4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

شورت کد چیست

1,728 آموزش پشتیبان سایت دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

در حوزه طراحی وب و وردپرس تعدادی اصطلاح وجود دارد که باید معرفی و ساده سازی شوند تا همه با آنها آشنا شوند شاید این اصطلاحات ساده و پیش پا افتاده باشند اما بزام احتمال این وجود دارد برای کسانی که به تازگی وارد این حوزه شده اند گنگ و نامفهوم باشد. در این مقاله میخواهیم به دو سوال شورت کد چیست و شورت کد در وردپرس چیست جواب دهیم و تمام نکاتی که مربوط به شورت کد می شود رو مورد بررسی قرار دهیم تا به صورت کامل با این اصطلاح آشنا شوید. 

شورت کد چیست

شورت کد چیست

اگر بخواهیم شورت کد (Shortcode) رو تعریف کنیم باید بگم به معنی کد کوتاه است که معمولا داخل دو عدد کروشه [] قرار میگیرد. فکر کنید شما قبلا فرمی رو درست کرده یا چند عدد دکمه برنامه نویسی کرده اید حال اگر بخواهید از این دکمه ها در تعدادی از مطالب خود استفاده کنید باید دوباره این کدها رو داخل مطلب قرار دهید. ولی شما کافیه این دکمه ها یا فرم ها رو با شورت کد تعریف کنید و با استفاده از این شورت کد میتوانید دکمه یا فرم رو در مطلب مورد نظر قرار دهید.

یک نمونه شورت کد که یک فرم کامل در اختیار شما قرار میدهد:

با استفاده از این کد تواه میتوانید یک فرم تماس با حرفه ای در سایت خود داشته باشید حال فکر کنید برای پیاده سازی این فرم باید تعداد زیادی خط کد بنویسید اما با همین کد کوتاه این فرم در مطلب مورد نظر نمایش داده می شود بدون اینکه یک خط کد بنویسید. از شورت کدها میتوان در جاهای مختلف برای ایجاد المان های متفاوت و ختلف استفاده کرد. در این مطلب ما در مورد شورت کد در وردپرس صحبت می کنیم و سعی می شود ابتدا جواب شورت کد در وردپرس چیست را دهیم و در ادامه کاربرد آن رو مورد بررسی قرار دهیم.

شورت کد در وردپرس چیست

بعد از اینکه گفتیم شورت کد چیست حال باید جواب سوال شورت کد در وردپرس چیست را دهیم چون ما هدف اصلی ما معرفی شورت کد در وردپرس است. وقتی شما از شورت کدها در بستر وردپرس استفاده کنید شورت کد در وردپرس است. اگر شما بخواهید مثلا دکمه، فرم، خبرنامه یا هر چیزی رو در سایت وردپرسی خود استفاده کنید یا از امکانات یک افزونه تازه نصب شده در سایتون بهره ببرید می توانید از کدهای کوتاه یا همون شورت کد استفاده کنید.
با استفاده از این شورت کدها میتوانید ار تمام امکانات یک افزونه در وردپرس استفاده کنید. کافیه کد کوتاه مورد نظر رو در جایی که لازم دارید قرار دهید تا آن امکان به سایت یا مطلبتون اضافه شود. در وردپرس هر افزونه یا قالب شورت کد های مخصوص خود را دارد. 

اگر بخواهیم یک مثال واقعی بزنیم میتوانیم مثلا به افزونه contact form 7 اشاره کنیم شما در بخش ساخت فرم این افزونه میتوانید انواع فرم با فیلدهای مختلفی رو بسازید و وقتی ساخت فرم تموم شد و فرم رو ذخیره کردید یک شورت کد در اختیار شما قرار میدهد که با آن شورت کد میتوانید آن فرم رو در هر جای سایت که میخواهید قرار دهید. در بخش زیر میتوانید این شورت کد رو ببینید. 

اگر شما این شورت کد رو استفاده کنید فرمی شبیه فرم زیر در اختیار شما قرار میدهد.

شورت کد در وردپرس

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,532
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد