4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ایده های کسب و کار اینترنتی

2,080 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
2 رای

بعد از اینکه مقاله ایده برای فروشگاه اینترنتی رو در سایت منتشر کردیم حال میخواهیم در مورد ایده های کسب و کار اینترنتی صحبت کنیم. در این مقاله سعی می کنم تعدادی ایده های کسب و کار اینترنتی رو معرفی کنم تا بتونید بر اساس این ایده ها یک دید نسبی به فضای کسب و کار اینترنتی پیدا کنید. نمیخواد حتما این ایده هایی که من معرفی میکنم رو اجرا کنید از این ایده های کسب و کار اینترنتی در جهت دید و پیدا کردن ایده جدید استفاده کنید.

ایده های کسب و کار اینترنتی

قبل از اینکه شروع به معرفی ایده های کسب و کار اینترنتی کنیم باید یک چیزی روی در نظر بگیریم، اولین چیزی که از همه مهمتره هستش ببینید خودتون به چه چیزی علاقه دارید و بر اساس علاقه و مهارت یا تخصص می تونید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. ولی بعضی وقت ها میبینید شما دوست دارید کاری رو راه اندازی کنید که بیشتر بازده رو داشته باشد اونم در کمترین زمان ممکن، بعضی وقت ها می بیبینم اکثر آدم ها دنبال ایده های خیلی ناب و عجیب و غریب هستند. باید بهشون بگم مهم ایده نیست مهم نحوه اجرا و پیاده سازی ایده است.

قبل از اینکه من شروع به معرفی ایده های کسب و کار اینترنتی کنم شما باید بگردید و ببینید مردم در کدام بخش مصرف زیاد دارند یا اینکه در کدام حوزه هنوز کسی کار نکرده یا کم کار شده است. مثلا در مقاله ایده برای فروشگاه اینترنتی در مورد ایده صحبت کردیم و یکی از پیشنهادی من فروش هارد دیسک بود. شاید بعضی باور نکنند ولی هنوز اولا کسی در این حوزه به صورت تخصصی کار نکرده و اگر کسی کار میکنه خیلی ضعیف است. بعدش الان هر خونواده ای رو ببینی معمولا یکی دو هارد جدا برای یک آپ گیری یا ذخیره اطلاعاتشون خریداری کردند. من خودم به شخصه دیدم چند نفر از دوستان و آشنایان برای ذخیره اطلاعات گوشیشون ۵۰۰ ۶۰۰ هزار پول هارد دادن و یه ۱۰۰ گیگ اطلاعات رو داخل هارد اکسترنالشون قرار داده اند. ببینید این فقط یک ایده کوچیک واسه فروشگاه اینترنتی بود اگر یکم فکر و تحقیق کنید به هزار ایده جالب و اجرا نشده میرسید. حالا ایده های کسب و کار اینترنتی به شدت بیشتر هستند چون در این حوزه علاوه بر فروش محصول می توانید خدمات ارائه بدید. 

خب تا این لحظه متوجه شدیم فقط به این چنده ایده های کسب و کار اینترنتی توجه نکنیم و خودمون فکر کنیم و بیشتر جستجو کنیم تا به ایده های بیشتری برسیم. اما برای اینکه دید شما وسیع تر و بهتر شود من تعدادی ایده های کسب و کار اینترنتی معرفی می کنم تا شما بیشتر دستتون بیاد باید چیکار کنید.

نکته مهم ۱: اگر تخصص یا مهارتی دارید اونو به صورت اینترنتی و آنلاین درآورید این اولین ایده است که میتوان آن را اجرا کرد. مثلا مترجم هستید یک سایت ترجمه شکیل و زیبا بزنید و کار ترجمه انجام بدید. یا مثلا شما برنامه نویس هستید می توانید از همین برنامه نویسی استفاده کنید و یک سایت دریافت و انجام پروژه برنامه نویسی بزنید. این واسه کسانی است که یک تخصص یا مهارت دارند. 

نکته مهم ۲: اگر شما یک کسب و کار فیزیکی دارید مثلا شما فروشنده ابزارآلات هستید یا وسایل دکوری هستید بهترین کار این است که همین کار خودتون رو به صورت آنلاین ارائه دهید. می توانید یک کسب و کار اینترنتی با همین محصولاتی که به صورت فیزیکی میفروشید راه اندازی کنید.

نکته مهم ۳: یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی ، راه اندازی کسب و کاری مربوط به سرگرمی است. بذارید یک مثال بزنم براتون دوستم تو کار روبیک بود و همیشه درگیر روبیک بازی کردن بود. بعد یه مدت همین جوری یک سایت روبیک زد و شروع به آموزش کرد کم کم چند روبیک از بازار میگرفت و میفروخت الان بعد یه مدت یک سایت عالی دارد و کار اصلیش رو کلا کنار گذاشته است. پس اگر یک سرگرمی دارید که احساس می کنید جالب است و میشه ازش پول درآورد به سمتش برید و می تونید اون سرگرمی رو تبدیل به کسب و کار اینترنتی کنید.

ایده های کسب و کار اینترنتی

تا این لحظه به احتمال زیاد یه دید کلی نسبت به ایده های کسب و کار اینترنتی پیدا کردید. حالا بریم سراغ این که من چند ایده های کسب و کار اینترنتی معرفی کنم ولی صد در صد نمیخواد این ایده ها رو پیاده سازی کنید اینا در حد یک پیشنهاد است و باید خودتون دقیق تر بهش فکر کنید و از همه مهمتر خوب اجرا و پیاده اش کنید. در زیر این ایده های کسب و کار اینترنتی رو به صورت لیست آورده ایم.

  • ارائه آموزش
  • کارهای خدماتی
  • ایده های سرگرمی
  • تولید محتوا
  • ساخت اپلیکیشن
  • خدمات به دانش آموزان
  • تورهای مسافرتی
  • مواد غذایی
  • پوشاک
  • فروش وسایل جانبی
  • آشپزی و فست فود

۱- ارائه آموزش
یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی همین بحث آموزش است. شما می توانید یک سایت راه اندازی کنید و مباحثی که شاید هم خنده دار و خیلی مقدماتی باشند رو آموزش بدید. چند وقت پیش یک چیزی شنیدم از یک بنده خدایی که خودمم جا خوردم گفت شخصی امده یک کتاب چاپ کرده در مورد مقدمات کامپیوتر و نحوه کار با آن، بر اساس آمار این دوستمون این کتاب تا چاپ سی ام رسیده، و وقتی من اینو شنیدم جا خوردم. ببینید دوستان عزیز شاید بعضی چیزها برای شما خیلی پیش پا افتاده باشند ولی خیلی ها اینا رو نمیدونند شما می تونید از این مباحث پول در بیارید کافیه به صورت خودمونی این مطالب رو آموزش بدید. مثلا یکی از بچه ها صبحت میکرد از فروش یک ویدئو که در مورد آموزش روبیک درست کرده بود بیش از هزار نسخه فروش داشته است. پس اولین ایده اینه که هر چیزی رو میدونید رو به صورت آموزش بخصوص آموزش ویدئویی تولید کنید. البته باید ابتدا مبانی رو یاد بگیرید بعد سایتشو بزنید. 

۲- کارهای خدماتی
یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی همین ارائه کارهای خدماتی است. حال این کارهایی خدماتی می توانید یک تایپ ساده باشد یا هر کاری دیگه ای که مد نظر شما است. کارهایی خدماتی به شدت درآمد دراند اگه بتوانید به صورت آنلاین این کارها رو انجام بدید می تونید به درآمدهای خیلی خوب برسید.

۳- ایده های سرگرمی
حتما شنیده اید که میگن طرف هم خدا رو میخواد هم خرما رو، واقعا تو این ایده این اتفاق می افتد. من به شخصه اینو دیده ام که طرف از کارهای سرگرمی که دارد پول در میاره، مثلا روبیک بازه سایت روبیک زده، اسپینر بازه سایت اسپینر زده و به درآمدهای عالی رسیده اند. همان طور که در بالا گفتیم می توانید ایده هایی که تو حوزه سرگرمی هستند حتی اگر خودتون هم استفاده نمی کنید راه اندازی کنید. مردم در حال حاضر هزینه های زیادی برای سرگرمی پرداخت می کنند. معمولا ما باید به سمت ایده هایی بریم که مردم بهشون علاقه دارند. یکی از علایق مردم همین سرگرمی است. پس بهتون پیشنهاد میکنم حتما روی این گزینه به عنوان یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی بیشتر فکر کنید.

۴- تولید محتوا
اگر اهل قلم و نوشتن هستید یا اهل تولید محتوا هستید می توانید به درآمدهای خوبی برسید. کافیه یک سایت خدمات تولید محتوا بزنید و کارتون خوب باشد می توانید روزانه سفارش تولید محتوا بگیرید. بخصوص اگر تخصصی دارید و می توانید آموزش بدید. معمولا در این چند سال اخیر تعدادی سایت امدن و این کار رو انجام میدند. ولی ظرفیت این بخش به شدت بالاست.  این بخش هم جز ایده های کسب و کار اینترنتی عالی و دست اول است.

۵- ساخت اپلیکیشن
یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی ساخت اپلیکیشن موبایل است. الان همه موبایل هوشمند دارند و میزان استفاده مردم از اپلیکیشن روز به روز بیشتر می شود به نظرم اگر می تونید برنامه نویسی اندروید یاد بگیرید و تو این حوزه فعالیت کنید. یا اصلا سایت راه اندازی کنید و یک برنامه نویس موبایل پیدا کنید و شراکتی به تولید اپلیکیشن بپردازید.

۶- خدمات به دانش آموزان
خودم اول فکر میکردم این حوزه اصلا درآمد ندارد تا با یکی دو تا از دوستان صحبت کردم و دیدم هر کسی وارد این حوزه بشه و واقعا کار بلد باشه به درآمدهای نجومی میرسد. مثلا یکی از دوستان فقط ریاضی درس میده و یک سایت هم راه اندازی کرده و مشتریاشو از طریق سایت آپارات پیدا می کند. خودش میگفت در زمان امتحانات از کانال آپاراتم روزانه بیش از ۱۰ هزار بازدید میشه، کافیه از این ده هزار نفر، ۵۰۰ نفر وارد سایت اصلی این دوستمون بشن و فقط ۵۰ نفر محصول خریداری کنند حالا فکر کنید فقط هر محصول ۱۰ هزار پولش باشه که خیلی بیشتر از این حرفاست بازم روزی ۵۰۰ هزار در ایام امتحانات درآمد دارد. (کمتر میزان رو در نظر گرفتیم خیلی بیشتر از این حرفاست

پیشنهاد میکنم روی خدمات به دانش آموزان بیشتر فکر کنید به نظرم گزینه خیلی خوبی است.

۷- تورهای مسافرتی
یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی ، راه اندازی سایت تورهای مسافرتی داخلی است. سایتی راه اندازی کنید و تورهایی مسافرتی داخلی رو برنامه ریزی کنید. با این گران شدن دلار و ارز، بهترین گزینه در این شرایط همین ایجاد تورهای مسافرتی است. اگه بتونید اینو پیاده سازی کنید به درآمدهای عالی میرسید.

۸- مواد غذایی
معمولا چیزهایی که به مسائل روزانه مردم رابطه دارد فروش و درآمد خوبی دارد. مثلا همین مواد غذایی مردم، اگر بتونید یک سایت در این زمینه راه اندازی کنید خیلی خوب می شود. بخصوص اگر مواد غذایی طبیعی و اورگانیک باشد استقبال به شدت زیاد می شود.

۹- پوشاک
ببینید دوستان عزیز پوشاک جز اون دسته از محصولات است که همیشه استفاده کننده دارد. به نظرم یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی همین کار در بخش پوشاک است. سعی کنید روی یک محصول خاص کار کنید. در مقاله ایده برای فروشگاه اینترنتی در مورد این موضوع کامل صحبت کرده ایم.

۱۰- فروش وسایل جانبی
خیلی ها فکر می کنند فروش وسایل جانبی اصلا درآمد ندارد. ولی باید اینو بگم درآمد این بخش اصلا قابل بیان نیست. تازگیا چند سایت شروع به فروش وسایل جانبی کرده اند. وسایل جانبی مثل وسایل جانبی موبایل، تبلت، ماشین و … که به شدت فروش دارند. یک شخص یک بار ماشین میخرد اما شاید ده ها وسایل جانبی برای ماشین تهیه می کند. یا اگر وسایل جانبی خراب شود دوباره میخرد. پس تقاضا در این حوزه به شدت بالا است.

۱۱- آشپزی و فست فود
در بخش بالا گفتیم چیزی که به مسائل روزانه مردم ارتباط دارد صد در صد فروش و بازار کارش خوب است چون روزانه مردم خرید می کنند. الان به شدت تقاضا برای مسائل آشپزی، فست فود و … بالا است. به نظرم یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی که به شدت قابلیت کار دارد همین بخش است. پیشنهاد میکنم بیشتر روی این گزینه تمرکز کنید.

۱۲- آرایشی و بهداشتی 
همه میدونیم یکی از محصولاتی که در ایران به شدت مورد استفاده قرار میگیرد محصولات آرایشی و بهداشتی است. به نظرم این حوزه یکی از بهترین حوزه ها برای راه اندازی کسب و کار است. بهتون پیشنهاد میکنم روی این حوزه بیشتر تحقیق کنید.

توجه: اگر نمیدونید چطور سایت راه اندازی کنید پیشنهاد میکنم حتما به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید و بعد برای راه اندازی فروشگاه باید از افزونه ووکامرس استفاده کنید که باید به صفحه آموزش ووکامرس مراجعه شود.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,532
توضیحات بیشتر
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
قالب وردپرس چند منظوره
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
نظرات شما + ۱
  • M​. ۰+
    M.h.sabbaghi پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    خیلی ممنون
    عالی بود

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۱

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد