4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

گالری عکس برای وردپرس با افزونه Simple Photo Gallery

929 افزونه ابوالفضل بزرگی دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
0 رای

در این مقاله در ادامه آموزش افزونه های کاربردی وردپرس با آموزش ساخت گالری عکس برای وردپرس با افزونه Simple Photo Gallery که به نوبه خود یکی از افزونه های کاربردی در این زمینه است در خدمت شما هستیم. البته قبلا در سایت افزونه دیگری برای گالری عکس معرفی کرده بودیم که با عنوان گالری تصاویر در وردپرس داخل سایت منتشر شده است. یکی از جلوه های هر وب سایت ، تصاویر موجود در آن است که بیانگر حوزه فعالیتی آن است. البته این بحث در کنار محتوای آن است ولی قبل از محتوا‌، تصاویر قابل مشاهده هستند. بحث سر این نیست که چه چیزی زودتر به دید کاربران می آید، بحث سر این است که این افزونه چه امکاناتی در اختیار ما قرار می دهد و اصلا این افزونه چیست.

گالری عکس برای وردپرس

این افزونه یکی دیگر از افزونه های وردپرس است که شما به واسطه آن می توانید در وب سایت خود گالری تصاویر زیبا ایجاد کنید. شاید از خود بپرسید که گالری تصاویر چه کاربردی برای من دارد. من اکنون دو ایده به وب سایت هایی که در این حوزه ها فعالیت می کنند می دهم:
ایده اول: وب سایت های شخصی که شما می توانید نمونه کار های خود را به صورت گالری تصاویر به کاربران وب سایت خود نمایش دهید تا بدین واسطه بتوانید کار های خود را بهتر به دید کاربران برسانید.
ایده دوم:  وب سایت های خبری که می توانند گزارش های تصویری خود را به صورت گالری تصاویر نمایش دهند که بدین واسطه هم رابط کاربری بهتری ارائه و هم فضای کمتری از صفحه سایت خود را اشغال کنید.

گالری عکس برای وردپرس با افزونه Simple Photo Gallery

طبق روال همیشگی تولید محتوای ما ، ابتدا می بایستی شما را با اطلاعاتی از افزونه که در صفحه مخزن بزرگ افزونه های وردپرس وجود دارد آشنا کنیم. اگر از انتهای همین مقاله آموزشی روی گزینه صفحه افزونه کلیک کنید و وارد صفحه مرتبط با افزونه در مخزن وردپرس شوید، متوجه می شوید که این افزونه پر کاربرد وردپرس توسط Tip and Tricks HQ و Peter Petreski طراحی و برنامه نویسی شده است. کمی پایین تر در صفحه افزونه ، باکسی در سمت راست شما وجود دارد که اطلاعاتی درباره نسخه افزونه و اطلاعات دیگر واقع شده است.
این اطلاعات بیانگر دقیق بودن سیستم مدیریت محتوای وردپرس در رابطه با افزونه هاست. این افزونه تا کنون که در حال نگارش آن هستیم، بیش از ۷۰۰۰ بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است و از تاریخ آخرین بروزرسانی آن نیز ۱ سال می گذرد. همچنین شما جهت کار با این افزونه به وردپرس بالاتر از نسخه ۳٫۵ وردپرس نیازمند هستید و اکنون که در حال تحریر این مقاله آموزشی هستیم ، آخرین نسخه قابل دسترس این افزونه، نسخه ۱٫۸٫۱ می باشد.

آموزش کار با افزونه Simple Photo Gallery

ابتدا آخرین نسخه از این افزونه را به صورت کاملا رایگان از انتهای همین مقاله آموزشی دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید. همچنین اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، پیشنهاد می شود که این مقاله آموزشی وردپرس که مرتبط با نحوه نصب و فعال سازی افزونه های وردپرس است را مطالعه نمایید.

ورود به تنظیمات افزونه simple image gallery

بعد از نصب و فعال سازی افزونه ، گزینه جدیدی با عنوان Photo Gallery در منوی پیشخوان وردپرس ایجاد می شود. اگر روی این منو عمل Hover را انجام دهید، متوجه زیر منو های آن نیز می شوید. از زیر منو های آن ابتدا روی گزینه Settings کلیک نمایید تا وارد بخش تنظیمات و پیکربندی افزونه شویم.

بخش تنظیمات افزونه دارای دو زبانه و قسمت General Settings و Advanced Settings می باشد که به صورت جداگانه هر کدام را مورد بررسی و موارد موجود در آن را توضیح می دهیم.

تنظیمات زبانه General

در زبانه General Settings شما گزینه هایی شامل موارد زیر مشاهده می کنید:

Sort Order Of Gallery Selection: در این بخش از تنظیمات افزونه ، شما قادر خواهید بود به طبقه بندی کردن گالری تصاویر بپردازید.
Page: در این بخش از تنیمات افزونه وردپرس، شما می توانید مشخص کنید که گالری تصاویر در کدام صفحه قابل مشاهده باشد. همچنین با کلیک روی گزینه More Info کد کوتاه افزونه قابل مشاهده خواهد بود که می توانید آن را در برگه های دیگر جهت نمایش نیز قرار دهید.
Album Home Page: در این بخش از تنظیمات افزونه ، شما می توانید یک آلبوم ایجاد کنید و آن را در هر برگه از وب سایت نمایش دهید همچنین با کلیک روی گزینه More Info کد کوتاه افزونه قابل مشاهده خواهد بود که می توانید آن را در برگه های دیگر جهت نمایش نیز قرار دهید.

بعد از ذخیره تنظیمات مربوطه روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید تا وارد فاز پیشرفته تنظیمات شویم.

تنظیمات زبانه Advanced

همانطور که مشاهده می کنید در این بخش یک گزینه وجود دارد که بیانگر این است که تنظیمات گالری برای چه دسترسی هایی قابل دسترس باشد که به صورت پیش فرض روی گزینه Admin قرار گرفته شده است. حال که تنظیمات تمام شده است از زیر منو هایی که وجود دارد روی گزینه Gallery کلیک نمایید تا گالری تصاویر خود را ایجاد نماییم. دقت داشته باشید که در این بخش هم تنظیماتی وجود دارد که تمام مراحل توضیح داده شده است.

تنظیمات بخش ایجاد کردن گالری تصاویر در وردپرس

در این زبانه از تنظیمات، چندین گزینه به شرح موارد زیر وجود دارد:

Gallery Name: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید یک نام مناسب برای گالری تصاویر خود انتخاب نمایید.
Gallery Thumbnail Template: در این بخش از تنظیمات افزونه گالری عکس برای وردپرس شما می توانید یک قالب بندی مناسب برای تصاویر بندانگشتی موجود در گالری تصاویر خود انتخاب کنید.
Sort Order Of Gallery Image‌: در این بخش از تنظیمات افزونه گالری عکس برای وردپرس شما می توانید مشخص نمایید که گالری تصاویر ایجاد شده بر چه اساسی مرتب سازی شوند.
Preview Photo Via Page: در این بخش از تنظیمات افزونه گالری عکس برای وردپرس شما می توانید که در صورت نمایش پیش نمایشی از گالری تصاویر مشخص شود این گزینه را فعال سازی نمایید.
Watermark Text: در این بخش از تنظیمات افزونه گالری عکس برای وردپرس شما می توانید متنی را به عنوان واترمارک یا همان لوگوی تصویر در نظر بگیرید.
Watermark Text Opacity: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید کیفیت واترمارکی که در قسمت بالا مشخص کرده اید را مشخص نمایید.
Watermark Text Placement: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید محل قرارگیری واترمارکی که در مراحل بالا ایجاد کرده اید مشخص کنید.
Watermarked Max Preview Dimension: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید یک ماکسیموم برای اندازه تصاویر واترمارک در نظر بگیرید.
Watermark Font Size: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید اندازه متن (اندازه فونت) واترمارک را مشخص نمایید.
Use Pagination‌: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می توانید گالری ایجاد شده را صفحه بندی کنید.
Upload Image: در این بخش از تنظیمات افزونه شما می بایستی هر تعداد تصویری که می خواهید آن را به صورت گالری تصویر ایجاد کنید را آپلود نمایید.

دانلود افزونه Simple Photo Gallery جهت ساخت گالری عکس برای وردپرس:

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,231
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,053
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,541
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد