4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

فرق دسته با برچسب در وردپرس

1,226 وردپرس پشتیبان سایت دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

بعد از اینکه مقاله فرق برگه و نوشته در وردپرس را در سایت منتشر کردیم تعدادی از کاربران در مورد دسته ها و برچسب ها سوال پرسیدند و میخواستند بدونند فرق دسته با برچسب در وردپرس چی هست. در این مقاله به صورت کامل ابتدا دسته و برچسب رو معرفی میکنیم و بعد فرق دسته با برچسب در وردپرس را بیان میکنیم. البته قبلا در سایت دو مقاله آموزشی با عنوان مدیریت برچسب ها در وردپرس و دسته بندی نوشته ها در وردپرس رو منتشر کردیم که به صورت کامل در مورد دسته ها و برچسب ها صحبت کردیم.

فرق دسته با برچسب در وردپرس

قبل از اینکه فرق دسته با برچسب در وردپرس را بیان کنیم دسته و برچسب رو تعریف کنیم تا دیدی نسبت به این دو داشته باشید و بعد اینکه متوجه شدید این دو چی هستند فرق دسته با برچسب در وردپرس را کامل بیان میکنیم.

دسته ها در وردپرس

اولین سوالی که در این بخش ذهن کاربر رو درگیر میکند دسته ها در وردپرس چیست و چه کاربردی دارند. هر سایتی که راه اندازی می شود برای این که بین مطالب آن مرز بندی وجود داشته باشد و سایت به صورت درست و ساختارمند پیاده سازی شود باید مطالب آن، دسته بندی شوند. هر سایت شامل چندین دسته مختلف است. مثلا همین سایت وردپرسی شو شامل ۶ دسته مختلف است که کاربران بر اساس نیاز و سلیقه خودشون وارد دسته مورد نظر می شود. تصویر زیر رو ببینید:

دسته ها در وردپرس چیست

با توجه به عکس بالا متوجه می شوید که سایت ما دارای چندین دسته بندی است و کاربر بر اساس نیازش وارد دسته خاص می شود و بین مطالب مرز بندی وجود دارد و کاربر به راحتی دسته و مطالب مورد نظرش دست پیدا میکند. 

عدم دسته بندی سایت باعث بی ساختاری و بی نظمی وبسایت می شود و مطالب، آموزش ها و محصولات در سایت گم می شوند اما اگر سایت را دسته بندی کنید علاوه بر ساختارمند شدن وبسایت، کاربر در بین مطالب سایت ما گم یا سردرگم نمی شود. تصویر زیر را ببینید تا متوجه شوید دسته بندی نوشته ها چطور باعث ساختارمند شدن وبسایت می شود :

ساختار سایت

نکته مهم: اگر دسته بندی نوشته ها را انجام ندهید گوگل هم مثل بازدیدکنندگان سایت دچار سردرگمی می شود یا به قول معروف شما رو پیدا نمی کند و تاثیر منفی روی سئو وبسایت شما دارد.

برچسب در وردپرس چیست

اولین چیزی که در بخش مدیریت برچسب ها در وردپرس باید به آن پرداخته و جواب آن داده شود برچسب در وردپرس چیست است. برچسب یا تگ (Tag) یک مدل دسته بندی خاص و کوچک تر است که کاربر بر اساس آن می تواند مطالب مورد نظرش رو پیدا کند. و بیشتر به کاربر کمک میکند تا با جستجو در سایت و با استفاده از برچسب ها مطلب مورد نظرشو پیدا کند. در هر سایت نمیتوان تعداد زیادی دسته نوشته (پیشنهاد می شود مقاله دسته بندی نوشته ها در وردپرس مطالعه شود) مشخص کرد پس میتوان از برچسب ها استفاده کرد.

برچسب هر نوشته بستگی به محتوای نوشته دارد اما دسته نوشته بستگی به عنوان نوشته دارد. مثلا یک مطلب در مورد آموزش وردپرس تولید کردیم برچسب ها میتواند اینها باشند : وردپرس – آموزش وردپرس. یا اگر بخواهیم مثال دیگر بزنیم مطلب ما در مورد بررسی گوشی موبایل نوت۸ است برچسب های میتواند اینها باشند : نوت۸ – سامسونگ 

نکته مهم: برچسب بر اساس محتوای نوشته و دسته بر اساس عنوان نوشته انتخاب می شود.

فرق دسته با برچسب در وردپرس

اگر بخواهیم فرق دسته با برچسب در وردپرس رو بگیم باید گفت برچسب ها، دسته بندی های کوچک تر و خاصی را برای مطالب سایت انجام میدهند و به محتوای هر نوشته بستگی دارد. اما دسته بندی بر اساس موضوع نوشته انجام میگیرد.

نکته مهم: برای ایجاد ارتباط بین مطالب در دسته های مختلف باید از برچسب ها کمک گرفت و با استفاده از برچسب ها این ارتباط رو به وجود آورد.

مثال برای فرق دسته و برچسب: فکر کنید شما یک مطلب نوشته اید در مورد گوشی آیفون ۱۰، معمولا دسته این مطلب “موبایل” یا “بررسی موبایل” می شود و نمیتوان آیفون ۱۰ رو به عنوان دسته انتخاب کرد و اصلا انتخاب درست و منطقی نیست. حال کاربر میخواهد تمام مطالب در زمینه آیفون ۱۰ رو ببیند در این لحظه اگر شما برای مطالبی که مربوط به گوشی آیفون ۱۰ است برچسب و تگ آیفون ۱۰ رو انتخاب کرده باشید کاربر با کلیک روی برچسب آیفون ۱۰ به تمام مطالب که مرتبط به آیفون ۱۰ است دسترسی پیدا میکند. پس برچسب ها ارتباط بین محتوای مطالب رو فراهم میاورند.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,219
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,038
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,537
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

برچسب‌ها
, ,
به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد