4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

چهار اصل استراتژی بازاریابی

2,144 بازاریابی از نگاه بزرگان پشتیبان سایت چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

سلام، به جلسه سوم از بازاریابی از نگاه برایان تریسی خوش آمدید.خیلی ممنونم که باز همراه ما هستید.مطمئنا همراهی شما اشتیاق ما رو برای ادامه کار بیشتر خواهد کرد.

در جلسه قبل گفتیم که برایان تریسی یه سری اصول و قانون در مورد کسب و کار و بازاریابی دارد که همگی ۴ تایی هستند و ما اسمشونو اصول ۴ تایی در بازاریابی گذاشتیم.اولین اصل ۴ تایی را که چهار روش بازاریابی موفق نام داشت را نیز بصورت کامل بررسی کردیم.گفته شد که این روشها برای دسترسی به بازار هدف برای فروش محصولات و خدمات هستند.

چهار اصل استراتژی بازاریابی
خلق نتیجه اولین روش برای بازاریابی موفق در کسب و کار است.شما باید چیزی را به مشتریان ارائه کنید که به آن نیاز دارند و می توانند برای دستیابی به سایر اهدافشان از آن استفاده کنند.اگر همیشه با مشتریان در ارتباط باشیم و نیازهای آنها را بدانیم مسلما خیلی راحت و بهتر می توانیم نتیجه خوبی را خلق کنیم.

روش دوم در بازاریابی موفق قیمت‌گذاری مناسب نام داشت.اگر قیمت کالاها و خدمات ما به گونه ای باشد که بتواند سهم عمده ای از بازار را بدست بیاوریم مسلما می توانیم سود خوبی برای کسب و کار خود رقم بزنیم.قیمت مناسب قیمتی است که مشتریان توان پرداخت آن را داشته باشند.

شرایط واقعی مشتری روش سوم در بازاریابی موفق است که بایستی حال مشتری را درک کرد و تمام مواردی که باعث عدم اطمینان و عدم اعتماد او در خرید می شود را از سر راه برداشت تا مشتری با دل امنی خرید خود را به سرانجام برساند.

روش آخر بازاریابی موفق، تحویل ارزش واقعی به مشتریان می باشد.مشتری که از خرید محصولات شما احساس ارزش کند کسب و کار شما را به رابطه سودمند می رساند.

در این جلسه اصل ۴ تایی در بازاریابی با عنوان چهار اصل استراتژی بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم.

چهار اصل استراتژی بازاریابی:

قبل از هر چیز باید خود استراتژی بازاریابی تعریف شود و بعد از آن اصول آن را بررسی نماییم.جک ولش مدیر افسانه‌ای جنرال الکتریک که نویسنده کتاب آیین پیروزی است استراتژی را چنین تعریف می کند:استراتژی یعنی اینکه تصمیمهای شفاف و دقیق در مورد نحوه رقابت با دیگران بگیریم.

استراتژی بازاریابی
اگر از خوانندگان سایت وردپرسی شو باشید مطمئنا به یاد دارید که در جلسات مفاهیم بازاریابی، بازاریابی را تعریف کردیم که در اینجا می توانید ببینید.ولی بصورت مختصر و مقید بازاریابی یعنی یک رابطه مستحکم با مشتریان که به برد برد برسیم.

استراتژی بازاریابی راهکاری است که ما را از رقبا جدا می کند و به کسب و کار کمک می کند به بهترین نحو ممکن با مشتریان در ارتباط باشد.در واقع استراتژی بازاریابی، استراتژی کسب و کار است.اینکه بتوانیم مشتری برای کسب و کار جذب کنیم موفقیت آن را تعیین کرده ایم.

۱. تخصص
اگر ما تلاشمان را بر محصول، خدمات، مشتری و بازار متمرکز کنیم طوریکه نیروی محرکه فعالیت‌های بازاریابی، فروش و کسب‌وکار به شمار ‌آید به آن تخصص می گوییم.می‌توانید خدمات تخصصی ارائه کنید. می‌توانید خدمت خاصی را به گروهی خاص از بازار ارائه دهید که بهتر، ارزان‌تر،‌ مناسب‌تر و جذاب‌تر از خدمات رقبا است. مثلا تخصص شما می تواند اینگونه باشد که محصولات خوب با قیمت مناسب برای قشر کارمند عرضه کنید.

۲. تمایز یا مزیت رقابتی
اگر می خواهید بدانید که قلب تپنده بازاریابی چه چیزیست و اینکه عامل اصلی شکستها و موفقیتها در کسب و کارتان چیست به مفهوم تمایز یا مزیت رقابتی خواهید رسید. مزیت رقابتی چیزیست که شما را از همه کسب و کارهایی که سعی در فروش محصولی مشابه به همان مشتریان دارند، جدا می کند.

تمایز یا مزیت رقابتی

تمرین: چگونه می‌توانید محصول یا خدمات خود را به شکلی متمایز کنید که مشتری گمان کند «تنها گزینه» برای خرید این محصول یا خدمت در بازار کنونی شما هستید؟

۳. بخش‌بندی
امروزه یکی از مهم ترین کارها در بازاریابی، شناسایی بازار هدف هر کسب و کار می باشد.با این کار خطی مشی کل کسب و کار مشخص می شود که نهایتا باید به چه کسانی محصولات خود را ارائه کنیم که به سودمندی برسیم.

تمرین:
چه افرادی بازار هدف شما هستند؟
چه توصیفی از مشتری عالی یا ایده‌آل خود دارید؟
از این مشتریان کدامیک برای شما سودمند خواهند بود؟

ما ویژگیهای مشتریان را بر دو دسته قرار می دهیم:
الف) ویژگی‌های جمعیت‌شناختی:
سن، جنسیت، حدود درآمد، تحصیلات، شغل یا تخصص مشتری ایده‌آل شما چیست؟ کجا زندگی یا کار می‌کند؟ شرایط خانوادگی یا ساختار خانواده‌ا‌ش چگونه است؟

ب) ویژگی‌های روانشناختی:
همان چیزی که در ذهن مشتری ایده‌آل می‌گذرد و بیشترین اثر را بر خرید از شما، خرید از رقبا یا نخریدن دارد.

سوالهایی که بعنوان تمرین باید از خودتان بپرسید:

  • اهداف و آرزوهای مهم این مشتریان؟
  • نیازها و خواسته هایی که قرار است بعد از خرید به آن برسند؟
  • با محصول شما دقیقا به چه چیزی می رسد که باعث احساس ارزش و رضایتمندی در او می شود؟
  • ترس‌ها، تردیدها یا نگرانی‌هایی که باعث می‌شود مشتری محصول یا خدمت شما را بخرد یا از خرید آن منصرف شود؟
  • آیا محصولات یا خدمات شما دردی رو از مشتری دوا میکند؟!

۴. تمرکز
اینکه بصورت شفاف و دقیق محصولات و خدمات کسب و کار خود را بدانیم و حوزه تخصصی فعالیتمان را شناسایی کنیم چهارمین ستون استراتژی بازاریابی حاصل می شود.

حوزه تخصصی

در این مرحله باید بدانید محصولات و خدماتی که ارائه میدهید چه چیزهایی هستند.

  • مزیت رقابتی شما چه چیزی است که مشتریان براساس آن از شما خرید کنند؟
  • آیا مشتری ایده‌آل خود را مشخص کرده‌اید؟
  • آیا نحوه ارتباط مستحکم با مشتریان را می دانید طوریکه به سودمندی برسید؟
  • بهترین رسانه برقراری با مشتریان کسب و کار شما چه چیزی (هایی) است؟

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,531
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
995
توضیحات بیشتر
وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,170
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد