4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

کپی پست در وردپرس با افزونه Duplicate Post

1,618 افزونه ابوالفضل بزرگی شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

امروز قصد داریم در یکی دیگر از مقالات آموزش افزونه های وردپرس، شما را با کپی پست در وردپرس با افزونه duplicate Post آشنا کنیم. اگر بخواهم توضیح مختصری از این افزونه دهم، باید بگویم که:
شما به واسطه این افزونه قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن و بدون هیچگونه پیچیدگی ای، از برگه ها و نوشته های وب سایت خود یک نسخه دیگر تهیه کنید.

برخی مواقع رخ می دهد که شما نیازمند این هستید که از برگه ها و نوشته هایی که ساخته اید یک نسخه کپی یا نسخه همسان ایجاد کنید. به عنوان مثال در نظر بگیرید شما یک صفحه اصلی سایت را با صفحه ساز وردپرس ایجاد کرده اید و قصد دارید آن را بیشتر توسعه دهید. آیا این کار معقولی است که شما بیایید در همان صفحه اصلی تغییرات را ایجاد کنید؟ پس بهتر است یک نسخه همسان از برگه مورد نظر ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی هر چه تمام تر تغییرات را اعمال کنید.

کپی پست در وردپرس
مثال دیگری می زنم!! فرض کنید که شما یک نوشته در وب سایت خود که دارای ۳۰ تصویر و ۵۰۰۰ کلمه است منتشر کردید و اکنون می خواهید صرفا نوشته های آن را فقط در برخی از قسمت ها تغییر دهید! آیا این روش معقولی است که دوباره از نو تمام تصاویر و متون را وارد کنید؟
اینجاست که افزونه کپی پست در وردپرس به کمک شما می آید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن یک یا چندین نسخه همسان از نوشته و برگه های موجود در وردپرس سایت خود تولید کنید. در این مقاله به صورت کامل در مورد کپی پست در وردپرس صحت میکنیم و سعی می شود به صورت کاربردی افزونه Duplicate Post را آموزش میدهیم. 

کپی پست در وردپرس با افزونه Duplicate Post

طبق روال همیشگی تولید محتوای ما، ابتدا می بایستی شما را با اطلاعاتی از افزونه که در صفحه مخزن بزرگ افزونه های وردپرس وجود دارد آشنا کنیم. اگر از انتهای همین مقاله آموزشی روی گزینه صفحه افزونه کلیک کنید و وارد صفحه مرتبط با افزونه در مخزن وردپرس شوید، متوجه می شوید که این افزونه کپی پست در وردپرس توسط Enrico Battocchi طراحی و برنامه نویسی شده است.
کمی پایین تر در صفحه افزونه، باکسی در سمت راست شما وجود دارد که اطلاعاتی درباره نسخه افزونه و اطلاعات دیگر واقع شده است.
این اطلاعات بیانگر دقیق بودن سیستم مدیریت محتوای وردپرس در رابطه با افزونه هاست. این افزونه تا کنون که در حال نگارش آن هستیم، بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ بار بله دو میلیون بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است و از تاریخ آخرین بروزرسانی آن نیز ۴ هفته می گذرد. همچنین شما جهت کار با این افزونه به وردپرس بالاتر از نسخه ۳٫۶ وردپرس نیازمند هستید و اکنون که در حال تحریر این مقاله آموزشی هستیم ، آخرین نسخه قابل دسترس این افزونه، نسخه ۳٫۲٫۲می باشد.

آموزش کار با کپی پست در وردپرس با افزونه Duplicate Post

ابتدا آخرین نسخه از افزونه کپی پست در وردپرس را به صورت کاملا رایگان از انتهای همین مقاله آموزشی دانلود و سپس در وردپرس خود نصب و فعال سازی نمایید.
همچنین اگر شما در زمینه کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس تازه کار هستید و از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، پیشنهاد می شود این مقاله آموزش نصب و فعال سازی افزونه در وردپرس را که در بخش مقالات آموزش وردپرس است مشاهده نمایید.

ورود به تنظیمات افزونه

بعد از نصب و فعال سازی افزونه، گزینه جدیدی در بخش تنظیمات افزوده خواهد شد. برای دستیابی به این گزینه، ابتدا وارد پیشخوان مدیریت وردپرس شوید و از زیر منو های موجود در آن، گزینه جدید با عنوان Duplicate Post که با نصب این افزونه قابل مشاهده شده است، نمایان می شود. برای ورود به بخش تنظیمات آن، روی این گزینه کلیک کنید.

با ورود به تنظیمات افزونه کپی پست در وردپرس ، سه زبانه What to Copy، Permissions و Display قابل مشاهده است که به ترتیب تنظیمات هر بخش را بررسی می کنیم.

بخش اول از تنظیمات افزونه

در زبانه اول، یعنی زبانه What To Copy، گزینه ها و تنظیمات آن به شرح زیر گردآوری شده است:

۱- Post/Page Element To Copy: در این بخش از تنظیمات افزونه کپی پست در وردپرس، شما می توانید مشخص نمایید که در عملیات کپی برداری از پست، چه اطلاعاتی از برگه یا نوشته اصلی کپی برداری شود.
۲- Title Prefix: در این بخش از تنظیمات افزونه کپی پست در وردپرس، شما می توانید مشخص نمایید که پیشوند عنوان مطلب کپی برداری شده چه چیزی باشد.
۳- Title Suffix: در این بخش از تنظیمات افزونه کپی پست در وردپرس، شما می توانید مشخص نمایید که پسوند عنوان مطلب کپی برداری شده چه چیزی باشد.

نکته: اگر شما این بخش را که به صورت پیشفرض خالی است، به حال خود رها کنید، هیچ پیشوندی برای عناوین برگه های کپی در نظر گرفته نمی شود.

۴- Increase Menu Order by: در این بخش از تنظیمات افزونه کپی پست در وردپرس، شما می توانید برگه های کپی شده را برای ترتیب بندی بیشتر سفارشی سازی نمایید. می توانید این بخش را به صورت عددی قرار دهید. همچنین اگر این بخش را خالی بگذارید، هیچ چیزی برای ترتیب بندی در نظر گرفته نمی شود.
۵- Do Not Copy These Fields: در این بخش از تنظیمات افزونه کپی پست در وردپرس، شما می توانید محتوای خود را فیلتر کنید. به بیان بهتر می توانید برخی متاها و کلمات و فیلد ها را مشخص نمایید تا در صورت عملیات کپی برداری از پست، آن متا ها و کلمات و فیلد ها کپی برداشته نشود.
۶- Do Not Copy These Taxonomies: در این بخش از تنظیمات افزونه کپی پست در وردپرس، شما می توانید مانند بخش بالا عمل کنید. با این تفاوت که در بخش بالا نسبت به فیلد ها و متا ها می توانستید اقدام نمایید اما در این بخش قادر خواهید بود در رابطه با دسته بندی ها و برچسب ها اقدامات لازم را انجام نمایید.

بعد از انجام تنظیمات این بخش، روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک نمایید تا تنظیمات انجام شده ذخیره شود. حال روی گزینه بعدی از تنظیمات یعنی گزینه Permissions کلیک کنید تا به کمک هم بخش بعدی از تنظیمات و مراحل آن را پشت سر بگذاریم.

بخش دوم از تنظیمات افزونه

در بخش Permissions هم طبق روال توضیحات و تنظیمات بخش قبلی، گزینه ها و تنظیماتی به شرح زیر در خون نهفته است:

۱- Roles Allowed To Copy: در این بخش از تنظیمات افزونه، شما می توانید دسترسی های مجاز جهت ایجاد فرایند کپی برداری از پست را مشخص نمایید. به صورت پیشفرض این گزینه روی دسترسی مدیر کل و ویرایشگر کانفیگ شده است و بهتر است شما همین گزینه ها را فعال قرار دهید.
 البته این بسته به نیاز شماست ولی قاعدتا کاربران با دسترسی نویسنده و مشارکت کننده نیاز نیست که دسترسی به چنین قابلیتی داشته باشد.
۲- Enable For These Post Type: در این بخش از تنظیمات افزونه، شما می توانید مشخص نمایید که بتوان از چه محتوایی نسخه همسان تهیه کرد. بهتر است هردوی این بخش ها فعال باشد البته باز هم این بسته به نیاز شماست که چه محتوایی رو نیازمند کپی برداری از آن هستید.

بعد از انجام تنظیمات این بخش هم روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک نمایید. بعد از انجام فرایند ذخیره سازی تنظیمات انجام شده، روی گزینه بعدی از زبانه ها یعنی گزینه Display کلیک نمایید.

بخش سوم از تنظیمات افزونه

در زبانه جدید تنظیمات یعنی Display، دو گزینه وجود دارد که بخش نهایی تنظیمات این افزونه می باشد. این گزینه ها به شرح موارد زیر است:
۱- Show Links in: در این بخش از تنظیمات افزونه، شما می توانید لینک های برگه ها و نوشته های همسان سازی شده را سفارشی سازی نمایید.
۲- Show Update Notice: در این بخش از تنظیمات افزونه، شما می توانید به افزونه اطلاعیه های بروزرسانی افزونه، دسترسی دهید.
بعد از انجام تنظیمات انجام شده، روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک نمایید. با اتمام فرایند ذخیره سازی تنظیمات افزونه، از منوی پیشخوان وردپرس روی گزینه برگه ها کلیک نمایید تا وارد بخش لیست برگه ها شویم.

ایجاد کپی از برگه ها و نوشته ها در وردپرس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در وردپرس سایت بنده، تنها یک برگه وجود دارد. اگر روی قسمتی از محدوده برگه عمل Hover را انجام دهم، خواهیم دید که گزینه جدیدی با عنوان New Draft ایجاد شده است که شما با کلیک کردن روی این گزینه، قادر خواهید بود یک برگه همسان تولید نمایید.

دانلود افزونه Duplicate Post جهت کپی پست در وردپرس

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,194
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,239
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,065
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد