4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ساخت شورت کد در وردپرس با افزونه Shortcodes Ultimate

1,907 افزونه ابوالفضل بزرگی پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
1 رای

امروز قصد داریم شما را با افزونه جدیدی از محتوای وب سایت وردپرسی شو با نام  Shortcodes Ultimate که وظیفه آن ساخت شورت کد در وردپرس است آشنا کنم. اگر بخواهم توضیح مختصری از این افزونه دهم، باید بگیم شما به واسطه این افزونه قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن و بدون هیچگونه پیچیدگی ای، با توجه به ویدجت ها و ابزارک هایی که در خود نهفته است بدون کدنویسی و برنامه نویسی در کمترین زمان ابزارک های جالبی را به محتوای وردپرس سایت خود اضافه کنید. اگر نمیدونید شورت کد چی هستش پیشنهاد میکنم مقاله شورت کد چیست را مطالعه کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از برترین سیستم های مدیریت محتوای دنیا است که به قول معروف یل تولایی در زمینه ساخت وبلاگ و سیستم های آموزشی دارد. اما اگر کمی با این سیستم مدیریت محتوا کار کرده باشید، خواهید دانست که بدون افزونه ها امکانات چندانی به صورت پیشفرض ندارد.

ساخت شورت کد در وردپرس

یکی از مباحثی که تعداد زیادی از کاربرانی که با این سیستم مدیریت محتوا کار می کنند از آن رنجانده خاطر شده اند، عدم وجود امکانات متعدد در بخش نوشته ها است.

برفرض مثال شما می خواهید یک محتوای طولانی به دید کاربران خود برسانید. این خسته کننده است که تمام این محتوا به صورت متن ساده به دید کاربران برساند.

بگذارید طور دیگر مثال بزنم. فرض کنید شما یک وب سایت دانلود دارید و یکی از پیش نیاز های شما در این مقوله، قرار دادن دکمه های دانلود است. یکی از روش هایی که شما می توانید دکمه های دانلود ایجاد کنید این است که قالب خود را توسعه دهید و یک ابزارک جهت قراردادن دکمه ها در وب سایت خلق کنید.

این راه حل زمان زیادی را از شما سلب می کند و مهم تر از همه شما می بایستی به کدنویسی و توسعه قالب های وردپرس آشنایی داشته باشید. اما اگر آشنایی نداشته باشید چه؟ آنوقت باید چه کاری انجام دهید؟

اما اگر شما به کدنویسی وردپرس آشنایی ندارید زیاد نگران نباشید. زیرا افزونه ساخت شورد کد در وردپرس به کمک شما خواهد آمد.این افزونه به نوبه خود دارای امکانات بی نظر و امکانات متنوعی است که برخی از این امکانات به شرح زیر گردآوری شده اند:

  • بیش از ۵۰ کد کوتاه زیبا
  • درج یک شورت کد و همزمان نمایش آن
  • طراحی مدرن
  • قابلیت سفارشی سازی با CSS
  • ویدجت های سفارشی سازی
  • ترجمه به ۹ زبان زنده دنیا
  • پشتیبانی از راست چین
  • دارای API های قدرتمند
  • و…

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه های زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا بدون کمترین کدنویسی و یا حتی بدون کدنویسی، شورت کد های زیادی را در محتوای وب سایت خود نمایش دهید. یکی از بهترین این دسته از افزونه ها، افزونه Shortcode Ultimate می باشد که تا کنون که در حال تولید این مقاله آموزشی هستیم، بیش از ۷۰۰۰۰۰ بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است.

تذکر: در این مقاله آموزشی ساخت شورت کد در وردپرس که آن را نقد و بررسی و آموزش داده ایم، نسخه ۵٫۰٫۳ را مورد آموزش قرار داده ایم.

ساخت شورت کد در وردپرس با افزونه Shortcodes Ultimate

ابتدا آخرین نسخه از افزونه ساخت شورت کد در وردپرس را از انتهای همین مقاله آموشی دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید. همچنین پیشنهاد می شود اگر از نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، می توانید  از بخش مقالات آموزشی وردپرس، مقاله مرتبط با آموزش نصب افزونه وردپرس را مطالعه نمایید تا بتوانید بدین واسطه بدون هیچگونه اشکالی به انجام این پروسه ساده بپردازید.

ورود به تنظیمات افزونه ساخت شورت کد در وردپرس

بعد از نصب و فعال سازی افزونه ساخت شورت کد در وردپرس گزینه جدیدی در منوی پیشخوان وردپرس ظاهر می شود. برای دسترسی به آن ابتدا وارد منوی پیشخوان مدیریت وردپرس شوید. اگر در نوار سمت راست که منو های وردپرس نام دارد نگاهی بیاندازید، خواهید دید گزینه ای جدید با عنوان Shortcodes اضافه خواهد شد. اگر ماوس را روی آن ببرید، خواهید دید که دقیقا در مقابل آن یک زیرمنویی نمایان شده است.
از زیرمنو های موجود آن روی گزینه Settings کلیک نمایید تا وارد بخش تنظیمات افزونه شوید.

 تنظیمات افزونه ساخت شورت کد در وردپرس

با ورود به بخش تنظیمات افزونه ساخت شورت کد در وردپرس گزینه هایی نمایان می شود. این گزینه ها شامل موارد زیر می باشد:

۱- Custom Formatting: در این بخش از تنظیمات افزونه ساخت شورت کد در وردپرس شما قادر خواهید بود قالب بندی شورت کد ها را سفارشی سازی نمایید.
۲- Skip Default Settings: در این بخش از تنظیمات افزونه ساخت شورت کد در وردپرس شما قادر خواهید بود پرش تنظیمات پیشفرض را مشخص نمایید.
۳- Shortcodes Prefix: در این بخش از تنظیمات افزونه ساخت شورت کد در وردپرس شما قادر خواهید بود پیشوند کد کوتاه را مشخص نمایید.
۴- Custom CSS Code: در این بخش از تنظیمات افزونه ساخت شورت کد در وردپرس شما قادر خواهید بود کدهای سی اس اس جهت سفارشی سازی بیشتر شورت کد ها ایجاد نمایید.

بعد از انجام تنظیمات انجام شده، روی گزینه Save Change که در این بخش وجود دارد کلیک نمایید تا تنظیمات انجام شده ذخیره شود.

بعد از انجام عملیات ذخیره سازی تنظیمات، مجدد به منوی پیشخوان مدیریت وردپرس مراجعه نمایید و وارد بخش نوشته ها و در نهایت یک نوشته جدید ایجاد نمایید.

لیست شورت کد های افزونه

با ورود به بخش افزودن نوشته در وردپرس، گزینه جدیدی با عنوان Insert ShortCodes ایجاد شده است. روی آن کلیک نمایید تا لیست شورت کد هایی که این افزونه در خود نهفته است رویت شود. شما در این بخش قادر خواهید بود هر یک از شورت کد که قصد دارید آن را در نوشته خود قرار دهید را انتخاب کنید.

دانلود افزونه Shortcodes Ultimate برای ساخت شورت کد در وردپرس

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,233
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,056
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,541
توضیحات بیشتر
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد