4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

ویژگی های یک سایت تجاری خوب

4,937 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5 رای

بعد از اینکه مقالات ویژگی های یک سایت موفق، ویژگی های سایت مناسب و مشخصات یک سایت حرفه ای رو در سایت قرار دادیم حالا میخواهیم در مورد ویژگی های یک سایت تجاری خوب صحبت کنیم. در این مقاله سعی میکنیم تمام ویژگی های یک سایت تجاری خوب رو مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم یک سایت تجاری خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. پس اگر میخواهید بدونید یک سایت تجاری چه ویژگی هایی باید داشته باشد این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

ویژگی های یک سایت تجاری خوب

قبل از اینکه شروع به معرفی ویژگی های یک سایت تجاری خوب کنیم باید ببینم منظور از سایت تجاری چه سایتی است. بعد در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم. به سایت هایی که هدفشون کسب درآمد است و با این هدف سایت رو طراحی و پیاده سازی می کنند سایت تجاری می کنند. حال این سایت میخواد سایت فروشگاهی باشد یا سایتی که خدمات خاصی ارائه میدهد. پس ما متوجه شدیم سایتی که با هدف تجاری و مالی راه اندازی می شود رو سایت تجاری می گویند. حال به سراغ بررسی ویژگی های یک سایت تجاری خوب برویم. 

ویژگی های یک سایت تجاری خوب

در این بخش لیست ویژگی های یک سایت تجاری خوب رو آماده کردیم که هر کدام رو به صورت کامل و دقیق توضیح میدهیم تا بدونید یک سایت تجاری خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. 

  • دامین و هاست
  • برند
  • رابط کاربری
  • تجربه کاربری
  • منوهای واضح
  • دسترسی سریع
  • اطلاعات تماس
  • پشتیبانی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • واکنشگرا
  • مجوز
  • سوالات متداول
  • محتوای آموزشی
  • انواع محتوا
  • چند زبانه
  • شناخت مخاطب
  • گرفتن اطلاعات کاربران
  • راهنمای سایت
  • سرعت سایت
  • امنیت
  • سئو

۱- دامین و هاست
اولین ویژگی از ویژگی های یک سایت تجاری خوب ، دامین و هاست است. سایت تجاریی خوب، سایت است که دامین خوبی داشته باشد و از هاست با کیفیت استفاده می کند. اگر در این زمینه چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقالات رو رو با دقت مطالعه کنید.

۲- برند
برند ویژگی بعدی برای سایت های تجاری خوب است. سایتی که برند شود به عنوان یک سایت خوب و موفق شناخته می شود. معمولا این مدل سایت ها روی برند خود به خوبی کار کرده اند. این بخش مربوط به برند سازی می شود. 

۳- تجربه کاربری
یک سایت تجاری خوب و موفق باید از تجربه کاربری یا ux قابل قبولی برخوردار باشد. منظور این است وقتی یک کاربر وارد سایت ما می شود احساس راحتی داشته باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد. برای اینکه با بحث تجربه کاربری بیشتر آشنا شوید مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید.

۴- رابط کاربری
بعد از اینکه بحث تجریه کاربری درست شد به سراغ رابط کاربری یا همان ui میرویم. منظور از رابط کاربری ظاهر سایت است. سایت باید رابط کاربری یا ظاهر جذاب و قابل قبولی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با رابط کاربری یا ui پیشنهاد میکنم مقاله مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت آنها رو مطالعه کنید. یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب همین بحث رابط کاربری است. 

۵- منوهای واضح
حتما به سایت دیجی کالا مراجعه کرده اید. بخش منوها رو اگر چک کنید متوجه می شوید که به شدت منوهای کاربردی و واضح ای دارد. سایت تجاری باید منوهای واضح و ساده ای داشته باشد. یکی از ویژگی هایی که در بخش تجربه کاربری و رابط کاربری باید رو این موضوع بیشتر توجه شود. معمولا سایت های موفق روی این بخش بیشتر فکر می کنند.

۶- دسترسی سریع
معمولا سایت های تجاری موفق برای رسیدن به هر بخششون کاربر با راحترین مسیر ممکن به صفحه مورد نظرش میرسد. پس سایت هایی تجاریی که خوب و موفق هستند روی این بخش هم کار کرده اند. چون اگر کاربر به راحتی نتواند با سایت شما کار کند و سریع به هدفش نرسد سایت شما رو ترک می کند.

۷- اطلاعات تماس
معمولا این بخش یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب است. خیلی وقت ها میبینم که سایت های تجاری حتی یک شماره تماس در اختیار مخاطبان و کاربران خود قرار نداده اند. سایت هایی که موفق و خوب هستند از بخش تماس قویی برخوردارند. منظور از قوی چی هستش، یعنی برای ارتباط با کاربران از شماره تماس، بخش تیکت، پشتیبان آنلاین، پشتیبانی در شبکه های اجتماعی و … استفاده می کنند.

۸- پشتیبانی
شاید گفت اصلیترین ویژگی از ویژگی های یک سایت تجاری خوب همین بخش پشتیبانی است. اگر سایت تجاری دیدید که واقعا بخش پشتیبانی قابل قوی دارد میتوان گفت آن سایت موفق بوده است. متاسفانه شاهد این هستیم که روز به روز میزان پشتیبانی سایت های تجاری به شدت کاهش پیدا کرده است. مثلا همین سایت دیجی کالا رو با چند سال پیشش مقایسه کنید. اصلا قابل مقایسه نیست و به شدت افت پشتیبانی داشته است. کسیم بخواد پشتیبانی بگیرد اینقدر باید پشت تلفن صبر کند و در نوبت باشد که کلا بیخیال پشتیبانی می شود. پس یک سایت تجاری خوب باید بخش پشتیبانیش واقعا قوی باشد.

۹- فعالیت در شبکه های اجتماعی
معمولا سایت هایی تجاری قوی در شبکه های اجتماعی به شدت فعال هستند و به صورت دقیق و کامل سوشال مارکتینگ رو رعایت و انجام میدهند. پس باید دید سایتی که میخواهیم بررسی کنیم وضعیتش در شبکه های اجتماعی چگونه فعالیت می کند.

۱۰- واکنشگرا
یکی دیگر از ویژگی های یک سایت تجاری خوب ، واکنشگرا بودن وبسایت است. یعنی سایت در همه ی دستگاه ها مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر خانگی به زیبایی و متناسب با آن نمایش داده شود. 

۱۱- مجوزها
از وژگی های مهم سایت تجاری، مجوزهای فعالیت است. سایتی حرفه ای است که مجوزهای لازم مثل نماد اعتماد، لوگو طلایی و … رو داشته باشد پیشنهاد میکنم مقاله آیا فروشگاه اینترنتی نیاز به مجوز دارد رو مطالعه کنید.

۱۲- سوالات متداول
متاسفانه خیلی از سایت ها رو میبینم بخش سوالات متداول رو اصلا ندارند. این بخش یکی از ویژگی های ضروری سایت های تجاری است. پس باید توجه ویژه ای به این بخش شود و ببینید کاربران از شما معمولا چه سوالاتی رو زیاد می پرسند و همونا رو به عنوان سوالات متداول قرار دهید.

۱۳- محتوای آموزشی
سایت های تجاری باید حتما بخش تولید محتوای آموزشی داشته باشند. اگر میخواهید کاربر به سایت شما مراجعه کند و به شما اعتماد کند باید بخش محتوای آموزشی داشته باشید. این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب است. پیشنهاد میکنم حتما به این بخش به شدت توجه شود.

۱۴- انواع محتوا
نه فقط سایت تجاری هر سایت دیگری باید محتوای مختلفی رو تولید کند. از مقاله گرفته تا ویدئو و اینفوگرافیک و هر چیزی که کاربر با آن ارتباط برقرار می کند. پس سعی کنید تا می توانید انواع مختلف محتوا تولید کنید.

۱۵- چند زبانه
سایت های تجاری معمولا دو زبانه یا چند زبانه هستند. شاید این سایت، محصولات و خدماتی ارائه میدهد که به درد افراد خارج کشور هم بخورد پس تا حد امکان سایت رو چند زبانه طراحی کنید.

۱۶- شناخت مخاطب
یک سایت تجاری خوب به صورت دقیق از مخاطب و رفتارش شناخت دارد. بر همین اساس سیاست کاری سایت جلو میرود. اگر سایت از مخاطبش اطلاعاتی نداشته باشد یعنی روی هوا کار میکند. ما باید بدونیم کاربر و مخاطب سایت ما چه می خواهد با چه جور سایتی راحت است. و بر این اساس فعالیت داشته باشد.

۱۷- گرفتن اطلاعات کاربران
یکی از بدترین کارهای سایتها، نگرفتن اطلاعات کاربران است. اگر شما اطلاعات ارتباطی با کاربران نداشته باشید چطور میخواهید با کاربران در ارتباط باشید. پس یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب ، گرفتن اطلاعات کاربران است. 

۱۸- راهنمای سایت
قبلنا فکر میکردم کار کردن با بخش های مختلف سایت برای کاربران راحت و آسونه و نیازی به درست کردن این بخش وجود ندارد اما در این چند سال متوجه شدم یکی از مشخصات یک سایت حرفه ای ، همین بخش راهنمای استفاده از سایت است. حتما حتما این بخش رو درست کنید و به صورت مقاله و ویدئو باشد.

۱۹- سرعت سایت
هر سایتی که دارای افت سرعت و کند باشد قطعا کاربران و مخاطبان خود را از دست خواهد داد. معمولا به طور میانگین هر کاربر ۵ ثانیه برای برای لود و بارگذاری سایت منتظر می ماند و اگر از این زمان بیشتر شود سایت رو ترک خواهد کرد. پس باید بحث سرعت سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۲۰- امنیت
یکی دیگر از مشخصات یک سایت تجاری خوب، امن بودن و امنیت سایت است. سایتی که از لحاظ امنیت قوی نباشد همیشه در معرض خطر و هک شدن است پس باید سایت حتما از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گیرد. 

۲۱- سئو
یکی از مهمترین بخش های یک سایت بحث سئو آن است. اگر سئو سایت مشکل داشته باشد هر کاری که میکنید یعنی هیچی چون کاربر جذب کردن بیشتر از طریق سئو انجام میشود. اگر سئو سایت خوب و درست انجام شده باشد و مطالب خود تولید کنید در نتایج گوگل میاید و در نتیجه کاربر جذب میکنید. پس بحث سئو سایت رو جدی بگیرید.

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,530
توضیحات بیشتر
معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

معرفی بهترین افزونه کش برای وردپرس

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
994
توضیحات بیشتر
وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

وب سرور چیست؟ و بررسی انواع وب سرور

2 رای 2 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 52 votes, average: 5٫00 out of 5
1,167
توضیحات بیشتر
پیاده سازی سایت شخصی
آموزش edd
آموزش کامل طراحی وب سایت
افزونه Opt-In Downloads
قالب وردپرس جنه
یه فایلی هم اگه می شه برای مقایسه بین php و asp.net تو ایران بزارین
نظرات شما + ۴
  • گ​ن ۰+
    گنجی شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    ممنون از شما
    خواستم تشکر کنم از شما برای این مقاله
    خیلی خوبه مقالات این سبکی

    پاسخ دهید
  • ع​ل ۰+
    علی سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

    ممنونم عالی بود توضیحاتتون

    پاسخ دهید
  • م​ت ۰+
    مجید تاجی جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹

    واقعا اموزنده بود ممنونم

    پاسخ دهید
    • س​پ ۰+
      سعید پیری شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱

      موفق و وردپرسی باشید 😉🧡

      پاسخ دهید
ارسال نظر ۴

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد