4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1,207 بهینه‌سازی داخلی و ساختاری , وب مستری طاها کیانی سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

آیا تا به حال کلمه آتوریتی به گوش شما خورده است؟ آیا معنای آن را می‌دانید؟ معنای دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چطور؟ بگذارید ساده تر بگویم؛ آیا می‌دانید که اعتبار دامنه و پیج چیست؟ و چگونه می‌توانیم آنهارا افزایش دهیم؟ بگذارید بازم ساده ترش کنیم؛ آیا می‌دانید باید چیکار کنیم تا سایت ما بیشتر از سایت های دیگر دیده شود و بازدید بگیرد؟ اگر معنای یک یا هر کدام از سوالات بالا را نمی‌دانید باید بگویم که شما جای درستی آمده اید!

دامین آتوریتی

نگران نباشید چرا که قرار است در این مطلب صفر تا صد آتوریتی و انواع آن را با یکدیگر بررسی کنیم و یاد بگیریم که چگونه با توجه به این دو مفهوم، کاری کنیم تا گوگل اهمیت بیشتری به سایت ما نسبت به دیگر سایت ها بدهد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آتوریتی (Authority) چیست؟

آتوریتی یا Authority در لغت به معنای اعتبار است. از آنجایی که گوگل به کاربران خود اهمیت فراوانی می‌دهد و دوست دارد که کاربرانش سایت هایی که مطالب ارزشمند بیشتری دارند را مطالعه کنند، با زیاد شدن تعداد سایت ها تصمیم گرفت تا به سایت هایی که واقعاً ارزشمند، مفید و کاربردی هستند، آتوریتی یا همون اعتبار ببخشد. دقیقا همانطور که شما در بین دوستان و آشنایان خود نسبت به بعضی از آنها اعتبار و اهمیت بیشتری قائل هستید.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این اعتبار به صورت مستقیم به سایتی داده یا گرفته نمی‌شود بلکه با دو مفهوم دامین آتوریتی (Domain Authority) و پیچ آتوریتی (Page Authority) سنجش می‌شود و کاری می‌کند سایت شما مانند یک کش در جریان باشد. (جریان به سمت مفید بودن و نبودن)

دامین آتوریتی (Domain Authority) چیست؟

یکی از پارامتر هایی که برای تجزیه و تحلیل اعتبار سایت ها بکار می‌رود دامین آتوریتی است. دامین آتوریتی که توسط شرکت ماز ارائه شده است به شما میزان اعتبار نسبی دامنه سایت شما را نشان می‌دهد که یک عدد بین ۱ تا ۱۰۰ است؛ هرچه این عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار است.

نکته: حواستان باشد که فقط نباید عددی که از بررسی دامین آتوریتی بدست آورده ایم بسنده کنیم. چرا که این عدد صرفا یک عدد نسبی است و به شما کمک می‌کند تا از جایگاه خود با خبر بشوید و سعی کنید آن را بهبود دهید.

پیچ آتوریتی (Page Authority) چیست؟

پیج آتوریتی هم مانند دامین آتوریتی، یک پارامتر برای تجزیه و تحلیل سایت ها است و عددی بین ۱ تا ۱۰۰ نشان می‌دهد که اعتبار صفحه ای در سایت شما است. با این تفاوت که عددی که از بررسی دامین آتوریتی دریافت می‌کنیم مربوط به اعتبار دامنه است و عددی که از پیچ آتوریتی دریافت می‌کنیم مربوط به صفحه ای خاص در سایت است.

نکته: حواستان باشد که ممکن است پیچ آتوریتی صفحه ای از سایت شما با صفحه ای دیگر در سایت شما متفاوت باشد چرا که ممکن است صفحات سایت های شما با توجه به مطالب آنها از اعتبار متفاوتی برخوردار باشند.

تفاوت دامین آتوریتی و پیچ آتوریتی چیست؟

تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟

آیا با اینکه هر دوی این پارامتر ها توسط شرکت ماز (MOZ) ارائه شدند و اعتبار را چک می‌کنند، بازم تفاوت دارند؟ بله

باید توجه داشته باشید که پیج آتوریتی امتیاز و اعتبار صفحه ای خاص از سایت شماست که همانطور که در بالا هم گفتیم، این عدد در صفحات مختلف متفاوت است. اما دامین آتوریتی اعتباری است که با توجه به اعتبار صفحات و میانگین آنها به دامنه یک سایت داده می‌شود. (پس اگر در تلاش باشید که پیج آتوریتی بالایی داشته باشید، خود به خود دامین آتوریتی شما افزایش خواهد یافت)

نحوه مشاهده دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

برای اینکه شما بتوانید امتیاز و اعتبار دامین و پیج آتوریتی خود را مشاهده کنید، باید از ابزار های تجزیه و تحلیل آنلاین همچون MOZ یا Seo Review Tools یا Check Moz یا از افزونه MOZBAR استفاده کنید.

پس از اینکه وارد سایت MOZ شدید، از منوی Free SEO Tools بر روی Link Explorer کلیک کنید تا صفحۀ وارد کردن لینک برای شما باز شود سپس شما می‌توانید لینک هر بخش از سایت خود را خواستید وارد کنید تا اطلاعات مربوط به آن را به شما نشان دهد.

عوامل اثر گذار در آتوریتی سایت

حال که با مفهوم آتوریتی آشنا شدیم و توانستیم اعتبار دامین و صفحات سایت خود را به دست بیاوریم، می‌خواهیم بفهمیم چه عواملی در افزایش و کاهش این دو پارامتر تاثیر دارند که در ادامه سعی کنیم با روش هایی که بیان کردیم این دو پارامتر را افزایش دهیم.

سعی کنید محتوای 5 ستاره منشتر کنید

۱- کیفیت مطالب و محتوا

مهم ترین و ابتدایی ترین عاملی که تاثیر بالایی در آتوریتی یک سایت دارد، مطالب و محتوا هایی است که در آن سایت قرار دارد؛ چرا که اولاً هرچه این مطالب از کیفیت بالاتری برخوردار باشند کاربران بیشتری به آن سایت جذب و در نتیجه آن سایت اعتبار بیشتری از گوگل دریافت خواهد کرد. (گوگل به قدری باهوشه که می‌تواند بفهمد جذب افراد از طریق مطالب بوده و در نتیجه می‌فهمد که این مطالب ارزشمند هستند. پس صد در صد به شما اعتبار بیشتری می‌دهد)

ثانیاً شما با مطالب با کیفیت خود افراد بیشتری را جذب می‌کنید و ممکن است که آن افراد هم لینک محتوا شما را در شبکه های اجتماعی بین دوستانشان پخش کنند که در واقع به طور مستقیم شما از عامل شبکه های اجتماعی (در پایین بیان کردیم) هم برای افزایش اعتبار خود استفاده کردید. (یعنی شما با یک تیر دو نشان می‌زنید)

۲- بک لینک ها را دست کم نگیرید!

هنگامی که شما از یک سایت معتبر لینک به سایت خود می‌دهید، گوگل فکر می‌کند که سایت شما حتماً مطالب مفید و ارزشمندی دارد که یک سایت معتبر و با آتوریتی بالا به شما لینک داده است؛ پس همانطور که در بالا هم دانستیم، گوگل وقتی بفهمد یک سایت مطالب ارزشمندی دارد به آن آتوریتی اهدا می‌کند و یعنی سایت شما آتوریتی و اعتبار بیشتری از سمت گوگل دریافت می‌کند. (دقیقاً مانند بانک ها که به افرادی که ضامن کارمند دارند وام می‌دهد)

۳- حضور در شبکه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعی

وقتی لینک محتوا و مطالب شما و حتی سایت شما در شبکه های اجتماعی در گردش باشد، گوگل وسوسه می‌شود که به آن اعتبار بدهد چرا که می‌داند یک لینکی که در شبکه های اجتماعی در حال گردش است، دلیلی جز با ارزشی و مفید بودن ندارد.

پس همانطور که گفتیم شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید و سعی کنید در آن فعال باشید (لینک های مطالب خود را در آنجا بگذارید، برای دوستانتان بفرستید و ..) اما حواستان باشد که در این کار زیاده روی نکنید و حد تعادل را نگه دارید.

۴- حواستان به لینک های شکسته و مخرب باشد!

بگذارید برای درک بهتر این موضوع یک مثال برای شما بزنم. فرض کنید قرار است در مدرسه ای تازه که در شهر شما تاسیس شده است ثبت نام کنید تا بتوانید با کیفیت بهتری تحصیلات خود را بگذرانید. اما مدیر مدرسه شما که اتفاقاً فردی سخت گیر است (درست مثل گوگل) دوست ندارد که هر کس و ناکسی در مدرسه اش تحصیل کند. برای همین به محل زندگی شما می‌رود تا ببیند با چه افرادی دوست بوده اید و نشست و برخواست کرده اید. و اگر مدیر مدرسه متوجه این بشود که برای مثال دوستان شما افرادی معتاد و بی سواد بوده اند (حتی اگر شما دیگر با آن افراد هیچ رابطه ای نداشته باشید) آیا ممکن است که قبول کند شما در آن مدرسه تحصیل کنید؟

دقیقا گوگل هم مانند همان مدیر مدرسه است یعنی اگر بخواهد به شما اجازه دریافت اعتبار بیشتر بدهد به سابقه شما سر می‌زند. پس حتماً چک کنید که به چه سایت هایی لینک داده اید و دریافت کرده اید و حتی اگر لازم است به پاک کردن آنها بپردازید.

نکته: ممکن است سایت شما هیچ لینک مخرب یا شکسته ای نداشته باشد؛ پس با دقت بررسی کنید تا فقط لینک های مفید و معتبر باقی بمانند.

۵- سئو و کاربرد آن در آتوریتی

سئو و کاربرد آن در آتوریتی

برای اینکه ما بتوانیم از طریق بهینه کردن سایت خود برای موتور های جست و جو (سئو کردن) اعتبار بیشتری از گوگل دریافت کنیم باید موارد زیر را رعایت کنید.

۱- کد نویسی اصولی و بهینه :

اگر ساختار و صفحات سایت شما به صورت اصولی و بهینه کد نویسی شده باشد احتمال بیشتری دارد که کاربران تجربه بهتری در آن داشته باشند و در نتیجه آتوریتی بالاتری داشته باشید. برای مثال بهینه بودن سایت برای موبایل، رعایت اصول استفاده از کد های HTML در صفحات همچون استفاده ۱ بار H1 در صفحات و …

۲- سئو خارجی و داخلی :

هر چقدر شما بیشتر بر روی سئو سایتتان وقت بگذارید و سعی کنید آن را رعایت کنید، گوگل هم به شما اعتبار بالاتری می‌بخشد چرا که به خوبی متوجه آن است که اگر سایت شما دارای مطالب مرتبط و نزدیک با چیزی که ارائه کردید باشد، حتماً کاربرانش مفید و ارزشمند است. پس به طور کلی حواستان باشد که در هنگام نوشتن مطالب و محتوا های خود، سعی کنید تا جایی که امکان دارد نکات سئویی اش را همچون استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سئو، URL دارای کلمه کلیدی، لینک دهی درست و بجا و … رعایت کنید.

۶- عمر دامنه

یکی از فاکتور هایی که گوگل با توجه به آن به سایت شما آتوریتی می‌دهد عمر دامنه سایت شما است. طبیعی است که هرچقدر عمر و قدمت دامنه سایت شما بیشتر باشد گوگل هم به شما توجه و اهمیت بیشتری می‌دهد چرا که می‌داند شما در آن کار سال ها قدمت دارید و مطمعناً مطالب خوب و مفیدی به خاطر تجربه ای که دارید در آن قرار دارد. پس سعی کنید به سایت خود و گوگل یکم زمان بدهید، گذشت زمان همه چیز را درست می‌کند.

نتیجه گیری
پس فهمیدم که اگر خواسته باشید سایت شما و صفحات آن بیشتر در گوگل دیده شوند، دو پارامتر دامین آتوریتی و پیج آتوریتی به شما کمک می‌کنند؛ اینگونه که با اعدادی که با بررسی خود به شما می‌دهند، درک شما را از وضعیت سایتتان افزایش می‌دهند. و در این هنگام شما می‌توانید با روش هایی که گفتیم سعی کنید اعتبار سایت خود را افزایش دهید. (حواستان باشد زیاده روی در هر کدام از نکات بالا باعث افت آتورتیی سایت شما می‌شود)

اگر پس از خواندن این مطلب هنوز هم برای شما ابهاماتی و سوالاتی در زمینۀ آتوریتی وجود دارد، حتماً آن را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید؛ مطمعن باشید به تک تک آنها جواب خواهیم داد.

و در آخر هم اگر شما هم مانند ما توانستید تا به اینجا آتوریتی خود را به دست آورید، پیشنهاد می‌شود برای به دست آوردن آتوریتی بیشتر و کاربرد سئو در آن، مقالۀ چگونه اعتبار دامنه سایت را افزایش دهیم را مطالعه بکنید.

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,167
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,207
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,014
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
قالب رستوران
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد