4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ویژگی یک طراحی سایت خوب

1,626 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

بعد از اینکه مقالات ویژگی های یک سایت تجاری خوب، ویژگی های یک سایت موفق و مشخصات یک سایت حرفه ای رو در سایت منتشر کردیم حال میخواهیم در مورد ویژگی یک طراحی سایت خوب صحبت کنیم. در این مقاله تمام ویژگی یک طراحی سایت خوب رو مورد بررسی قرار میدهیم و در مورد هر کدام از این ویژگی ها توضیحاتی رو ارائه میدهیم. 

ویژگی یک طراحی سایت خوب

ویژگی یک طراحی سایت خوب

وقتی صحبت از ویژگی یک طراحی سایت خوب می کنیم باید در مورد ظاهر، تجربه کاربری، منوها، دسترسی و سئو بحث شود. وقتی صحبت از طرلحی سایت خوب می شود ما نمی توانیم فقط یک گزینه رو مد نظر قرار بدیم. در بخش پایین ویژگی های یک طراحی سایت خوب رو ابتدا به صورت لیست آورده ام و هر کدام رو مورد بررسی قرار میدهیم.

  • تجربه کاربری
  • رابط کاربری
  • کد نویسی تمیز
  • متن باز بودن یا داشتن سورس کد اصلی
  • منوهای واضح
  • دسترسی سریع
  • واکنشگرا
  • چند زبانه
  • راهنمای سایت
  • سرعت سایت
  • امنیت
  • سئو

۱- تجربه کاربری
یک سایت تجاری خوب و موفق باید از تجربه کاربری یا ux قابل قبولی برخوردار باشد. منظور این است وقتی یک کاربر وارد سایت ما می شود احساس راحتی داشته باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد. برای اینکه با بحث تجربه کاربری بیشتر آشنا شوید مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید.

۲- رابط کاربری
بعد از اینکه بحث تجریه کاربری درست شد به سراغ رابط کاربری یا همان ui میرویم. منظور از رابط کاربری ظاهر سایت است. سایت باید رابط کاربری یا ظاهر جذاب و قابل قبولی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با رابط کاربری یا ui پیشنهاد میکنم مقاله مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید. یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب همین بحث رابط کاربری است. 

۳- کد نویسی تمیز
اگر به من بگن ویژگی یک طراحی سایت خوب چی هستش، میگم باید کد نویسی تمیزی داشته باشد. رو هوا ننوشته باشه و همه چی جای خودش باشد. متاسفانه در ایران خیلی از کد نویس ها کد بد و درهم برنامه نویسی میکنند و به اصطلاح کثیف کد میزنند. 

۴- متن باز بودن یا داشتن سورس کد اصلی
دو سه هفته پیش یه دکتر امده بود پیشم واسه مشاوره در بخش دیجیتال مارکتینگ و بخصوص سو سایتش، بعد سایت متن باز نبود و نمی تونستیم کاری کنیم و سورسشم دستش نبود. ۶ میلیون هزینه کرده بنده خدا یه سایت داغون بهش دادن بدون سورس، و الان باید دوباره براش سایت رو بزنیم. پس این مورد هم رعایت بشه و مد نظر قرار بگیرد. یکی از مهمترین ویژگی های یک طراحی سایت خوب، همین متن باز بودن سایت است.

۵- منوهای واضح
حتما به سایت دیجی کالا مراجعه کرده اید. بخش منوها رو اگر چک کنید متوجه می شوید که به شدت منوهای کاربردی و واضح ای دارد. ویژگی یک طراحی سایت خوب که باعث راحتی کاربر می شود داشتن منوهای واضح و ساده ای داشته باشد. یکی از ویژگی هایی که در بخش تجربه کاربری و رابط کاربری باید رو این موضوع بیشتر توجه شود. معمولا سایت های موفق روی این بخش بیشتر فکر می کنند.

۶- دسترسی سریع
معمولا سایت هایی که طراحی موفقی دارند برای رسیدن به هر بخششون کاربر با راحترین مسیر ممکن به صفحه مورد نظرش میرسد. پس سایت هایی که خوب و موفق هستند روی این بخش هم کار کرده اند. چون اگر کاربر به راحتی نتواند با سایت شما کار کند و سریع به هدفش نرسد سایت شما رو ترک می کند.

۷- واکنشگرا
ویژگی یک طراحی سایت خوب ، واکنشگرا بودن است. یعنی سایت در همه ی دستگاه ها مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر خانگی به زیبایی و متناسب با آن نمایش داده شود. 

۸- چند زبانه
سایت هایی که طراحی درست و دقیقی دارند روی مسئله دو زبانه یا چند زبانه بودن بیشتر تمرکز می کنند. شاید این سایت، محصولات و خدماتی ارائه میدهد که به درد افراد خارج کشور هم بخورد پس تا حد امکان سایت رو چند زبانه طراحی کنید. (البته واسه همه سایت های سدق نمی کند)

۹- راهنمای سایت
قبلنا فکر میکردم کار کردن با بخش های مختلف سایت برای کاربران راحت و آسونه و نیازی به درست کردن این بخش وجود ندارد اما در این چند سال متوجه شدم یکی از مشخصات یک سایت حرفه ای ، همین بخش راهنمای استفاده از سایت است. حتما حتما این بخش رو درست کنید و به صورت مقاله و ویدئو باشد.

۱۰- سرعت سایت
هر سایتی که دارای افت سرعت و کند باشد قطعا کاربران و مخاطبان خود را از دست خواهد داد. معمولا به طور میانگین هر کاربر ۵ ثانیه برای برای لود و بارگذاری سایت منتظر می ماند و اگر از این زمان بیشتر شود سایت رو ترک خواهد کرد. پس باید بحث سرعت سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۱۱- امنیت
امن بودن و امنیت سایت یک ویژگی است که همه سایت ها باید داشته باشند. سایتی که از لحاظ امنیت قوی نباشد همیشه در معرض خطر و هک شدن است پس باید سایت حتما از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گیرد. 

۱۲- سئو
یکی از مهمترین بخش های یک سایت بحث سئو آن است. اگر سئو سایت مشکل داشته باشد هر کاری که میکنید یعنی هیچی چون کاربر جذب کردن بیشتر از طریق سئو انجام میشود. اگر سئو سایت خوب و درست انجام شده باشد و مطالب خود تولید کنید در نتایج گوگل میاید و در نتیجه کاربر جذب میکنید. پس بحث سئو سایت رو جدی بگیرید.

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,532
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
995
توضیحات بیشتر
وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,174
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
نظرات شما + ۱
  • G​o ۰+
    goshimobile جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷

    بهترین ویژگی یک سایت خوب بنظر من سازگاری با گوشی موبایل، سبک بود و تولید محتوای خوب هست

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۱

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد