برای همیشه جواب سوال ریسلر هاست چیست؟ را بدونید. پس پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

ریسلر هاست چیست؟

ریسلر هاست چیست؟

برای جواب دادن به سوال ریسلر هاست چیست؟ باید ابتدا کلمه ریسلر رو معنی کنیم. ریسلر یا به انگلیسی Reseller به معنی نماینده فروش یا نمایندگی فروش می باشد. پس کسی که از یک شرکت یا جایی نمایندگی فروش دارد بهش میگن ریسلر (Reseller) آن شرکت، مثلا کسی که نمایندگی گوشی های سامسونگ رو دارد بهش میگن ریسلر گوشی هاس سامسونگ، پس دونستیم Reseller به چه معنی است. 

توجه: اگر در مورد هاست چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقاله هاست یا سرویس میزبانی چیست؟ رو مطالعه کنید. در این مقاله به صورت کامل در مورد هاست یا سرویس میزبانی صحبت کرده ایم.

پس تا اینجا متوجه شدیم کسی که نمایندگی فروش یه چیزی رو داشته باشد بهش میگن ریسلر اون چیز، حال اگر شما نمایندگی فروش هاست داشته باشیدریسلر هاست اون شرکت هستید یا به اصطلاح ریسلر هاست هستید.

بعد از اینکه جواب سوال Reseller چیست؟ رو دادیم حال چند نکته هم در مورد ریسلرها بگیم. به کسی ریسلر هاست می گن که نمایندگی فروش یک هاست از یک شرکت معتبر را به صورت مستقل داشته باشد طوری که مشتریان ریسلر هاست به هیچ عنوان شرکت اصلی یا همان شرکت مادر رو که صاحب سرور و هاست ها می باشد را نمی شناسند و از وجود آن مطلع نیستند.

نکته: در حال حاضر بیشتر هاستینگ های ایرانی (شرکت هایی که هاست و خدمات میزبانی ارائه میدهند) ریسلر هاست هستند و فقط نمایندگی فروش هاست شرکت های خارجی رو دارند و خود به هیچ عنوان سرور داخلی ندارند. فقط تعداد محدود و انگشت شماری هستند که خود به صورت مستقل سخت افزار تهیه و خدمات میزبانی داخلی ارائه میدهند.

نمایندگی فروش هاست

نکته: بعضی وقت ها به ریسلر هاست، نماینده حجمی هم می گویند. دلیل این نام گذاری به خاطر این است که ریسلر هاست یک سرور رو کرایه میکند و آن را به تعدادی زیادی فضای میزبانی کوچک تقسیم میکند و به صورت حجمی می فروشد.

توجه: پهنای باند و تعداد اکانت های پست الکترونیکی برای هر دامنه نیز از دیگر محدودیت های ریسلر است.

حتی کاربرهای عادی هم میتوانند ریسلر هاست باشند و از همین هاستینگ های ایرانی نمایندگی فروش بگیرند. کافیه شما مثلا یک هاست ۱۰ گیگابایتی جهت فروش خرید کنید و خود ارائه دهنده یک کنترل پنل در اختیار شما قرار میدهد برای فروش و این فضا رو به مثلا ۱۰ فضای ۱ گیگابایتی تقسیم میکنید و به مشتریان می فروشید. با همین کار شما هم ریسلر هاست شدید. (سعی میکنم در آینده نزدیک در مورد نحوه نمایندگی هاست از شرکت های خارجی چند آموزش قرار دهم.)

وقتی شما ریسلر هاست یک شرکت می شوید تمام پشتیبانی به مشتریان توسط خود شما انجام میگیرد و خود شرکت هاستینگ که نمایندگی فروش به شما داده از مشریان شما پشتیبانی نمی کند و شما باید به تمام سوالات مشتریان پاسخ دهید. یعنی کل پشتیبانی مشتریان توسط ریسلر هاست یا نمایندگی فروش هاست صورت می گیرد.

این رو هم در نظر بگیرید که دو مدل ریسلر هاست داریم. کسانی که خورده فروش هستند و یک فضای میزبانی کوچک اجاره میکنند. این افراد احتیاج نیست علم زیادی در زمینه هاست و سیستم عامل های لینوکس و ویندوز داشته باشند و فقط کافیه بازاریابی و تا حدودی سیستم مدیریت محتوای مخصوص هاست به نام WHMCS رو بلد باشند البته در بعضی مواقع اصلا احتیاج نیست که با سیستم WHMCS کار کنند.

اما بعضی ریسلر هاست ها هستند که سرور کرابه میکنند و باید خودشون سرور رو کانفیگ کنند. این مدل خیلی با مدل قبلی فرق میکند. این افراد حتما باید به سیستم WHMCS به صورت کامل مسلط باشند، با لینوکس و ویندوز سرور کار کرده باشند و نحوه کانفیگ کردن این سرورها رو بدونند وگرنه دچار مشکل می شوند.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,216
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,034
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,535
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۱
  • آ​ر ۰+
    آرگان شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷

    خوب بود اتفاقی از گوگل اومدم اینجا ولی خوب بود برای دوستم فرستادم اونم دنبالشه اونم بیاد ببینه

    ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود خداروشکر که راحت چیزی که میخواستم پیدا کردم

    ممنون

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۱

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد