4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

تفاوت فهرست با دسته در وردپرس

3,759 وردپرس پشتیبان سایت سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

بعد از اینکه دو مقاله فرق برگه و نوشته در وردپرس و فرق دسته با برچسب در وردپرس را در سایت منتشر کردیم با یک سوال دیگه مواجعه شدیم آن هم تفاوت فهرست با دسته در وردپرس است. اول فکر میکردم نیاز نیست این مقاله نوشته شود اما گفتم شاید بعضی ندونند و بهتره در یک مقاله جدا تفاوت فهرست با دسته در وردپرس را توضیح دهم.

تفاوت فهرست با دسته در وردپرس

قبل از اینکه تفاوت فهرست با دسته در وردپرس را بیان کنیم بیایم و فهرست و دسته رو تعریف کنیم و در نهایت تفاوت این دو رو بیان میکنیم.

فهرست در وردپرس چیست؟

فهرست به زبان انگلیسی به معنی Menu است، یعنی به صورت کلی لیستی از لینک ها با امکان چینش درختی، که دسترسی کاربران به لینک های مهم را آسان می کند. حال این لینک ها میتواند داخلی (لینک هایی که به سایت خودمان بر میگرد) یا خارجی (به سایت های دیگر اشاره کند) باشد.

نکته مهم: الزامی نیست که از فهرست در بالای سایت استفاده کنیم، بر اساس کد نویسی قالب میتوان از منو در جاهای مختلف قالب (بالای سایت، پایین سایت، سایدبار و …) استفاده کرد. مثلا در همین سایت وردپرسی شو ما از فهرست در سایدبار و فوتر استفاده کردیم. مانند تصویر زیر :

فهرست در وردپرس چیست

توجه: پیشنهاد میکنم برای درک بهتر و درست تر از فهرست ها مقاله مدیریت فهرست ها در وردپرس را مطالعه کنید.

دسته در وردپرس چیست؟

هر سایتی که راه اندازی می شود برای این که بین مطالب آن مرز بندی وجود داشته باشد و سایت به صورت درست و ساختارمند پیاده سازی شود باید مطالب آن، دسته بندی شوند. هر سایت شامل چندین دسته مختلف است. مثلا همین سایت وردپرسی شو شامل ۶ دسته مختلف است که کاربران بر اساس نیاز و سلیقه خودشون وارد دسته مورد نظر می شود. تصویر زیر رو ببینید:

دسته ها در وردپرس چیست

با توجه به عکس بالا متوجه می شوید که سایت ما دارای چندین دسته بندی است و کاربر بر اساس نیازش وارد دسته خاص می شود و بین مطالب مرز بندی وجود دارد و کاربر به راحتی دسته و مطالب مورد نظرش دست پیدا میکند. 

عدم دسته بندی سایت باعث بی ساختاری و بی نظمی وبسایت می شود و مطالب، آموزش ها و محصولات در سایت گم می شوند اما اگر سایت را دسته بندی کنید علاوه بر ساختارمند شدن وبسایت، کاربر در بین مطالب سایت ما گم یا سردرگم نمی شود. تصویر زیر را ببینید تا متوجه شوید دسته بندی نوشته ها چطور باعث ساختارمند شدن وبسایت می شود :

ساختار سایت

نکته مهم: اگر دسته بندی نوشته ها را انجام ندهید گوگل هم مثل بازدیدکنندگان سایت دچار سردرگمی می شود یا به قول معروف شما رو پیدا نمی کند و تاثیر منفی روی سئو وبسایت شما دارد.

توجه: برای درک بهتر دسته در وردپرس پیشنهاد میکنم مقاله دسته بندی نوشته ها در وردپرس را مطالعه کنید.

فرق فهرست با دسته در وردپرس

تفاوت فهرست با دسته در وردپرس

بعد از اینکه فهرست و دسته رو تعریف کردیم تقریبا تفاوت فهرست با دسته در وردپرس رو متوجه شدیم. پس فهرست به صورت کلی لیستی از لینک ها با امکان چینش درختی، که دسترسی کاربران به لینک های مهم را آسان می کند. حال این لینک ها میتواند داخلی (لینک هایی که به سایت خودمان بر میگرد) یا خارجی (به سایت های دیگر اشاره کند) باشد و دسته هم بین مطالب سایت رو مرز بندی میکند تا سایت به صورت درست و ساختارمند پیاده سازی شود.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,219
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,039
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,538
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

برچسب‌ها
,
به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد