4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم ؟

2,107 بهینه‌سازی داخلی و ساختاری , لینک بیلدینگ پشتیبان سایت دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5 رای

بعضی وقت ها میخواهیم کاری کنیم که اعتبار دامین وب سایتمون افزایش پیدا کند خیلی ها می پرسند چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم ؟ یا چه کارهایی انجام بدیم که اعتبار دامین وب سایتمون افزایش داشته باشد. در این مقاله سعی میکنم به سوال: چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم ؟ را به صورت دقیق و درست جواب دهم تا با انجام این کارها بتوانید اعتبار بیشتری برای دامین سایتتون به ارمغان بیاورید. پس اگر میخواهید دامین سایتتون بیشتر معتبر شود این مقاله رو مطالعه کنید.چگونه اعتبار دامنه وب‌ سایت را افزایش دهیم

قبل از اینکه شروع به جواب دادن به سوال: چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم ؟ کنیم باید ببینیم اصلا منظور از اعتبار دامین چی هستش و چطور محاسبه می شود. اعتبار دامنه یا Domain Authority مقیاسی از قدرت نام یک وب‌سایت است که بر اساس سه فاکتور عمر دامنه، محبوبیت و اندازه‌‌ آن محاسبه می‌شود و می‌تواند رتبه‌‌ وب‌سایت شما را نزد موتورهای جست‌وجو افزایش دهد.
اعتبار دامنه به کمک یک عدد بین صفر تا ۱۰۰ مشخص می‌شود. هر‌چه عدد اعتبار دامنه به ۱۰۰ نزدیک شود، اعتبار دامنه بیشتر و هرچه این عدد به صفر نزدیک شود، دامنه دارای اعتبار کمتری است. در ادامه روش‌هایی را که موجب افزایش اعتبار وب‌سایت و سئو می‌شود، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم ؟

در این بخش ۱۴ راه کار عملی برای افزایش اعتبار دامین سایت ارائه میدهیم که با این راه کارها می توانید با سرعت باور نکردنی دامینتون رو صاحب اعتبار زیادی کنید. 

  • لینک دهی داخلی فراموش نشود
  • هر روز سئو وبسایت را بهتر کنید
  • بخش بلاگ رو راه اندازی کنید
  • محتوای دسته اول ارائه دهید
  • انواع محتوا تولید کنید
  • سرعت سایت رو افزایش دهید
  • با شبکه های اجتماعی مهربان تر باشید
  • سایت واکنشگرا باشد
  • لینک های نامناسب را حذف کنید
  • افزایش اعتماد و جذب لینک
  • نویسنده مهمان شوید
  • لینک دهی خارجی
  • عمر دامنه
  • صبر به خرج دهید

۱- لینک دهی داخلی فراموش نشود
یکی از چیزهایی که به شدت به اعتبار دامین کمک می کنید لینک دهی داخلی است. این عامل نباید به هیچ عنوان نادیده‌ گرفته شود زیرا لینک‌دهی داخلی هم به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از موضوع مدنظرشان به‌دست بیاورند و این امر کاهش نرخ پرش را نیز به همراه دارد و همچنین به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند تا محتوای درون وب‌سایت را به طور کامل لیست کنند.

۲- هر روز سئو وبسایت را بهتر کنید
یکی از اصلی ترین کارها برای افزایش رنک وب سایت و دامین، بهبود سئو سایت برای موتورهای جستجو است. وقتی شما روی بهبود سئو وب سایت خود کار می کنید علاوه بر رشد سایت، به اعتبار دامین هم افزوده می شود.

۳- بخش بلاگ رو راه اندازی کنید
یک از مهم ترین کارهایی که می توانید برای افزایش اعتبار دامنه وب سایت انجام دهید راه اندازی بخش بلاگ وب سایت است. وقتی شما بخش بلاگ رو راه اندازی می کنید و شروع به تولید محتوا می کنید علاوه بر افزایش بازدید کننده سایت، با افزایش اعتبار دامین هم روبرو می شود و تاثیر بسازی دارد.

۴- محتوای دسته اول ارائه دهید
اگر میخواهید واقعا به اعتبار دامنه وب سایتتون افزوده شود محتوای دسته اول و ناب تولید کنید. چون با این کار کاربران بیشتری جذب می کنید و همین امر باعث افزایش اعتبار می شود. باید قبل از تولید محتوا از خودتون بپرسید که هدف از این تولید محتوا چی هست و برای چه کسانی تولید می شود و اصلا در این زمینه مطلب وجود دارد.
تا می توانید محتوای ساده و کاملا به روز تولید کنید. از هر گونه کپی برداری به صورت صد در صد خودداری کنید. ولی از مقالات و منابع دیگر استفاده کنید. چون ما دانشمند نیستیم که بخوایم تولید علم کنیم. شما می توانید چند مقاله رو مطالعه کنید علمش رو به دست بیارید و در موردش بنویسید. اما به شکلی که کاملا به روز و ارزشمند باشد.

۵- انواع محتوا تولید کنید
اگه میخواهید محتوای شما مخاطب زیادی داشته باشد و این محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شود انواع محتوا تولید کنید. مثل محتوای ویدئویی، صوتی، مقاله، اینفوگرافیک و … تا کاربران این محتوا رو به اشتراک بگذارند. البته این نکته رو فراموش نکنید این محتوا دسته اول و ساده سازی شده باشند.
وقتی شما انواع مختلف محتوا تولید می کنید علاوه بر اینکه کاربر جذب می کنید و مطالب به اشتراک گذاشته می شوند به میزان قابل توجهی به اعتبار دامنه سایتتون افزوده می شود.

۶- سرعت سایت رو افزایش دهید
اولین بازخورد منفی افت سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت، افزایش نرخ پرش است. بالا‌بودن نرخ پرش نیز منجر به کاهش اعتبار دامنه می‌شود و در ادامه به جای افزایش رنک، کاهش رنک وب‌سایت اتفاق می‌افتد. سرعت بارگذاری پایین یک وب‌سایت حوصله بازدیدکنندگان را سر می‌برد.
معمولا به صورت میانگین کاربران ۵ ثانیه منتظر لود شدن سایت می شوند و اگر بیشتر از این زمان باشد سایت رو ترک می کند. تا می توانید روی افزایش سرعت سایت کار کنید. چون کاربران امروزی صبر و حوصله قبل رو ندارند و میخواهند سریع مطالب رو ببینند.

۷- با شبکه های اجتماعی مهربان تر باشید
به عنوان یکی از عناصر حیاتی کسب‌و‌کار در قرن حاضر می‌توان به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. شما می‌توانید با به اشتراک‌گذاری و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش رنک و اعتبار را به همراه خواهد داشت.
تا می توانید مطالب رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید. اگر هم محتوای شما معتبر و دوست داشتنی باشد مطمئن باشید در شبک های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

۸- سایت واکنشگرا باشد
با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های تلفن هوشمند برای جست‌وجو و وبگردی، فرآیند بهینه‌‌سازی وب‌سایت‌ها برای نمایش در گوشی‌های هوشمند به عنوان یک شرط لازم‌الاجرا درآمده‌ است. موتور جست‌وجوگر گوگل، واکنش‌گرایی صفحات وب‌سایت را به عنوان یک امتیاز مثبت در رنکینگ در نظر می‌گیرد.
وقتی سایت شما برای گوشی های هوشمند بهینه باشد کاربران به راحتی می توانند با آن ارتباط بر قرار کند و همین موضوع باعث افزایش ترافیک و دیده شدن صفحات بیشتری از سایت شما می شود.

۹- لینک های نامناسب را حذف کنید
این بخش از بهبود اعتبار نسبت به سایر بخش‌هایی که تاکنون مطرح شده‌، بسیار ساده‌تر است و شاید مهم‌تر! یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این بخش باید انجام شود، حذف لینک‌های خراب یا اصلاح آنها‌ست. لینک‌های خراب تأثیر بدی بر‌ اعتبار دامنه و سئو دارند.
اگر از وردپرس استفاده می کنید می توانید با پلاگین هایی که در این زمینه وجود دارد این کار رو انجام دهید. فقط هنگام حذف لینک یا اصطلاح آنها مواظب باشید اشتباهی صورت نگیرد که سئو سایتتون لطمه وارد شود.

۱۰- افزایش اعتماد و جذب لینک
هنگامی که شما ‌روی وب‌سایت خود محتوای ناب و با‌کیفیت تولید می‌کنید، بازدیدکنندگان به صورت خودکار لینک مقالات شما را ‌روی وب‌سایت خود قرار می‌دهند و برای سایرین به اشتراک می‌گذارند. با استفاده از این روش دیگر نیازی نیست تا برای جلب توجه افراد در سایر وب‌سایت ‌ها تبلیغ مطالب خود را انجام دهید.
برای جلب توجه کاربران، باید با آنها صادق بود و محتوایی تولید کرد که به دردشون بخورد و واقعا بر اساس نیاز کاربران تولید محتوا انجام دهید.

۱۱- نویسنده مهمان شوید
یک روش قدیمی و همیشه موثر، گذاشتن مطلب مهمان در سایت های دیگر است. با این کار شما می توانید از آن سایت ها لینک بگیرید که در افزایش اعتبار دامنه وب سایت شما موثر است.
البته این نکته فراموش نشود در هر سایتی که می خواهید مطلب مهمان قرار دهید باید اعتبار بیشتر نسبت به سایت خودتان داشته باشد و این موضوع فراموش نشود.

۱۲- لینک دهی خارجی 
یک چیزی که همیشه فراموش می شود و فکر می کنیم اگر انجام بدیم سایتمون دچار مشکل می شود. شما در مطالبتون باید به سایت های دیگر که از آنها به عنوان منبع استفاده کردید یا به آنها اشاره کرده اید باید به صورت نوفالو بهشون لینک بدید. این کار هم اعتبار شما رو نزد کاربران افزایش میدهد هم باعث افزایش اعتبار دامین شما می شود.

۱۳- عمر دامین
یکی دیگر از کارهایی که به شدت باعث افزایش اعتبار دامین می شود، عمر آن است. اگر می توانید دامنه وب ساتتون رو به مدت ۵ یا ۱۰ ساله ثبت کنید. این کار باعث افزایش چشم گیر اعتبار دامنه سایتتون می شود.

۱۴- صبر به خرج دهید
دوستان عزیز فرایند بهبود و افزایش اعتبار دامنه، تقریبا طولانی است و نباید انتظار داشته باشید در عرض یکی دو ماه با افزایش چم گیری روبرو شوید. بعدش شما باید وقت بیشتری بذارید و نکاتی که در بخش بالا به آنها اشاره شد رو انجام یا رعایت کنید. و در نهایت به صورت کم کم به اعتبار دامنه سایت شما افزوده می شود.

در این مقاله سعی شد تا حد ممکن به سوال چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم ؟ جواب دهیم به نظر شما باید چه کارهایی یا روش هایی رو به کار ببریم تا باعث افزایش اعتبار دامنه سایت شود؟

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,214
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,030
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,534
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب رستوران
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
نظرات شما + ۴
  • ط​ک ۰+
    طراحی کاتالوگ دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

    دامین ایج چقدر در دامین اتوریتی تاثیر گذار است ؟

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

      سن دامنه خیلی روی اتوریتی تاثیر داره
      اگر دامنه را چند ساله ثبت شده باشه که خیلی بهتر هستش
      ولی با انجام این کارها خیلی بیشتر می توانید دامین اتوریتی رو بالا ببرید

      پاسخ دهید
  • M​o ۰+
    mohsen جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹

    عالیییییییی واقعا استفاده کردم
    لطفا بیشتر مطالب مفید بزارین

    پاسخ دهید
    • س​پ ۱+
      سعید پیری سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

      عالی شمایید 🌷
      حتما حتما، به زودی آموزش‌های جدید در وردپرسی شو منتشر خواهد شد!
      منتظر حضور گرم شما هستیم.

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۴

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد