4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ساخت تب در وردپرس با افزونه Tabs Shortcode and Widget

2,517 افزونه ابوالفضل بزرگی پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

امروز قصد داریم شما را با افزونه Tabs Shortcode and Widget آشنا کنیم که وظیفه اصلی آن ساخت تب در وردپرس می باشد. اگر بخواهم توضیح مختصری از این افزونه دهم، باید بگویم شما به واسطه این افزونه قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن و بدون هیچگونه پیچیدگی ای، به خلق انواع اقسام تب ها در محتوای وردپرس بپردازید.

یکی از پارامتر های موفقیت هر وب سایت، محتوای موجود در آن است. این محتویات می توانند در قالب هر چیزی که فکر کنید به کاربران و بازدیدکنندگان نمایش داده شود. گاهی این محتویات به صورت فیلم، گاهی به صورت تصویر و گاهی به عنوان پادکست و فایل های صوتی می باشد.

ساخت تب در وردپرس

اما بحث امروز ما درباره فیلم و پادکست و فایل صوتی و… نیست. بحث امروز ما درباره تب بندی محتوا است. تب بندی محتوا بدین معنی است که شما محتویات وب سایت خود را در فضای کمتری به کاربران نمایش می دهید.
به عنوان مثال شما در یک مقاله آموزشی سعی دارید مزایا و معایب یک محصول را توضیح دهید. خب این مزایا و معایب در بیشتر مواقع به صورت لیست خواهد بود. آیا این راهکار درستی است که بیایید همه را زیر هم لیست کنید و به کاربران و بازدیدکنندگان نمایش دهید؟
اینجاست که تب بندی محتوا به کمک شما خواهد آمد. شما می توانید در مقاله های خود دو زبانه با عنوان مزایا و معایب ایجاد کنید و موارد موجود را در بخش های مرتبط با آن قرار دهید. با اینکار هم فضای کمتری از صفحه مرورگر را اشغال کرده اید و هم جلوه بهتری از محتوا را به کاربران وب سایت خود نمایش داده اید.
امروز قصد افزونه ای با عنوان ساخت تب در وردپرس را داریم که تا کنون که در حال نوشتن این مقاله آموزشی هستیم بیش از ۲۰۰۰ بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است. این افزونه دارای امکانات متعددی شامل موارد زیر می باشد:

  • طرح بندی سفارشی سازی شده
  • تنظیمات ساده
  • جلوه بصری زیبا
  • پشتیبانی از ابزارک تب در وردپرس
  • و…

نکته: شما می توانید با کمک افزونه ساخت تب در وردپرس علاوه بر ایجاد و خلق تب در بخش نوشته ها، تب های متعددی را در بخش ابزارک ها به واسطه ابزارکی که به صورت خودکار در آن بخش اضافه شده است ایجاد کنید.

تذکر: در این مقاله آموزشی که افزونه ساخت تب در وردپرس را مورد بحث و بررسی و آموزش قرار دادیم، نسخه ۱٫۱۳ این افزونه را بررسی و آموزش داده ایم.

ساخت تب در وردپرس با افزونه Tabs Shortcode and Widget

ابتدا آخرین نسخه از افزونه ساخت تب در وردپرس را از انتهای همین مقاله آموزشی به صورت کاملا رایگان دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید.
همچنین پیشنهاد می کنم اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، به دسته بندی مقالات آموزشی وردپرس مراجعه و مقاله آموزش نصب افزونه وردپرس را مشاهده نمایید تا بتوانید بدین وسیله بدون کمترین مشکل به نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس بپردازید.

ورود به بخش تنظیمات ساخت تب در وردپرس

بعد از نصب و فعال سازی افزونه، گزینه جدیدی در منوی پیشخوان وردپرس افزوده خواهد شد. برای دسترسی به این منو ابتدا وارد پیشخوان مدیریت وردپرس شوید و از منوهای پیشخوان خواهید دید گزینه ای با عنوان Tab Shortcode And Widget اضافه شده است.
اگر شما نشانه گر ماوس را روی آن ببرید زیر منوهای آن قابل مشاهده خواهد بود. از زیرمنو های نمایش داده شده روی گزینه Settings کلیک نمایید تا وارد بخش تنظیمات افزونه شویم.

فعال سازی افزونه ساخت تب در وردپرس

در صفحه افزونه، شما دو گزینه مشاهده می کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید یک کادر قرمز روی دکمه Activate Pro Version 7-day Free trial کشیده شده است. روی این کلیک نمایید تا افزونه نسخه حرفه ای به مدت ۷ روز برای شما فعال شود. همچنین می توانید این گزینه را دست نزنید. به هر حال افزونه به خودی خود روند عادی خود را پیش میگیرد.
حال مجدد از منوهای پیشخوان وردپرس وارد بخش نوشته ها و در نهایت افزودن نوشته شوید.

ایجاد اولین تب با استفاده از افزونه ساخت تب در وردپرس

در بخش افزودن نوشته یک آیکن جدید به آیکن های نوشته اضافه خواهد شد. اگر روی آن کلیک نمایید یک منویی قابل مشاهده خواهد بود. از گزینه های منو روی گزینه Tabs Layout کلیک نمایید تا وارد بخش تنظیمات ساخت تب در وردپرس شوید.

بخش اول تنظیمات افزونه ساخت تب در وردپرس

در این بخش چند گزینه وجود دارد. این گزینه که در تصویر بالا و تصاویر زیر مشاهده می کنید همه در یک صفحه هستند. این گزینه ها عبارتند از:

۱- Number: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود تعداد تب ها را مشخص نمایید. به صورت پیشفرض این گزینه روی دو تب ذخیره شده است.
۲- Style: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود شکل و شمایل ظاهری تب ها را مشخص نمایید.
۳- Tabs Title: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود عنوان تب ها را مشخص نمایید.
۴- Tab1 Title: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود عنوان تب اول را مشخص نمایید.
۵- Tab1 icon: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود آیکن تب اول را مشخص نمایید.
۶- Tab1 icon url: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود لینک آیکن تب اول را مشخص نمایید.

بخش دوم تنظیمات افزونه ساخت تب در وردپرس

۷- Tab1 Content: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود محتوای تب اول را مشخص نمایید.
۸- Tab2 Title: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود عنوان تب دوم را مشخص نمایید.
۹- Tab2 icon: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود آیکن تب دوم را مشخص نمایید.
۱۰- Tab 2 icon url: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود آدرس آیکن تب دوم را مشخص نمایید.
۱۱- Tab2 content: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود محتویات تب دوم را مشخص نمایید.

بخش سوم تنظیمات افزونه ساخت تب در وردپرس

CSS Class: در این بخش از تنظیمات ساخت تب در وردپرس شما قادر خواهید بود یک کلاس سی اس اس به تب بدهید تا بتوانید از طریق کد های سی اس اس آن را سفارشی سازی نمایید.

بعد از انجام فرایند ساخت تب در وردپرس روی گزینه انتشار کلیک نمایید تا محتویات ساخته شده منتشر شود.

دانلود افزونه Tabs Shortcode and Widget برای ساخت تب در وردپرس

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,234
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,060
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,542
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۲
  • آ​ر ۰+
    آرگان شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    سلام من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    .
    با اجازتون من اینجا تو واتس اپ برای دوستم فرستادم
    .
    ممنونم

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد