4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

چرا بازاریابی محتوایی

1,119 بازاریابی محتوایی پشتیبان سایت یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3 رای

اگر از دنبال کننده های سایت هستید یا مقالات وردپرسی شو رو در لینکدین دنبال میکنید حتما مقاله تعریف بازاریابی محتوا رو مطالعه کردید، در ادامه آن مقاله میخواهم در مورد بازاریابی محتوا بیشتر صحبت کنم و اصلا بگم چرا باید تمام وب سایت از بازاریابی محتوایی استفاده کنند. سعی میکنم جواب سوال چرا بازاریابی محتوایی؟ رو به صورت دقیق و کاملا منطقی دهم.

چرا بازاریابی محتوایی

بر کسی هم پوشیده نیست که بازاریابی محتوایی با سرعت عجیب و غریبی در حال گسترش هست طوری که بیش از ۸۰ درصد مدیران بازاریابی، آینده هر کسب و کاری رو وابسته به تولید محتوای خوب می دانند. یعنی اگر شما محتوای خوب و دست اول تولید کنید احتمال زیاد کسب و کار موفق و قابل قبولی خواهید داشت.
شاید این ۸۰ درصد برای شما غیر قابل باور باشد ولی میخواهم در مورد تحقیق خودم از دو سایت وردپرسی شو و سورس ایران (سایت آموزش برنامه نویسی) اطلاعاتی ارائه دهم، من شخصا وقتی از تعداد زیادی از مشتریان سایت در مورد خرید از سایت وردپرسی شو سوال میکنم بیش از ۹۰ درصد قبلا مقاله ای از سایت ما مطالعه یا فیلم آموزشی را استفاده کرده و بعد اولین خرید رو انجام داده اند.

مثلا به ۱۰۰ نفر از خریدارن یک دوره ایمیل زدم و ۴۲ نفر جواب دادن، که ۳۹ نفر از این ۴۲ نفر قبلا حداقل یک فیلم آموزشی دیده یا مقاله ای را مطالعه کرده بودند. پس میتوان گفت که بیش از ۹۰ درصد خریدارن سایت وردپرسی شو و سورس ایران ابتدا از محتوای رایگان سایت استفاده کردند بعد که متوجه محتوا و ارزش کار شده اند اقدام به خرید کرده اند، و جالب این است بدانید از این ۴۲ نفر ۳۶ نفر اقدام به خرید مجدد از سایت نموده اند. پس میتوان ارزش تولید محتوای خوب و درست رو متوجه شد.

در بخش پایین میخواهم چند نکته کلیدی در زمینه بازاریابی محتوا ارائه دهم پیشنهاد میکنم حتما با دقت مطالعه کنید:

نکته ۱: وبلاگ‌نویسی ترافیک وب‌سایت برندها را تا ۵۵ درصد افزایش می‌دهد. به روز رسانی منظم وبلاگ، یکی از راه‌های کلیدی افزایش بازدیدکنندگان سایت است. مثلا مگ دیجی کالا رو نمونه ای خوبی برای جذب ترافیک سایت است، دیجی کالا با راه اندازی بخش مگ تعداد زیادی کاربر جذب کرد. و باعث محبوب تر شدن سایت شد.

نکته ۲: با تولید محتوا خوب و مناسب کاربران با گذاشتن نظر بیشتر با سایت تعامل دارند و همین امر باعث ایجاد انگیزه خرید می شود. این نظرات تا ۸۹ درصد بر بازدیدکنندگان اثر می‌گذارند. البته محتوا هم‌چنان باید معتبر و کار شده باشد، اما استفاده از نظرات کاربران، اعتماد را نسبت به برند شما افزایش می‌دهد.

نکته ۳: مطالبی که عکس دارند ۹۴ درصد بیشتر از مطالبی که عکس ندارند مشاهده می‌شوند. ایجاد محتوای غنی و مرتبط یک بحث است و ایجاد محتوایی که مخاطب را جذب کند یک بحث دیگر. از تصاویر غافل نشوید. در مقالات وردپرسی شو کامل رعایت میشود چون هم کاربر راحتر ارتباط برقرار میکند.

نکته ۴: بیش از نیمی از بازاریابان(۵۳ درصد)، تولید محتوا را مؤثرترین روش برای SEO می‌دانند. وقتی شما مطالب با کیفیت و با ارزش داخل سایت منتشر میکنید برای موتورهای جستجو (گوگل) محبوب می شوید و کاربر جذب می کنید، کاربری که از طریق موتور جستجو وارد سایت شما می شود با ارزش ترین مدل کاربر یا مخاطب است چون با هدف وارد سایت شما می شود.

نکته ۵: روزانه چیزی حدود ۳۰ میلیون نمونه محتوا تولید می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که عرضه تولید محتوا تا چه اندازه اهمیت یافته است.

نکته ۶: وقتی محتوای خوب و با ارزش تولید می کنید کاربران آن را در شبکه های اجتماعی نشر (Share) میدهند که باز باعث افزایش ترافیک سایت و محبوبیت کسب و کار شما می شود.

نکته ۷: برخلاف رشد قابل توجه بازاریابی محتوایی، حدود ۵۴ درصد برندها مدیر محتوای ندارند. یعنی خیلی از کسب و کارها به بازاریابی محتوایی اهمیت نمی دهند و همین امر باعث شده خیلی از کسب و کارها دچار رکود یا شکست شوند.

نکته ۸: حدود ۴۸٪ بازاریابان یا صاحبان کسب و کار، محتواهای اوریجینال تولید نمی‌کنند. آن‌ها محتوای تولیدی موفق دیگران را گرفته و آن را متناسب با هویت برند خود بازسازی کرده و به مخاطبانشان ارائه می‌کنند که بدترین مدل ارائه است و اصلا پیشنهاد نمیکنم چون مخاطب (کاربر) باهوش است و کامل متوجه کپی بودن مطلب شما می شود پس پیشنهاد میکنم سعی کنید محتوای کسب و کارتون رو خودتون تولید کنید.

نکته مهم: در بازاریابی محتوایی، محتوایی که ارائه میکنید در آن ارزشی نهفته است. این ارزش است که باعث می‌شود مخاطب به پیام شما گوش کند؛ آن‌وقت، و اگر از آن پیام خوشش آمد، احتمال زیادی وجود دارد که نام شما هم در گوشه‌ای از ذهنش باقی بماند. با تکرار این فرایند، اندک اندک نام شما در ذهن مخاطبانتان پررنگ‌تر خواهد شد؛ بنابراین خوب است این نکته را هم در نظر بگیرید که بازاریابی محتوایی علاوه بر خلاقیت، نیازمند صبر است.

چطور بازاریابی محتوا مشتری می سازد

چطور بازاریابی محتوا مشتری می سازد ؟

  • آگاهی: قبل از اینکه مشتری آگاهی داشته باشد، به «نیاز» خود پی می‌برد اما نمی‌داند برای رفع نیاز خود، چه راه‌حل‌هایی وجود دارد.
  • تحقیق: پس از آگاهی نسبت به وجود راه‌حل‌های احتمالی، مشتری برای اشراف به راه‌حل‌های موجود، تحقیق می‌کند. به عنوان مثال قبل از خرید خودرو، مشتری تحقیق می‌کند که چه مدل‌هایی در بازار وجود دارد و کدام یک، نیاز وی را برطرف می‌کند.
  • بررسی جوانب: در این مرحله مشتری محصولات شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کند تا مطمئن شود کدام یک، محصولات خود را با قیمت و کیفیتی مناسب ارائه می‌دهند.
  • خرید: و سرانجام مشتری با اطلاعات کافی و اطمینان خاطر، تصمیم خود را برای خرید می‌گیرد.در بازاریابی و تبلیغات سنتی، تمرکز روی مراحل ۳ و ۴ است. اما آنچه در بازاریابی محتوا اهمیت ویژه دارد مراحل ۱ و ۲ است؛ جایی که بازاریاب، آگاهی مشتریان را نسبت به راه‌حل‌ها بالا می‌برد و اطلاعات لازم و مفیدی را که قبلا مشتری در نظر نگرفته بود در اختیار وی قرار می‌دهد.

نکته: اگر بازاریابی محتوا به درستی اجرا شود بازده سرمایه غیرقابل باوری خواهیم داشت. این در حالی است که نیازی به صرف هزینه یا زمان زیادی نیست. با بررسی موفقیت‌های یک وبسایت که از طریق بازاریابی محتوا به دست آمده است، مشخص شد که ۹۵ درصد از این موفقیت، تنها حاصل مقالاتی است که در این مسیر به مشتریان ارائه شده است و به یاد داشته باشید که هزینه نوشتن این مقالات، فقط صرف ۸۰ ساعت زمان است.

اولین راز در بازاریابی محتوا

راز مهم این است: محتوای شما برای مخاطب باید دارای ارزش باشد. هر چند که در مورد این موضوع صحبت شده، با این حال، جای تعجب است وقتی برخی از کسب و کارهای اینترنتی که بازاریابی محتوا را انجام می‌دهند، به آن توجهی ندارند. هنگامی که تبلیغات میکنند و کاربر رو به سایت میکشانند، به راحتی نادیده گرفته و کاربر به راحتی صفحه رو میبندد. اما اگر محتوای ارائه شده دارای ارزش باشد، مخاطب را وادار به خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به محتوا می‌کند. اگر نمی‌دانید چطور محتوا را ارزشمند کنید، از مشتریان خود بپرسید چه نوع محتوایی برای آنان مفید است، چه زمانی که کالای شما را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند و چه هنگامی که کالا یا خدمات شما را نمی‌شناختند و در جست‌وجوی آن بودند. مطمئن باشید این مسیر یکی از بهترین روش‌ها است.

اولین راز در بازاریابی محتوا

محتوا بر دیگر استراتژی‌ها اثرگذار است:

  • تلاش‌های بازاریابی محتوای شما تقریباً بر تمام استراتژی‌های آنلاین دیگر کسب و کار شما تأثیرگذار است. برای مثال:
  • می‌خواهید افراد عضو لیست ایمیل شما شوند؟ محتوا می‌تواند کمک کند. برای داشتن یک محتوای خوب (مقاله، کتاب، صوت و فیلم) ایمیل خود را ارائه میدهد. باعث تشویق مخاطبان برای وارد کردن ایمیل‌هایشان شده و می‌توان از آنها در کمپین بازاریابی ایمیلی استفاده کرد.
  • روی استراتژی سئو کار می‌کنید؟ محتوای مرتبط و با کیفیت می‌تواند منجر به ایجاد ترافیک شود و سئوی شما را تقویت کند. محتوا از طریق افزایش اعتبار دامنه و همچنین جذب لینک‌های ورودی بیشتر به بهینه‌سازی کمک می‌کند.
  • به این فکر می‌کنید که در شبکه‌های اجتماعی چه چیزی ارسال کنید؟ به اشتراک گذاری پست‌های سایتتون از اهمیت به سزایی برخوردار است.
  • می‌خواهید راهی پیدا کنید تا افراد ارزشمند ارتباط برقرار کنید؟ آوردن اسم آن‌ها در محتوای شما بهانه خوبی است تا در شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها وارد ارتباط شوید. و به شما در ایجاد روابط با برندها و کسب و کارهای آنلاین دیگر کمک می‌کند.

نکته: در عمل، محتوا می‌تواند پایه بسیاری از استراتژی‌های دیگر شما باشد، به خصوص ایجاد ترافیک بیشتر به وبسایتتان

بازاریابی محتوا، هزینه کم تاثیر فوق العاده

یکی از دغدغه های مدیران کسب و کار، دغدغه مالی است و سعی دارند تا حد امکان هزینه های را کاهش دهند و صرفه جویی کنند. یکی از روش های جذب کاربر که به شدت هزینه پایینی برای شما دارد تولید محتوا خوب و با ارزش است شما با تولید محتوا به راحتی کاربر جذل میکنید. میخواهم مثالی عینی در مورد بازاریابی محتوا دهم، چند مدت پیش مقاله ای رو نگارش کردم با عنوان ۱۳ مرحله تا نوشتن بیزینس پلن که فقط لینک این مقاله رو در سایت لینکدین منتشر کردم که از خود سایت لینکدین بیش از هزار کلیک داشت من با همین مقاله تونستم بیش از هزار کاربر رو وارد سایت وردپرسی شو کنم که آماری فوق العاده برای یک مقاله در سایت لینکدین است. حال اگر میخواستم هزار کاربر بگیر از طریق تبلیغات بنری باید حداقل بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه میکردم. پس نتیجه میگیریم نوشتن مقالات با ارزش خیلی خیلی کم هزینه و در جدب ترافیک سایت تاثیر گذار است.

هزینه کم بازاریابی محتوا

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,217
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,034
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,535
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۰
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
ارسال نظر ۰

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد