4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

مشخصات یک سایت حرفه ای

2,859 کسب و کار اینترنتی , نقد و بررسی پشتیبان سایت چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 رای

در این مدت سعی کردم مقالاتی در زمینه معرفی ویژگی ها و مشخصات سایت های خوب و مناسب رو بنویسیم. مثل مقالات ویژگی های سایت مناسب، نمونه یک سایت خوب و محتوای یک سایت خوب که خدا رو شکر بازخورد خوبی هم داشتند. در این مقاله میخواهم در مورد مشخصات یک سایت حرفه ای توضیحاتی رو ارائه دهم و تمام ویژگی های آن را به صورت کامل معرفی کنم تا بر اساس این ویژگی ها بتوانید سایت های حرفه ای رو بشناسید. 

مشخصات یک سایت حرفه ایمشخصات یک سایت حرفه ای

هر سایتی یک سری مشخصات دارد اما اگر ما بخواهیم سایت های حرفه ای رو بشناسیم باید ابتدا مشخصات یک سایت حرفه ای رو بدونیم بعد اگر دیدیم سایت مورد نظر این مشخصات رو داشت می توان گفت این سایت واقعا حرفه ای است. در بخش زیر ما تعدادی از این مشخصات رو لیست کردیم:

  • طرح کسب و کار
  • تجربه کاربری – UX
  • رابط کاربری – UI
  • بخش ثبت نام
  • راه های ارتباطی
  • صفحات کامل
  • واکنشگرا
  • مجوز فعالیت
  • راهنمای استفاده
  • دسته بندی و برچسب
  • امنیت
  • سرعت
  • انواع محتوا
  • به روز بودن
  • سئو
  • تعامل با کاربران
  • بخش مارکتینگ

۱– طرح کسب و کار

هر سایتی که میخواهد موفق شود باید حتما حتما طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن رو داشته باشد. یک سایت وقتی حرفه ای می شود که یک برنامه درست و دقیق پشت سر خودش داشته باشد بدون برنامه در کل جنبه های نمیتوان حرفه ای شد. پیشنهاد میکنم برای درک بهتر بیزینس پلن مقالات همه چیز در مورد بیزینس پلن BP و ۱۳ مرحله تا نوشتن بیزینس پلن رو حتما مطالعه کنید. 

۲– تجربه کاربری یا UX

یک سایت حرفه ای باید از تجربه کاربری یا ux قابل قبولی برخوردار باشد. منظور این است وقتی یک کاربر وارد سایت ما می شود احساس راحتی داشته باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد. برای اینکه با بحث تجربه کاربری بیشتر آشنا شوید مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید.

۳– رابط کاربری یا همان UI

بعد از اینکه بحث تجریه کاربری درست شد به سراغ رابط کاربری یا همان ui میرویم. منظور از رابط کاربری ظاهر سایت است. سایت باید رابط کاربری یا ظاهر جذاب و قابل قبولی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با رابط کاربری یا ui پیشنهاد میکنم مقاله مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید.

۴– بخش ثبت نام

شاید خنده دار باشد اما سایتی که بخش ثبت نام نداشته باشد میتوان گفت حرفه ای نیست و کاملا آماتورانه طراحی شده است. بخش ثبت نام یکی از مشخصات یک سایت حرفه ای است شما علاوه بر اینکه ایمیل کاربر رو دارید مشخصات او هم در سایت شما ثبت شده است و بعدا قابلیت بازاریابی دارد. 

۵– راه های ارتباطی 

یکی دیگر از مشخصات یک سایت حرفه ای ، داشتن راه های ارتباطی مختلف است. مثل فرم تماس، ایمیل، شماره تماس و … که باعث می شود کاربر و مخاطب سایت شما بهتر و راحتر با شما در ارتباط باشد. 

۶– صفحات کامل 

یکی از بخش هایی که به نظر خودم خیلی خیلی مهم است بحث صفحاتی مثل تماس با ما، ارتباط با ما، قوانین و مقررات و … می باشد یعنی اگر میخواهید یک سایت مناسب و با اعتبار داشته باشید این صفحات باید حتما وجود داشته و به صورت کامل تکمیل شده باشد وگرنه از اعتبار سایت کاسته شده و کسی به سایت شما اعتماد نمی کند. 

۷– واکنشگرا 

یکی دیگر از مشخصات یک سایت حرفه ای ، واکنشگرا بودن وبسایت است. یعنی سایت در همه ی دستگاه ها مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر خانگی به زیبایی و متناسب با آن نمایش داده شود. 

۸– مجوز فعالیت 

یک دیگر از مشخصات یک سایت حرفه ای ، مجوزهای فعالیت است. سایتی حرفه ای است که مجوزهای لازم مثل نماد اعتماد، لوگو طلایی و … رو داشته باشد پیشنهاد میکنم مقاله آیا فروشگاه اینترنتی نیاز به مجوز دارد رو مطالعه کنید.

۹– راهنمای استفاده 

قبلنا فکر میکردم کار کردن با بخش های مختلف سایت برای کاربران راحت و آسونه و نیازی به درست کردن این بخش وجود ندارد اما در این چند سال متوجه شدم یکی از مشخصات یک سایت حرفه ای ، همین بخش راهنمای استفاده از سایت است. حتما حتما این بخش رو درست کنید و به صورت مقاله و ویدئو باشد.

۱۰– دسته بندی و برچسب

شاید با دیدن این گزینه تعجب کنید ولی باید بگم به شدت این بخش مهم و لازم یک سایت حرفه ای است. متاسفانه در سایت های ایرانی هر سایت ۲۰۰ دسته دارد و چندین هزار برچسب، که همین امر باعث سردرگمی کاربر و خزنده های موتورهای جستجو می شود. تا می توانید تعداد دسته کمتر و برای هر مطلب بین ۵ تا ۸ برچسب کوتاه و بر اساس محتوا مشخص کنید. برای درک بهتر برچسب و دسته بندی می توانید مقاله فرق دسته با برچسب در وردپرس رو مطالعه کنید.

۱۱– امنیت 

یکی دیگر از مشخصات یک سایت حرفه ای، امن بودن و امنیت سایت است. سایتی که از لحاظ امنیت قوی نباشد همیشه در معرض خطر و هک شدن است پس باید سایت حتما از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گیرد. 

۱۲– سرعت

هر سایتی که دارای افت سرعت و کند باشد قطعا کاربران و مخاطبان خود را از دست خواهد داد. معمولا به طور میانگین هر کاربر ۵ ثانیه برای برای لود و بارگذاری سایت منتظر می ماند و اگر از این زمان بیشتر شود سایت رو ترک خواهد کرد. پس باید بحث سرعت سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۱۳– انواع محتوا

هر وقت خواستید یک سایت رو از لحاظ حرفه ای بودن بسنجید به مسئله محتوا آن سایت همه توجه کنید یکی دیگر از مشخصات یک سایت حرفه ای ، داشتن محتواهای مختلف مثل مقاله، ویدئو، صوت، کتاب الکترونیکی و … است. معمولا سایت هایی که حرفه ای هستند محتوای حرفه ای تولید می کنند. 

۱۴– به روز بودن 

سایت های حرفه ای همیشه به روز و آپدیت هستند و چیزی برای ارائه دارند. پس یکی دیگر از مشخصات یک سایت حرفه ای ، به روز بودن آن سایت از لحاظ محتوا، UI و UX است، روز به روز باید بهتر شوند.

۱۵– سئو 

یکی از مهمترین بخش های یک سایت بحث سئو آن است. اگر سئو سایت مشکل داشته باشد هر کاری که میکنید یعنی هیچی چون کاربر جذب کردن بیشتر از طریق سئو انجام میشود. اگر سئو سایت خوب و درست انجام شده باشد و مطالب خود تولید کنید در نتایج گوگل میاید و در نتیجه کاربر جذب میکنید. پس بحث سئو سایت رو جدی بگیرید.

۱۶– تعامل با کاربران 

یکی از گزینه های مهم این مقاله همین بخش است. شاید گفت از مهمترین مشخصات یک سایت حرفه ای ، تعامل با کاربران است. سایتی که هیچ گونه تعاملی با کاربران سایت ندارد محکوم به شکست است. سعی کنید این بخش رو حتما بیشتر مورد توجه قرار دهید. به شخصه سایتی رو ندیده ام که با کاربران در تعامل نبوده باشد و موفق شده باشد می توان به سایت های دیجی کالا، ورزش سه، نود و … اشاره کرد.

۱۷– بخش مارکتینگ 

به گزینه آخر این مقاله رسیدیم، هر سایت موفق و حرفه ای معمولا بخش مارکتینگ یا همون بازاریابی قوی دارد به شخصه کمتر پیش امده سایتی رو ببینم که حرفه ای باشد اما بخش مارکتینگش ضعیف بوده باشد. 

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,174
توضیحات بیشتر
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
قالب وردپرس کلاوی
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد