4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

چرا نباید ویدئو در وردپرس آپلود کنیم ؟

914 وردپرس پشتیبان سایت پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

بعد از اینکه مقاله آموزش قرار دادن ویدئو در وردپرس را در سایت منتشر کردیم حال میخواهم در مورد این صحبت کنم چرا نباید ویدئو در وردپرس آپلود کنیم. درسته به راحتی می شود ویدئوها خود را در وردپرس آپلود کنید اما نباید این کار رو انجام دهید. در این مقاله می خواهیم چند دلیل منطقی بیاوریم که بهتره ویدئوهای خود را در سایت هایی مثل آپارات و یوتیوب منتشر کنیم و بعد آن ها را در سایت خود جاگذاری کنیم. در مقاله آموزش قرار دادن ویدئو در وردپرس کامل در مورد جاگذاری ویدئو در وردپرس صحبت کردیم.

چرا نباید ویدئو در وردپرس آپلود کنیم ؟

چرا نباید ویدئو در وردپرس آپلود کنیم ؟

اگر ما به جای اینکه فیلم ها و ویدئوهامون رو در سایت خودمون آپلود کنیم، بهتره اول اونا رو در سایت هایی مثل آپارات و یوتیوب آپلود کنیم بعد وقتی ویدئو رو آپلود کردیم یک کد جهت استفاده از ویدئو در سایت بهمون میدهد و از اون کد در مطالب جهت نمایش ویدئو استفاده میکنیم. حال چرا باید به جای آپلود در سایت خودمون در این سایت ها ویدئوها رو آپلود کنیم.

۹ دلیل برای عدم آپلود ویدئو در سایت وردپرسی

۱- بازدید بیشتر:

وقتی شما ویدئو رو در سایت هایی مثل آپارات یا یوتیوب آپلود می کنید چون این سایت ها بازید زیادی دارند احتمال جذب بازدید برای سایت شما به شدت بالا می باشد. بخصوص اگر سایت شما یک سایت نوپا و تازه تاسیس باشد که در همان روزهای اول بازدیدهای خوبی میگیرید و آمار بازدید سایتتون بالا می رود.

۲- سئو :

شاید در دیدگاه اول متعجب شوید و بگید چه ربطی دارد اگر من ویدئو در این سایت ها آپلود کنم. چون سئو این سایت ها به شدت خوب است بعد از اینکه یک ویدئو رو در این سایت ها آپلود میکنید بعد از گذشت چند روز احتمال اینکه ویدئو شما در صفحه اول گوگل دیده شود به شدت بالا است. مثلا خود ما ویدئو چرا باید کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟ را در سایت آپارات و یوتیوب آپلود کردیم و خیلی جالبه هر دو ویدئو در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند. بدون اینکه ما کاری کنیم این دو ویدئو جز ۱۰ لینک اول قرار گرفته اند.

۳- کاهش پهنای باند سایت:

اگر شما ویدئو رو در سایت خودتون آپلود کنید بر فرض اینکه این ویدئو ۱۰۰ مگابایت باشد در صورتی که روزانه ۲۰ نفر این ویدئو رو ببینید (یعنی ماهانه ۶۰۰ نفر بازدید میکنند) یعنی ۶۰۰ نفر یک ویدئو ۱۰۰ مگابایتی رو دیدند. ۶۰۰ نفر در ۱۰۰ مگابایت را ضرب کنید نزدیک ۶۰ هزار مگابایت می شود یعنی نزدیک ۶۰ گیگابایت پهنای باند برای دیدن یک ویدئو از سایت شما، یعنی یک اتفاق فاجعه وار برای سایت،

حالا فکر کنید ۱۰۰ ویدئو دارید میدونید چه مقدار پهنای باند باید خریداری کنید تا سایت در دسترس باشد. اگر از هاست و پهنای باند چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقالات هاست یا سرویس میزبانی چیست؟، انواع هاست یا سرویس میزبانی و خرید هاست را مطالعه کنید. این گزینه اصلی ترین دلیل عدم آپلود ویدئو در سایت های وردپرسی است. 

۴- ویروسی شدن ویدئو:

اگر ویدئو شما خوب و با محتوا باشد در صورتی که در سایت های یوتیوب و آپارات آپلود و منتشر شود باعث می شود تعداد بازدید بالای بگیرید و به صورت ویروس بین کاربران پخش می شود. که همین امر به بازدید و برند شدن شما خیلی کمک میکند.

۵- دانلود با چند کیفیت:

یکی دیگر از دلایل در جواب سوال چرا نباید ویدئو در وردپرس آپلود کنیم؟ این است که وقتی شما ویدئو رو در سایت های آپارات و یوتیوب آپلود میکنید کاربر بر اساس سرعت اینترنتی که دارد میتواند کیفیت ویدئو رو مشخص و دانلود کند. اگر شما ویدئو رو در سایت خودتون آپلود کنید کاربر تنها میتواند با یک کیفیت ویدئو رو دانلود کند. یعنی راحتی کاربر و دانلود بیشتر برای ویدئو شما، که باز به دیدن شدن بیشتر سایت شما کمک میکند.

۶- استفاده آسان از ویدئو:

یکی از خوبی هایی که سایت های اشتراک گذاری ویدئو دارند این است که اگر کاربری از ویدئو خوشش بیاد و بخواد در سایتش منتشر کند دیگر نیاز نیست ویدئو رو دانلود و دوباره آپلود کند کافیه کد قرار دادن ویدئو در سایت رو در سایتش قرار دهد (پیشنهاد می شود مقاله آموزش قرار دادن ویدئو در وردپرس مطالعه شود) تا ویدئو در سایتش نمایش داده شود. که باز همین امر باعث بازدید بیشتر از سایت شما می شود.

۷- راحتی استفاده برای مدیر سایت:

وقتی شما ویدئو رو در این سایت ها آپلود میکنید یک کد جهت نمایش ویدئو در سایت به شما میدهد. که علاوه بر سادگی کار و عدم پیچیدگی باعث افزایش سرعت سایت می شود. چون برای نمایش ویدئو به شکل های مختلف باید پلاگین هایی نصب کنید که همین پلاگین ها پیچیدگی خاص خود را دارند. یا باید کد نویسی کنید که باز تخصص می خواهد. اما با آپلود در این سایت ها کل پیچیدگی کار از بین میرود. و به راحترین شکل ممکن میتوانید در سایت ویدئو قرار دهید.

۸- آپلود و دانلود عالی:

یکی دیگر از دلایل، این است که شما ویدئو رو در یک سایت با سرور فوق العاده قوی آپلود میکنید که همین امر باعث می شود علاوه بر افزایش سرعت آپلود، سرعت دانلود برای برای کاربران مناسب و خوب است. فکر کنید چند کاربر بخواهند ویدئو رو از سایت خود شما دانلود کنند فشار شدیدی به سرور و هاست شما میاد که باعث خارج شدن سایت از دسترس می شود.

۹- کم شدن هزینه:

شاید بپرسید عدم آپلود ویدئو در سایت وردپرسی چه ربطی به هزینه دارد. خوب دوستان وقتی شما تعداد زیادی ویدئو در سایتتون دارید باید برای آپلود ویدئو ها، هاست تهیه کنید که باید هزینه زیادی برای تهیه هاست پرداخت کنید. ولی اگر در سایت های مثل آپارات و یوتیوب آپلود کنید هیچ احتیاجی به پرداخت هزینه نیست. مثلا همین سایت وردپرسی شو تا این لحظه نزدیک به ۷ گیگابایت ویدئو در آپارات آپلود کرده است بدون دادن هزینه، پس هزینه های سایت رو کاهش میدهد.

نتیجه گیری:

اگر شما تعداد کمی ویدئو دارید مثلا دو یا سه ویدئو، مشکلی ندارد برای آپلود آن در سایت خودتون، اما اگر تعداد زیادی ویدئو و فیلم جهت آپلود در سایت دارید پیشنهاد میکنم حتما در سایت های اشتراک ویدئو، این ویدئوها رو قرار دهید. 

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,219
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,040
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,538
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۲
  • س​ر ۰+
    سیاوش رهگذر یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷

    سلام مرسی از مقاله خوبتون. فقط یک مورد رو اینجا نادیده گرفتید. و اون اینه که چرا من ویدیویی که زحمت میکشم تولید میکنم داخل آپارات بزارم و تو سرچ بالا بیاد و به جای اینکه بازدید سایت من بیشتر بشه روز به روز بازدید آپارات بیشتر و پول بیشتری از تبلغاتش در بیاره؟
    دوم چرا سرویس های میزبانی ویدیو رو در این مقاله معرفی نکردید؟ سرویسهای میزبانی ویدیو مثل کاویمو تمام قابلیتهای اپارات و خیلی بیشتر از اونها رو ارایه میده در ضمن ویدیوهای من در سرچ به نام سایت من بالا میاد نه سایت دیگه ای
    با سپاس ممنون میشم در این مورد هم در همین مقاله مطالبی ارایه نمایید.

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷

      سلام
      وقت بخیر
      حتما رو این موضوع هم سعی میکنیم یه مقاله بنویسیم

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۲

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد