4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ویژگی های سایت مناسب

2,880 آموزش های پایه ای , وب مستری پشتیبان سایت سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

وقتی در مورد سایت و کسب و کار صحبت میکنیم اولین چیزی که در ذهن کاربر و هر کسی تداعی می شود بحث ویژگی های سایت مناسب و خوب است. واقعا یک سایت موفق و خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. در این مقاله میخواهم به صورت ریز به ریز ویژگی های سایت مناسب را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر خواستید یک روز سایت راه اندازی یا طراحی کنید به این نکات توجه کنید تا سایت بهتری و مناسب تری داشته باشید.

ویژگی های سایت مناسب

ویژگی های سایت مناسب

وقتی میخواستم این مقاله رو بنویسیم خیلی فکر کردم واقعا ویژگی های سایت مناسب چی هستش و باید یک سایت چه ویژگی های داشته باشد بارها لیست گرفتم و پاک کردم و در نهایت به ۹ گزینه رسیدم که میتوان گفت هر سایتی به این موارد نیاز دارد و وقتی این موارد رو داشت میتوان گفت یک سایت مناسب و خوب می باشد. البته خیلی گزینه های دیگر میتواند جز این لیست باشد اما یا جزیی است یا زیر مجموعه این ۹ مورد می شود.

دامین و هاست

از اولین ویژگی های سایت مناسب داشتن دامین مناسب و هاست با کیفیت است. دامین شما باید کوتاه و در ذهن ماندگار باشد و کاربر بتواند آن را حفظ کند.(پیشنهاد میکنم حتما مقاله انتخاب دامنه مناسب را کامل مطالعه کنید، در این مقاله به صورت کامل در مورد انتخاب دامنه مناسب صحبت کرده ایم.) بعد از دامین میرسیم به هاست وبسایت، هاست سایت باید با کیفیت و دارای امنیت و پشتیبانی باشد. (پیشنهاد میکنم برای اینکه در مورد هاست بیشتر بدونید مقاله انواع هاست یا سرویس میزبانی را مطالعه کنید.)

پیشنهاد میکنم برای درک بهتر دامین و هاست مقالات زیر رو مطالعه کنید تا بیشتر با موضوع دامین و هاست آشنا شوید:

تجربه کاربری یا ux

بعد از اینکه بحث دامین و هاست اوکی شد باید سایت ما از تجربه کاربری یا ux قابل قبولی برخوردار باشد. منظور این است وقتی یک کاربر وارد سایت ما می شود احساس راحتی داشته باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد. برای اینکه با بحث تجربه کاربری بیشتر آشنا شوید مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید.

تجربه کاربری و رابط کاربری

رابط کاربری یا ui

بعد از اینکه بحث تجریه کاربری درست شد به سراغ رابط کاربری یا همان ui میرویم. منظور از رابط کاربری ظاهر سایت است. سایت باید رابط کاربری یا ظاهر جذاب و قابل قبولی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با رابط کاربری یا ui پیشنهاد میکنم مقاله مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید.

واکنشگرا

یکی دیگر از ویژگی های سایت مناسب واکنشگرا بودن وبسایت است. یعنی سایت در همه ی دستگاه ها مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر خانگی به زیبایی و متناسب با آن نمایش داده شود. 

امنیت

یکی دیگر از ویژگی های سایت مناسب، امن بودن و امنیت سایت است. سایتی که از لحاظ امنیت قوی نباشد همیشه در معرض خطر و هک شدن است پس باید سایت حتما از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گیرد. 

سرعت

هر سایتی که دارای افت سرعت و کند باشد قطعا کاربران و مخاطبان خود را از دست خواهد داد. معمولا به طور میانگین هر کاربر ۵ ثانیه برای برای لود و بارگذاری سایت منتظر می ماند و اگر از این زمان بیشتر شود سایت رو ترک خواهد کرد. پس باید بحث سرعت سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صفحات کامل

یکی از بخش هایی که به نظر خودم خیلی خیلی مهم است بحث صفحاتی مثل تماس با ما، ارتباط با ما، قوانین و مقررات و … می باشد یعنی اگر میخواهید یک سایت مناسب و با اعتبار داشته باشید این صفحات باید حتما وجود داشته و به صورت کامل تکمیل شده باشد وگرنه از اعتبار سایت کاسته شده و کسی به سایت شما اعتماد نمی کند. 

سئو مناسب

یکی از مهمترین بخش های یک سایت بحث سئو آن است. اگر سئو سایت مشکل داشته باشد هر کاری که میکنید یعنی هیچی چون کاربر جذب کردن بیشتر از طریق سئو انجام میشود. اگر سئو سایت خوب و درست انجام شده باشد و مطالب خود تولید کنید در نتایج گوگل میاید و در نتیجه کاربر جذب میکنید. پس بحث سئو سایت رو جدی بگیرید.

خبرنامه

شاید بپرسید خبرنامه به چه دردی میخورد و چه ربطی به ویژگی های سایت مناسب دارد. تنها راه ارتباط شما با کاربران گرفتن ایمیل و شماره تماس از طریق خبرنامه ایمیلی و موبایلی سایت است اگر شما اطلاعات از کاربران نداشته باشید میخواهید چطور با آنها در تعامل باشید پس باید سایت شما خبرنامه ایمیلی و موبایلی داشته باشد.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,531
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد